Terug

Terug vordering betaalde gelden wegens in gebreke stelling levering zetel

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Poltronesofa Belgium

24/05/2024

Re: [ml.oostende] 2023/QD/1321Beste, 22/10/2023 deden wij de aankoop van een zetel met bestelnummer 2023/QD/1321.Wij betaalden een voorschot en voor dat de zetel geleverd werd voldeden wij het volledige bedrag van 1635euro.Op 16/12/2023 werd een levering gemaakt van en zetel op ons thuis adres.Tijdens het open maken van de verpakking merkte ik direct op dat de witte kleur die geleverd werd niet overeen kwam met de bruine kleur die wij besteld hadden. Ik vroeg dan ook aan de firma die de zetel leverde om de zetel terug mee te nemen, zij hebben dan telefonisch contact opgenomen met de vestiging in Oostende en daar zeiden ze dat ze de zetel moesten laten staan en dat vestiging Oostende wel voor de vervanging van de zetel ging zorgen, ik moest enkel een mail sturen ter herinnering.Op 23/12/2023 heb ik een mail gestuurd naar oostende@poltronesofa.com met de melding dat er een fout gebeurd was. Na wat heen en weer gemail werd ons verzekerd dat er een dossier ging opgemaakt worden naar Italië toe.Op 02/02/2024 heb ik een mail gestuurd naar oostende@poltronesofa.com, zonder reactie.Op 06/03/2024 heb ik een mail gestuurd naar oostende@poltronesofa.com, daar is dan een antwoord op gekomen dat de firma enkele communicatie problemen ondervond en dat Italië om extra foto’s vroeg.Op 09/03/2024 heb ik deze mail beantwoord en gaf ik u een waarschuwing tot officieel in gebreke stelling.Op 11/03/2024 kwam dan nog eens de vraag om extra foto’s.Op 20/03/2024 stuurde ik de gevraagde foto’s waar ook duidelijk op te zien was dat de zetel al verzakkingen toonde, wat toch niet normaal is bij een zetel van 3 maanden oud en wat u hier aan kon doen.Vandaag 10/05/2024 is er hier nog geen antwoord op gevolgd. Hierbij stel ik u officieel in gebreke wegens het niet nakomen van de overeenkomst conform de levering van de aangekochte zetel en het overschrijden van de redelijke levering termijn.Bij deze eisen wij dat u het bedrag van 1635 euro terug stort op rekening nummer BE***********Bij het niet beantwoorden van deze mail binnen de 7 dagen zal er een aangetekend schrijven volgen.Bij het niet terug storten van onze gelden, zien wij ons genoodzaakt dit bij de bevoegde rechtbank te moeten aankaarten, wat enkel maar extra kosten meebrengt.BedanktStijn

Berichten (3)

Poltronesofa Belgium

Naar: S. D.

24/05/2024

Good afternoon,we are writing from our headquarters in Italy.First of all, we would like to apologise for this inconvenience and the unpleasant situation created.We would like to point out that the origin of this misunderstanding is a lack of following of procedure.As well indicated on our website, in case of issues at the delivery the client must open an assistance practice on our website.Our after-sale service replies within four days and we would have immediately replaced the couch.So, we recognise the damage of the couch sustained during transportation and we are ready to make up for it by replacing your couch with a new one, which will be delivered to you as soon as possible, without any cost at your charge. But we cannot grant your request of refund, for the reason previously explained.We wait for your confirmation to send a new couch,Best regardsSimone Venturini

Bemiddeling door Testaankoop 28 mei 2024

Poltronesofa Belgium

Naar: S. D.

26/06/2024

Good afternoon,we still have not received an answer to our proposal, could you inform the clientso that we can solve this situation?Best regardsSimone VenturiniDa: Pratiche Clienti Inviato: venerdì 24 maggio 2024 15:41A: klachtenbox@test-aankoop.beCc: stijndossche@hotmail.comOggetto: Klacht - Terug vordering betaalde gelden wegens in gebreke stelling levering zetel - (CPTBE02020567-57)Good afternoon,we are writing from our headquarters in Italy.First of all, we would like to apologise for this inconvenience and the unpleasant situation created.We would like to point out that the origin of this misunderstanding is a lack of following of procedure.As well indicated on our website, in case of issues at the delivery the client must open an assistance practice on our website. Our after-sale service replies within four days and we would have immediately replaced the couch. So, we recognise the damage of the couch sustained during transportation and we are ready to make up for it by replacing your couch with a new one, which will be delivered to you as soon as possible, without any cost at your charge. But we cannot grant your request of refund, for the reason previously explained.We wait for your confirmation to send a new couch,Best regardsSimone Venturini

Poltronesofa Belgium

Naar: S. D.

26/06/2024

Hello,English is not a language i master very well but i try.I send this to the shop where i bought the coach:Beste,22/10/2023 deden wij de aankoop van een zetel met bestelnummer 2023/QD/1321.Wij betaalden een voorschot en voor dat de zetel geleverd werd voldeden wij het volledige bedrag van 1635euro.Op 16/12/2023 werd een levering gemaakt van en zetel op ons thuis adres.Tijdens het open maken van de verpakking merkte ik direct op dat de witte kleur die geleverd werd niet overeen kwam met de bruine kleur die wij besteld hadden. Ik vroeg dan ook aan de firma die de zetel leverde om de zetel terug mee te nemen, zij hebben dan telefonisch contact opgenomen met de vestiging in Oostende en daar zeiden ze dat ze de zetel moesten laten staan en dat vestiging Oostende wel voor de vervanging van de zetel ging zorgen, ik moest enkel een mail sturen ter herinnering.Op 23/12/2023 heb ik een mail gestuurd naaroostende@poltronesofa.commet de melding dat er een fout gebeurd was. Na wat heen en weer gemail werd ons verzekerd dat er een dossier ging opgemaakt worden naar Italië toe.Op 02/02/2024 heb ik een mail gestuurd naaroostende@poltronesofa.com, zonder reactie.Op 06/03/2024 heb ik een mail gestuurd naaroostende@poltronesofa.com, daar is dan een antwoord op gekomen dat de firma enkele communicatie problemen ondervond en dat Italië om extra foto’s vroeg.Op 09/03/2024 heb ik deze mail beantwoord en gaf ik u een waarschuwing tot officieel in gebreke stelling.Op 11/03/2024 kwam dan nog eens de vraag om extra foto’s.Op 20/03/2024 stuurde ik de gevraagde foto’s waar ook duidelijk op te zien was dat de zetel al verzakkingen toonde, wat toch niet normaal is bij een zetel van 3 maanden oud en wat u hier aan kon doen.Vandaag 10/05/2024 is er hier nog geen antwoord op gevolgd.Hierbij stel ik u officieel in gebreke wegens het niet nakomen van de overeenkomst conform de levering van de aangekochte zetel en het overschrijden van de redelijke levering termijn.Bij deze eisen wij dat u het bedrag van 1635 euro terug stort op rekening nummer BE13 1030 5556 8439.Bij het niet beantwoorden van deze mail binnen de 7 dagen zal er een aangetekend schrijven volgen.Bij het niet terug storten van onze gelden, zien wij ons genoodzaakt dit bij de bevoegde rechtbank te moeten aankaarten, wat enkel maar extra kosten meebrengt.BedanktStijn DosscheSeven times did poltron e sofa get the chance to take action. From 16/12/2023 till 10/05/2024.I have 3 emails where poltron e sofa managers aknowlege it is there mistake and something went wrong with the procedure whitin your organisation. Every time there was not givin an result or a solution. They had to wait on news from headquarters italy.Only after my mail 10/05/2024 there came response, after i officialy get a notice off there costumer service and i blame them not to succeed to deliver what i paid for so i want my money back.If you will not refund wat you own me, i will take this to court, where the cost only go higher.ThanksStijn DosscheVan: Pratiche Clienti pratiche.clienti@poltronesofa.comVerzonden: woensdag 26 juni 2024 18:04Aan: klachtenbox@test-aankoop.be klachtenbox@test-aankoop.be; : contact@info.testachats.be contact@info.testachats.beCC: stijndossche@hotmail.com stijndossche@hotmail.comOnderwerp: R: Klacht - Terug vordering betaalde gelden wegens in gebreke stelling levering zetel - (CPTBE02020567-57) Good afternoon,we still have not received an answer to our proposal, could you inform the clientso that we can solve this situation?Best regardsSimone VenturiniDa: Pratiche Clienti Inviato: venerdì 24 maggio 2024 15:41A: klachtenbox@test-aankoop.beCc: stijndossche@hotmail.comOggetto: Klacht - Terug vordering betaalde gelden wegens in gebreke stelling levering zetel - (CPTBE02020567-57)Good afternoon,we are writing from our headquarters in Italy.First of all, we would like to apologise for this inconvenience and the unpleasant situation created.We would like to point out that the origin of this misunderstanding is a lack of following of procedure.As well indicated on our website, in case of issues at the delivery the client must open an assistance practice on our website. Our after-sale service replies within four days and we would have immediately replaced the couch. So, we recognise the damage of the couch sustained during transportation and we are ready to make up for it by replacing your couch with a new one, which will be delivered to you as soon as possible, without any cost at your charge. But we cannot grant your request of refund, for the reason previously explained.We wait for your confirmation to send a new couch,Best regardsSimone Venturini


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform