Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Nieuw contract is duurder
Beste, Op 5/01/2025 heb ik via mail eens nagevraagd bij Gaele of we nog altijd het meest voordelige contract op de markt hadden. Ik heb als antwoord ontvangen dat ons contract bij Octa+ nog steeds interessant is maar dat ik binnenkort een nieuw contractvoorstel mocht verwachten. Ik kreeg een nieuw voorstel, opnieuw bij Octa+ waarbij ik aan jullie de vraag stelde wat er precies veranderd was. Als antwoord kreeg ik dat de tarieven hetzelfde bleven waarbij het me dan niet duidelijk is waarom we een nieuw contract zouden aangaan… Ik heb dan eens navraag gedaan bij Octa+ en daar kreeg ik andere informatie die me helemaal niet gelukkig maakt! Ze begrijpen niet waarom ik het vorige contract niet gewoon heb laten doorlopen omdat dit voordeliger is dan het nieuwe dat afgesloten is. De heroepingsperiode is reeds voorbij dus ik kan mijn oude contract niet laten verder lopen… Waarom hebben jullie me een nieuw contract laten afsluiten als het vorige voordeliger is? Na het telefonisch contact met Gaele op 25/03 stuurde ik zoals telefonisch afgesproken de prijzen van de maand maart bij OCTA+ door. Energie Huidig contract Nieuw contract Elektriciteit dag 18,61 c/kWh 19,46 c/kWh Elektriciteit nacht 14,73 c/kWh 15,57 c/kWh Aardgas 6,59 c/kWh 7,02 c/kWh Ik heb op 31/3 - 2/4 en 7/4 nogmaals telefonisch contact opgenomen maar ik kreeg mijn contactpersoon (xxxxxxx) niet aan de lijn maar steeds de boodschap dat ik binnenkort een reactie mag verwachten... Ik wil graag (zoals jullie ook beloven) het meest voordelige contract en dus mijn vorige contract terug. Met vriendelijke groeten, Lynn De Ruyver Destelbergen
offerte voorstel van gaele
we toetsen ons energie verbruik / kost af langs jullie en de creg enz.wij krijgen daar voorstellen voor maar gaan er niet op in (niet interessant)vandaag krijgen we een voorstel van gaele met een voorstel / offerte, we hoeven niets te doen, ze zullen de overgang regelenindien niet akkoord moeten we dat meldenals we de offerte willen openen krijgen we een verwittiging van de ad-blockwe zijn niet akkoord met deze werkwijze graag een antwoordmoeten we hier nog andere stappen voor ondernemendirk van laere
Contract aangesmeerd door gaele
Beste, ik kreeg ineens een email dat ik een contract had afgesloten via Gaele bij Octa +. Heb direct actie ondernomen en ondertussen is contract beëindigd en blijf ik bij Luminus.Ik wilde jullie hierover informeren. Zie mail in bijlage ter info over de dubieuze handelswijze van Gaele ... waar jullie vroeger (nu nog ??) meer samenwerkten (samenwerken).
ongevraagd contract
Beste, ik had drie jaar geleden een voorstel gekregen van gaele om over te schakelen van leverancier maar heb dat afgewezen nu vandaag 17/8/23 krijg ik plots een contract van Octa+ dat als ik het niet aangetekend opzeg ingaat binnen 14 dagen. ik heb dat nooit aangevraagd, ik was zelfs dacht ik uitgeschreven bij gael (dat is nu zeker gebeurd) ik heb ook contact genomen met octa+ en deze waren niet verwonderd over de manier van werken van gael, ik vindt dit mafia praktijken kan je daar iets over vermelden aub
stilzwijgende contractverlenging
Beste, Gaele (waarvan TA mede-initiatiefnemer is of was, als ik me niet vergis) stuurt mij op 16 december 2022 een mail dat mijn contract met Mega aan gunstige voorwaarden zal worden verlengd en dat mijn leverancier de voorwaarden zal sturen. Intussen is mijn contract verlengd tot februari 2024, zonder dat ik de voorwaarden kreeg te zien. Ik kan ze zelfs niet raadplegen op de website van Gaele of Mega. Tijd om jullie te distantiëren van Gaele. Dit is echt beneden alle peil.Johan CuypersVilladreef 33128 Tremelo-Baal
Ongewilde overstap energie door Gaele
Beste, Ik laat hier onder mijn mail achter die ik naar Gaele gestuurd heb. Die legt meteen heel de situatie uit. Vandaag ben ik op een heel vervelend probleem gebotst, wat voor mij nu ook voor een financiële kater zal zorgen. In december 2021 kreeg ik een mailtje van jullie met een nieuw voorstel voor energie. In dit voorstel stond dat Antargaz mijn nieuwe energieleverancier zou worden na faling van de Vlaamse energieleverancier. Maar ik was al sinds januari 2021 geen klant meer bij de Vlaamse energieleverancier. Sinds januari 2021 was ik klant geworden bij Lampiris (gas) en sinds juni 2021 ben ik klant bij mega (elektriciteit). In november 2021 ben ik nog een overgestapt naar Engie (gas). Dus ik zit al een jaar niet meer bij de Vlaamse energieleverancier voor energie. Daarom ging ik ervan uit dat deze mail een foutje was en heb deze genegeerd, want dit klopte niet meer. Maar nu januari 2022 krijg ik ineens een voorschotfactuur van Antargaz voor gas van €102. Hierop ben ik alles gaan bekijken en nu zie ik ook dat er bij Engie een slotfactuur voor gas is opgemaakt. Hier had ik nog een zeer goed contract gezien de huidige tijden met een voorschotfactuur €52 aan een vast tarief.Nu zit ik blijkbaar ineens, door jullie, opgezadeld met een variabel contract aan €102 voorschot bij Antargaz.Waar komt het nu eigenlijk op neer. Jullie hebben, volgens jullie mail, mij weggehaald bij de Vlaamse energieleverancier (waar ik dus al meer dan een jaar (!) geen klant meer ben). Maar eigenlijk hebben jullie mij gewoon weggehaald bij Engie, waar ik dus nog een zeer goed contract had kunnen strikken in oktober 2021. Want daar is nu dus ineens een slotfactuur opgemaakt. Er klopt dus helemaal niets van. Om terug te komen op die financiële kater.. Ik ga nu dus dubbel zoveel moeten betalen en waarschijnlijk nog meer binnenkort aangezien het contract bij Antargaz variabel is. Hoe gaan we dit oplossen? Ik ben mijn goed contract kwijt bij Engie en ik zit nu met een veel duurder contract. In mijn account staat dan ook nog eens dat Gael mij niet mag overschakelen zonder mijn toestemming. Wat nu dus ook gebeurt is. Ik zou hiervoor graag telefonisch gecontacteerd worden want om dit allemaal via mail te regelen lijkt mij moeilijk. Bovenstaande is dus mijn mail naar Gaele. Hierop is nog steeds geen antwoord gekomen en via de telefoon zijn ze onbereikbaar. Uitgerekend gaat deze frats van Gaele mijn nu op een jaar +/- €600 meer kosten. Wat kunnen we hieraan doen?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten