Beste,
Op 5/01/2025 heb ik via mail eens nagevraagd bij Gaele of we nog altijd het meest voordelige contract op de markt hadden.
Ik heb als antwoord ontvangen dat ons contract bij Octa+ nog steeds interessant is maar dat ik binnenkort een nieuw contractvoorstel mocht verwachten.
Ik kreeg een nieuw voorstel, opnieuw bij Octa+ waarbij ik aan jullie de vraag stelde wat er precies veranderd was.
Als antwoord kreeg ik dat de tarieven hetzelfde bleven waarbij het me dan niet duidelijk is waarom we een nieuw contract zouden aangaan…
Ik heb dan eens navraag gedaan bij Octa+ en daar kreeg ik andere informatie die me helemaal niet gelukkig maakt!
Ze begrijpen niet waarom ik het vorige contract niet gewoon heb laten doorlopen omdat dit voordeliger is dan het nieuwe dat afgesloten is.
De heroepingsperiode is reeds voorbij dus ik kan mijn oude contract niet laten verder lopen…
Waarom hebben jullie me een nieuw contract laten afsluiten als het vorige voordeliger is?
Na het telefonisch contact met Gaele op 25/03 stuurde ik zoals telefonisch afgesproken de prijzen van de maand maart bij OCTA+ door.
Energie Huidig contract Nieuw contract
Elektriciteit dag 18,61 c/kWh 19,46 c/kWh
Elektriciteit nacht 14,73 c/kWh 15,57 c/kWh
Aardgas 6,59 c/kWh 7,02 c/kWh
Ik heb op 31/3 - 2/4 en 7/4 nogmaals telefonisch contact opgenomen maar ik kreeg mijn contactpersoon (xxxxxxx) niet aan de lijn maar steeds de boodschap dat ik binnenkort een reactie mag verwachten...
Ik wil graag (zoals jullie ook beloven) het meest voordelige contract en dus mijn vorige contract terug.
Met vriendelijke groeten,
Lynn De Ruyver
Destelbergen