Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Leveringstermijn niet nageleefd
Geachte, Op 12/03/2025 bestelde ik een zetel in uw winkel en betaalde ik €336,70 voorschot van het totale bedrag €1126,70. Ordernummer is 7087448. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering tegen 31/03/2024 zou plaatsvinden. De goederen werden tot heden nog niet geleverd (nu is het al 23/04/2024), momenteel al 3 weken later dan overeengekomen. Deze vertraging heeft mij ernstige schade berokkend. Ik zit momenteel al bijna 2 maanden zonder zetel en lig op de grond! Op het verkoopscontract staat er dat levertermijn 3 weken zal zijn. Dit werd ook uitdrukkelijk in de winkel beloofd. Ik heb deze zetel expres besteld omdat de levertijd hiervan niet lang was. Ik verzoek derhalve om een compensatie. Ik heb vriendelijk gevraagd om het artikel te annuleren maar dan word er verteld dat ik 30% van het artikel niet terugkrijg! Dit ondanks jullie in fout zitten en niet wij! Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging
KOKOMO 1377
Geachte mevrouw/heer, In december kocht ik een zetel KOKOMO 1377 in uw winkel. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik was aan het twijfelen tussen 2 bankstellen. Dan hebben we raad gevraagd aan een verkoper. Voor hem was er geen twijfel mogelijk. Als je voor een comfortabele zetel wou gaan dan was de KOKOMO de beste optie. Volgens de verkoper bestond de zitting uit 2 lagen vulling. De bovenste was traag schuim wat als voordeel had dat de zitting zich herstelde nadat je erin gezeten had. Dit gegeven heeft mij over de streep getrokken. Ik nam er ook de extra vuilbescherming bij gezien ik huisdieren heb. Maar uiteindelijk kreeg ik dit niet: Na 14 dagen merkte ik dat er in de zitting van de longchair, die ik het vaakst gebruik, een put kwam. Zoals u in bijgevoegde mails kan lezen heb ik ook hierover direct contact opgenomen met YGO. Zij gingen contact opnemen met de fabrikant na het doorsturen van de nodige foto’s. Onlangs kreeg ik bericht van de fabrikant dat mij klacht ongegrond is omdat dit nu eenmaal normaal is bij het soort vulling dat er in zit en dit bleek niet het herstellende traag schuim te zijn, zoals de verkoper beweerde. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Ook moest ik het product zelf op de zetel aanbrengen, terwijl de verkoper had gezegd dat de zetel behandeld ging toekomen Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook het bedrag van de aankoop + producten aan mij terug te betalen op mijn bankrekening of een regeling voor een nieuwe zetel overeen te komen in samenspraak. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - E-mails
Beschadiging en weigering tot terugbetaling
Beste Onlangs kocht onze dochter een toonzaal TV-meubel bij Ygo. Er waren geen krassen op, anders had zij deze nooit gekocht. (foto winkel) In de loop van de week krijgt ze hierover een telefoon; tijdens het transport van Ygo zijn er krassen op de kast gekomen. (foto beschadigd) Ze mocht in het magazijn gaan kijken en daar beslissen of ze de kast zou meenemen of niet. Telefonisch werd er mede gedeeld dat ze haar geld zou teruggestort krijgen als ze de kast door de beschadigingen niet zou nemen. Daar de krassen heel diep en lelijk zijn, beluit ze met spijt de kast niet te nemen en aldus gaan we terug naar de winkel voor het beloofde terugstorten van het bedrag (€329,-) Aan het onthaal krijgt ze echter te horen dat ze een waardebon krijgt die na een jaar vervalt. We gaan er van uit dat er een vergissing is in het spel: zij heeft een onbeschadigd meubel bij Ygo gekocht. Door fout bij transport door Ygo wordt dit meubel onbruikbaar. Door een fout bij Ygo kon de koop niet doorgaan dus menen we dat een terugbetaling van het totale bedrag meer dan billijk is. Op een eerder verzoek van Ygo voor terugbetaling reageerden zij negatief. Alvast bedankt voor uw begrip Simons Els
geleverd salon niet overeen met bestelde
Beste,Wij kochten een salon Marley met relaxzetels en aansluiting USB. Echter het geleverde salon bevat geen USB aansluitingen. Zowel de verkoper als de info op de site maken melding : relaxzetel met USB aansluitingen. Reeds tweemaal een compensatie gevraagd omdat geleverde goed niet conform is aan hetgeen door verkoper en op site is vermeld. De site werd wel aangepast maar graag hadden wij toch graag een compensatie hiervoor gekregen aangezien dit misleidende verkoop is.
Doorgezakte kussens vd zetels
Beste, wij kochten op 15/01/2021 bij Ygo / Pronto Lier een Hoeksalon + een 2-zits salon + 1 bijpassende poef voor de som van €2067. Men kon kiezen uit 3 soorten zitkussens voor de zetels...men raadde ons aan de middelste te nemen daar ik 72kg en men vrouw 53kg weeg, deze zouden dan voldoende moeten zijn voor een aangenaam zitcomfort te garanderen. Alles werd geleverd op 30/04/2021. Na enkele maanden reeds beginnen de problemen de kussens zakken zo diep in dat van een aangename zitcomfort geen sprake meer is. Na nog een tijdje beginnen we last te krijgen van rug, benen, heupen en de nek, dit alles door een slechte zit- of lighouding. (De enige die die zetels gebruiken zijn wij, er zijn geen kinderen of wat dan ook). Mijn vrouw wordt het dan beu en besluit dan de winkel te bellen en het probleem met hun proberen op te lossen. Men vraagt haar telefonisch foto's te nemen om die dan door te sturen naar de fabrikant die de zetels maakt. Wij hebben ons best gedaan om foto's te maken doch het is onmogelijk een foto te maken daar men op zo'n kussen moet zitten, eer ze inzakt! Wij zijn van mening dat er iemand vd winkel of vd firma zou moeten langskomen en deze verzakkingen zelf moet ondervinden. Dus belt men vrouw weer naar Ygo/Pronto met deze mededeling, de medewerkster aan de andere kant vd lijn begrijpt de situatie en geeft men vrouw gelijk. Ze krijgt nog te horen dat men een e-mail gaat sturen naar de fabrikant en dat die dan contact zou opnemen. Doch wij horen of zien niks of niemand. Terug een 4tal keren contact opnemen met de winkel, waar men begint aan de, in mijn ogen, op de lange baanschuiverij...geen personeel, corona, geen tijd enz... Mijn vrouw zegt dan luister, U, de winkel hebt mij dat salon verkocht, niet de fabrikant, dus ik verwacht van U dat U iets onderneemt, weer hetzelfde geklaag, geen personeel, corona enz...Vandaag zaterdag 05/02, meer dan 1 maand verder, belt een winkelbediende naar ons met de mededeling dat de fabrikant toch foto's wilt en onze argumenten van tafel worden geveegd. Maar nogmaals, probeer maar is foto's te maken van doorgezakte kussens als men niet in de zetel(s) zit.Wij zijn dat op de lange baanschuiverij beu en willen graag dat er iets gebeurd en vragen daarom hulp aan test aankoop!Waarvoor alvast onze dank!
Kwaliteit tafel + service
Beste, Op 11/10/2020 bestelde ik bij YGO een nieuwe eettafel die normaal eind oktober ging geleverd worden in hun magazijn. Half november heb ik dan zelf maar eens geïnformeerd waar ze bleef en uiteindelijk begin december tafel kunnen afhalen (camionette van vriend geleend). Op zich stoort mij het niet dat het later is, maar wel dat er geen communicatie was over latere levering, maar het ergste is dan dat de tafel en vooral de tafelpoten beschadigd waren. Roestplekken, krassen, ... Direct foto's genomen, contact opgenomen (ook hier op zich vlot geholpen). Ik mocht de tafel zelfs monteren, want ze werd volledig vervangen en dan kon ik er toch al gebruik van maken. Ik was ondertussen ook in YGO zelf geweest en was daar de tafel gaan bekijken en ook die had schade aan de poten. Dus ik bel en vraag om zeker mijn tafelpoten na te kijken als ze opnieuw binnenkomt. De dame aan de receptie zei dat ze dit ging vermelden en wel in orde zou komen. Vorige week mijn nieuwe tafel kunnen gaan ophalen (wederom camionette moeten gaan bedelen bij die vriend) Ik krijg de tafel met poten en zie dat de doos NIET is opengemaakt en dus niet is gecontroleerd. Ik open direct de doos en wederom beschadigde poten. De dame van het magazijn zegt dat ze foto's gaan nemen en doorsturen want het is wel een grote schande. nieuwe tafel dan toch maar daar gelaten, anders moest ik nog eens monteren en terugrijden en eigenlijk wou ik ze niet meer. 3 tafels gezien --> 3 tafels beschadigd. Maandag gingen ze me opbellen. Maandag geen telefoon, dinsdag zelf gebeld en de verantwoordelijke zou me woensdag bellen. Woensdag dan zelf gebeld rond 15u, want nog niemand gehoord en de verantwoordelijke moest nog informeren en ging me terugbellen. Dit heeft hij uiteindelijk overgelaten aan de dame van de receptie? (beetje laf niet waar?). Ik kreeg een standaard uitleg van Ja, de tafel verkoopt veel, en komt slechts weinig terug, het zou aan het lot liggen. Ze kunnen nu niets doen, want leverancier is in verlof. Kom anders voor de feestdagen de nieuwe tafel even halen, dan heb je toch een tafel. (mijn oude was al weg). Ik mocht dan wel de camionette van het bedrijf lenen. Kom ik daar aan staat mijn EERSTE tafel terug klaar. Dus niet de nieuwe die ik dan had achtergelaten. Daar konden ze niets aan doen, dus ik neem terug mijn eerste oude tafel mee en moet nu proberen om die poten terug in dezelfde gaten vast te maken (geen voorgeboorde gaten dus bouten gaan niet goed aanspannen). Dus nu kan ik binnenkort terug de tafel afbreken, terug camionette zoeken, terug naar daar rijden, terug de tafel monteren (in de hoop dat er geen beschadigingen zijn), en dan is er nog binnenkort ... wanneer is binnenkort. Dus samengevat:* Ik weet niets over mijn bestelling of mogelijke levertermijn.* Ik vind dat de verantwoordelijke ZELF contact had moeten opnemen en mijn probleem bespreken. Ik had eigenlijk een terugbetaling gevraagd, aangezien ik 3 beschadigde tafels gezien heb (roestplekken en krassen + verf weg). En ik wil de centen terug en geen bon, want ik heb ondertussen online al meerdere dergelijke reviews gelezen. Ik wil of een volledige terugbetaling zodat ik ergens anders kan gaan zien naar een tafel of ik wil deze tafel ZONDER krassen en minsten een korting van 30% (niet in in waardebon)
Laattijdig leveren
Op 16 december 2018 kocht ik bij YGO Lier een bijzetzetel (uw productcode: 1399) t.w.v. 156,40 euro, dit bedrag is geheel voldaan. Tijdens het afsluiten van de verkoop heeft de verkoper (Manuel n°64) mij mondeling verzekerd dat de bijzetzetel een week later, ten laatste de eerste week van het nieuwe jaar (in 2019) geleverd wordt in het filiaal waarna ik het kon ophalen. Op 27 december ’18 neem ik contact op met het onthaal van Ygo, ik word vriendelijk geholpen, men ging mij zo spoedig mogelijk terug contacteren met meer informatie omtrent de levering. Op 14 januari ’19 spreekt een medewerker een voicemail in met de melding dat de leverancier slechts de helft van de order heeft geleverd. Hierdoor dien ik te wachten tot begin februari. Op 16 januari ’19 neem ik opnieuw telefonisch contact op met de vraag voor meer verduidelijking. De onthaalmedewerker zei me dat er een onderproductie is van het product, verder kon zij geen exacte leverdatum geven, behalve dat dit begin februari zou zijn. Het bijzetzeteltje is aangekocht als nieuwjaarscadeau, dit maakte dat de levertijd zo belangrijk was. Indien ik wist dat een levering langer dan 6 weken duurde had ik elders een aankoop gedaan of gewacht tot de start van de solden. De verkoper verzekerde mij dat ten laatste tegen het einde van de kerstvakantie (6 januari), het zeteltje geleverd zou zijn, dit is niet het geval. Gezien er geen eenduidige communicatie is omtrent de reden van niet leveren: halve levering of onderproductie? En omdat de opvolging hiervan telkens meer dan een week duurt, uitte ik mijn onbegrip. Op zaterdag 9 februari ‘19 (we zijn dan immers begin februari) ga ik omstreeks 13u30 ter plaatse om mij te informeren of de zetel reeds voorradig is. De baliemedewerkster stond ons te woord met “ik zal even nakijken of het afgelopen week geleverd is, anders komt het zeker de komende week binnen”. Zij verdwijnt achter de schermen en informeert zich bij de verantwoordelijke. Even later komt zij terug met alweer een nieuw scenario. Het zeteltje wordt pas half maart geleverd. Als tegemoetkoming voor het ongemak laat zij ons weten dat we 15% korting krijgen. Wij vinden 15% korting niet in verhouding staan tot de geleden schade. Intussen blijkt dat er in de winkel nog steeds het toonzaalmodel in de juiste kleur aanwezig is. In de hoop een schikking te kunnen treffen, stel ik voor het toonzaalmodel te nemen, weliswaar tegen een fikse korting. De baliemedewerkster lijkt dit een aannemelijk voorstel te vinden en gaat opnieuw achter de schermen op pad. Zij komt niet met een schikking, maar met het volledige bedrag van het zeteltje in cash geld terug. Uiteraard zijn we hier niet op ingegaan. Overwegende dat:In het verkoopcontract staat bij leveringstermijn “zo snel mogelijk”. Een levering met uitgestelde termijnen, voorzien op half maart, kan men moeilijk “zo snel mogelijk” noemen. Enige misleiding kan hier verondersteld worden.De mondelinge overeenkomst met een leveringstermijn van 2 weken verstreken is.De mondelinge overeenkomst met een leveringstermijn begin februari werd ook niet nagekomen.Uit online reviews maken we op niet de enige ontevreden klanten te zijn op dit vlak en er hier sprake lijkt van een structureel probleem, wat kan veronderstellen dat het over een te voorzien probleem gaat.Gezien er vanuit Ygo geen enkele tegemoetkoming wordt gesuggereerd, stuur ik op 10 februari '19 per mail een ingebrekestelling. Waarin ik volgende tegemoetkoming voorstel: Of het toonzaalmodel aan 60% korting,of het bestelde exemplaar met een korting van 5% per week voor de geleden schade, ingaande vanaf 7 januari.Op deze ingebrekestelling heb ik nooit antwoord gekregen. In navolging van deze ingebrekestelling heb ik nog enkele mails verstuurd. Telkens ontving ik geen enkele reactie. Op 14 maart krijg ik een sms-bericht waarin wordt meegedeeld dat het zeteltje is geleverd in het Ygo filiaal. Ik neem contact op met het onthaal en vraag wanneer de verantwoordelijke mij te woord zal staan. De verantwoordelijke blijkt met vakantie te zijn tot 21 maart. Na zijn vakantie zal de verantwoordelijke mij contacteren. Op zaterdag 23 maart ga ik het zeteltje ophalen. Bij de afhaalbediende dien ik een papier te ondertekenen voor afhaling. Ik vraag op welke wijze de 15% verrekend zal worden die beloofd is geweest. Gezien het meubel halverwege maart is geleverd. De bediende neemt contact op met het winkelfiliaal. Ik krijg terug de boodschap dat de verantwoordelijke mij op donderdag 28 maart zal contacteren en dien het document te ondertekenen. Op 29 maart neem ik in de late namiddag contact op met de winkel verantwoordelijke (M.V). Deze zegt dat ik blij mag zijn dat ik mijn meubel heb. Hij zegt geen tegemoetkoming te geven want dat ik niet op papier heb. Hij ontkende niet dat Ygo structurele problemen heeft met leveringen. Meneer Vercammen maakte zeer duidelijk weinig te geven aan klanttevredenheid. Daarbovenop zei hij niet te antwoorden op mijn ingebrekestelling en andere mails. Ik heb meermaals het initiatief genomen om contact op te nemen met Ygo. Telkens zonder bevredigend resultaat. Gezien Ygo op geheel onprofessionele wijze met klanten omgaat en niet nakomt wat zij beloven, hoop ik alsnog op een tegemoetkoming.
Fout geleverd pakket en slechte service
08/12/2018 bestelde we onze meubels bij Ygo. Ze zeiden ons dat we 4 weken moesten wachten op bepaalde zaken, waaronder een kast.Deze kast was uiteindelijk pas eind januari/begin februari bij Ygo.Wij zijn deze kast gaan afhalen. Het bouwpakket dat we zijn gaan afhalen bleek niet te kloppen. Na verschillende mails kregen we eindelijk antwoord. In deze mail staat dat er inderdaad een fout colli geleverd is en dat er een nieuwe KAST in bestelling werd genomen.Verder hoorden we niets van Ygo. Geen reactie op mails, namen de telefoon niet op, ...Tot ik een slechte recentie had gegeven op facebook. Dan kon ik ineens binnen de week mijn bestelling komen ophalen.Bij het ophalen van de bestelling kregen we enkel een nieuwe colli en dus geen nieuwe kast zoals er werd afgesproken in de mails.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten