Terug

Ongewilde overstap energie door Gaele

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Gaele

28/01/2022

Beste, Ik laat hier onder mijn mail achter die ik naar Gaele gestuurd heb. Die legt meteen heel de situatie uit. Vandaag ben ik op een heel vervelend probleem gebotst, wat voor mij nu ook voor een financiële kater zal zorgen. In december 2021 kreeg ik een mailtje van jullie met een nieuw voorstel voor energie. In dit voorstel stond dat Antargaz mijn nieuwe energieleverancier zou worden na faling van de Vlaamse energieleverancier. Maar ik was al sinds januari 2021 geen klant meer bij de Vlaamse energieleverancier. Sinds januari 2021 was ik klant geworden bij Lampiris (gas) en sinds juni 2021 ben ik klant bij mega (elektriciteit). In november 2021 ben ik nog een overgestapt naar Engie (gas). Dus ik zit al een jaar niet meer bij de Vlaamse energieleverancier voor energie. Daarom ging ik ervan uit dat deze mail een foutje was en heb deze genegeerd, want dit klopte niet meer. Maar nu januari 2022 krijg ik ineens een voorschotfactuur van Antargaz voor gas van €102. Hierop ben ik alles gaan bekijken en nu zie ik ook dat er bij Engie een slotfactuur voor gas is opgemaakt. Hier had ik nog een zeer goed contract gezien de huidige tijden met een voorschotfactuur €52 aan een vast tarief.Nu zit ik blijkbaar ineens, door jullie, opgezadeld met een variabel contract aan €102 voorschot bij Antargaz.Waar komt het nu eigenlijk op neer. Jullie hebben, volgens jullie mail, mij weggehaald bij de Vlaamse energieleverancier (waar ik dus al meer dan een jaar (!) geen klant meer ben). Maar eigenlijk hebben jullie mij gewoon weggehaald bij Engie, waar ik dus nog een zeer goed contract had kunnen strikken in oktober 2021. Want daar is nu dus ineens een slotfactuur opgemaakt. Er klopt dus helemaal niets van. Om terug te komen op die financiële kater.. Ik ga nu dus dubbel zoveel moeten betalen en waarschijnlijk nog meer binnenkort aangezien het contract bij Antargaz variabel is. Hoe gaan we dit oplossen? Ik ben mijn goed contract kwijt bij Engie en ik zit nu met een veel duurder contract. In mijn account staat dan ook nog eens dat Gael mij niet mag overschakelen zonder mijn toestemming. Wat nu dus ook gebeurt is. Ik zou hiervoor graag telefonisch gecontacteerd worden want om dit allemaal via mail te regelen lijkt mij moeilijk. Bovenstaande is dus mijn mail naar Gaele. Hierop is nog steeds geen antwoord gekomen en via de telefoon zijn ze onbereikbaar. Uitgerekend gaat deze frats van Gaele mijn nu op een jaar +/- €600 meer kosten. Wat kunnen we hieraan doen?

Berichten (1)

Gaele

Naar: J. B.

08/02/2022

BesteOp 31/01/2021 hebben wij reeds contact gehad met de klant om dit uit te klaren.Mocht u nog vragen hebben, aarzel niet om contact met ons op te nemen. Tevreden over Gaele? Laat het ons hier weten! Bedankt and128522Met vriendelijke groeten,GiorgioTeam GaelePowered by Enbro Kortrijksesteenweg 387 8530 Harelbeke(+32(0)2 899 04 68 - * info@gaele.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform