Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Te veel aangerekend / Fraude
Op 23/09 zie ik dat uw loodgieter werken uitvoert bij mijn buurman. Ik bel om te vragen als ze bij mij een vlotter kunnen vervangen in het toilet. Na 20 minuutjes werk krijg ik een kostenplaatje van €180 ex. BTW voorgeschoteld. Als ik doorvraag bij de loodgieter wordt er €45 voor de vlotter gerekend (dit is oké) en €135 "standaardprijs". Ik vraag voor een factuur maar dit gaat niet, ik moet cash of bankcontact betalen. Dit heb ik gedaan omdat ik weet dat de loodgieter zelf niets kan veranderen aan de situatie. Als ik daarna op de website kijk zie ik dat €135 de prijs is voor een interventie en dat dit transportkosten en het eerste werk-uur omvat. Per bijkomend half uur wordt er €30 gerekend. Aangezien ik niet gebeld heb voor een interventie, maar met de vraag als de vlotter kan vervangen worden omdat jullie toch al bij de buur bezig zijn, is het eerlijk om €30 i.p.v. €135 aan te rekenen. Kortom: de initiële kost om een loodgieter te laten uitrijden is dubbel gerekend, zowel aan mij als mijn buurman. Dit is frauduleus. Mijn voorstel is dat er €105 + 6% BTW terug gestort wordt.
Geld betaald en ze beweren van niet
Beste service loodgieter is ongeveer 2 weken geleden bij mijn ma geweest probleem met de verwarmingsboiler toen hij klaar was heeft hij 300 eu gevraagd mijn ma heeft dat betaalt ze hebben geen bewijs gegeven mijn ma is 86 nu heeft ze drie facturen gekregen totaal ongeveer 700 eu die mens die geweest is beweert niks gekregen te hebben das pure oplichting terwijl het probleem niet was opgelost ze zijn nog 2 keer moeten terug komen dus in totaal heeft mijn ma 1000 eu betaalt een schande dat kan toch zomaar niet ik eis die 300 eu terug al gebeld maar ze hebben geen tijd om naar ons te luisteren en beweren niks gekregen te hebben groetjes
Factuur abonormaal hoog en btw nummer klopt niet met naam bedrijf
Beste , ik belde op internet voor een verstopping naar 0460/ 262669. https://loodgieter24s.info/Ontstoppingsdienst-Antwerpen.html?gclid=CjwKCAiA_6yfBhBNEiwAkmXy57DsdawL7y0j2c6x9qkf9aZJ84ub-5mm0azr0zgXX0Fg2uhXxhJyoRoC5PQQAvD_BwE De volgende dag komt iemand langs 15 min werk - factuur 482 uEuro . Persoon ging terugkomen voor dichting ring . Niet meer gezien . Iedereen onbereikbaar. Ik kan u de website gegeven en de factuur bezorgen per mail . Er worden allerlei kosten aangerekend die volgens mij illegaal zijn. Ook niet logisch : geen website of telefoon nummer op factuur . Mvg , Glenn
Onduidelijke en dure reparatie
BesteIn de week van 14 maart kregen we af en toe kouder water. Service Loodgieter bv is op 21 maart naar de ketel komen kijken. Die visite was ter plaatste te betalen en kostte 143,1 euro, afsluitend met de boodschap dat een stuk vervangen moet worden maar dat alles werkt. We hebben van maandag tot donderdag enkel ijskoud water en geen verwarming gehad. Op maandagavond belden we het nummer dat op de website staat aangegeven als standby buiten kantooruren. De -wel vriendelijke- man aan de lijn gaf aan niet te kunnen doen buiten de kantooruren en dat we tijdens de uren moeten bellen. Op de mail van die avond, en na een telefoontje van ons naar hen, kregen we het antwoord dat we geduld moeten hebben. Met geen tegemoetkoming of oplossing voor het koude water en gebrek aan verwarming. Er kon ook geen antwoord gegeven worden op wanneer het vervangstuk zou komen enkele dagen. Na lang aandringen toch op donderdag een afspraak kunnen vastleggen. Op donderdag werd het expansievat vervangen (bezoek kostte 285 euro). Even warm water om donderdagavond alweer koud water en geen verwarming te hebben. Na een telefoontje op vrijdag nog een afspraak kunnen krijgen om een veiligheidsklep te vervangen. We hebben dit bezoek ook ter plaatse moeten betalen (146,28 euro) en geen duidelijke uitleg hoe dit kan. In alle gevallen was niet ter plaatse betalen een optie. We willen graag een compensatie voor minstens de laatste visite die overduidelijk het gevolg was van hun handelingen. Of voor de eerste visite die ons verschillende dagen letterlijk en figuurlijk in de kou zette.Alvast bedankt voor de opvolging
Betaalt herstelling dat niet is gebeurt
Beste , ik kreeg contact met dit bedrijf via jaimy , duidelijk uitgelegt wat het probleem was en wat de situatie was ... onder andere dat we dit op factuur moeten hebben omwillen van collectieve en dan het snel moest gaan omwillen van een pasgeboren kindje te hebben , ze gaven ons en datum , zaterdags dit was het snelste geen probleem het moest inorde komen ijskoud inhuis . Loodgieter kwam al een uur te laat wist niet wat de foutcode betekende hebben dit zelf uitgezocht voor hem , zijn conclusie nieuwe boiler , anderhalf uur bezig geweest met niks gwn kijken rekening 280 euro voor een reparatie dat niet is gebeurt , ons aan het lijntje gehouden voor stukken te bestellen , supper onbeleeft , want het was mijn eigen schuld en ik had toch ondertussen onderdak bij familie dus niet dringend genoeg , uiteindelijk willen ze niks met me te maken hebben zijn een week verder ondertussen , hebben we maar een nieuwe loodgieter gebelt die het probleem heeft opgelost op een half uur tijd en dit heeft me 50 euro gekost , dus en supper veel aanrekennen voor iets dat niet gebeurt is , plus zeggen dat ik maar lieg over mijn situatie terwijl ik de papieren heb om dit aan te tonen , plus mij een week aan het lijntje houden , en niet met een oplossing willen komen meermaals gebelt zowel ik als mijn vriend als mijn schoonmoede4
Problemen terugbetaling na slecht uitgevoerde rooktest
Beste, ik bestelde bij Service loodgieter een rooktest omdat we met een rioolgeur zaten beneden in onze badkamer. Ze kwamen heel snel ter plaatse en voerde de rooktest uit, ze kwamen niet echt tot een resultaat dus speculeerde dan dat dit achter een wastafel zat. Ze wilden een camera-inspectie doen maar dit hoefde niet voor mij. Een bevriende loodgieter vertelde me dat dit echt geen goede firma was om mee samen te werken, het zijn 'charlatans'. Ik liet een tweede maal een rooktest uitvoeren en die vond meteen waar de geur uitkwam omdat er uit een voeg rook kwam. Dit was helemaal niet achter de wastafel maar van onder het bad. vorige week had ik na talloze mails en telefoons eindelijk de eigenaar aan de lijn, die weigerde een terugbetaling wat ik compleet niet snap. Hij dacht dat ik bij de tweede rooktest ook een camera-inspectie werd gedaan en dat dit zo niet eerlijk was naar zijn technieker omdat ze niet verder konden onderzoeken. De tweede keer is er echter enkel een rooktest uitgevoerd en ze kwamen al heel snel tot het resultaat en dit zonder camera-inspectie. Ik kan ook de 2 verslagen voorleggen waaruit blijkt dat ze de test niet grondig hebben uitgevoerd. Het enige wat ik vraag is de € 284 die ik betaalde om deze terug te storten. Ik heb echt meermaals geprobeerd om dit op een vriendelijk manier te doen en rechtstreeks met hun maar ik wordt eigenlijk van kastje naar de muur gestuurd en mail daar antwoorden ze ook niet meer op. Laatste keer geantwoord op mail : 10/11/2020 Nadien nog 8 mails gestuurd waarin ik vriendelijk vraag voor oplossingOok talloze keren gebeld maar kom terecht op dispatch en die weten blijkbaar van niets
Sterke geurhinder na interventie
Goedendag,Op zaterdag 4 april 2020 hebben wij bedrijf Service Loodgieter Lokeren gecontacteerd omdat onze beerput overliep, niet omdat er een geurhinder was maar omdat het overliep. Op 6 april 2020 kwam technieker langs.-beerput leeggemaakt en vastgesteld dat onze overloopleiding verstopt was. Er zou een stuk hout in de buis liggen. Herstelling was nodig. prijskaartje: 280,90 voor de 1 ste interventieOp woensdag 8 april 2020 kwam het bedrijf herstelling uitvoeren aan de riolering, stukje hout uit de buis gehaald.-extra buis geplaatst-stankgeur zou binnen paar dag verdwijnenPrijskaartje: 609,05 euro. Op 15 april hebben wij terug contact opgenomen met Service Lokeren omdat er een sterke geurhinder is zowel buiten als binnen. Terwijl wij voor de werken geen geurhinder hadden. Bedrijf laat ons weten op 15 april het volgende. Mail van Service Loodgieter Lokeren:Beste Binnen in je woning hebben wij niet gewerkt,Alles is nu vrij aan je septische put en heeft een vrije doorloop. Wij hebben daar de balk uit de buis gehaald. Dat jullie wel binnen in huis een hangtoilet hebben laten plaatsen waar er zeker alvast een probleem zal zijn en deze geur zal verspreiden want achter de hangtoilet zal er geen deftige aansluiting zijn want het water daar loopt onder de vloer richting garage wanneer je een verstopping had dus dat wijst op een niet correcte aansluiting daar. Wij kunnen deze herstellen maar zeker niet kosteloos.En als er water door de buis kan vloeien kan er zeker ook geur doorvliegen nu de balk weg is heb je terug meer lucht in de buis-------> hebben vastgesteld terwijl zelf niet komen kijken.Waarop ons antwoord: Beste, Voor de herstelling was geen geur in onze toilet.Er was geen probleem.Het was een kleine stukje hout en geen balk. De geur is niet enkel binnen maar ook buiten. Waarom stinkt het ook buiten dan? Kunnen jullie iemand sturen om het na te kijken aub? Kosteloos. Probleem is gekomen na jullie werken. Anwoord van Service Loodgieter Lokeren:Het is bouwverlof voor ons .Toen ik zei dat ik stappen ging ondernemen, heb 16 april van Service Loodgieter ontvangen dat zij kunnen toch komen mits betaling.(dan was er ineens geen bouwverlof) Wij vragen geen geld terug maar vragen om te komen kijken wat er juist is misgegaan. Als consument hebben wij daar recht op. Maar jullie willen zelfs niet langskomen.Wij hebben netjes ineens alles betaald via bankcontact.Tot op vandaag nog altijd geen factuur ontvangen.En er is iets,serieus misgelopen.Jullie hebben ons schade aangericht. Nu moeten wij andere bedrijf laten komen om het uit te zoeken wat het probleem juist is. Daarom eisen wij ons geld terug 609, 05 euro + 280,90 euro (889,95 euro) samen of een kosteloze herstelling. Wij moeten nu in een zeer onaangename, stinkende, vergiftigde omgeving leven. Daarom eisen wij ook een schadevergoeding.
Fraude
Beste Op 9 februari (zaterdag) kwam een loodgieter (Mohamed) van deze bedrijf bij ons langs omdat we zonder warm water zaten. Na 2u werken hadden wij nog altijd geen warm water en ons zolder stond ONDER WATER!!!! Het duurde ook 30min totdat meneer de schroef van ons boiler openkreeg (iemand met 30 jaar ervaring wat de bedrijf ons dus wijs maakte via de mail). Meneer had ons 2 oplossing voorgesteld enerzijds onderhoud van ons boiler en anderzijds een stukje dat er vervangen moest worden. Mijn ouders kozen voor het eerste.Onderhoud heeft 2u lang geduurd!!! Het ergste van al was dat de loodgieter het water niet afgesloten had en als resultaat stond ons zolder onder water! Mijn moeder werd kwaad omdat er op de zolder matrassen en bagages lagen met kledij en schoolboeken van de kinderen!! Dit heeft hij ook niet opgekuist, maar lachte puur in ons gezicht dat er water lag. Daarna zei hij er moet een stukje vervangen worden. Voor mijn ouders hoefde het niet meer omdat alles onder water stond! Na paar minuten te discussiëren zei mijn vader ik ga geen factuur betalen en meneer zei: ok, geen probleem. Paar weken later krijgen wij een factuur van 357,75 euro!!!!!!! SCHANDALIG!! We hebben hen een keer gebeld en ze zeiden het is wat het is en ze maakte ruzie met ons aan de telefoon dus met andere woorden trek je plan! Daarna stuurden wij hen een mail (zie bewijs) zeer ONprofessioneel en ze bedreigden ons dat ze een bedrijf gingen sturen om het bedrag toch te storten! (zie bewijs e-mail)Als je als bedrijf de factuur van je klant niet kan verantwoorden dan ben je in ons ogen een waardeloze bedrijf! Wij zijn kwaad, heel erg kwaad! Omdat meneer op een zaterdag gekomen is en 1u en half extra gewerkt heeft, is er een bedrag van 135 euro extra berekend. En starttarief / verplaatsing & 1arbeidsuur is er ons 202,50 euro aangerekend. Dit is puur fraude! Een te hoge bedrag voor wat niet hersteld geweest is. Wij hebben de factuur betaald omdat er via de telefoon en mail bedreigd werd en men zeer onbeleefd was!Via deze weg proberen vragen wij toch hulp te vragen en ons geld terug te krijgen omdat wij zeer kwaad zijn op deze onbeleefde bedrijf! Hierbij wil ik andere mensen waarschuwen om geen contact op te nemen met deze bedrijf! Ik kijk alvast uit naar uw antwoord en hulp.Bedankt voor uw tijd.Met vriendelijke groeten
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten