Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Veel reclam maar nergens geleverd
En maar reclame maken voor die noodradio die in geen enkele winkel, ik heb er 5 gedaan, 100 km gereden voor den drol, in Zedelgem, Raversijde (Oostende), Oostende & Roeselare geleverd zijn. Mijn benzine voor niks verreden en wat is jullie antwoord hier op ???????
Mijn bestelling is niet bezorgd. Niemand heeft me al 14 dagen geholpen.
Ik heb mijn bestelling geplaatst op 10 mei. Op 15 juli was het pakket onderweg om bij mij afgeleverd te worden. Terwijl ik de zending via de track & trace-link controleerde, zag ik plotseling dat het pakket werd teruggestuurd. Niemand heeft mij gebeld of een e-mail gestuurd ter informatie. Ik was de hele dag op mijn adres aan het wachten. Ik heb direct een e-mail gestuurd naar zowel de vervoerder als Action. De vervoerder liet mij weten dat de afzender (Action) een retourzending heeft aangevraagd en dat het pakket daarom is teruggestuurd. Ik ontving een e-mail waarin stond dat ik mijn probleem met Action moest oplossen. Sindsdien heb ik meerdere keren contact opgenomen via het contactformulier. De webshop van Action heeft op geen enkele manier geholpen. Ik heb geen duidelijk antwoord gekregen. Ik ben de dupe geworden, zelfs opgelicht. Want ik heb noch het product, noch mijn geld. Ik wacht dringend op hulp en eis mijn terugbetaling. Bestelnummer : 320000507809
levering en tracking
Op 2 mei vuurkorf op webshop Action besteld . In de namiddag mail ontvangen met DPD tracking nummer en met het bericht dat pakket verzonden is . Bij nazicht op DPD site is het nummer onbekend . Dinsdag telefonisch contact opgenomen met Action , operator vroeg zelfs niet naar het bestelnummer , beweerde niks te kunnen ondernemen en brak het gesprek af . Woensdag terug contact opgenomen , vriendelijke dame , maar kon alleen een ticket maken . Ze kon niet zeggen of het reeds verstuurd was of wanneer het geleverd zou worden . Eigenlijk wist ze niks en kon ze ook niks raadplegen , gokte er maar op los toen ik vroeg wat het bestelde produkt was . de gegevens : Bestelling 320000498594 track en trace : 05162983808058 ( onbekend bij DPD ) Ticket nummer Action 921395
Levering
Op 27/11 bestelde wij een bed bij de Action webshop. Dit zou binnen 3-5 werkdagen geleverd worden. Ik kreeg een mailtje met de bevestiging en daarna een mailtje van het bezorgbedrijf ( Van Eck ) dat het onderweg zou zijn. Maandag 2/12 bleef ik de hele dag thuis maar werd er niets bezorgd. Dinsdag 3/12 nam ik contact op met Van Eck om de status te checken. Zij gaven me de info dat het bed MANCO is. Dit wou zeggen dat het bed kwijt geraakt is. Ik moest contact opnemen met Action om te checken wat de oplossing was. Bij Action kreeg ik de info dat ik een dossier moet starten bij hen en dat dit 10 werkdagen kon duren en ze verder niets voor me kunnen doen. Ik heb dan gevraagd om het geld terug te storten ( 629 euro ) maar dit konden ze niet doen. Ik moet morgen 4/12 terug contact opnemen met hen. Ik wil mijn geld terug en het bed moet meteen geannuleerd worden. Kan hier iets aan gedaan worden? Bedankt!
Weigering garantie in de winkel
Geachte mevrouw/heer, Op 19-09-2023 kocht ik een ds horloge metalen band Japans uurwerk nr. 2551865 in uw winkel en betaalde ik er 7,95 € voor. Na 11 MAANDEN (07-10-2024) vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, plotseling stil gevallen. Op 04-10-2024 ging ik naar uw winkel om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat Action slechts 8 dagen garantie geven op een polshorloge. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 8 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Orderbevestiging · Betalingsbewijs
Defecte koelbox
Wij hebben een Thermo-elektrische koelbox 12V gekocht twv 95,94€. Wij zijn hiermee naar Frankrijk gegaan en hadden deze gevuld en ingestoken in de wagen. Bij aankomst in Frankrijk merkte wij dat die niet werkt. Warm wordt het wel maar koud niet. Dus ik stuur een mail naar Action waarop zij onderstaande antwoorden: Helaas is het voor ons niet mogelijk om aparte onderdelen of een vervangend artikel toe te sturen. Om die reden willen wij u graag compenseren met een bedrag ter waarde van €20. Wij vernemen graag of u hiermee akkoord gaat. Wanneer u hiermee akkoord gaat zullen wij de terugbetaling zo spoedig mogelijk voor u in gang zetten, waarna u het bedrag zult ontvangen op de rekening waarmee de aankoop destijds is betaald. Ik betaal voor een toestel 100€, die werkt niet en krijg geen terugbetaling of een nieuwe koelbox. Ik zeg dat ik hier niet mee akkoord gaan en vandaag krijg ik onderstaand antwoord: Helaas is het voor ons niet mogelijk om aparte onderdelen of een vervangend artikel toe te sturen. Om die reden willen wij u graag compenseren met een bedrag ter waarde van €15. Wij vernemen graag of u hiermee akkoord gaat. Wanneer u hiermee akkoord gaat zullen wij de terugbetaling zo spoedig mogelijk voor u in gang zetten, waarna u het bedrag zult ontvangen op de rekening waarmee de aankoop destijds is betaald. Ze geven eerst 20€ en daarna 15€. Ook hier ben ik niet mee akkoord. Wij kopen iets dus willen wij ook dat het werkt. Het werkt niet dit is het antwoord. Zelf werk ik ook in een winkel en als er een toestel niet werkt, zijn wij verplicht een nieuw te geven.
Franstalig en onbeschoft in Ternat
Beste, ik ging twee dagen geleden naar de Action winkel in Ternat. Ik hoorde dat (vrijwel) alle medewerkers Franstalig waren hoewel Ternat een eentalig Nederlandse gemeente is. De wetgeving in Vlaanderen verplicht op straffe van nietigheid het gebruik van (enkel) het Nederlands binnen de bedrijven die gelegen zijn in Vlaanderen. Ik vraag in het Nederlands naar een product en wordt in moeilijk Nederlands geholpen. Als de winkelbediende merkt dat ik het niet vind komt hij mij in het Frans tonen waar het product ligt. Als ik hem erop wijs dat Ternat Nederlandstalig is en ik als klant ook dan begint hij een discussie dat Ternat tweetalig is en dat hij lak heeft aan onze Belgische grondwet die het land indeelt in eentalige gebieden en de tweetalige hoofdstad. Voor iemand die geen Belgische roods heeft is dat wel straf. Uiteindelijk zegt hij mij opgejaagd dat hij niet gevraagd heeft dat ik in de winkel kom en wees hij mij letterlijk de deur. Dit zijn onaanvaardbare toestanden en zeker in de Vlaamse rand rond Brussel waar de verfransing als sterk bedreigend word aangevoeld en het dus super gevoelig ligt. Bedankt om dit te bekijken zodat deze onaanvaardbare toestand wordt rechtgezet. Theo Willems. theo.willems.28@gmail.com
Probleem met terugbetaling
Beste, bij aankoop met bancontact van een stofzuiger is deze 2 maal aangerekend. Bij nazicht terplaatse zegt kassierster : contante terugbetaling of met kaart. Ik zeg, makkelijkste met kaart , dus ik krijg retourticket 39,95 euro.aankoop 3 januari. Op 11 januari nog niets teruggestort op mijn rekening. Navraag in de winkel : Zij bellen action hoofdzetel, maar mogen en kunnen niets doen zeggen ze ! Daar beweren ze dat geld gestort is onder de naam van een andere firma.2098 Hoogstraten03-01-2024 11:43:07 2098102 - 10294841 retourbon03-01-2024 11:36:52 2098102 - 10294836 aankoop13202893 sauber stofzuiger 2 x 39,95Bij betaling is het geld eraf voor je terug thuis bent , bij terugbetaling na eigen misser, moet ik al minsten 10 dagen op mijn geld wachten !Maar U kan daar zeker iets aan doen !Dank voor de medewerking en groetenFrans Van Dyck
geen levering en geen contact
Beste ,ik bestelde op 19/12 een deken .Levertermijn 4 dagen .Als ik bij postNL tracking bekijk ,melden zij mij dat het niet fysiek aangeboden is door Action ondanks dat Action mij een bericht stuurde dat zij het overgedragen hebben aan Post Nl.Ik probeer al verschillende keren de klantenservice te contacteren (ticket:342508).maar zij reageren niet.
Action rekent 2x artikel aan op kassaticket
Ik deed vandaag een aankoop bij Action te Bierbeek. Toen ik zonet het kassaticket opbergde, zag ik dat ze een opbergmand in draad van 9.95€ 2x aangerekend hebben, echter heb ik er maar 1 gekocht. Wellicht hebben ze deksel en mand als 2x mand aangerekend. Ook zag ik bij thuiskomst dat er in een doosje zwarte kerstverlichting (3,50€) een kabel witte kerstverlichting zit. Het was mijn dagje niet in deze winkel… hoe kan ik mijn geld recupereren?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten