Beste,De heer Servranckx heeft op 24/3/2022 een bestelling geplaatst bijSungevity.Klanten kunnen slechts een bestelling plaatsen als zij onze algemenevoorwaarden accepteren.Zij kunnen deze voorwaarden op het moment zelf downloaden en opslaan op eenduurzame gegevensdrager.Mochten ze dit niet gedaan hebben dan zijn de voorwaarden ten allen tijderaadpleegbaar op onze website.Met andere woorden: de heer Servranckx heeft onze algemene voorwaardenaanvaard en deze maken deel uit van de overeenkomst.In deze algemene voorwaarden staat dat alle lever- en installatietermijnenslechts indicatief en dus niet bindend zijn en dat Sungevity nietaansprakelijk is voor eventuele door de klant geleden schade als gevolg vanvertraging.Bovendien sluiten onze algemene voorwaarden eveneens aansprakelijkheid voorgevolgschade uit, zoals gederfde energie of premies.Net als vele andere sectoren, heeft de sector van zonnepanelen, batterijen,omvormers en installatie te kampen met grote materiaal- enpersoneelstekorten. Het materiaal, dat onder andere ontstaat door debewerking van grondstoffen, is aanzienlijk schaarser geworden wegensverminderde productie door de hoge energiekosten die ontstaan zijn als eengevolg van de oorlog in Oekraa¯ne. Dit was eind maart 2022 nog nietvoorzienbaar.Daarnaast zijn er sinds de zomer aanzienlijke personeelstekorten in deinstallatiesector. Wij hanteren hoge veiligheids- en kwaliteitseisen enlaten niet zomaar iedereen installaties uitvoeren bij onze klanten.Dit alles heeft geleid tot een aanzienlijke vertraging van installaties.Wij hebben onze klanten hieromtrent systematisch gea¯nformeerd via e-mailsen een speciale website. Daarnaast werden klanten er op attent gemaakt datzij gebruik kunnen maken van het herroepingsrecht. Zo konden zij eventueelbij ons annuleren en elders een bestelling plaatsen. We hebben echter welgemerkt dat onze collega-bedrijven in hetzelfde schuitje zitten en datklanten ook daar geen snellere installatie konden krijgen.Om ons ten volle te kunnen concentreren op de gedane bestellingen hebbenwij na de zomer een koopstop ingelast die nu nog altijd vooruurt. Wijzetten ons dus volledig in voor klanten die nog wachten.Wij betwisten wat de heer Servranckx in zijn schrijven heeft verteld. Wijzijn het huisbezoekrapport niet kwijtgeraakt. Wat wel kan is dat als eenklant overgeheveld wordt naar een andere onderaannemer dat dezeonderaannemer in sommige gevallen zelf ter plekke wil gaan kijken om zichvoor te bereiden. Wij kunnen pas goed installeren als we alle materialenhebben voor het elektrische gedeelte of het gedeelte op het dak. Wij gevendus geen omvormers weg aan anderen, omvormers worden pas toegewezen als alhet materiaal aanwezig is om een goede installatie uit te voeren. Wijhebben wel degelijk gezocht naar andere aanbieders van materiaal en dat uitzich ook in de hoeveelheid van wissels in materiaal we gehad hebben bijvele klanten. Echter, de schaarste in materiaal is een algemeen fenomeen enbeperkt zich niet tot één leverancier.Omwille van bovenstaande kennen we de heer Servranckx dan ook geenschadevergoeding toe.Wij herhalen nogmaals dat het de heer Servranckx vrijstaat, als hij dewachttijd te lang vindt, om zijn aankoop te annuleren en elders eenbestelling te doen. In dat geval zullen we zijn aanbetaling terugstorten.Vriendelijke groet,Ellen FeysMet zonnige groeten, Avec nos salutations ensoleillées,Sungevity Solar Installation TeamT 03 808 64 80E cc@sungevity.be SUNGEVITY BELGIa‹BELGIQUE POWERING LIVES WITH SUNSHINEQuellinstraat 49, 2018 Antwerpen website Kijk op onze website voor een antwoord opde meest gestelde vragen en hulp bij storing.Consultez notre site web pour obtenir des réponses aux questions fréquemment posées et de l'aide encas de dysfonctionnement.On Fri, Feb 24, 2023 at 3:39'¯PM