Terug

KOKOMO 1377

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

F. M.

Naar: Ygo interieur

21/04/2025

Geachte mevrouw/heer, In december kocht ik een zetel KOKOMO 1377 in uw winkel. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik was aan het twijfelen tussen 2 bankstellen. Dan hebben we raad gevraagd aan een verkoper. Voor hem was er geen twijfel mogelijk. Als je voor een comfortabele zetel wou gaan dan was de KOKOMO de beste optie. Volgens de verkoper bestond de zitting uit 2 lagen vulling. De bovenste was traag schuim wat als voordeel had dat de zitting zich herstelde nadat je erin gezeten had. Dit gegeven heeft mij over de streep getrokken. Ik nam er ook de extra vuilbescherming bij gezien ik huisdieren heb. Maar uiteindelijk kreeg ik dit niet: Na 14 dagen merkte ik dat er in de zitting van de longchair, die ik het vaakst gebruik, een put kwam. Zoals u in bijgevoegde mails kan lezen heb ik ook hierover direct contact opgenomen met YGO. Zij gingen contact opnemen met de fabrikant na het doorsturen van de nodige foto’s. Onlangs kreeg ik bericht van de fabrikant dat mij klacht ongegrond is omdat dit nu eenmaal normaal is bij het soort vulling dat er in zit en dit bleek niet het herstellende traag schuim te zijn, zoals de verkoper beweerde. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Ook moest ik het product zelf op de zetel aanbrengen, terwijl de verkoper had gezegd dat de zetel behandeld ging toekomen Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook het bedrag van de aankoop + producten aan mij terug te betalen op mijn bankrekening of een regeling voor een nieuwe zetel overeen te komen in samenspraak. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - E-mails

Berichten (2)

Ygo interieur

Naar: F. M.

21/04/2025

Geachte mevrouw Mathijssens, Bedankt voor uw uitgebreide toelichting en voor het delen van uw ervaring. We begrijpen dat u bij de aankoop een duidelijke verwachting had omtrent het zitcomfort en de bijhorende service. We hebben uw opmerkingen grondig nagelezen en geven dit zeker intern mee als aandachtspunt voor toekomstige communicatie in de winkel. Wat betreft de samenstelling van de zitting, delen we hieronder graag nog even de exacte technische omschrijving zoals die bij dit model hoort: Zitting (seat cushions): vaste zitkussens, koudschuim HR met een bovenlaag van gemixte gesiliconiseerde vezels en schuimrubbervlokken Rugleuning (back): vaste rugkussens gevuld met polyurethaanschuim Traagschuim maakt geen deel uit van dit model. Wellicht is er bij het vergelijken van meerdere modellen in de toonzaal een verwarring ontstaan met een uitvoering waarin dat materiaal wel aanwezig is. Wat betreft uw melding over het comfort van de longchair bevestigen wij dat deze werd voorgelegd aan de fabrikant, samen met de door u bezorgde foto's. Na technisch nazicht werd de klacht ongegrond verklaard, aangezien de waargenomen zetting als normaal wordt beschouwd bij het gebruikte vullingstype. Indien u alsnog bijkomende vragen of wensen heeft, staan wij uiteraard klaar om in overleg te bekijken wat er mogelijk is binnen het kader van onze dienstverlening. Met vriendelijke groet, Naomi Customer Care Coördinator T. +32 3 432 03 00 E. info@ygo.bewww.ygo.be A. Antwerpsesteenweg 467, 2500 Lier Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 21 april 2025 8:15 Aan: Ygo-Interieur [Info] info@ygo.be Onderwerp: KOKOMO 1377 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

F. M.

Naar: Ygo interieur

22/04/2025

Geachte, Naar aanleiding van mijn recente aankoop bij uw winkel, en na het lezen van jullie mail, wens ik graag het volgende met u bespreken. Ik sta open voor de mogelijkheid om mijn huidige zetel om te ruilen, mits er een alternatief model beschikbaar is dat aansluit bij mijn voorkeur. Indien er een geschikt exemplaar beschikbaar is, kies ik graag een nieuw model uit uw assortiment. Mocht er echter geen passende zetel gevonden worden, of indien een omruiling vanuit uw kant niet mogelijk blijkt, dan zie ik graag het volledige aankoopbedrag van mijn factuur teruggestort. Ik vertrouw erop dat we dit op een correcte en vlotte manier kunnen afhandelen. Alvast bedankt voor uw medewerking. Met vriendelijke groet,

Bemiddeling door Testaankoop 06 mei 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform