Terug

problemen met retourneren

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. B.

Naar: Bikester.be

05/01/2021

Beste,ik kocht begin september een elektrische fiets via jullie website (Rabeneick TS-E Diamond).Deze werd keurig op tijd geleverd in de week van 11/9/2020.Na een aantal dagen werd het duidelijk dat de fiets helemaal niet was wat ik er van verwachtte. De app van Rabeneick om de motor aan te sturen bleek niet voorhanden te zijn in België waardoor ik een alternatieve app (Bafang) moest gebruiken. De verbinding tussen de fiets en de app viel steeds weg waardoor de ondersteuning niet constant was en helemaal niet aangenaam was om met de fiets te rijden.Ook het versnellingsapparaat was niet correct afgesteld waardoor de versnellingen steeds versprongen tijdens het rijden.Ik stuurde een week na de ontvangst van de fiets met de bemerkingen op 17/09/2020 kreeg ik een antwoord met de vraag om een foto/filmpje door te sturen van het probleem.Hierop heb ik op 20/09/2020 geantwoord dat dit niet lukt en dat ik de fiets wilde retourneren.Op 24/09/2020 kreeg ik andermaal de mail met de vraag voor foto's en of filmpje op te sturen. Ik gaf op 28/09/2020 terug aan dat het ging om een probleem met het versnellingsapparaat maar dat vooral de app het probleem was en dat ik de fiets wou retourneren aangezien ik hier niet tevreden over was.Op 7/10/2020 kreeg ik een mail met de boodschap dat een doos werd opgestuurd voor het retourneren van de fiets en dat zodra de doos was aangekomen was ik terug contact diende op te nemen voor het transport van de fiets terug.Op 17/10/20 stuurde ik een mail omdat ik nog steeds geen doos ontving.Op 22/10/20 kreeg ik antwoord dat er een probleem was met de verzending van de doos en dat dit intern beken en opgevolgd ging worden.Op 28/10/20 stuurde ik opnieuw een mail met dezelfde vraag en ook met de vraag dat ik de fiets eventueel zelf naar één van jullie winkels kon brengen aangezien ik nog steeds geen doos ontving.Op 29/10/2020 kreeg ik een antwoord dat dit niet mogelijk was aangezien jullie enkel via internet verkopen en geen winkels hebben in België en Nederland. Het versturen van de doos gingen jullie opvolgen en zodra er meer nieuws was gingen jullie iets laten weten. Op 3/11/2020 kreeg ik het bericht dat de doos verzonden was.Op 18/11/2020 stuurde ik een nieuwe mail om te melden dat ik nog steeds geen doos had ontvangen.Op 19/11/2020 kreeg ik antwoord dat er problemen waren met de verzending.Op 30/11/2020 stuurde ik opnieuw een mail met wederom dezelfde vraag.Op 3/12/2020 kreeg ik antwoord dat jullie het gingen onderzoeken en dat jullie een nieuwe doos gingen opsturen.Op 14/12 Kwam de doos eindelijk aan en stuurde ik direct een mail met de vraag wat de volgende stappen zijn om de fiets terug te sturen.Tot op heden heb ik hier geen antwoord op gekregen ondanks de mails met de vraag op 20/12, 26/12 en 4/12 ik stuurde tevens via het contactformulier en de messenger functie op de website een bericht en kreeg nog steeds geen antwoord.Ik heb u alle informatie bezorgd, maar ik krijg verder geen antwoord meer op mijn vragen. Gelieve mij zo snel mogelijk te laten weten hoe ik de fiets moet terugsturen en me op de hoogte te houden van het verder verloop van mijn klacht.Bedankt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform