Terug

Na 1 jaar nog steeds geen zonnepanelen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. S.

Naar: Sungetivity Belgium

24/02/2023

Beste, Ik bestelde begin maart 2022 zonnepanelen met batterij voor een installatie gepland eind juni 2022. In het begin liep alles goed. Eind april kwam er iemand langs voor inspectie van mijn dak en plaatsing van de omvormer en batterij in mijn garage. Dus tot dan alles in orde. Enkele maanden later nam ik terug contact op en kreeg ik te horen dat er problemen waren om de batterij op tijd geleverd te krijgen en we beter zouden wachten tot de hele installatie kon geplaatst worden. Terug enkele maanden later waren er problemen met de omvormers, maar dat zou voor mij normaal geen probleem geweest zijn, moesten ze niet mijn omvormer gebruikt hebben voor een andere installatie. Dus moest ik weer wachten. Na meerdere mails en telefoons kreeg ik nooit een antwoord wanneer ik nu zou geholpen worden. Dan opeens ( rond oktober ) kreeg ik een telefoontje van Sungevity ( ik in blijde verwachting van goed nieuws ) met als vraag om een afspraak te maken voor mijn dak keuring ,terwijl dit reeds was uitgevoerd eind April. Dit zou dan uitgezocht worden en ze zouden me dan zo snel mogelijk terug contacteren ( nooit iemand terug aan de lijn gehad hierover ). Ik nog meermaals contact opgenomen zonder enig resultaat. Ik heb zelfs Engie ( omdat ik via hun site mijn informatie en offerte heb aangevraagd ) ingeschakeld om mijn dossier op te vragen , maar langs deze weg is het ook vastgelopen. Gisteren 23/2/23 heb ik terug contact opgenomen , omdat ik een mail had gekregen ( na het versturen van mijn mail natuurlijk ) dat ze nu al enige tijd geen mensen meer hebben die zonnepanelen installeren in mijn regio en dat het zeker tot week 11 zou duren voor ze terug iemand zouden hebben. Om verder te gaan met mijn telefoongesprek van gisteren , heeft er eindelijk iemand de tijd genomen om dit uit te pluizen. Mijn dossier betreffende mijn dak inspectie is zoek geraakt, waarom ze mijn omvormer hebben gebruikt voor iemand anders kon hij niet terugvinden. Waarom men nooit een ander voorstel heeft gedaan voor andere panelen of omvormer of batterij die wel op voorraad waren is voor hem ook een raadsel. ( had hier ook zelf achter gevraagd in het najaar . Nu moeten ze terug komen voor de dak inspectie voor men verder kan inplannen. Hebben ze nu alles voor mijn installatie weet ik niet. Alleen weet ik dat ik hierdoor wel al mijn premies ben kwijtgespeeld ( +/- 3200€ ). Mijn vertrouwen in deze firma is helemaal weg.

Berichten (2)

Sungetivity Belgium

Naar: G. S.

21/03/2023

Beste,De heer Servranckx heeft op 24/3/2022 een bestelling geplaatst bijSungevity.Klanten kunnen slechts een bestelling plaatsen als zij onze algemenevoorwaarden accepteren.Zij kunnen deze voorwaarden op het moment zelf downloaden en opslaan op eenduurzame gegevensdrager.Mochten ze dit niet gedaan hebben dan zijn de voorwaarden ten allen tijderaadpleegbaar op onze website.Met andere woorden: de heer Servranckx heeft onze algemene voorwaardenaanvaard en deze maken deel uit van de overeenkomst.In deze algemene voorwaarden staat dat alle lever- en installatietermijnenslechts indicatief en dus niet bindend zijn en dat Sungevity nietaansprakelijk is voor eventuele door de klant geleden schade als gevolg vanvertraging.Bovendien sluiten onze algemene voorwaarden eveneens aansprakelijkheid voorgevolgschade uit, zoals gederfde energie of premies.Net als vele andere sectoren, heeft de sector van zonnepanelen, batterijen,omvormers en installatie te kampen met grote materiaal- enpersoneelstekorten. Het materiaal, dat onder andere ontstaat door debewerking van grondstoffen, is aanzienlijk schaarser geworden wegensverminderde productie door de hoge energiekosten die ontstaan zijn als eengevolg van de oorlog in Oekraa¯ne. Dit was eind maart 2022 nog nietvoorzienbaar.Daarnaast zijn er sinds de zomer aanzienlijke personeelstekorten in deinstallatiesector. Wij hanteren hoge veiligheids- en kwaliteitseisen enlaten niet zomaar iedereen installaties uitvoeren bij onze klanten.Dit alles heeft geleid tot een aanzienlijke vertraging van installaties.Wij hebben onze klanten hieromtrent systematisch gea¯nformeerd via e-mailsen een speciale website. Daarnaast werden klanten er op attent gemaakt datzij gebruik kunnen maken van het herroepingsrecht. Zo konden zij eventueelbij ons annuleren en elders een bestelling plaatsen. We hebben echter welgemerkt dat onze collega-bedrijven in hetzelfde schuitje zitten en datklanten ook daar geen snellere installatie konden krijgen.Om ons ten volle te kunnen concentreren op de gedane bestellingen hebbenwij na de zomer een koopstop ingelast die nu nog altijd vooruurt. Wijzetten ons dus volledig in voor klanten die nog wachten.Wij betwisten wat de heer Servranckx in zijn schrijven heeft verteld. Wijzijn het huisbezoekrapport niet kwijtgeraakt. Wat wel kan is dat als eenklant overgeheveld wordt naar een andere onderaannemer dat dezeonderaannemer in sommige gevallen zelf ter plekke wil gaan kijken om zichvoor te bereiden. Wij kunnen pas goed installeren als we alle materialenhebben voor het elektrische gedeelte of het gedeelte op het dak. Wij gevendus geen omvormers weg aan anderen, omvormers worden pas toegewezen als alhet materiaal aanwezig is om een goede installatie uit te voeren. Wijhebben wel degelijk gezocht naar andere aanbieders van materiaal en dat uitzich ook in de hoeveelheid van wissels in materiaal we gehad hebben bijvele klanten. Echter, de schaarste in materiaal is een algemeen fenomeen enbeperkt zich niet tot één leverancier.Omwille van bovenstaande kennen we de heer Servranckx dan ook geenschadevergoeding toe.Wij herhalen nogmaals dat het de heer Servranckx vrijstaat, als hij dewachttijd te lang vindt, om zijn aankoop te annuleren en elders eenbestelling te doen. In dat geval zullen we zijn aanbetaling terugstorten.Vriendelijke groet,Ellen FeysMet zonnige groeten, Avec nos salutations ensoleillées,Sungevity Solar Installation TeamT 03 808 64 80E cc@sungevity.be SUNGEVITY BELGIa‹BELGIQUE POWERING LIVES WITH SUNSHINEQuellinstraat 49, 2018 Antwerpen website Kijk op onze website voor een antwoord opde meest gestelde vragen en hulp bij storing.Consultez notre site web pour obtenir des réponses aux questions fréquemment posées et de l'aide encas de dysfonctionnement.On Fri, Feb 24, 2023 at 3:39'¯PM

G. S.

Naar: Sungetivity Belgium

18/04/2023

Beste,Ik had niets anders verwacht van jullie als dit antwoord. Jullie hebben steeds een grote paraplu om zo van die toestanden te omzeilen. Ik vind het spijtig dat wij als kleine klant steeds opzij worden gezet omdat jullie zelf jullie fouten niet willen toegeven. Ik heb reeds contact gehad met andere gedupeerden die ook voor de start van alle problemen hebben besteld en erna in kou zijn gezet door jullie opvolging. Ik ben nu nog even aan het overwegen of ik verdere stappen ga ondernemen of mij ga toevoegen in de groep van de gedupeerden om samen iets op te starten tegen jullie, want alleen denk ik niet dat ik veel kans zal maken. Hopelijk gaan er nog mensen zich hierbij aansluiten , waardoor Test aankoop zelf een onderzoek zal starten naar jullie manier van opvolging. Guido Servranckx


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform