Terug

SOFA BESCHADIGD

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. B.

Naar: Poltronesofa Belgium

26/02/2024

Beste,Op 05/01/2024 was de levering gepland van de sofa. Nog voor het uitladen werd ik door de medewerkers van het transportbedrijf in de vrachtwagen geroepen om de goederen te bekijken. Bleek dat een deel ervan flink beschadigd was. Onder de rest van de gescheurde verpakking kon je voelen dat de sofa nat was en bovendien beschimmeld rook. Na overleg met die mensen, die ook hun leidinggevende belden om dit te melden, besloten om de sofa niet te aanvaarden en dit ook zo gemeld op hun digitaal transportorder.Meteen na vertrek de verkoper Dhr Frank S van het filiaal in Borsbeek gecontacteerd die me antwoordde dat hij “geen oplossing had, het druk was door de solden en de fabriek in Italië moeilijk kon doen in dergelijke gevallen”. Lijkt me niet meteen de correcte reactie op een dergelijk voorval.Diezelfde dag nog een mail gestuurd naar het filiaal met beschrijving van de feiten en foto’s. Dat de sofa naar schimmel rook, kan ik uiteraard niet op foto vastleggen maar ik heb wel getuigen.Ook via jullie website dit gemeld met als reactie “feedback within 3 working days”. Geen reactieOp 11/01 opnieuw mail via de website. Opnieuw geen reactieOp 13/01 mail van Dhr Frank S die beweerde mijn mails niet ontvangen te hebben. Meteen alles opnieuw doorgestuurd naar hetzelfde mailadres waarna hij ontvangst bevestigde. Feedback :hij zou het dossier doorsturen naar Italie en “horen wat we eventueel kunnen doen om een oplossing te vinden” Geen reactie Op 29/01 opnieuw mail via de website. Opnieuw geen reactie maar dan reageert Dhr Frank S plots wel op mijn klacht via de website dus blijkbaar wel doorgestuurd.Blijkt dan plots company policy te zijn dat de klant, ook al zijn de goederen zichtbaar beschadigd, deze toch in ontvangst moet nemen, zogezegd de enige manier om iemand langs te sturen van de naverkoop om de sofa te bekijken en mogelijk een oplossing te geven en trekt hij ook plots mijn melding in twijfel dat de sofa beschimmeld rook en dat dat ook door iets anders kon gebeurd zijn in de vrachtwagen. Ik heb geen probleem met mijn reuk en bovendien kan dit bevestigd worden door de medewerkers van de transporteur.Ik heb duidelijk gemeld dat ik niet bereid ben een beschadigde sofa in mijn woonkamer te plaatsen die al bij levering naar schimmel ruikt en me niet kan vinden in hun mogelijke oplossingen :- Nieuwe hoes : het vocht is ingedrongen in de sofa wat op termijn voor bijv gezondheidsklachten kan zorgen - Nieuwe bestelling : dit is nu van 05/01 al aan de gang en nogmaals 10 weken wachten, zonder dan nog de garantie dat ik effectief een nieuwe sofa ontvang, is geen oplossing. Bovendien is mijn oude sofa al sinds begin januari weg.Op 05/02 terug reminder naar het filiaal maar krijg dan meteen feedback via een algemeen mailadres dat ik me op de website moet aanmelden zodat de klacht kan behandeld worden. Je zou verwachten dat dit ondertussen wel al bij de klantendienst zou terecht gekomen zijn? Ik meld me aan volgens de instructies en kom terecht op een pagina waarin me o.a. uitgelegd wordt hoe ik een hoes moet wassen/vervangen wat totaal buiten de kwestie is !Waarom zou ik een sofa weigeren die ik al maanden geleden volledig heb betaald, transportkosten en ladderlift inbegrepen als ik daar geen reden voor heb ! Dat is absurd ! En bovendien is mijn oude sofa weg en zit ik dus op tuinmeubilair sinds dan.Ergens is er aan jullie kant wat fout gelopen. Dat kan gebeuren maar dan moeten jullie als bedrijf je verantwoordelijkheid opnemen ipv het incident dood te zwijgen.In mijn geval wordt het probleem gewoonweg bij de klant neergelegd. Zelfs een telefoontje met verontschuldigingen is uitgebleven wat toch het minste is wat je zou kunnen verwachten. Het is niet mijn schuld wat er is fout gelopen maar als klant ben ik wel de dupe : geen sofa en geld kwijtIk blijf bij mijn standpunt dat ik weiger om beschimmelde goederen in mijn huis op te nemen omdat dat company policy zou zijn. Jullie hebben ruimschoots de tijd gehad de sofa te bekijken in jullie magazijn zonder dat ik daarmee belast moet worden.We zijn nu al weken verder en stilzwijgen van jullie kant blijft de rode draad in dit verhaal.Mijn geduld is op. Ik ben het vertrouwen in jullie bedrijf totaal kwijt en wens, zoals ik reeds meermaals heb aangegeven een terugbetaling van het volledige aankoopbedrag.Bedankt om na bijna 2maand uw verantwoordelijkheid op te nemen en de terugbetaling door te voeren zodat we dit dossier eindelijk kunnen afsluiten.Ik reken op een snelle afhandeling.Met vriendelijke groeten.Tinneke Baetens


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform