Terug

Problemen met plaatsing zonnepanelen + gebruik aan info

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. H.

Naar: Sungetivity Belgium

10/12/2022

Beste,Op 28 feb 2022 heb ik een bestelling geplaatst voor zonnepanelen.De wachttijd zou 8 weken zijn en ik zou een subsidie ontvangen van de overheid van +/- 1500 euro.Midden april ontving ik een mail dat er binnen 5-10 werkdagen een technische controle zou gebeuren en dat de plaatsing onmiddellijk zou volgen. Uiteindelijk ontving ik pas maanden later op 30/10 telefoon : op 2/11 gebeurt een controle. Zowel de dame aan de lijn als de man die ter plaatse kwam zeiden me dat ik binnen de 14 dagen zou worden gecontacteerd. Zij bevestigden teven dat de plaatsing én keuring in 2022 zou gebeuren.Sungevity heeft me hierover niet zelf gecontacteerd, noch over de controle, noch over de stand van zaken van mijn bestelling.Uiteindelijk heb ik jullie zelf gemaild, deze herinnerd en gebeld. Jullie zeggen steeds dat iedereen in volgorde wordt bediend en dat de mensen van de controle geen recht hadden om me een plaatsing in 2022 te beloven.Tot op vandaag heb ik nog steeds geen panelen ontvangen en krijg ik geen info wanneer deze plaatsing zou gebeuren en waarom net 'mijn' bestelling achterblijft. Het kan toch niet zijn dat iedereen die een bestelling plaatste op 28/2 en later nog steeds geen plaatsing hebben gehad.Daarenboven kan ik me niet voorstellen dat mijn bestelling zo uitzonderlijk is dat anderen eerder panelen ontvangen.Ook hierover krijg ik geen informatie.Ik heb jullie reeds verschillende keren een tegemoetkoming gevraagd voor de financiële schade.Als de keuring niet in 2022 gebeurt, verlies ik de subsidie. Dit was echter noodzakelijk om alles betaalbaar te houden.Ook de rentevoet van de lening is intussen van 1,29 naar 3,25%Op deze manier wordt de aankoop van zonnepanelen als alleenstaande van 3 onbetaalbaar.De schade die ik de afgelopen 7 maanden heb gehad, is ook niet min : enerzijds finacieel omdat ik voor alle verbruik moet betalen en anderzijds mentaal omdat ik ongerust ben, me zorgen maak, stress ervaar,...Gelieve onmiddellijk werk te maken van de plaatsing van de bestelde panelen en de keuring ervan.Indien dit niet lukt, gelieve me op de hoogte te brengen van waarom mijn bestelling achter blijft.Daarenboven verwacht ik een voldoende hoge financiële tegemoetkoming voor de bijkomende schade die ik lijd indien de keuring niet in 2022 kan plaatsvinden.Ik verwacht een gunstige (re)actie.HoogachtendInes

Berichten (1)

Sungetivity Belgium

Naar: I. H.

10/12/2022

Beste klant,Hartelijk dank voor je mail. De problemen met de levering van bepaalde onderdelen, wereldwijd, hebben een grote invloed op de planning van installaties. Als gevolg is onze klantendienst minder vlot bereikbaar dan gewoonlijk, dat heb je misschien al gemerkt. We zijn dus op zoek gegaan naar een oplossing om je zo transparant mogelijk op de hoogte te kunnen houden van de meest recente ontwikkelingen van de situatie.Daarom hebben we de meest gestelde vragen en de laatste ontwikkelingen over het materiaal, de levertijden en de volgende stappen op 1 enkele pagina op onze website verzameld.Zodra we concrete informatie hebben over jouw installatie zullen we je persoonlijk contacteren, daar kan je op rekenen.Hoewel we het belangrijk vinden dat we een passende en snelle oplossing kunnen bieden voor elke klant, is dit gezien de moeilijke situatie niet altijd mogelijk. Toch hopen we dat we met deze pagina een antwoord bieden op de meeste vragen en dat alles duidelijk is.Indien je met een andere vraag contact met ons opneemt, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.Bedankt voor je geduld.Vriendelijke groeten,'‹Sungevity Solar Installation TeamCher client,Merci pour votre e-mail. En raison des problèmes de livraison des composants qui touchent en ce moment le monde entier, le planning des installations est fortement impacté. De ce fait, notre service client est moins facilement accessible que d'habitude, vous l'aurez sans doute constaté. Nous avons dès lors cherché une solution pour vous tenir informés des dernières évolutions de la situation de la manière la plus transparente possible.C'est pourquoi, nous avons rassemblé toutes vos questions les plus fréquemment posées et les derniers avancements concernant les matériaux, les délais de livraison et les prochaines étapes sur une seule et meme page de notre site web.Nous nous engageons à vous contacter personnellement dès que nous aurons des éléments concrets concernant votre installation.Si vous nous contactez pour une toute autre question, nous vous contacterons dès que possible.Merci de votre patience.Sincères salutations,'‹Sungevity Solar Installation Team-- Met zonnige groeten, Avec nos salutations ensoleillées,Sungevity Solar Installation TeamT 03 808 64 80E cc@sungevity.beSUNGEVITY BELGIa‹BELGIQUE POWERING LIVES WITH SUNSHINEQuellinstraat 49, 2018 Antwerpen websiteKijk op onze website voor een antwoord op de meest gestelde vragen en hulp bij storing.Consultez notre site web pour obtenir des réponses aux questions fréquemment posées et de l'aide en cas de dysfonctionnement.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform