Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Ik bestelde en betaalde een product: fietsvoorlicht. Dit is intussen nog niet aangekomen.
Beste, Ik bestelde en betaalde op 25 oktober een fietslicht. Dit zou binnen 6 tot 8 werkdagen toekomen. Maar is nog steeds niet verzonden. Ik heb hier al 2 mails voor gestuurd, maar krijg hiervoor geen uitleg. Ik heb gevraagd om de bestelling te annuleren en mijn geld terug te storten, maar ook hier krijg ik geen reactie op.
Problemen met terugbetaling
Eind juni kocht ik een fiets online bij Bikester.be.Toen die te klein bleek, wou ik die retourneren.Ik maakte in totaal 6 afspraken om de fiets te komen ophalen. Ondanks de gemaakte afspraken, kwamen ze die maar niet ophalen en zat ik maar thuis te wachten, zonder bericht. Daarop stuurde ik een aangetekend schrijven en schreef een klacht via de website. Plots kwam toen -zonder afspraak- een koeriersdienst de fiets ophalen.Ondertussen is die al meer dan 3 weken geleden opgehaald en kreeg ik een mail dat de fiets daar goed is toegekomen. Ondanks herhaaldelijk schrijven werd het geld van de fiets nog steeds niet teruggestort. De ene keer zeggen ze dat ze dat gaan doen, de andere keer sturen ze me een creditnota en doen alsof de kous daarmee af is.Ik heb het zo langzaam gehad om nieuwe pogingen te blijven ondernemen en wil graag m'n geld terug.
Product was niet in orde, gingen €200 euro terugstorten als compensatie maar is nooit gebeurd
Ik kocht een Orbea Oiz fiets aan, deze fiets zou tubeless ready moeten geweest zijn maar door een productie fout lekte de banden toch lucht.Via mail gecontacteerd, foto's verstuurd en geprobeerd Ze bevestigen dat het aan de tape van uit het fabriek ligt, stuurde nieuwe tubeless tape op om aan te brengen maar is niet gelukt.Ook hadden ze de fiets een dag of 2 na aankoop €200 goedkoper gezet, en omdat mijn fiets niet in orde was gingen ze €200 terug storten.Dit is echter nooit gebeurd en het probleem is ook nooit opgelost geraakt.Ik heb alles op mail staan met foto's meerdere berichten gestuurd dat het terug storen van de €200 niet in orde was, maar ze negeren deze mails gewoon.Hun fabrikant vragen om 2 nieuwe wielen en de beloofde korting geven was duidelijk te veel voor iemand dat daar jaren al vaste klant is of nu eerder was.
bestelling niet ontvangen
Beste, ik bestelde op 14 juni 2 fietshelmen. Ik kreeg bevestiging van mijn bestelling op 15 juni, alsmede de factuur. Op 17 juni betaalde ik per overschrijving. Het bewijs daarvan werd u op 28 juni overgemaakt per e-mail. Tot op heden heb ik mijn bestelling nog niet ontvangen.
Bestelling wordt niet geleverd
Ik bestelde 04/06/2023 twee fietsbanden op Bikester.be. Ik kreeg de dag zelf een bevestiging via mail. Op 09/06/2023 ontving ik een mail dat de bestelling onderweg zou zijn. Dat was echter niet het geval, er werd enkel een code aangemaakt bij de bezorgdienst DPD. Mijn bestelling heeft dus tot op heden het magazijn niet verlaten. Omdat Bikester beweert dat mijn bestelling al verzonden is, kan ik die niet meer annuleren. Bij het bestellen van het product werd vermeld dat de levertijd 4 tot 6 werkdagen zou duren. Ik wacht nu al veel langer op mijn bestelling zonder enige communicatie. Op 15/06/2023 contacteerde ik de klantendienst maar daarvan heb ik ook nog niets gehoord.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten