Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. D.
15/10/2025

Ĺeveringen en na leveren

Er loopt niets goed bij vandenborre keukens wilrijk zo'n slechte ervaring in klantenservice van hen uit . Bij levering rijden ze met open klep onze oprit op los tegen de gevel van ons huis en reageren niet eens op onze opmerking van de schade hiervan en doen of er niets is gebeurd is . Dan komt de man die de keuken ging plaatsen en blijkt dat hij bevestigd dat er een kast niet bij is geleverd dat op de bestelings bon mee staat als levering en en dat het werkblad van onze keuken niet corect was namelijk veel te dik en te kort afgemeten nu moeten ze mij eens uitleggen hoe dat kan gebeuren ze zijn komen opmeten voor de plaatsing moest gebeuren De man dat alles zou komen plaatsen heeft dan zelf gebeld dat dit ni kon en ze zeiden hem via telefoon gesprek dat het 4 weken kon duren voor alles opnieuw bij te bestellen ondertussen zijn we nu al reeds 18 weken verder en hebben ze gisteren pas geleverd en weer niet corect en compleet we namen zelf de beslissing terug contact op te nemen omdat ze zelf weeral niets lieten horen of terug mailen zelf hadden we over het probleem gemailt en gebelt da we nog niks hadden gehoort hoe het verder zou verlopen terwijl ze meerdere keren hadden gezegt ons telefonisch terug te contacteren dat ze steeds niet gedaan hadden wat wij niet echt klant vriendelijk vinden waarbij we dan te horen kregen dat de achterspatwand zelfs niet terug opnieuw besteld was nu moeten we weer terug wachten alvorens deze terug binnen is en besteld .wat gaat het volgende zijn communicaties zijn daar onder het personeel ook niet te vertrouwen de ene stuurt ons naar de andere maar er komt nog steeds geen oplossing tot nu heden uit de kast wanneer onze keuken eindelijk zou kunnen klaar zijn zonder problemen .dit zal van ons geen positieve mond aan mond reclame krijgen maar eerder een grote schande voor hun klantenbeheer met enkel bedrog en klantvriendelijkheid als ervaring naar ons toe .de familie dekind

In behandeling
E. Y.
14/10/2025

Niet afgewerkte keuken

Beste, Via deze weg wens ik een officiële klacht in te dienen tegen Vandenborre Kitchens Wilrijk wegens het niet afwerken van onze keuken en de aanhoudende gebrekkige communicatie. Wij hebben op 26 oktober 2024 een keuken besteld, met als geplande lever- en installatiedatum eind maart 2025. De installatie is op de afgesproken datum gestart, maar op heden (14 oktober 2025) is onze keuken nog steeds niet afgewerkt. Hieronder vindt u een chronologisch overzicht van de voornaamste problemen die wij hebben ondervonden. 1. Fouten in het technisch plan De afmetingen op het technisch plan bleken onjuist. Ondanks dat de keuken werd opgemeten, werden niet alle maten correct aangepast in het definitieve plan. Hierdoor werd de afvoer op de verkeerde plaats geboord. We hebben meermaals gevraagd om een kopie van de officiële opmeting te ontvangen, maar dit werd telkens genegeerd. Hierdoor konden we geen bewijs verzamelen van de fout. Uiteindelijk hebben wij zelf de afvoerbuizen moeten laten verplaatsen, wat extra kosten met zich meebracht. 2. Onvolledige installatie en gebrekkige communicatie De installateur zou de keuken op 26 en 27 maart volledig afwerken. Er was telkens iemand van ons aanwezig om eventuele vragen te beantwoorden. Op de tweede dag is de installateur echter zonder uitleg vertrokken, terwijl de keuken nog niet voltooid was. Daarna was hij wekenlang onbereikbaar. Pas drie weken later vernamen wij via Vandenborre dat de afvoer fout geplaatst was (zie punt 1) en dat dit de reden was waarom het eiland niet werd afgewerkt. Dit werd nooit rechtstreeks aan ons meegedeeld, waardoor wij niet tijdig konden ingrijpen. 3. Diverse fouten en schade Na de gedeeltelijke installatie hebben we verschillende fouten vastgesteld: Verkeerd geplaatste ventilatieroosters in de plint Beschadigingen aan een kast en aan de oven, veroorzaakt door de installateur Een lek door een foutief aangesloten waterleiding 4. Vertraging bij de plaatsing van het werkblad Omdat het keukeneiland niet was afgewerkt, werd de opmeting voor het werkblad niet ingepland. Wij werden hierover niet geïnformeerd en kregen pas duidelijkheid na zelf meermaals langs te gaan in de winkel. E-mails en telefoons bleven onbeantwoord, waardoor wij herhaaldelijk persoonlijk contact moesten opnemen. Het lijkt erop dat schriftelijke communicatie bewust werd vermeden om bewijsmateriaal van fouten te beperken. 5. Late opmeting en levering van het werkblad Na herhaald aandringen werd het werkblad uiteindelijk pas op 17 april opgemeten – amper een week voor onze geplande verhuis. Tijdens het eerste ontwerp hadden wij duidelijk aangegeven dat de keuken voor de verhuisdatum volledig klaar moest zijn. De leveringstermijn van het werkblad (drie weken) werd ons nooit vooraf meegedeeld. De geplande afspraak op 15 mei werd zonder toelichting met een week uitgesteld, waardoor wij meer dan een maand zonder functionele keuken zaten. 6. Voltooiing van het eiland Het eiland werd pas op 13 juni 2025 volledig afgewerkt – meer dan drie maanden na de oorspronkelijke installatiedatum. 7. Afgesproken herstellingen en leveringen niet uitgevoerd Op 30 juni kwam de storemanager langs na onze herhaalde klachten. Er werd toen overeengekomen dat de volgende onderdelen vervangen of geleverd zouden worden: 2x nieuwe plafondafwerking in korpuskleur 1x nieuwe plint onder de koelkastwand 1x nieuwe kolomkast voor de oven 1x nieuwe handgreep 1x afdekplaat voor het stopcontact in de rolluikkast 1x verluchtingsrooster voor in de plint 1x montageset voor de AEG-oven Deze materialen zouden geleverd worden in week 33 (week van 11 augustus 2025). Ondertussen zijn we twee maanden verder, maar niets van bovenstaande lijst werd geleverd. Onze herinneringsmails blijven onbeantwoord. Daarnaast hebben wij reeds op 23 mei 2025 een klacht per e-mail gestuurd naar het hoofdkantoor, waarop wij tot op heden geen enkele reactie hebben ontvangen. Wij vragen hierbij: De volledige afwerking van onze keuken, conform de lijst met nog te leveren en te plaatsen onderdelen. Een passende compensatie voor de onredelijke vertraging, de bijkomende kosten en het aanhoudende ongemak. Wij hopen op een snelle en constructieve oplossing. Met vriendelijke groet, Esra Y.

Afgesloten
I. A.
2/10/2025

Klacht inzake keukenleverancier – herhaaldelijke problemen en geen oplossing dampkap & werkblad

Geachte, Ik wens een klacht in te dienen tegen Vanden Borre kitchen omtrent de levering en plaatsing van onze keuken. Sinds de eerste betaling ondervinden wij ernstige problemen, en tot op heden weigert het bedrijf een correcte oplossing te bieden. 1. Problemen vanaf het begin (keukenplan) • Bij het ontwerp van ons keukenplan werd een fout gemaakt in de plaatsing van de koelkast en diepvries. Wij waren hier van bij het begin duidelijk in, maar toch werd de koelkast verkeerd in het midden geplaatst. • Nadat wij dit hadden aangekaart, werd ons onder druk gevraagd een document te tekenen waarin wij de verantwoordelijkheid op ons zouden nemen, in ruil voor een korting van €150. Dit vonden wij oneerlijk en misleidend, en wij hebben dit document niet getekend. • Er werd ons zelfs gezegd dat men “ons kon wegsturen” omdat wij het plan ondertekend hadden, ook al was de fout bij hen. Uiteindelijk is het plan enkel gecamoufleerd bij de plaatsing door hun installateur (Sébastien), die zelf aangaf dat hij dit nog nooit had meegemaakt. 2. Problemen bij plaatsing en dampkap • Bij plaatsing kregen wij een dampkap die ons werd aangeraden door Joris. Hij verzekerde ons dat dit model bij zijn schoonmoeder hing en dat het “super stil” was. • In werkelijkheid produceert dit toestel extreem lawaai, vergelijkbaar met een vliegtuig. Zelfs onze kinderen (5 en 3 jaar) klagen hierover. Het is onmogelijk om langer dan enkele minuten onder de dampkap te koken. • Wij hebben dit probleem onmiddellijk gemeld. Pas weken later, na herhaald aandringen, kwam installateur Sébastien langs. Hij bevestigde zelf dat het geluid abnormaal luid en storend is en maakte hier zelfs een filmpje van. • Joris gaf toe dat het geluid niet normaal was en beloofde dat de fabrikant een oplossing zou voorzien (een nieuwe motor of vervanging). Dit heeft maanden aangesleept, met telkens uitgestelde of geannuleerde afspraken. • Uiteindelijk kwam er een technieker langs die zelf bevestigde dat dit toestel van mindere kwaliteit is en dat een motorvervanging niets zou oplossen. Hij gaf toe dat het ligt aan de constructie en het materiaal van dit model. • Nadien kregen wij opnieuw de belofte van een nieuw toestel, maar dit gebeurde nooit. In plaats daarvan ontvingen wij enkel een e-mail van Thomas met technische fiches, waarin hij stelde dat er “maar 2 decibel verschil” is met duurdere modellen. Dit is geen oplossing en negeert volledig de ernst van het probleem. 3. Problemen met het werkblad • Al binnen 24 uur na plaatsing van ons werkblad ontdekten wij overal kleine gaatjes. Wij hebben hier meteen foto’s van gemaakt en doorgestuurd. • Wij hebben herhaaldelijk gebeld en pas later kwam er iemand langs om foto’s te maken. Daarna kregen wij de boodschap dat dit “normaal” zou zijn volgens hun steenkapper en dat wij niet geholpen konden worden. • Bij de aankoop is ons nooit verteld dat dit type werkblad zulke gaatjes zou vertonen of blijven ontwikkelen. Dit is misleiding. • Hun voorstel was dat wij zelf op eigen kosten een expert moeten inschakelen om een verslag te laten maken, waarna zij eventueel hun expert zouden sturen. Dit vinden wij onaanvaardbaar, oneerlijk en misleidend. 4. Onheuse behandeling door personeel • Thomas durfde ons in e-mailcorrespondentie zelfs te beschuldigen dat wij online negatieve reviews zouden plaatsen, terwijl dit door ons nooit gezegd of gedaan is. Hij beweerde zelfs dat wij vrienden hadden aangespoord om reviews te plaatsen, wat volledig onwaar is. Dit is een valse beschuldiging en zeer respectloos tegenover ons als klant. • Het gevoel blijft sterk dat dit bedrijf zijn klanten misleidt, probeert onder druk te zetten en verantwoordelijkheid afschuift. 5. Onze huidige situatie • Wij hebben maandenlang herhaaldelijk gebeld en gemaild, zonder oplossing. • Zowel de dampkap als het werkblad maken dat wij niet kunnen genieten van onze keuken. Ik krijg hoofdpijn van de dampkap en vermijd intussen mijn keuken. • Wij hebben hard gewerkt en gespaard voor deze keuken, en onze kinderen maken deze stress helaas ook mee. In plaats van vreugde brengt dit project enkel teleurstelling, frustratie en gezondheidsproblemen. Onze vraag aan Test-Aankoop Wij vragen dringend uw bemiddeling zodat: 1. De dampkap wordt vervangen door een degelijk, stiller en correct werkend toestel, of ons geld terug. 2. Er een correcte oplossing komt voor het werkblad, aangezien het huidige blad duidelijk gebreken vertoont en wij hierover verkeerd geïnformeerd werden. Indien dit niet lukt, wensen wij via u ondersteuning bij verdere juridische stappen om onze rechten te beschermen. Alle e-mailcorrespondentie en aankoopdocumenten kan ik u bezorgen. Alvast hartelijk dank voor uw hulp. Met vriendelijke groet, Imene Aissa |Khelifa Mo

In behandeling
P. C.
26/09/2025

Mal-gestion et négligence de Brett De Jonghe Directeur de la franchise de Maline

Bonjour,
 Brett De Jonghe directeur de VdBK Maline s'occupe de nôtre dossier. Mais en raison de sa gestion défaillante, de négligences répétées et d'un manque de professionnalisme notre confiance en lui est complétement brisé.
 Nous voulons qu'un autres collaborateur de la franchise reprennes la finalisation de notre commande. Situation actuelle : Cuisine partiellement installée sans électroménagers et avec un mauvais meuble pour la hotte, suite à des erreurs non corrigées malgré des solutions proposé mais pas exécuter.
 Chronologie des dysfonctionnements : Mars 2025 : Brett réalise l'offre (réf. 240537) en promettant de tenir compte de nos installations d'eau existantes. Attitude commerciale très proactive jusqu'à la signature du contrat le 25 mars. Changement d'attitude immédiat après signature : devient évasif et reporte systématiquement nos questions.
 Juin 2025 : Après 2 mois sans suivi, Brett demande le paiement du 2e acompte (réf. 240130). RDV du 17 juin pour réviser les modifications demandées. Il prétexte une migration logicielle pour ne pas mettre à jour les plans et nous remet un plan d'installation non corrigé. Insiste sur la précision requise pour l'électricité mais ne mentionne jamais la tuyauterie. Nous finalisons nos choix (plan de travail/crédence) le 19 juin par mail.
 Juillet-Août 2025 : Deux semaines de silence total. Contacts hebdomadaires nécessaires pour obtenir des nouvelles. Le 7 aout, sa collègue nous informe qu'une livraison est prévue le 5 septembre - information que Brett nous cache jusqu'au 22 août, accompagnée du bon de commande final et de la dernière facture. De plus il nous informe que l'installation aura lieu le 8 et le 9 septembre. 25 août 2025 : Découverte d'erreurs majeures dans le bon de commande : lavabo et lave-vaisselle intervertis par rapport à nos canalisations existantes, contrairement aux engagements initiaux. Brett rejette initialement sa responsabilité et nous dit de respecter le plan technique actuel, par téléphone. Nous lui envoyons un mail avec les détails et des propositions de rectification en demandant les corrections du bon de commande et du plan technique. Il reconnaît alors par mail son erreur le lendemain en prétextant une erreur de saisie lorsqu'il a redessiné notre cuisine dans le nouveau logiciel en joignant un plan technique corrigé. On demande la correction du bon de commande aussi. Il répond ne pas savoir ce qu'il y a à corriger dans le bon de commande et qu'il est actuellement en congé. Nous sommes à ce moment-là à 7 jours ouvrables de notre livraison. Nous remarquons alors deux choses : 1. Brett a finalisé notre dossier le vendredi précédant ses vacances et 2 semaines avant la phase finale du dossier sans vérifier les adaptations demandées, démontrant une dépriorisation totale pour notre projet. 2. L'erreur existait déjà dans l'offre initiale de mars (réf. 240537), révélant un mensonge probable de sa part. Septembre 2025 : La confiance est brisée et l'inquiétude et l'urgence continuent de croître. Nous envoyons un mail le 1er septembre invoquant notre droit de suspension de paiement dû au principe de l'exception d'inexécution, consacré par l'article 5.239 du Code civil. Nous l'informons que nous lui avons payé 80% de la facture d'acompte finale en attendant qu'il se réengage à nous offrir des garanties supplémentaires que nous lui citons dans le mail. Le 4 septembre, il nous appelle et nous envoie un mail avec les informations suivantes : * Que les garanties demandées sont déjà les conditions générales de vente que nous avons signées (Je ne les ai pas retrouvées après vérifications nécessaires). Il ne se réengage pas à fournir ces garantie. * Qu'il s'est trompé sur la date de livraison. Que la cuisine est livrée le 9 septembre chez lui, le 10 septembre chez nous et sera montée le 11 septembre. * Qu'il ira vérifier que la commande ne contient pas d'erreur. * Qu'il viendra chez nous vérifier que techniquement tout est en bonne et due forme. Je lui réponds que je souhaite son réengagement à m'offrir les garanties car même si elles seraient déjà stipulées, elles n'ont pas été respectées. Qu'à défaut d'une réponse de sa part je lui enverrai le solde restant dû dans les 24 heures après la pose de la cuisine. Il n'a pas répondu. Le 10 septembre, la cuisine est livrée avec la hotte mais sans les autres électroménagers qui sont perdus dans la nature. Hors, Brett était censé avoir vérifié ce qui allait m'être livré les jours avant. Je n'en suis informé qu'lors de la livraison. Le 11 septembre, Brett vient avec des monteurs très vraisemblablement pris à la dernière minute. Il leur donne des indications sur comment monter la cuisine vu qu'ils ont reçu le mauvais plan d'installation de sa part et s'en va. Durant l'installation les monteurs m'informent que le meuble de la hotte n'est pas compatible avec la hotte dû à une erreur de commande de sa part. La hotte, le seul électroménager livré, ne peut donc pas être installée. Le 18 septembre, il m'informe, par mail, que les électroménagers sont arrivés chez lui et qu'il souhaite les installer le lendemain sans me donner d'heure précise pour se décharger de l'installation de la cuisine suite à leur montage. Il fait comprendre cela en me disant que le SAV allait s'occuper de l'installation de la hotte une fois le meuble livré semaine 43 de l'année. Il souhaite alors avoir le restant dû au plus vite. Je lui ai répondu que je ne pouvais pas me rendre disponible dans un délai aussi inconvenable. De plus, je le déchargerais de l'installation et lui virerais le solde que quand l'installation sera complétée comme convenu. Suite à cela nous avons eu un échange de mails des plus déplaisants, où il m'a mis la pression pour que je le paie en faisant recours à des rhétoriques maladroites, mal placées et de mauvaise foi où il a insinué ma malhonnêteté et l'abus de mes droits. Mes demandes : Avec tout ceci, ma confiance en lui est irréparable. Je souhaite quand même que ma cuisine soit installée comme convenu, mais sans l'intervention directe de Brett. Pour ce faire je suis prêt à lever mon droit de suspension de paiement sous les conditions suivantes : * Que sa collègue Renée Stonks, qui a été mise au courant du dossier durant les congés de Brett, reprenne immédiatement le dossier pour le finaliser. Cela doit m'être confirmé par écrit. * Qu'elle nous garantisse de bien mener à bien le projet initié par Brett et la correction des erreurs actuelles et éventuellement encore à découvrir. Les solutions à ses erreurs doivent être trouvées dans un bref délai. * Toute demande qui requiert mon action en tant que client doit être bien préparée et adressée dans un délai convenable. * Qu'aucune décharge ne me soit demandée d'être signée avant la livraison complète de la cuisine incluant de manière non exhaustive: la livraison et l'installation du meuble de la hotte, l'installation de tous électroménagers commandés, finaliser l'installation du lavabo et de l'évier. Je reste à votre disposition pour fournir toute preuve ou pièce justificative dont vous auriez besoin. Bien à vous,

In behandeling
C. B.
15/03/2025

Afwijking product

Geachte, Ik wens via Test Aankoop mijn klacht aangaande Vandenborre Kitchen Diest kenbaar te maken. De levering van het door ons aangekochte keukenwerkblad voldoet niet aan de redelijke verwachtingen die wij op basis van de winkelpresentatie, verstrekte informatie en de afgesloten overeenkomst mochten hebben. Daarnaast ervaren wij ernstige communicatieproblemen en een gebrek aan verantwoordelijkheid van de verkoper en betrokken partijen. Omschrijving van het probleem Wij hebben een keramisch werkblad van 2 cm dik aangekocht, specifiek gekozen vanwege de marmerlook en de robuuste eigenschappen die in de winkel gepresenteerd werden. Het getoonde staal toonde een textuur en uitstraling die duidelijk afwijkt van het geleverde werkblad. Het huidige werkblad vertoont eerder kenmerken van goedkopere materialen zoals kunststof, wat door derden meerdere malen is bevestigd. Bij onze melding hierover is de winkelverantwoordelijke met haar partner langsgekomen. Tijdens dit bezoek hebben ze telefonisch contact opgenomen met de steenkapper. Deze verklaarde dat afwijkingen in textuur en uitstraling zich altijd voordoen bij werkbladen van 2 cm dikte. Dit was voor ons nieuwe informatie. Aangezien keramiek een machinaal geproduceerd materiaal is en deze afwijking kennelijk bekend is bij de steenkapper, hadden wij mogen verwachten dat de winkelverantwoordelijke -verkoopster – met haar jarenlange ervaring – ons hierover op voorhand zou informeren. Het feit dat dit niet vooraf werd gecommuniceerd, noch in de offerte werd vermeld, is een schending van de precontractuele informatieplicht. Dit nalaten heeft rechtstreeks geleid tot de situatie waarin wij ons nu bevinden. Juridische basis Volgens artikel 1604 van het Belgisch Burgerlijk Wetboek dient de verkoper een product te leveren dat in overeenstemming is met de overeenkomst. Het geleverde werkblad voldoet niet aan deze vereiste. Ook onder de Belgische consumentenwetgeving en de Europese Richtlijn 1999/44/EG hebben wij als consument recht op een product dat voldoet aan de redelijke verwachtingen gebaseerd op de gepresenteerde informatie. Eerdere communicatie en compensatievoorstel Aanvankelijk verliep de communicatie constructief, maar dit veranderde toen de partner van de winkelverantwoordelijke betrokken raakte. Sindsdien werden wij als lastig beschouwd, simpelweg omdat wij onze rechten verdedigden. Daarnaast werd ons een compensatie van slechts €500 voorgesteld, wat volstrekt ontoereikend is gezien de waarde van het werkblad en het verschil tussen het gepresenteerde en geleverde product. Het argument dat wij de keuken aan een zogezegd scherpe prijs zouden hebben verkregen, is irrelevant aangezien het geleverde werkblad niet overeenkomt met de overeengekomen specificaties. Schade veroorzaakt door onderaannemer Tijdens de plaatsing werd schade aan onze vloer veroorzaakt door de onderaannemer. Ondanks het onmiddellijk melden van deze schade en het voorleggen van bewijs (foto’s), ontkent Vandenborre elke verantwoordelijkheid. Onze verzoeken om de verzekeringsgegevens van de onderaannemer te delen werden systematisch genegeerd, zelfs na een ingebrekestelling en contactname door onze verzekeraar. Wat ons vertrouwen verder schaadde, was de verklaring van Vandenborre dat hun onderaannemer, die politie-inspecteur is en keukens plaatst na zijn werkuren, “per definitie niet liegt.” Dit impliceert dat deze werknemer altijd in het gelijk gesteld wordt en wij als klanten per definitie in het ongelijk worden gesteld. Dit versterkte ons gevoel dat wij niet als serieuze gesprekspartner behandeld worden, maar als “lastige klanten” worden afgeschilderd. Gevraagde oplossing Wij vragen een financiële compensatie van minstens 50% van de prijs van het werkblad, gezien • Het werkblad niet overeenkomt met onze keuze en verwachtingen en wij nablijven met een product die wij nooit zouden gekozen hebben • Een vervangingsprocedure niet wenselijk is wegens de reeds ervaren problemen en risico’s, gecombineerd met het feit dat het gewenste product niet in de correcte dikte bestaat. • De aangeboden compensatie onvoldoende is om het verschil tussen het geleverde en gepresenteerde product te dekken. Hoewel wij recht hebben op een werkblad dat volledig overeenkomt met onze keuze en de gemaakte afspraken, dienen wij geen vervangingsverzoek in. Dit toont aan dat wij al redelijk tegemoetkomen in de situatie, door te kiezen voor een financiële oplossing en daarmee verdere frustraties, kosten en risico’s voor alle betrokken partijen te vermijden. Wij hopen dat Test Aankoop ons kan ondersteunen om tot een rechtvaardige oplossing te komen en verdere stappen te ondernemen indien nodig. Met vriendelijke groet, Mevrouw B.C.

Afgesloten
Z. B.
1/01/2025

Niet volledig afgewerkt

Geachte, Ik schrijf u met betrekking tot mijn recente ervaring met de bestelling en installatie van een keuken bij Vanden Borre in Wilrijk, waarbij helaas enkele fouten zijn gemaakt door uw medewerkers. Bij mijn bestelling werd aanvankelijk een keukentoestel vergeten in de offerte. Hoewel dit een vergissing van uw medewerker was, heb ik geen bezwaar gemaakt en het ontbrekende toestel na overleg bijbetaald. Tijdens de installatie ontbrak echter een wandplaat, die inmiddels vanwege schade besteld is. Verder bleek ook de plint aan de bovenkant van de keukenkasten te ontbreken. Ik heb bij de bestelling expliciet aan de medewerker aangegeven dat de plint niet in de oorspronkelijke tekening stond. De medewerker gaf aan dat dit geen probleem was, omdat de tekening nog zou worden aangepast en de plint zeker in orde zou komen. Op basis hiervan ben ik akkoord gegaan, in de veronderstelling dat dit netjes zou worden opgenomen. Beste, ik heb met Kitchen Vanden Borre verschillende keer contact opgenomen maar helaas nog niet opgelost. En de keuken is ook niet volledig afgewerkt ondertussen maanden geleden wel gezegd voor te afwerken maar steeds niet gedaan. Zie hieronder de email dat ik eerste keer doorgestuurd heb. Tot mijn teleurstelling werd ik echter geconfronteerd met een aanvullende rekening van 200 à 300 euro voor de ontbrekende plint. Dit is voor mij niet zozeer een kwestie van het bedrag, maar van principiële aard. Ik heb de fout bij de offerte van mijn kant opgelost door bij te betalen voor het vergeten toestel, maar ik verwacht dat Vanden Borre zijn verantwoordelijkheid neemt voor de ontbrekende plint zonder extra kosten. Ik hoop op een constructieve oplossing en dat ik niet verder in discussie hoef te gaan over deze kwestie. Met vriendelijke groet, Alim Altin 0486.722.325

Afgesloten
C. B.
6/12/2024

misleidende verkoop en weigering passende compensatie keukenwerkblad

Geachte, Betreft; Bestelbon;240018/2 Offerte 1099/1 Ik wens via Test Aankoop mijn klacht aangaande Vandenborre Kitchen Diest kenbaar te maken. De levering van het door ons aangekochte keukenwerkblad voldoet niet aan de redelijke verwachtingen die wij op basis van de winkelpresentatie, verstrekte informatie en de afgesloten overeenkomst mochten hebben. Daarnaast ervaren wij ernstige communicatieproblemen en een gebrek aan verantwoordelijkheid van de verkoper en betrokken partijen. Omschrijving van het probleem Wij hebben een keramisch werkblad van 2 cm dik aangekocht, specifiek gekozen vanwege de marmerlook en de robuuste eigenschappen die in de winkel gepresenteerd werden. Het getoonde staal toonde een textuur en uitstraling die duidelijk afwijkt van het geleverde werkblad. Het huidige werkblad vertoont eerder kenmerken van goedkopere materialen zoals kunststof, wat door derden meerdere malen is bevestigd. Bij onze melding hierover is de winkelverantwoordelijke met haar partner langsgekomen. Tijdens dit bezoek hebben ze telefonisch contact opgenomen met de steenkapper. Deze verklaarde dat afwijkingen in textuur en uitstraling zich altijd voordoen bij werkbladen van 2 cm dikte. Dit was voor ons nieuwe informatie. Aangezien keramiek een machinaal geproduceerd materiaal is en deze afwijking kennelijk bekend is bij de steenkapper, hadden wij mogen verwachten dat de winkelverantwoordelijke -verkoopster – met haar jarenlange ervaring – ons hierover op voorhand zou informeren. Het feit dat dit niet vooraf werd gecommuniceerd, noch in de offerte werd vermeld, is een schending van de precontractuele informatieplicht. Dit nalaten heeft rechtstreeks geleid tot de situatie waarin wij ons nu bevinden. Juridische basis Volgens artikel 1604 van het Belgisch Burgerlijk Wetboek dient de verkoper een product te leveren dat in overeenstemming is met de overeenkomst. Het geleverde werkblad voldoet niet aan deze vereiste. Ook onder de Belgische consumentenwetgeving en de Europese Richtlijn 1999/44/EG hebben wij als consument recht op een product dat voldoet aan de redelijke verwachtingen gebaseerd op de gepresenteerde informatie. Eerdere communicatie en compensatievoorstel Aanvankelijk verliep de communicatie constructief, maar dit veranderde toen de partner van de winkelverantwoordelijke betrokken raakte. Sindsdien werden wij als lastig beschouwd, simpelweg omdat wij onze rechten verdedigden. Daarnaast werd ons een compensatie van slechts €500 voorgesteld, wat volstrekt ontoereikend is gezien de waarde van het werkblad en het verschil tussen het gepresenteerde en geleverde product. Het argument dat wij de keuken aan een zogezegd scherpe prijs zouden hebben verkregen, is irrelevant aangezien het geleverde werkblad niet overeenkomt met de overeengekomen specificaties. Schade veroorzaakt door onderaannemer Tijdens de plaatsing werd schade aan onze vloer veroorzaakt door de onderaannemer. Ondanks het onmiddellijk melden van deze schade en het voorleggen van bewijs (foto’s), ontkent Vandenborre elke verantwoordelijkheid. Onze verzoeken om de verzekeringsgegevens van de onderaannemer te delen werden systematisch genegeerd, zelfs na een ingebrekestelling en contactname door onze verzekeraar. Wat ons vertrouwen verder schaadde, was de verklaring van Vandenborre dat hun onderaannemer, die politie-inspecteur is en keukens plaatst na zijn werkuren, “per definitie niet liegt.” Dit impliceert dat deze werknemer altijd in het gelijk gesteld wordt en wij als klanten per definitie in het ongelijk worden gesteld. Dit versterkte ons gevoel dat wij niet als serieuze gesprekspartner behandeld worden, maar als “lastige klanten” worden afgeschilderd. Gevraagde oplossing Wij vragen een financiële compensatie van minstens 50% van de prijs van het werkblad, gezien • Het werkblad niet overeenkomt met onze keuze en verwachtingen en wij nablijven met een product die wij nooit zouden gekozen hebben • Een vervangingsprocedure niet wenselijk is wegens de reeds ervaren problemen en risico’s, gecombineerd met het feit dat het gewenste product niet in de correcte dikte bestaat. • De aangeboden compensatie onvoldoende is om het verschil tussen het geleverde en gepresenteerde product te dekken. Hoewel wij recht hebben op een werkblad dat volledig overeenkomt met onze keuze en de gemaakte afspraken, dienen wij geen vervangingsverzoek in. Dit toont aan dat wij al redelijk tegemoetkomen in de situatie, door te kiezen voor een financiële oplossing en daarmee verdere frustraties, kosten en risico’s voor alle betrokken partijen te vermijden. Wij hopen dat Test Aankoop ons kan ondersteunen om tot een rechtvaardige oplossing te komen en verdere stappen te ondernemen indien nodig. Met vriendelijke groet, Mevrouw B.C. Bijlage; contract

Afgesloten
S. V.
19/11/2024

Vertraging en gebreken

Op 11 september 2024 schreef ik Vanden Borre Kitchen Leuven (Vaki Korlo BV) mbt de oplevering van de keuken. Na 2 maanden ontving ik echter nog steeds geen reactie. Ik beperk het schrijven tot een oplijsting, de volledige toelichting hebt u reeds in bezit en voeg ik in bijlage. 1. Vertraging Tal van problemen deden zich voor bij opmeting, planning, levering en plaatsing. De plaatsing zou zich volgens afspraak volledig voltrekken op 4, 5 en 6 september 2023. Er werd op 18 dagen gewerkt: de keukenplaatser op 4, 5, 6 september 2023, 18 oktober 2023, 11 december 2023 (exit initiële plaatser), 9 en 26 januari 2024, 17 februari 2024, 23 maart 2024, 22 april 2024, 17 juni 2024, 13 en 23 juli 2024. Plus 2 afzonderlijke interventies door Bosch (14 februari 2024 en 14 maart 2024) en 3 afzonderlijke interventies door Pierre Ligne (9 oktober 2024, 27 februari 2024 en 22 maart 2024). Plus een bijkomende interventie door onze elektricien Op 28 december 2023 deed u een werfbezoek nav de contractbreuk van de eerste plaatser. De plaatsing werd zodoende gespreid over 11 maanden in 2023 en 2024. De opmeter (Neo Freelance) wou bovendien een buitencontractuele kwijting van alle verantwoordelijkheid laten tekenen alvorens de werken. De initiële plaatser escaleerde tot een werkweigering op 11 december 2023. Deze plaatser verbrak eenzijdig elke verbintenis tot stipte plaatsing. Ondertussen communiceerde een vennoot ter plaatse en per telefoon met allerhande beloftes, zonder gevolg buiten abrupte verbreken van elk contact. De uitgestelde verhuis veroorzaakte ca. 5 maanden genotsderving van de gelijkvloerse vertrekken. Bijvoorbeeld, wegens onzeker stabiliteit mocht de keuken pas worden ingeladen na 9 januari (mail van 10 januari). De vaatwas kon bijvoorbeeld pas na 18 oktober geopend worden en de installatie van de dampkap kon pas na de nalevering van een vergeten hangkast/regel ernaast (nodig voor de correcte positie van de dampkap). Ook na 9 januari was de keuken niet geheel te gebruiken wegens onvolledige installatie (o.a. tussen 27 februari en 22 maart een losse dus onbruikbare spoelbak). Dit valt buiten een redelijke termijn en ik vraag een voelbare commerciële geste. 2. Nog steeds resterende gebreken A. Problemen door een incorrecte opmeting van de afstand tussen de zijmuren (kastenwand), van de locatie van de zekeringenkast/leidingen, van de diepte van de achterliggende muur. Bovendien werden na volledige installatie zowel de toog (10 cm) als de kastenwand (tot 5 cm) naar voren getrokken. Gevolgen: 1. Kastenwand schuin geplaatst (ondanks het verzagen van een zijwand). 2. De kastenwand steekt te ver uit tov de ingangsdeur van de keuken. 3. De kastenwand staat scheef tov de tegelvoegen. 4. De ingebouwde zekeringkast is zeer moeilijk (aanvankelijk niet) bereikbaar, ook hier moest gezaagd worden in een zijwand. 5. Een scheve opbouw van de nis in de kastenwand (en daartoe scheef bijsnijden/plaatsen van het werkblad, spatwanden, regels in de nis; nood aan siliconen voor verstevigen en opstoppen lelijke spleten). 6. Een moeizame en twijfelachtige plaatsing van de hangkasten boven de nis, er ontbreekt ondersteuning door een ophangkader, de hangkasten buigen door. Dit werd verhuld door de frontpanelen bij te snijden (!), maar de stabiliteit blijft onduidelijk. 7. De regels in de nis bleken onvoldoende dragend voor minimale belasting. 8. De deurtjes van de kastenwand stonden schots en scheef; deze uitlijning blijft gebrekkig ondanks de vele werken. B. Er volgde (na vertrek plaatser) geen nieuw aanbod voor de dampkapafwerking, afvoerbuis blijft onafgewerkt. C. Twijfelachtige installatie van de ijskast, zoals bevestigd door Bosch technieker. D. Frontpanelen van de vaatwas verschuiven bij de minste trekkracht. E. Het frontpaneel van de apothekerskast steekt overal ca. 2mm uit tov het zijpaneel ernaast. F. De linksonderste regel boven de toog werd niet goed geplaatst (de 3 schapdragers staan ongelijk in de muur waardoor regel er niet volledig overheen past). G. Nieuwe wasbak te diep gezet tov onderliggende lade. Daaruit volgende afwerking in de lade is ronduit lelijk H. Schade aan het dekton werkblad I. Foutieve fineer van afdekplaat in vitrinekast J. De fineerlaag aan de zijkant van 1 van de 2 vitrinekasten lost ondanks eerdere reparatie. K. Onesthetische plaatsing van de 2 aansluitende spatwanden boven de toog. L. Schade (gescheurde en loshangende laag) van 3cm onderaan de (rechter)regel in de nis. M. De corpussen van de 2 vitrinekasten staan ongelijk tegen elkaar. N. Verkeerde afwerking (glanzend ipv mat) van onderpaneel onder de hangkast in de WC-ruimte. Bovendien ook hier slechte uitlijning van zijplinten – onderpaneel – frontpanelen. O. De zijplint tegen inkomdeur is te kort gesneden en daartoe zichtbaar verlijmd met een verlenging. P. Verschillende beschadigingen van de onderplinten van kastenwand en van de toog. Schade aan het kastcorpus onder de wasbak, op 2 plaatsen. Dichtingsband onder de kookplaat afgescheurd. Schade aan het gyproc plafond tijdens de installatie. Q. Vlekken op de tafel zouden gepoetst worden, niet gebeurd. R. Onesthetische afwerking bovenplint boven ijskast (stuk uitgesneden ipv gefreesd). "Bermabru luchtroosters" niet geleverd maar wel betaald. S. De geleverde dichtingsbanden (fabrieksstandaard) werden niet toegepast T. Het led licht boven de toog valt soms kort uit (knippert) indien langere tijd aan op vol vermogen: vermoedelijk te laag vermogen van de transfo (idem reeds een andere transfo bij de vitrinekast)... U. De XXL vaatwas werd bij een update van de bestelling vervangen zonder overleg. De lagere vaatwas kon niet open waardoor een stuk uit de onderplint gesneden. V. Halverwege de kolomkast bij de zekeringskast verhindert een vaste regel de plaatsing van kuisgerief, hoewel de kast daartoe besteld werd. W. Gat voor de kookplat in het dekton werkblad werd ter plaatse ipv fabrieksmatig bijgeslepen (impact sterkte?). X. Opvallend kleurverschil tussen de 2 aansluitende (prijzige!) dekton werkbladen was te vermijden maar werd zonder overleg gesneden en geplaatst.

Afgesloten
D. S.
4/11/2024

gebrekkige en onvolledige installatie keuken VdB Kitchen

Ik sloot mijn klacht van 31/10/2024 af, omdat de situatie ondertussen een update vereist. Probleemomschrijving Op 4 november 2021 maakten we een bestelbon op in de Vanden Borre Kitchen-winkel in Aartselaar, samen met winkelverantwoordelijke Eva Anthoni. Gedurende de daaropvolgende communicatie en uiteindelijk de installatie, hadden we uitsluitend contact met Tofangsaz Ehsan via het e-mailadres aartselaar@vandenborre.be. De laatste e-mail van hem ontvingen we op 4 november 2024. Het contact verliep moeizaam: Ehsan was nauwelijks bereikbaar en verstrekte mondeling vaak tegenstrijdige of incorrecte informatie. De door hem gedane toezeggingen werden slechts zelden nagekomen. Op 29 juli 2024 werd de keuken van Vanden Borre Kitchen NV gedeeltelijk geïnstalleerd door Ehsan. Later bleek dat hij werkte voor onderaannemer 3equal BV, maar dit was voor ons tijdens het aankoop- en installatieproces niet duidelijk. Alle communicatie en documenten verliepen namelijk onder de naam en het logo van Vanden Borre Kitchen. Wij hadden geen enkele reden om aan te nemen dat we niet direct met Vanden Borre Kitchen NV werkten. Het eerste deel van de keuken werd geplaatst, met de belofte dat de ontbrekende werkbladen voor het keukeneiland en de gootsteen binnen vier weken zouden arriveren. Ehsan meldde dat dit proces door het bouwverlof mogelijk twee extra weken in beslag zou nemen. Inmiddels, drie maanden later, ontbreken de werkbladen nog steeds, wat tot hygiënische problemen heeft geleid door vuilophoping op moeilijk bereikbare plaatsen. Daarnaast vertoonde de keuken vanaf de plaatsing diverse gebreken, die ik mondeling aan Ehsan doorgaf. Deze gebreken omvatten onder meer: Niet-afgewerkte onderdelen, zoals loshangende kabels. Een slecht bevestigde oven, die functioneel niet naar behoren werkt en gevaarlijk los staat, vooral met een peuter in huis. Verkeerde rails en een airfryer-bakplaat die niet zijn geïnstalleerd. Problemen met de combimagnetron, waarvan de timer soms oneindig blijft doordraaien. Een niet-geplaatste F181BKXXL eilandschouw, die door Ehsan werd meegenomen. Dit bedrag moet nog worden teruggevorderd en in mindering worden gebracht op het openstaande saldo. Communicatiegeschiedenis Mondelinge melding van gebreken: Direct na de installatie op 29 juli 2024. Inhoudingsbesluit gemeld: Op 26 juli 2024 stuurde ik Ehsan een e-mail waarin ik aangaf 10% van het totaalbedrag in te houden wegens eerder opgelopen vertragingen en tegenstrijdige communicatie. Deze inhouding was bedoeld als zekerheid dat de keuken volledig en naar behoren zou worden afgewerkt. Aangezien Ehsan geen bezwaar maakte en de installatie heeft uitgevoerd zonder enig protest, mag worden aangenomen dat hij deze inhouding stilzwijgend aanvaardde. Eerste ingebrekestelling van 1 oktober 2024: Verstuurd aan zowel Vanden Borre Kitchen NV als 3equal BV, waarin ik een termijn stelde voor de volledige afwerking en herstel van gebreken. Reactie van Vanden Borre Kitchen NV op 9 oktober 2024: Vanden Borre Kitchen meldde dat de winkel sinds mei 2024 niet langer deel uitmaakt van hun netwerk en verwees door naar 3equal BV. Dit was echter nooit vooraf aan ons gecommuniceerd tijdens de aankoop of installatie. Na deze reactie bleef de correspondentie met Ehsan verlopen via het e-mailadres aartselaar@vandenborre.be met bijhorend logo, wat impliceert dat hij nog steeds in naam van Vanden Borre Kitchen opereert. Laatste aangetekende brief van Daan: Hierin stelde ik een deadline van 30 oktober 2024 voor een volledige oplossing van alle problemen, maar ik ontving geen reactie op deze laatste brief van Vanden Borre Kitchen NV. Recente reactie van Ehsan op 4 november 2024: In zijn antwoord gaf hij plots aan dat het achterstallige saldo de reden zou zijn dat het werkblad niet geleverd is. Dit argument wekt de indruk dat het openstaande bedrag als vertragingsmiddel wordt ingezet, daar dit niet eerder als probleem werd aangemerkt. Bovendien staat de levering van de werkbladen los van het saldo en is er nooit een bewijs van bestelling overhandigd. Gevolgen van de situatie en emotionele impact Als jong gezin met een peuter heeft deze situatie ons al maanden aanhoudende stress en onzekerheid gebracht. Door de ontbrekende werkbladen en gebreken hebben we provisorisch enkele planken in elkaar moeten timmeren om dingen op te vangen, maar veel van de keukenruimte is onbruikbaar. Er vindt vuilophoping plaats op moeilijk bereikbare plaatsen, wat heeft geleid tot een mierenplaag en een onhygiënische situatie. Onze grootste zorg blijft de los bevestigde oven, die in zijn huidige toestand een risico vormt voor de veiligheid van onze peuter. Het totaal uitblijven van reacties op mijn eerdere verzoeken aan de klantendienst van Vanden Borre Kitchen heeft ons vertrouwen in de keten ernstig geschaad. Ik vind het onbegrijpelijk en pijnlijk dat een keten met zoveel aanzien en een sterke focus op klanttevredenheid zich afzijdig houdt. Deze ervaring heeft een zware impact gehad op ons gevoel van zekerheid en veiligheid binnen ons eigen huis. Gewenste oplossing Wij verzoeken Vanden Borre Kitchen NV als verantwoordelijke partij de kwaliteitsgarantie op zich te nemen en ervoor te zorgen dat deze gebreken tijdig worden verholpen. Wij stellen voor dat we middels bemiddeling tot een redelijke oplossing komen waarbij Vanden Borre Kitchen NV de gebreken verhelpt of een professioneel team aanstuurt voor de afwerking. Daarnaast verzoeken we dat het bedrag voor de niet-geplaatste eilandschouw direct in mindering wordt gebracht op het openstaande saldo. Het openstaande saldo zullen wij dan uitbetalen aan Vanden Borre Kitchen NV. Indien Vanden Borre Kitchen NV dit voorstel aanvaardt, ben ik bereid om verdere juridische stappen tijdelijk on hold te zetten. Aangezien er geen reactie kwam op mijn aangetekende brief met deadline 30 oktober 2024, stel ik dat uiterlijk vrijdag 8 november 2024 hierop een reactie moet komen. Mocht dit echter niet binnen deze termijn gebeuren, zal ik dit dossier zonder verdere aankondiging overdragen aan de advocaten van Testaankoop.

Afgesloten
D. S.
31/10/2024

gebrekkige en onvolledige installatie keuken VdB Kitchen

Op 4 november 2021 maakten we in de Vanden Borre Kitchen-winkel in Aartselaar de bestelbon op, samen met de winkelverantwoordelijke Eva Anthoni. Toen de plaatsing uiteindelijk ingepland werd, kregen we echter alleen nog contact met Tofangsaz Ehsan, steeds via het e-mailadres aartselaar@vandenborre.be. De laatste mail van hem ontvingen we op 28 oktober 2024. Het contact verliep moeizaam; hij was vrijwel nooit bereikbaar en de mondelinge informatie klopte bijna nooit. Beloftes werden gemaakt, maar zelden nagekomen. Op 29 juli 2024 werd de keuken gedeeltelijk geïnstalleerd door Ehsan, en hoewel later bleek dat hij werkte voor onderaannemer 3equal BV, was dit totaal niet duidelijk tijdens het aankoop- en installatieproces. Alle communicatie en documenten verliepen namelijk onder de naam Vanden Borre Kitchen, zoals het logo en de websitevermelding. Het eerste deel van de keuken werd geplaatst. Er werd ons beloofd dat de ontbrekende werkbladen op het keukeneiland en bij de gootsteen max. 4 weken later geplaatst zouden worden. Op dit moment, 3 maanden later, is er nog steeds geen werkblad. De keuken vertoonde meteen diverse gebreken die we ook mondeling doorgaven bij de plaatsing: Niet-afgewerkte onderdelen, zoals loshangende kabels. Een slecht bevestigde oven, die ook functioneel niet naar behoren werkt. Verkeerde rails en airfryer-bakplaat geleverd. Een combimagnetron waarvan de timer soms oneindig blijft doordraaien. De F181BKXXL AIRFORCE AIRFORCE: eilandschouw F 181 B kon niet geplaatst werden en werd teruggenomen door Ehsan. Dit bedrag moeten wij dus nog terugvorderen. 2. Communicatiegeschiedenis: Mondelinge melding van de gebreken direct na de installatie. Eerste ingebrekestelling op 1 oktober 2024, beide verstuurd naar Vanden Borre Kitchen NV en 3equal BV. Reactie van Vanden Borre Kitchen NV op 9 oktober 2024: Vanden Borre Kitchen gaf aan dat de winkel sinds mei 2024 niet langer deel uitmaakt van hun netwerk en verwees door naar 3equal BV. Dit was echter nooit duidelijk gecommuniceerd aan ons tijdens de aankoop, installatie of enige communicatie daarna. Na deze reactie verliep de correspondentie met dhr. Ehsan nog steeds via het mailadres aartselaar@vandenborre.be Laatste aangetekende brief van Daan: Hierin stelde Daan een deadline van 30 oktober 2024 voor een volledige oplossing van alle problemen, maar ontving geen reactie op deze laatste aangetekende brief. 3. Gewenste oplossing: Wij willen antwoorden op deze vragen: Ontbrekende werkbladen: Wanneer kan de levering en plaatsing van de ontbrekende werkbladen worden verwacht, zowel voor het keukeneiland als het gedeelte bij de gootsteen? Welke stappen worden ondernomen om hygiënische problemen door vuilophoping op moeilijk bereikbare plaatsen snel op te lossen? Niet afgewerkte onderdelen: Hoe en wanneer vindt de afwerking van de loshangende kabels plaats? Losse plank bij vaatwasser: Hoe en wanneer wordt de loshangende plank hersteld, die zorgt voor een hefboomeffect op de vaatwasser en al voor een barst heeft gezorgd in de onderste houten plank? Bevestiging oven: Wanneer wordt de oven correct bevestigd? Momenteel zit deze los, wat een gevaarlijke situatie vormt gezien de aanwezigheid van een peuter in huis. Welke maatregelen worden genomen om deze situatie veilig op te lossen? Ovenfunctionaliteit: Wanneer en op welke wijze wordt het probleem met de oven verholpen, waarbij de rechterkant van gerechten correct wordt gebakken, maar de linkerkant onvoldoende gaar wordt? Barst in houten frame van de oven: Wanneer en op welke manier wordt de barst in het houten frame, waarin de oven is bevestigd, hersteld? Losse bevestiging bij oven: Wanneer en hoe wordt de losse bevestiging aan de linkerzijde van de oven verholpen? Onjuiste rails voor bakplaten: Wanneer worden de correcte rails voor de bakplaten, die foutief zijn geleverd en nog niet gemonteerd, geleverd en geïnstalleerd? Verkeerde airfryer bakplaat: Wanneer wordt de juiste airfryer bakplaat geleverd en geïnstalleerd? Probleem met combimagnetron timer: Hoe en wanneer wordt het probleem met de combimagnetron opgelost waarbij de timer soms oneindig doordraait? Ook verwachten wij een commerciële tegemoetkoming voor de opgelopen vertraging en het ongemak voor het gezin.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform