Terug

Te veel aangerekend / Fraude

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

W. V.

Naar: Service Loodgieter bvba

25/09/2024

Op 23/09 zie ik dat uw loodgieter werken uitvoert bij mijn buurman. Ik bel om te vragen als ze bij mij een vlotter kunnen vervangen in het toilet. Na 20 minuutjes werk krijg ik een kostenplaatje van €180 ex. BTW voorgeschoteld. Als ik doorvraag bij de loodgieter wordt er €45 voor de vlotter gerekend (dit is oké) en €135 "standaardprijs". Ik vraag voor een factuur maar dit gaat niet, ik moet cash of bankcontact betalen. Dit heb ik gedaan omdat ik weet dat de loodgieter zelf niets kan veranderen aan de situatie. Als ik daarna op de website kijk zie ik dat €135 de prijs is voor een interventie en dat dit transportkosten en het eerste werk-uur omvat. Per bijkomend half uur wordt er €30 gerekend. Aangezien ik niet gebeld heb voor een interventie, maar met de vraag als de vlotter kan vervangen worden omdat jullie toch al bij de buur bezig zijn, is het eerlijk om €30 i.p.v. €135 aan te rekenen. Kortom: de initiële kost om een loodgieter te laten uitrijden is dubbel gerekend, zowel aan mij als mijn buurman. Dit is frauduleus. Mijn voorstel is dat er €105 + 6% BTW terug gestort wordt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform