Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
G. R.
21/11/2024

Terugbetaling voorschot

Beste, Op 13/04/2024 hebben wij bij poltronisofa een slaapbank besteld. Wij hebben 400 Cash voorschot betaald. Zij hebben ons nooit gebeld dat de slaapbank zou geleverd worden. Levertijd zou 9 weken zijn. Wij hebben naar hun gebeld en ze zeiden dat de slaapbank gecanceld is en dat wij ons voorschot kwijt zijn!! Wij hebben verschillende keren in Geel, Antwerpen,Brussel en zelfs in Italië gebeld. Maar telkens krijgen wij als antwoord dat ze ermee bezig zijn. Graag willen wij ons voorschot terug en als het mogelijk met een vergoeding erbij. Want dit kan echt niet wat ze doen!!! Hopelijk kunnen jullie ons helpen. Met hartelijke groetjes, Ruisi Giuseppe

Afgesloten
W. C.
11/11/2024

verkeerde bestelling en geen levering

Beste, Op 18/01/2024 kopen wij bij poltronesofa een salon. Wij vragen de verkoper een bestelling te plaatsen van een salon dat wij in de showroom zagen, in deze exacte kleur en met dezelfde verstelbare hoofdsteun. Er werd ons een bon opgemaakt en betaalde onmiddelijk het volledige bedrag van 2062€. De levering zou plaatsvinden na 10 weken. Op 27/05/2024 hebben wij ons salon pas mogen ontvangen. Met een verkeerde hoofdsteun, één die niet verstelbaar is. De verkoper had een verkeerde artikelnummer ingegeven. Wij zijn toen terug langs het filiaal in Geel geweest en daar wist men ons te vertellen dat wij voor deze getekend en betaald hadden (wat een klant op factuur niet kan zien). De verkoper raadde ons aan om een klacht in te dienen bij de firma zelf. Hier gingen ettelijke weken over en uiteindelijk bleek dat wij gekregen hadden waarvoor betaald was en dat we dan maar een nieuwe moesten bestellen aan de volledige prijs, maar we kregen als geste een kussen van een volledig ander salon in een compleet andere kleur. Op 5/7/2024 hebben we dan de juiste hoofdsteun besteld en betaald en deze werd verwacht na 11 weken ( rond 20/09/2024). We zijn nog langs geweest in september en oktober om te informeren waar onze bestelling blijft en kregen als antwoord dat we een sms van de transporteur moeten afwachten. Op 5/10/2024 is het dan zover, een sms dat ze op maandag 6/10/2024 tussen 7H45 en 11H45 zullen leveren. Wij hebben hiervoor verlof genomen en hebben niemand gezien. Dinsdag 7/10/2024 heb ik dan telefonisch contact gehad met het filiaal en de verkoper wees me door naar de transporteur. De transporteur wist me te vertellen dat het maandag 6/10/2024 bij poltronesofa in geel geleverd was en dat hijzelf zijn licht eens ging opsteken bij de firma. Hierna hoorde ik niets meer en zijn we dan nog maar eens tot in Geel gereden. Daar zeiden ze ons dat het nog steeds niet binnen is en toen we de sms toonden zeiden ze dat dit niet telde en dat dit wel vaker foute info is. Ze gaan ons bellen. Ondertussen zijn we half november en is onze bestelling van 5/7/2024 nog steeds niet aangekomen!!!!!

Afgesloten
J. R.
19/08/2024

Levering zetel ipv zetelbed aan invalide

Diverse mails werden niet beantwoord Laatste Mail dd 27/5/2024 bleef onbeantwoord Geachte, Vandaag werd ik gecontacteerd dat de commercieel verantwoordelijke aanwezig was op het filiaal in Oostende alsook dat er totaal geen tussenkomst zou gebeuren tot omruiling naar de correcte bestelling of uitbetaling van het verkeerd geleverd product. Bij aankomst mocht ik tot mijn verbazing een zeer agressieve en denigrerende persoon aantreffend die mij duidelijk heeft gemaakt dat ik zeker geen tegemoetkoming moest verwachten van jullie filiaal en dat niemand van de personeelsleden mij nog te woord mocht staan. Wat is dit?! Tot nu toe waren jullie altijd vriendelijk en op zoek naar een oplossing en nu een 180 graden draai dat jullie je dit gesprek niet kunnen herinneren en niets kunnen doen? Ik mocht vernemen dat er reeds meermaals klachten en rechtszaken zijn voorgevallen tegen uw zaak met gelijkaardige cases. Wij zijn dit altijd op een vriendelijke manier blijven communiceren met u teneinde tot een oplossing te kunnen komen waar beide partijen zich konden in vinden. We hopen dan ook dat we dit op deze manier kunnen afsluiten. Daarom zijn we ook bereidt om de zetel zelf bij u terug te bezorgen. Deze is nooit in gebruik genomen en altijd afgedekt gebleven. Mocht u evenwel verkiezen om hierop niet in te gaan, zien wij ons genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen. Aangezien dit om een menselijke fout van uw medewerker (wordt ook telkens duidelijk gesproken van een bed in het mailverkeer met uw medewerker waardoor er geen twijfel bestaat). Mvg Jan Rappé

Afgesloten
H. V.
13/06/2024

Schade bij levering en ontbrekende kussens

Geachte mevrouw/heer, Op 27/01/2024 heb ik een slaapbank besteld bij Poltronesofa te Aartselaar waarbij ik 184 euro extra betaald voor levering thuis op eerste verdiep en naar beneden brengen oude zetel. Omwille van de hoge transportkosten werden met 4 kussens inleefde stof als ketelbed aangeboden. Bij levering einde maart 2024 was de transporteur niet op de hoogte dat de levering moest plaatsvinden op het eerste verdiep. Die werd heel boos en bijna agressief maar terwijl ik Plotronesofe probeerde te bereiken zijn die toch gestart om de oude bank naar beneden te krijgen en de nieuwe naar boven. Dit gebeurde op een nogal brute manier met schade aan de trap en aan de muur tot gevolg. Ik heb dit de dag zelf telefonisch en per mail aan de winkel in Aartselaar gemeld en kreeg de belofte dat men dit zou bekijken en iets zou laten weten. De 4 beloofde kussens (die we zelf al in de winkel hadden mogen kiezen) waren er NIET bij. Toen ik dit ook meldde aan de verkoopster (Renske) zij die me dat ze ervoor zou zorgen dat we die kussens toch krijgen. Desnoods zou ze die zelf brengen. We zijn nu juni 20234 en nog steeds is er niets geregeld. Ik heb 2x de klacht op de site van Poltronesofa gezet zonder enige reactie (behalve de automatische boodschap dat men binnen 3 werkdagen zou reageren , wat echter nooit gebeurd is) Ik heb diverse malen gebeld met Renske en haar baas in de winkel en werd altijd met valse beloftes weg gestuurd. Ik vind het totaal misplaats dat men mij als consument zo negeert en misleidt. Bij het koopproces wordt je als klant in de watten gelegd maar eens je getekend en betaald hebt stopt de service. Er is geen of onvoldoende communicatie met de transportfirma waardoor die niet of onvoldoende bereid is om de afspraken na te komen. Achteraf hult Poltronesofa zich in alle stilte in de hoop dat de koper uiteindelijk afhaakt omdat er toch geen gevolg aan de klacht wordt§ gegeven. Derhalve hoop ik dat Test Aankoop mij kan en Wil helpen. Betreft bestelnummer 2024/Q4/187 van 27/01/2024 Bedrag zetel 1304 eur + transport 184 eur = 1488 euro betaald op 27/01/24 Nr factuur 24-Q4-000397datum 19-03-2024

Afgesloten
S. D.
24/05/2024

Terug vordering betaalde gelden wegens in gebreke stelling levering zetel

Re: [ml.oostende] 2023/QD/1321Beste, 22/10/2023 deden wij de aankoop van een zetel met bestelnummer 2023/QD/1321.Wij betaalden een voorschot en voor dat de zetel geleverd werd voldeden wij het volledige bedrag van 1635euro.Op 16/12/2023 werd een levering gemaakt van en zetel op ons thuis adres.Tijdens het open maken van de verpakking merkte ik direct op dat de witte kleur die geleverd werd niet overeen kwam met de bruine kleur die wij besteld hadden. Ik vroeg dan ook aan de firma die de zetel leverde om de zetel terug mee te nemen, zij hebben dan telefonisch contact opgenomen met de vestiging in Oostende en daar zeiden ze dat ze de zetel moesten laten staan en dat vestiging Oostende wel voor de vervanging van de zetel ging zorgen, ik moest enkel een mail sturen ter herinnering.Op 23/12/2023 heb ik een mail gestuurd naar oostende@poltronesofa.com met de melding dat er een fout gebeurd was. Na wat heen en weer gemail werd ons verzekerd dat er een dossier ging opgemaakt worden naar Italië toe.Op 02/02/2024 heb ik een mail gestuurd naar oostende@poltronesofa.com, zonder reactie.Op 06/03/2024 heb ik een mail gestuurd naar oostende@poltronesofa.com, daar is dan een antwoord op gekomen dat de firma enkele communicatie problemen ondervond en dat Italië om extra foto’s vroeg.Op 09/03/2024 heb ik deze mail beantwoord en gaf ik u een waarschuwing tot officieel in gebreke stelling.Op 11/03/2024 kwam dan nog eens de vraag om extra foto’s.Op 20/03/2024 stuurde ik de gevraagde foto’s waar ook duidelijk op te zien was dat de zetel al verzakkingen toonde, wat toch niet normaal is bij een zetel van 3 maanden oud en wat u hier aan kon doen.Vandaag 10/05/2024 is er hier nog geen antwoord op gevolgd. Hierbij stel ik u officieel in gebreke wegens het niet nakomen van de overeenkomst conform de levering van de aangekochte zetel en het overschrijden van de redelijke levering termijn.Bij deze eisen wij dat u het bedrag van 1635 euro terug stort op rekening nummer BE***********Bij het niet beantwoorden van deze mail binnen de 7 dagen zal er een aangetekend schrijven volgen.Bij het niet terug storten van onze gelden, zien wij ons genoodzaakt dit bij de bevoegde rechtbank te moeten aankaarten, wat enkel maar extra kosten meebrengt.BedanktStijn

Afgesloten
A. O.
17/04/2024

Leverdatum wordt niet meegedeeld

Beste, ik bestelde een salon op 6 januari. Deze zou geleverd worden omstreeks 1 maart. Op 1 maart krijg ik uitnodiging tot betaling van het rest saldo want de zetel zou een tweetal weken later aankomen. Ik weiger dit te betalen omdat ik geen schriftelijke leverdatum krijg. Het vertrouwen is zelfs zo ver zoek dat ik enkel nog wens te betalen na levering. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in deze handelaar.

Opgelost
C. V.
25/03/2024

wIJ MOESTEN OP 11 MAART HET VOLLEDIGE BEDRAG BETALEN

WIJ KOCHTEN OP 13/1/24 EEN SOFA EN BETAALDE EEN VOORSCHOT VAN 600 EURO. OP 11 MAART STUURT MEN EEN MAIL DAT HET VOLLEDIGE BEDRAG MOET BETAALD ZIJN VOOR WE EEN LEVERINGSDATU KRIJGEN. WIJ HEBBEN ALLES DIE DAG BETAALD EN ONDERTUSSEN GEEN LEVERINGSDATUM

Afgesloten
G. F.
25/03/2024

Probleem met terugbeyling

Beste, ik bestelde een poef op 12/11/2023 voor levering half januari.Na zelf contact opgenomen te hebben begin februari 2024 bleek dat ze een fout gedaan hadden, namelijk de overtrek van de poef besteld ipv de gehele poef.Echter was op de bestelbon 145€ betaald en werd er toen gezegd dat de poef hiermee betaald was Ondertussen langs geweest midden februari voor terugbetaling en bevestigingsmail van manager Aartselaar gekregen voor terugbetaling.Na 2 herinneringsmails van mijn kant zonder antwoord van hen daarop tot op heden nog geen terugbetaling ontvangen.Ondertussen zijn we dus alweer een maand verder .

Afgesloten
T. B.
26/02/2024

SOFA BESCHADIGD

Beste,Op 05/01/2024 was de levering gepland van de sofa. Nog voor het uitladen werd ik door de medewerkers van het transportbedrijf in de vrachtwagen geroepen om de goederen te bekijken. Bleek dat een deel ervan flink beschadigd was. Onder de rest van de gescheurde verpakking kon je voelen dat de sofa nat was en bovendien beschimmeld rook. Na overleg met die mensen, die ook hun leidinggevende belden om dit te melden, besloten om de sofa niet te aanvaarden en dit ook zo gemeld op hun digitaal transportorder.Meteen na vertrek de verkoper Dhr Frank S van het filiaal in Borsbeek gecontacteerd die me antwoordde dat hij “geen oplossing had, het druk was door de solden en de fabriek in Italië moeilijk kon doen in dergelijke gevallen”. Lijkt me niet meteen de correcte reactie op een dergelijk voorval.Diezelfde dag nog een mail gestuurd naar het filiaal met beschrijving van de feiten en foto’s. Dat de sofa naar schimmel rook, kan ik uiteraard niet op foto vastleggen maar ik heb wel getuigen.Ook via jullie website dit gemeld met als reactie “feedback within 3 working days”. Geen reactieOp 11/01 opnieuw mail via de website. Opnieuw geen reactieOp 13/01 mail van Dhr Frank S die beweerde mijn mails niet ontvangen te hebben. Meteen alles opnieuw doorgestuurd naar hetzelfde mailadres waarna hij ontvangst bevestigde. Feedback :hij zou het dossier doorsturen naar Italie en “horen wat we eventueel kunnen doen om een oplossing te vinden” Geen reactie Op 29/01 opnieuw mail via de website. Opnieuw geen reactie maar dan reageert Dhr Frank S plots wel op mijn klacht via de website dus blijkbaar wel doorgestuurd.Blijkt dan plots company policy te zijn dat de klant, ook al zijn de goederen zichtbaar beschadigd, deze toch in ontvangst moet nemen, zogezegd de enige manier om iemand langs te sturen van de naverkoop om de sofa te bekijken en mogelijk een oplossing te geven en trekt hij ook plots mijn melding in twijfel dat de sofa beschimmeld rook en dat dat ook door iets anders kon gebeurd zijn in de vrachtwagen. Ik heb geen probleem met mijn reuk en bovendien kan dit bevestigd worden door de medewerkers van de transporteur.Ik heb duidelijk gemeld dat ik niet bereid ben een beschadigde sofa in mijn woonkamer te plaatsen die al bij levering naar schimmel ruikt en me niet kan vinden in hun mogelijke oplossingen :- Nieuwe hoes : het vocht is ingedrongen in de sofa wat op termijn voor bijv gezondheidsklachten kan zorgen - Nieuwe bestelling : dit is nu van 05/01 al aan de gang en nogmaals 10 weken wachten, zonder dan nog de garantie dat ik effectief een nieuwe sofa ontvang, is geen oplossing. Bovendien is mijn oude sofa al sinds begin januari weg.Op 05/02 terug reminder naar het filiaal maar krijg dan meteen feedback via een algemeen mailadres dat ik me op de website moet aanmelden zodat de klacht kan behandeld worden. Je zou verwachten dat dit ondertussen wel al bij de klantendienst zou terecht gekomen zijn? Ik meld me aan volgens de instructies en kom terecht op een pagina waarin me o.a. uitgelegd wordt hoe ik een hoes moet wassen/vervangen wat totaal buiten de kwestie is !Waarom zou ik een sofa weigeren die ik al maanden geleden volledig heb betaald, transportkosten en ladderlift inbegrepen als ik daar geen reden voor heb ! Dat is absurd ! En bovendien is mijn oude sofa weg en zit ik dus op tuinmeubilair sinds dan.Ergens is er aan jullie kant wat fout gelopen. Dat kan gebeuren maar dan moeten jullie als bedrijf je verantwoordelijkheid opnemen ipv het incident dood te zwijgen.In mijn geval wordt het probleem gewoonweg bij de klant neergelegd. Zelfs een telefoontje met verontschuldigingen is uitgebleven wat toch het minste is wat je zou kunnen verwachten. Het is niet mijn schuld wat er is fout gelopen maar als klant ben ik wel de dupe : geen sofa en geld kwijtIk blijf bij mijn standpunt dat ik weiger om beschimmelde goederen in mijn huis op te nemen omdat dat company policy zou zijn. Jullie hebben ruimschoots de tijd gehad de sofa te bekijken in jullie magazijn zonder dat ik daarmee belast moet worden.We zijn nu al weken verder en stilzwijgen van jullie kant blijft de rode draad in dit verhaal.Mijn geduld is op. Ik ben het vertrouwen in jullie bedrijf totaal kwijt en wens, zoals ik reeds meermaals heb aangegeven een terugbetaling van het volledige aankoopbedrag.Bedankt om na bijna 2maand uw verantwoordelijkheid op te nemen en de terugbetaling door te voeren zodat we dit dossier eindelijk kunnen afsluiten.Ik reken op een snelle afhandeling.Met vriendelijke groeten.Tinneke Baetens

Opgelost
B. B.
20/02/2024

Problemen met de herstelling

Heb elektrisch relax(batterij voeding)Gekocht bij Poltrenesofa in 2440 Geel.Levering gebeurd eind december 2023.Relax heeft nooit gewerkt.Verkoper in Geel verwittigd, die is zelf met een andere batterij gekomen om relax te proberen,relax werkte ook niet met die batterij.De verkoper heeft dan mail opgesteld aan hoofdkantoor dat relax niet werkte en dat daar een technieker moest naar komen kijken.Hij kreeg terug een mail met de vraag dat wij een filmpje konden maken waarin wij demonstreerden dat relax niets deed.Toen heeft hoofdkantoor onderdelen opgestuurd naar de betreffende winkel en van daaruit zou technieker dan de herstelling komen uitvoeren.Tot op heden 20/02/2024 nog steeds geen technieker gezien.WE ZIJN ONDERTUSSEN AL 2 MAANDEN VERDER.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform