Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Geen uitvoering van overeenkomst
Beste, ik bestelde zonnepanelen bij dit bedrijf op 29/07/2022 met aanbetaling van voorschot. Ik heb al 3 aangetekende ingebrekestellingen gestuurd met ontvangstbewijs en er wordt niet afdoende schriftelijk op geantwoord. Op hun website staat nu dat iedereen terugbetaling van voorschot kan aanvragen (aangezien ze blijkbaar veel problemen hebben). Na 17 maanden wachten heb ik geen enkel vertrouwen meer (trouwens ook gelet op wat men leest bij de openbare reviews van dit bedrijf) en wil ik afzien van de uitvoering van de overeenkomst. Ik heb dan ook terugbetalng van mijn voorschot gevraagd in mijn derde aangetekende ingebrekestelling (dd 11/10/2023) en krijg ook hier geen antwoord. Ik kan u desgewenst de 3 copies van mijn ingebrekestellingen mailen. Onder alle voorbehoud en zonder enige nadelige erkentenis.
Niet gehomologeerde omvormer
Beste,Wij hebben door u zonnepanelen laten installeren waarbij u gebruik heeft gemaakt van de omvormer SolaX Power X1-5.0-T-D(L). Bij aanmelden van de installatie bij Fluvius bleek dat die omvormer niet mag gebruikt worden in Vlaanderen daar een eenfasige omvormer slechts een maximum vermogen van 5kVA mag hebben. Wij zien graag een vervanging van de omvormer door u tegemoet. Wij gaan er van uit dat alle kosten die daar mee gepaard gaan ten uwen laste zijn.Vriendelijke groeten,Familie D D
Het bekomen van een attest op eer voor de aanvraag van subsidies thuisbatterij
19/06 de nodige documenten voor het bekomen van het attest doorgestuurd naar de firma30/6 e-mail gekregen met de melding bedankt voor de nodige foto’s eerstdaags zal het document doorgestuurd worden groetjes MatthysSinds die dag verschillende e-mail gestuurd voor te vragen waar het doc blijft geen antwoord Verschillende keren proberen te bellen na lang geduld iemand aan de lijn gehad ik zal het doorgeven Weer niets 21/8 opnieuw gebeld na lang wachten iemand aan de lijn ik zal je doorverbinden met de afdeling in België na lang wachten ik zal het noch eens doorgeven de zoveelste keerDus ik geraak niet aan dit document wat ik dringend nodig heb voor de subsidie
Opsturen benodigde papieren
Beste, dankzij testaankoop (zie mijn vorige klacht) zijn mijn zonnepanelen en thuisbatterij geplaatst op 30 mei en gekeurd op 9 juni (waarvoor dank). Probleem opgelost: niet dus. Ik ben nu al 2 maanden aan het wachten op de papieren die Sungevity mij moet opsturen zodat ik mij in orde kan maken met Fluvius en mede mijn subsidies aanvragen. Fluvius heb ik verwittigd wat aan de hand is want dit moet normaal binnen een maand na keuring gemeld worden op straffe van boete (ondertussen trek ik nog altijd geen geld terug van stroom die op het net wordt teruggezet). Voor de subsidies begint de tijd te dringen want dit moet binnen de 3 maanden na keuring gebeuren. Willen jullie dus nog eens Sungevity contacteren en vragen hoe het staat met die papieren (opsturen via mail zal ook wel mogen zeker).Sungevity heb ik 1 keer aan de lijn gehad zonder resultaat, op mijn mails komen gewoon standaard antwoorden.Mvg. Lamberigts Jean
Eindfactuur wordt niet opgemaakt
Ik heb zware onregelmatigheden ondervonden in de dienstverlening vóór en na de plaatsing van mijn zonnepaneleninstallatie door Sungevity. Ten eerste heb ik zeer lang moeten wachten op de plaatsing zelf en daarna hebben mijn panelen gedurende een half jaar geen opbrengst gegenereerd omwille van een klein probleem met de omvormer. Dit probleem met de omvormer was te wijten aan nalatigheid van de installateur (onderaannemer), maar het heeft zeer lang geduurd om dit opgelost te krijgen. Sungevity was onbereikbaar of maakte loze beloftes. Tevens heb ik de installatie tweemaal moeten laten keuren omwille van een vergetelheid door de onderaannemer. Uiteindelijk is alles wel opgelost geraakt, ik heb echer wel een half jaar productie verloren en het heeft me heel veel energie gekost om alles in orde te krijgen. Ik heb voor deze slechte gang van zaken een compensatie op mijn eindfactuur gevraagd en Sungevity heeft me via email laten weten dat er maximaal een korting van 200 euro op de eindfactuur voor de verloren productie kan worden verrekend. Ik heb gezegd dat ik hiermee akkoord ga en sinds maart wacht ik op mijn eindfactuur. Tot op heden heb ik deze nog niet ontvangen, waardoor ik momenteel ook geen verdere stappen voor de zonnepanelenpremie bij Fluvius kan ondernemen. Ik heb sinds maart ongeveer een vijftal keer Sungevity gevraagd me de eindfactuur te bezorgen, maar opnieuw loopt het dus helemaal mis. Kan Testaankoop me hierbij helpen en eventueel kan ik nog een grotere compensatie verkrijgen voor de zeer ondermaatse dienstverlening en het zeer lage verantwoordelijkheidsgevoel van dit bedrijf?
Na 1 jaar nog steeds geen zonnepanelen
Beste, Ik bestelde begin maart 2022 zonnepanelen met batterij voor een installatie gepland eind juni 2022. In het begin liep alles goed. Eind april kwam er iemand langs voor inspectie van mijn dak en plaatsing van de omvormer en batterij in mijn garage. Dus tot dan alles in orde. Enkele maanden later nam ik terug contact op en kreeg ik te horen dat er problemen waren om de batterij op tijd geleverd te krijgen en we beter zouden wachten tot de hele installatie kon geplaatst worden. Terug enkele maanden later waren er problemen met de omvormers, maar dat zou voor mij normaal geen probleem geweest zijn, moesten ze niet mijn omvormer gebruikt hebben voor een andere installatie. Dus moest ik weer wachten. Na meerdere mails en telefoons kreeg ik nooit een antwoord wanneer ik nu zou geholpen worden. Dan opeens ( rond oktober ) kreeg ik een telefoontje van Sungevity ( ik in blijde verwachting van goed nieuws ) met als vraag om een afspraak te maken voor mijn dak keuring ,terwijl dit reeds was uitgevoerd eind April. Dit zou dan uitgezocht worden en ze zouden me dan zo snel mogelijk terug contacteren ( nooit iemand terug aan de lijn gehad hierover ). Ik nog meermaals contact opgenomen zonder enig resultaat. Ik heb zelfs Engie ( omdat ik via hun site mijn informatie en offerte heb aangevraagd ) ingeschakeld om mijn dossier op te vragen , maar langs deze weg is het ook vastgelopen. Gisteren 23/2/23 heb ik terug contact opgenomen , omdat ik een mail had gekregen ( na het versturen van mijn mail natuurlijk ) dat ze nu al enige tijd geen mensen meer hebben die zonnepanelen installeren in mijn regio en dat het zeker tot week 11 zou duren voor ze terug iemand zouden hebben. Om verder te gaan met mijn telefoongesprek van gisteren , heeft er eindelijk iemand de tijd genomen om dit uit te pluizen. Mijn dossier betreffende mijn dak inspectie is zoek geraakt, waarom ze mijn omvormer hebben gebruikt voor iemand anders kon hij niet terugvinden. Waarom men nooit een ander voorstel heeft gedaan voor andere panelen of omvormer of batterij die wel op voorraad waren is voor hem ook een raadsel. ( had hier ook zelf achter gevraagd in het najaar . Nu moeten ze terug komen voor de dak inspectie voor men verder kan inplannen. Hebben ze nu alles voor mijn installatie weet ik niet. Alleen weet ik dat ik hierdoor wel al mijn premies ben kwijtgespeeld ( +/- 3200€ ). Mijn vertrouwen in deze firma is helemaal weg.
Problemen met plaatsing zonnepanelen + gebruik aan info
Beste,Op 28 feb 2022 heb ik een bestelling geplaatst voor zonnepanelen.De wachttijd zou 8 weken zijn en ik zou een subsidie ontvangen van de overheid van +/- 1500 euro.Midden april ontving ik een mail dat er binnen 5-10 werkdagen een technische controle zou gebeuren en dat de plaatsing onmiddellijk zou volgen. Uiteindelijk ontving ik pas maanden later op 30/10 telefoon : op 2/11 gebeurt een controle. Zowel de dame aan de lijn als de man die ter plaatse kwam zeiden me dat ik binnen de 14 dagen zou worden gecontacteerd. Zij bevestigden teven dat de plaatsing én keuring in 2022 zou gebeuren.Sungevity heeft me hierover niet zelf gecontacteerd, noch over de controle, noch over de stand van zaken van mijn bestelling.Uiteindelijk heb ik jullie zelf gemaild, deze herinnerd en gebeld. Jullie zeggen steeds dat iedereen in volgorde wordt bediend en dat de mensen van de controle geen recht hadden om me een plaatsing in 2022 te beloven.Tot op vandaag heb ik nog steeds geen panelen ontvangen en krijg ik geen info wanneer deze plaatsing zou gebeuren en waarom net 'mijn' bestelling achterblijft. Het kan toch niet zijn dat iedereen die een bestelling plaatste op 28/2 en later nog steeds geen plaatsing hebben gehad.Daarenboven kan ik me niet voorstellen dat mijn bestelling zo uitzonderlijk is dat anderen eerder panelen ontvangen.Ook hierover krijg ik geen informatie.Ik heb jullie reeds verschillende keren een tegemoetkoming gevraagd voor de financiële schade.Als de keuring niet in 2022 gebeurt, verlies ik de subsidie. Dit was echter noodzakelijk om alles betaalbaar te houden.Ook de rentevoet van de lening is intussen van 1,29 naar 3,25%Op deze manier wordt de aankoop van zonnepanelen als alleenstaande van 3 onbetaalbaar.De schade die ik de afgelopen 7 maanden heb gehad, is ook niet min : enerzijds finacieel omdat ik voor alle verbruik moet betalen en anderzijds mentaal omdat ik ongerust ben, me zorgen maak, stress ervaar,...Gelieve onmiddellijk werk te maken van de plaatsing van de bestelde panelen en de keuring ervan.Indien dit niet lukt, gelieve me op de hoogte te brengen van waarom mijn bestelling achter blijft.Daarenboven verwacht ik een voldoende hoge financiële tegemoetkoming voor de bijkomende schade die ik lijd indien de keuring niet in 2022 kan plaatsvinden.Ik verwacht een gunstige (re)actie.HoogachtendInes
Zonnepanelen na 20weken nog niet geleverd
Beste,Ik heb op 30/01/22 zonnepanelen via Sungevity besteld maar heb voorlopig geen datum voor plaatsing mogen ontvangen. Aanvankelijk werd mij beloofd om de installatie binnen 8-12weken uit te voeren maar wij zitten nu 20 weken verder. Ik heb de verkoper van Sungevity op 2 momenten aan de lijn gehad. 1st bij aankoop in Januari en nadien in April omdat mijn bestelling aangepast moest worden. Ik kreeg op dat moment geen informatie over leveringsproblemen. Ik betaal nu (voor 2 maanden) voor energie dat ik anders via mijn zonnepanelen had kunnen opwekken wat betekent dat ik, naast een mentale zorg, ook geld verlies. Ik heb meerdere emails gestuurd maar krijg steeds dezelfde antwoord 'de omvormer is niet leverbaar en momenteel is er geen zicht op levertermijn'. Ik vind het schandalig
zonnepanelen werken al zes maanden niet meer
wij bestelden zonnepanelen bij Sungevity, deze werden geïnstalleerd in februari 2019.. Sedert 27 juli 2021 werken onze zonnepanelen niet meer. Hierover werd reeds veel gemaild met Sungevity. Asbuilt kwam de panelen nakijken , zij denken dat het probleem bij omvormer ligt, Solaredge denkt dat het probleem in de bekabeling ligt onder de panelen, de omvormer werd geupdated, de groenstroommeter werd ook reeds vervangen. er is echter nog steeds géén oplossing gevonden voor dit aanslepend probleem waardoor ik reeds verschillende groencertificaten gemist heb, de terugverdientijd van mijn investering duurt langer en ik heb géén energieopbrengst.Graag zien wij dit probleem zo snel mogelijk opgelost, alsook een voorstel tot schadevergoeding
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten