Meest recente klachten

V. B.
8/11/2023

Geen uitvoering van overeenkomst

Beste, ik bestelde zonnepanelen bij dit bedrijf op 29/07/2022 met aanbetaling van voorschot. Ik heb al 3 aangetekende ingebrekestellingen gestuurd met ontvangstbewijs en er wordt niet afdoende schriftelijk op geantwoord. Op hun website staat nu dat iedereen terugbetaling van voorschot kan aanvragen (aangezien ze blijkbaar veel problemen hebben). Na 17 maanden wachten heb ik geen enkel vertrouwen meer (trouwens ook gelet op wat men leest bij de openbare reviews van dit bedrijf) en wil ik afzien van de uitvoering van de overeenkomst. Ik heb dan ook terugbetalng van mijn voorschot gevraagd in mijn derde aangetekende ingebrekestelling (dd 11/10/2023) en krijg ook hier geen antwoord. Ik kan u desgewenst de 3 copies van mijn ingebrekestellingen mailen. Onder alle voorbehoud en zonder enige nadelige erkentenis.

Afgesloten
D. D.
17/10/2023

Niet gehomologeerde omvormer

Beste,Wij hebben door u zonnepanelen laten installeren waarbij u gebruik heeft gemaakt van de omvormer SolaX Power X1-5.0-T-D(L). Bij aanmelden van de installatie bij Fluvius bleek dat die omvormer niet mag gebruikt worden in Vlaanderen daar een eenfasige omvormer slechts een maximum vermogen van 5kVA mag hebben. Wij zien graag een vervanging van de omvormer door u tegemoet. Wij gaan er van uit dat alle kosten die daar mee gepaard gaan ten uwen laste zijn.Vriendelijke groeten,Familie D D

Afgesloten
K. H.
22/08/2023

Het bekomen van een attest op eer voor de aanvraag van subsidies thuisbatterij

19/06 de nodige documenten voor het bekomen van het attest doorgestuurd naar de firma30/6 e-mail gekregen met de melding bedankt voor de nodige foto’s eerstdaags zal het document doorgestuurd worden groetjes MatthysSinds die dag verschillende e-mail gestuurd voor te vragen waar het doc blijft geen antwoord Verschillende keren proberen te bellen na lang geduld iemand aan de lijn gehad ik zal het doorgeven Weer niets 21/8 opnieuw gebeld na lang wachten iemand aan de lijn ik zal je doorverbinden met de afdeling in België na lang wachten ik zal het noch eens doorgeven de zoveelste keerDus ik geraak niet aan dit document wat ik dringend nodig heb voor de subsidie

Afgesloten
J. L.
9/08/2023

Opsturen benodigde papieren

Beste, dankzij testaankoop (zie mijn vorige klacht) zijn mijn zonnepanelen en thuisbatterij geplaatst op 30 mei en gekeurd op 9 juni (waarvoor dank). Probleem opgelost: niet dus. Ik ben nu al 2 maanden aan het wachten op de papieren die Sungevity mij moet opsturen zodat ik mij in orde kan maken met Fluvius en mede mijn subsidies aanvragen. Fluvius heb ik verwittigd wat aan de hand is want dit moet normaal binnen een maand na keuring gemeld worden op straffe van boete (ondertussen trek ik nog altijd geen geld terug van stroom die op het net wordt teruggezet). Voor de subsidies begint de tijd te dringen want dit moet binnen de 3 maanden na keuring gebeuren. Willen jullie dus nog eens Sungevity contacteren en vragen hoe het staat met die papieren (opsturen via mail zal ook wel mogen zeker).Sungevity heb ik 1 keer aan de lijn gehad zonder resultaat, op mijn mails komen gewoon standaard antwoorden.Mvg. Lamberigts Jean

Opgelost
S. C.
11/07/2023

Eindfactuur wordt niet opgemaakt

Ik heb zware onregelmatigheden ondervonden in de dienstverlening vóór en na de plaatsing van mijn zonnepaneleninstallatie door Sungevity. Ten eerste heb ik zeer lang moeten wachten op de plaatsing zelf en daarna hebben mijn panelen gedurende een half jaar geen opbrengst gegenereerd omwille van een klein probleem met de omvormer. Dit probleem met de omvormer was te wijten aan nalatigheid van de installateur (onderaannemer), maar het heeft zeer lang geduurd om dit opgelost te krijgen. Sungevity was onbereikbaar of maakte loze beloftes. Tevens heb ik de installatie tweemaal moeten laten keuren omwille van een vergetelheid door de onderaannemer. Uiteindelijk is alles wel opgelost geraakt, ik heb echer wel een half jaar productie verloren en het heeft me heel veel energie gekost om alles in orde te krijgen. Ik heb voor deze slechte gang van zaken een compensatie op mijn eindfactuur gevraagd en Sungevity heeft me via email laten weten dat er maximaal een korting van 200 euro op de eindfactuur voor de verloren productie kan worden verrekend. Ik heb gezegd dat ik hiermee akkoord ga en sinds maart wacht ik op mijn eindfactuur. Tot op heden heb ik deze nog niet ontvangen, waardoor ik momenteel ook geen verdere stappen voor de zonnepanelenpremie bij Fluvius kan ondernemen. Ik heb sinds maart ongeveer een vijftal keer Sungevity gevraagd me de eindfactuur te bezorgen, maar opnieuw loopt het dus helemaal mis. Kan Testaankoop me hierbij helpen en eventueel kan ik nog een grotere compensatie verkrijgen voor de zeer ondermaatse dienstverlening en het zeer lage verantwoordelijkheidsgevoel van dit bedrijf?

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform