Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Parkeerretributie
Beste, Ik heb de auto van mijn vriendin geparkeerd waar zij woont en met de app een parkeersessie betaald. Dit gebeurde op 10/07/24. Nu krijgt zij een brief betreft openstaande parkeerretributie, ze stuurt mail met bewijs dat zij via app heeft betaald en gingen het onderzoeken. Na paar mails te ontvangen en terug te antwoorden zeggen ze dat ik geen geldig parkeerbewijs heb ook al stuur ik het bewijs mee door. Mvg
Bewonersparking betaald met ingangsdatum 1 december 2023 maar tot op heden geen afhaalbewijs ontvang
Ordernr. A0.6346455Beste,Nog altijd geen antwoord van APCOA, hoe kom ik aan het afhaalbewijs waarvoor ik 100,01 € voor betaald heb.De ingangsdatum is 01-12-2023.Ongelooflijk, 14 dagen nog steeds niets ontvangen???Ik ga contact opnemen met HBvL / Gazet van Antwerpen en Testaankoop.Groeten,Donato Drescigdonatodrescig@gmail.com Op 29 nov. 2023, om 07:43 heeft Donato Drescig [donatodrescig@gmail.com] het volgende geschreven:Ordernr. A0.6346455Beste,Nog 1 dag te gaan en nog steeds GEEN afhaalbewijs ontvangen, is dit de werkwijze van APCOA.De ingangsdatum is 01-12-2023.Kan u mij berichten wanneer ik het afhaalbewijs ontvang.Met dank,Donato Drescigdonatodrescig@gmail.comOp 28 nov. 2023, om 16:40 heeft Donato Drescig [donatodrescig@gmail.com] het volgende geschreven:Ordernr. A0.6346455Beste,Nog 2 dagen te gaan en dan is het 1 december, binnen 5 werkdagen ging ik mijn afhaalbewijs ontvangen? … 12 dagen later….?Met vriendelijke groeten,Donato Drescigdonatodrescig@gmail.com
Aanmaningskosten zonder eerste op hoogte stelling EN zonder eerste aanmaning
Beste,Op 7/3/2023 ontvingen wij een tweede aanmaning omtrent een parkeerretributie van het bedrijf NV APCOA BELGIUM.Hierbij werden wij op de hoogte gebracht een parkeerretributie van 30€ verschuldigd te zijn, alsook een kost van tweede aanmaning tbv 7,5 euro.Wij betaalden de 30 euro maar niet de kost aangezien er nooit een eerste aanmaning werd verzonden. Er was zelfs nooit een eerste kennisgeving gedaan (zoals een ticket bij de wagen).Dan werd er onmiddellijk een 2de aanmaning verzonden (waarschijnlijk werd de eerste nooit verzonden omdat daar geen kosten meer op mogen aangerekend worden)Nu wordt er via deurwaarder nog eens 55€ kosten op die 7,5 aanmaning bijgevraagd.
Onterechte retributies - nalatigheid herstelling eigen infrastructuur
Ik neem hierbij contact op om een klacht in te dienen en te vragen om uw bijstand in een conflict met APCOA, het commercieel bedrijf dat parkeerretributies int te Vilvoorde.Op regelmatige basis parkeer ik aan het uiteinde van de parking te Rooseveltlaan, richting Ferdinand Campionlei. Op 29 maart 2023 constateerde ik dat de parkeerautomaat niet meer functioneerde vanwege werkzaamheden in de buurt van de parkeerplaats. Hierdoor was ik niet in staat om parkeergeld te betalen. Ik heb foto's genomen van het defect, zodat ik bewijsmateriaal heb in het geval er een retributie wordt opgelegd.Op 16 mei 2023 ontving ik een parkeerretributie gedateerd 11 mei 2023 voor een overtreding op 6 mei 2023. Ik heb formeel geprotesteerd tegen deze retributie en deze is uiteindelijk geseponeerd. Echter, ik heb daarna nog twee retributies ontvangen voor de data 8 mei 2023 en 16 mei 2023, die niet zijn geseponeerd ondanks mijn protest en het feit dat de automaat nog steeds niet operationeel is. Tot mijn verbazing dreigt men nu zelfs via een advocatenkantoor de retributies te innen, na 1 aanmaning.Op 9 juni 2023 parkeerde ik opnieuw op deze parking om warm eten op te halen voor een vriendin die in de buurt woont. Tot mijn teleurstelling was de automaat nog steeds niet operationeel. Om te voorkomen dat ik opnieuw een retributie zou krijgen, met alle administratieve rompslomp van dien, heb ik het telefoonnummer van de technische dienst van APCOA gebeld dat op de automaat vermeld staat. Na 45 minuten in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik eindelijk contact, maar de verbinding werd onmiddellijk verbroken. Ik heb opnieuw gebeld, maar na nog eens 30 minuten in de wacht te hebben gestaan, heb ik het opgegeven. Vervolgens heb ik een e-mail gestuurd naar de technische dienst, waar tot op heden nog geen reactie op is ontvangen.Eergisteren heb ik opnieuw een retributie ontvangen, dit keer gedateerd 9 juni 2023. De betreffende automaat is inmiddels al 3 maanden buiten werking. APCOA beweert dat dit niet het geval is, maar kan geen bewijsmateriaal overleggen. Ik heb op verschillende data dat ik daar geparkeerd stond foto's genomen van de defecte automaat, wat bevestigt dat deze nog steeds niet operationeel is.Gezien mijn vele inspanningen om deze retributies geseponeerd te krijgen, zoals het geval was bij de retributie van 6 mei 2023 waaruit blijkt dat APCOA erkent dat ze nalatig zijn door de automaat niet te herstellen, vraag ik uw bijstand in dit conflict.Bovendien vind ik het onrechtvaardig dat wij als inwoners van Vilvoorde drie keer moeten betalen voor onze parkeerplaatsen, namelijk via de verkeersbelasting, de gemeentebelasting en de retributies. Het is ontoelaatbaar dat een commercieel bedrijf dat tekortschiet in al zijn taken, zoals het onderhouden en operationeel houden van de eigen infrastructuur, het verlenen van service bij technische defecten, het behandelen van klachten en het tijdig versturen van retributies, ook nog eens winst kan maken.APCOA is op verschillende gebieden nalatig in deze:- De retributies worden pas een week na datum verstuurd en komen dus meer dan een week later toe, terwijl de betaaltermijn 2 weken bedraagt.- De technische dienst is volledig onbereikbaar.- De defecte automaten worden veel te laat of niet hersteld.- Men dwingt de inwoners om te zoeken naar wel operationele automaten of alternatieve methoden (die bijkomende transactiekosten inhouden) te gebruiken.- Bij niet-betaling schakelt me bij de 2de aanmaning reeds een advocatenkantoor in, ook al is er een klacht lopende.Indien u meer informatie nodig heeft om deze klacht te behandelen, sta ik tot uw beschikking via e-mail of telefoon
Onwettelijk retribtutie
Beste,Er zijn verschillende retributies aangerekend door Apcoa in Vilvoorde bij het parkeren in een blauwe zone. De blauwe kaart wordt niet geverifieerd, noch wordt er gekeken of de auto opnieuw aan het verkeer heeft deelgenomen.Hun manier van werken is een scanwagen die controleert of de wagen na x tijd nog op de parkeerplaats staat.Zij kunnen echter niet aantonen dat de wagen niet opnieuw heeft deelgenomen aan het verkeer.Ze sturen dan een foto van de wagen op de parkeerplaats maar dit is in mijn inziens geen bewijs dat de wagen niet deelgenomen heeft aan het verkeer en opnieuw de plaats genomen heeft, zoals de wet voorziet.Kunnen we deze wanpraktijken stoppen?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten