Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Ik bestelde en betaalde een product: fietsvoorlicht. Dit is intussen nog niet aangekomen.
Beste, Ik bestelde en betaalde op 25 oktober een fietslicht. Dit zou binnen 6 tot 8 werkdagen toekomen. Maar is nog steeds niet verzonden. Ik heb hier al 2 mails voor gestuurd, maar krijg hiervoor geen uitleg. Ik heb gevraagd om de bestelling te annuleren en mijn geld terug te storten, maar ook hier krijg ik geen reactie op.
Problemen met terugbetaling
Eind juni kocht ik een fiets online bij Bikester.be.Toen die te klein bleek, wou ik die retourneren.Ik maakte in totaal 6 afspraken om de fiets te komen ophalen. Ondanks de gemaakte afspraken, kwamen ze die maar niet ophalen en zat ik maar thuis te wachten, zonder bericht. Daarop stuurde ik een aangetekend schrijven en schreef een klacht via de website. Plots kwam toen -zonder afspraak- een koeriersdienst de fiets ophalen.Ondertussen is die al meer dan 3 weken geleden opgehaald en kreeg ik een mail dat de fiets daar goed is toegekomen. Ondanks herhaaldelijk schrijven werd het geld van de fiets nog steeds niet teruggestort. De ene keer zeggen ze dat ze dat gaan doen, de andere keer sturen ze me een creditnota en doen alsof de kous daarmee af is.Ik heb het zo langzaam gehad om nieuwe pogingen te blijven ondernemen en wil graag m'n geld terug.
Product was niet in orde, gingen €200 euro terugstorten als compensatie maar is nooit gebeurd
Ik kocht een Orbea Oiz fiets aan, deze fiets zou tubeless ready moeten geweest zijn maar door een productie fout lekte de banden toch lucht.Via mail gecontacteerd, foto's verstuurd en geprobeerd Ze bevestigen dat het aan de tape van uit het fabriek ligt, stuurde nieuwe tubeless tape op om aan te brengen maar is niet gelukt.Ook hadden ze de fiets een dag of 2 na aankoop €200 goedkoper gezet, en omdat mijn fiets niet in orde was gingen ze €200 terug storten.Dit is echter nooit gebeurd en het probleem is ook nooit opgelost geraakt.Ik heb alles op mail staan met foto's meerdere berichten gestuurd dat het terug storen van de €200 niet in orde was, maar ze negeren deze mails gewoon.Hun fabrikant vragen om 2 nieuwe wielen en de beloofde korting geven was duidelijk te veel voor iemand dat daar jaren al vaste klant is of nu eerder was.
bestelling niet ontvangen
Beste, ik bestelde op 14 juni 2 fietshelmen. Ik kreeg bevestiging van mijn bestelling op 15 juni, alsmede de factuur. Op 17 juni betaalde ik per overschrijving. Het bewijs daarvan werd u op 28 juni overgemaakt per e-mail. Tot op heden heb ik mijn bestelling nog niet ontvangen.
Bestelling wordt niet geleverd
Ik bestelde 04/06/2023 twee fietsbanden op Bikester.be. Ik kreeg de dag zelf een bevestiging via mail. Op 09/06/2023 ontving ik een mail dat de bestelling onderweg zou zijn. Dat was echter niet het geval, er werd enkel een code aangemaakt bij de bezorgdienst DPD. Mijn bestelling heeft dus tot op heden het magazijn niet verlaten. Omdat Bikester beweert dat mijn bestelling al verzonden is, kan ik die niet meer annuleren. Bij het bestellen van het product werd vermeld dat de levertijd 4 tot 6 werkdagen zou duren. Ik wacht nu al veel langer op mijn bestelling zonder enige communicatie. Op 15/06/2023 contacteerde ik de klantendienst maar daarvan heb ik ook nog niets gehoord.
Problemen met terugbetaling
Beste, 16 maart heb ik met jullie gecontacteerd of was er een fiets op stock die ik graag wou kopen. Jullie stuurden mij ja en ik heb die besteld en betaald en bevestiging daarvan gekregen. De dag later sturen jullie dat de fiets niet meer op stock is en dat jullie annuleren mijn bestelling en mijn geld krijg ik terug binnen 5 werkdagen. Het is al ondertussen 1 maand geleden en ik heb nog altijd mijn geld niet teruggekregen. Mijn email worden genegeerd en krijg geen meer informatie hoe zit het met mijn geld. Daarom wil ik graag weten wanneer gaan jullie mijn geld terug betalen?Mvg, Daniel Hollanders
Product betaald maar geen levering
Beste,Ik bestelde een fiets ter waarde van 1648,99 euro gekend onder het bestelnummer. Betaald op 16/02/2023. Zij dienen de betaling te controleren en wachten zogezegd op confirmatie van de betrokken dienst vooraleer deze fiets te versturen. Ik heb ter bewijs reeds een bankafschrift doorgestuurd op 22/02/2023 maar verneem niets meer van Bikester. Zij zijn telefonisch niet te bereiken en acties via messenger en Facebook blijven zonder gevolg.Zou u zo vriendelijk willen zijn om mij te assisiteren?Alvast bedankt,D.H.
problemen met retourneren
Beste,ik kocht begin september een elektrische fiets via jullie website (Rabeneick TS-E Diamond).Deze werd keurig op tijd geleverd in de week van 11/9/2020.Na een aantal dagen werd het duidelijk dat de fiets helemaal niet was wat ik er van verwachtte. De app van Rabeneick om de motor aan te sturen bleek niet voorhanden te zijn in België waardoor ik een alternatieve app (Bafang) moest gebruiken. De verbinding tussen de fiets en de app viel steeds weg waardoor de ondersteuning niet constant was en helemaal niet aangenaam was om met de fiets te rijden.Ook het versnellingsapparaat was niet correct afgesteld waardoor de versnellingen steeds versprongen tijdens het rijden.Ik stuurde een week na de ontvangst van de fiets met de bemerkingen op 17/09/2020 kreeg ik een antwoord met de vraag om een foto/filmpje door te sturen van het probleem.Hierop heb ik op 20/09/2020 geantwoord dat dit niet lukt en dat ik de fiets wilde retourneren.Op 24/09/2020 kreeg ik andermaal de mail met de vraag voor foto's en of filmpje op te sturen. Ik gaf op 28/09/2020 terug aan dat het ging om een probleem met het versnellingsapparaat maar dat vooral de app het probleem was en dat ik de fiets wou retourneren aangezien ik hier niet tevreden over was.Op 7/10/2020 kreeg ik een mail met de boodschap dat een doos werd opgestuurd voor het retourneren van de fiets en dat zodra de doos was aangekomen was ik terug contact diende op te nemen voor het transport van de fiets terug.Op 17/10/20 stuurde ik een mail omdat ik nog steeds geen doos ontving.Op 22/10/20 kreeg ik antwoord dat er een probleem was met de verzending van de doos en dat dit intern beken en opgevolgd ging worden.Op 28/10/20 stuurde ik opnieuw een mail met dezelfde vraag en ook met de vraag dat ik de fiets eventueel zelf naar één van jullie winkels kon brengen aangezien ik nog steeds geen doos ontving.Op 29/10/2020 kreeg ik een antwoord dat dit niet mogelijk was aangezien jullie enkel via internet verkopen en geen winkels hebben in België en Nederland. Het versturen van de doos gingen jullie opvolgen en zodra er meer nieuws was gingen jullie iets laten weten. Op 3/11/2020 kreeg ik het bericht dat de doos verzonden was.Op 18/11/2020 stuurde ik een nieuwe mail om te melden dat ik nog steeds geen doos had ontvangen.Op 19/11/2020 kreeg ik antwoord dat er problemen waren met de verzending.Op 30/11/2020 stuurde ik opnieuw een mail met wederom dezelfde vraag.Op 3/12/2020 kreeg ik antwoord dat jullie het gingen onderzoeken en dat jullie een nieuwe doos gingen opsturen.Op 14/12 Kwam de doos eindelijk aan en stuurde ik direct een mail met de vraag wat de volgende stappen zijn om de fiets terug te sturen.Tot op heden heb ik hier geen antwoord op gekregen ondanks de mails met de vraag op 20/12, 26/12 en 4/12 ik stuurde tevens via het contactformulier en de messenger functie op de website een bericht en kreeg nog steeds geen antwoord.Ik heb u alle informatie bezorgd, maar ik krijg verder geen antwoord meer op mijn vragen. Gelieve mij zo snel mogelijk te laten weten hoe ik de fiets moet terugsturen en me op de hoogte te houden van het verder verloop van mijn klacht.Bedankt
Service na verkoop
Beste,ik kocht op 25/07/2019 online op de website van Bikester.nl, een e-bike van het merk Cube.het gaat hier over een Cube Town Hybrid ONE 400 E-stadsfiets Easy Entry zwart (Framemaat: 50 cm (28))ik kwam hierbij tot de beslissng van mijn aankoop, aangezien deze E-bike door Test-Aankoop omschreven werd als beste koop en beste van de test.nu blijkt dat de fiest,vanaf de dag van levering problemen heeft bij de versnellingen. niet zo aangenaam bij een splinternieuwe aankoop die toch al wat budget kost.ik had al snel contact opgenomen via de klantendienst dat er iets verkeerd was met de versnellingen, deze vallen steeds terug in een lagere versnelling tijdens het trappen, er werd een procedure opgestart om de klacht te onderzoeken, waar ik dan ook de nodige zaken heb voor in orde gebracht , betreffende het invullen van de vragen die via e-mail werden gesteld.uiteindelijk word ik van de klantenservice van Bikester.nl (via mail) op de hoogte gebracht dat waarschijnlijk de versnellingen van de fiets niet goed afgesteld zouden zijn, en dat ik daarvoor naar een fietsenwinkel moet stappen om dit probleem, waar in princiepe Bikster.nl , verantwoordelijk voor is bij de verkoop van een nieuwe fiets, te laten oplossen.hierbij werd alsook vermeld dat Bikster.nl de reparatie zou vergoeden tot maximaal 30 euro.Bij deze vind ik het niet kunnen dat ik hiervoor zelf nog verder van het kastje naar de muur word gestuurd. en zou ik graag willen dat Bikester.nl hiervoor zelf de verantwoordelijkheid opneemt om dit probleem op te lossen.ik kocht in volle vertrouwen bij Bikester.nl een nieuwe E-bike, naar de recentie (resultaten van de test met elektrice fietsen) van Test-Aankoop. Dan verwacht ik ook dat deze voor de levering afgesteld en in orde gezet werd.Het is niet aan mezelf als klant om hier nog zelf het achternageloop voor te doen.hierbij wil ik graag dat de herstelling zelf door Bikester.nl gedaan wordt, ofwel dat deze fiets terug genomen wordt en een nieuwe wordt geleverd die wel in de juiste staat funcioneerd.Met Vriendelijke GroetenJoachim
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten