Middelmatig

45 punten Info

Meest recente klachten

J. D.
15/10/2025

Ĺeveringen en na leveren

Er loopt niets goed bij vandenborre keukens wilrijk zo'n slechte ervaring in klantenservice van hen uit . Bij levering rijden ze met open klep onze oprit op los tegen de gevel van ons huis en reageren niet eens op onze opmerking van de schade hiervan en doen of er niets is gebeurd is . Dan komt de man die de keuken ging plaatsen en blijkt dat hij bevestigd dat er een kast niet bij is geleverd dat op de bestelings bon mee staat als levering en en dat het werkblad van onze keuken niet corect was namelijk veel te dik en te kort afgemeten nu moeten ze mij eens uitleggen hoe dat kan gebeuren ze zijn komen opmeten voor de plaatsing moest gebeuren De man dat alles zou komen plaatsen heeft dan zelf gebeld dat dit ni kon en ze zeiden hem via telefoon gesprek dat het 4 weken kon duren voor alles opnieuw bij te bestellen ondertussen zijn we nu al reeds 18 weken verder en hebben ze gisteren pas geleverd en weer niet corect en compleet we namen zelf de beslissing terug contact op te nemen omdat ze zelf weeral niets lieten horen of terug mailen zelf hadden we over het probleem gemailt en gebelt da we nog niks hadden gehoort hoe het verder zou verlopen terwijl ze meerdere keren hadden gezegt ons telefonisch terug te contacteren dat ze steeds niet gedaan hadden wat wij niet echt klant vriendelijk vinden waarbij we dan te horen kregen dat de achterspatwand zelfs niet terug opnieuw besteld was nu moeten we weer terug wachten alvorens deze terug binnen is en besteld .wat gaat het volgende zijn communicaties zijn daar onder het personeel ook niet te vertrouwen de ene stuurt ons naar de andere maar er komt nog steeds geen oplossing tot nu heden uit de kast wanneer onze keuken eindelijk zou kunnen klaar zijn zonder problemen .dit zal van ons geen positieve mond aan mond reclame krijgen maar eerder een grote schande voor hun klantenbeheer met enkel bedrog en klantvriendelijkheid als ervaring naar ons toe .de familie dekind

In behandeling
E. Y.
14/10/2025

Niet afgewerkte keuken

Beste, Via deze weg wens ik een officiële klacht in te dienen tegen Vandenborre Kitchens Wilrijk wegens het niet afwerken van onze keuken en de aanhoudende gebrekkige communicatie. Wij hebben op 26 oktober 2024 een keuken besteld, met als geplande lever- en installatiedatum eind maart 2025. De installatie is op de afgesproken datum gestart, maar op heden (14 oktober 2025) is onze keuken nog steeds niet afgewerkt. Hieronder vindt u een chronologisch overzicht van de voornaamste problemen die wij hebben ondervonden. 1. Fouten in het technisch plan De afmetingen op het technisch plan bleken onjuist. Ondanks dat de keuken werd opgemeten, werden niet alle maten correct aangepast in het definitieve plan. Hierdoor werd de afvoer op de verkeerde plaats geboord. We hebben meermaals gevraagd om een kopie van de officiële opmeting te ontvangen, maar dit werd telkens genegeerd. Hierdoor konden we geen bewijs verzamelen van de fout. Uiteindelijk hebben wij zelf de afvoerbuizen moeten laten verplaatsen, wat extra kosten met zich meebracht. 2. Onvolledige installatie en gebrekkige communicatie De installateur zou de keuken op 26 en 27 maart volledig afwerken. Er was telkens iemand van ons aanwezig om eventuele vragen te beantwoorden. Op de tweede dag is de installateur echter zonder uitleg vertrokken, terwijl de keuken nog niet voltooid was. Daarna was hij wekenlang onbereikbaar. Pas drie weken later vernamen wij via Vandenborre dat de afvoer fout geplaatst was (zie punt 1) en dat dit de reden was waarom het eiland niet werd afgewerkt. Dit werd nooit rechtstreeks aan ons meegedeeld, waardoor wij niet tijdig konden ingrijpen. 3. Diverse fouten en schade Na de gedeeltelijke installatie hebben we verschillende fouten vastgesteld: Verkeerd geplaatste ventilatieroosters in de plint Beschadigingen aan een kast en aan de oven, veroorzaakt door de installateur Een lek door een foutief aangesloten waterleiding 4. Vertraging bij de plaatsing van het werkblad Omdat het keukeneiland niet was afgewerkt, werd de opmeting voor het werkblad niet ingepland. Wij werden hierover niet geïnformeerd en kregen pas duidelijkheid na zelf meermaals langs te gaan in de winkel. E-mails en telefoons bleven onbeantwoord, waardoor wij herhaaldelijk persoonlijk contact moesten opnemen. Het lijkt erop dat schriftelijke communicatie bewust werd vermeden om bewijsmateriaal van fouten te beperken. 5. Late opmeting en levering van het werkblad Na herhaald aandringen werd het werkblad uiteindelijk pas op 17 april opgemeten – amper een week voor onze geplande verhuis. Tijdens het eerste ontwerp hadden wij duidelijk aangegeven dat de keuken voor de verhuisdatum volledig klaar moest zijn. De leveringstermijn van het werkblad (drie weken) werd ons nooit vooraf meegedeeld. De geplande afspraak op 15 mei werd zonder toelichting met een week uitgesteld, waardoor wij meer dan een maand zonder functionele keuken zaten. 6. Voltooiing van het eiland Het eiland werd pas op 13 juni 2025 volledig afgewerkt – meer dan drie maanden na de oorspronkelijke installatiedatum. 7. Afgesproken herstellingen en leveringen niet uitgevoerd Op 30 juni kwam de storemanager langs na onze herhaalde klachten. Er werd toen overeengekomen dat de volgende onderdelen vervangen of geleverd zouden worden: 2x nieuwe plafondafwerking in korpuskleur 1x nieuwe plint onder de koelkastwand 1x nieuwe kolomkast voor de oven 1x nieuwe handgreep 1x afdekplaat voor het stopcontact in de rolluikkast 1x verluchtingsrooster voor in de plint 1x montageset voor de AEG-oven Deze materialen zouden geleverd worden in week 33 (week van 11 augustus 2025). Ondertussen zijn we twee maanden verder, maar niets van bovenstaande lijst werd geleverd. Onze herinneringsmails blijven onbeantwoord. Daarnaast hebben wij reeds op 23 mei 2025 een klacht per e-mail gestuurd naar het hoofdkantoor, waarop wij tot op heden geen enkele reactie hebben ontvangen. Wij vragen hierbij: De volledige afwerking van onze keuken, conform de lijst met nog te leveren en te plaatsen onderdelen. Een passende compensatie voor de onredelijke vertraging, de bijkomende kosten en het aanhoudende ongemak. Wij hopen op een snelle en constructieve oplossing. Met vriendelijke groet, Esra Y.

Afgesloten
I. A.
2/10/2025

Klacht inzake keukenleverancier – herhaaldelijke problemen en geen oplossing dampkap & werkblad

Geachte, Ik wens een klacht in te dienen tegen Vanden Borre kitchen omtrent de levering en plaatsing van onze keuken. Sinds de eerste betaling ondervinden wij ernstige problemen, en tot op heden weigert het bedrijf een correcte oplossing te bieden. 1. Problemen vanaf het begin (keukenplan) • Bij het ontwerp van ons keukenplan werd een fout gemaakt in de plaatsing van de koelkast en diepvries. Wij waren hier van bij het begin duidelijk in, maar toch werd de koelkast verkeerd in het midden geplaatst. • Nadat wij dit hadden aangekaart, werd ons onder druk gevraagd een document te tekenen waarin wij de verantwoordelijkheid op ons zouden nemen, in ruil voor een korting van €150. Dit vonden wij oneerlijk en misleidend, en wij hebben dit document niet getekend. • Er werd ons zelfs gezegd dat men “ons kon wegsturen” omdat wij het plan ondertekend hadden, ook al was de fout bij hen. Uiteindelijk is het plan enkel gecamoufleerd bij de plaatsing door hun installateur (Sébastien), die zelf aangaf dat hij dit nog nooit had meegemaakt. 2. Problemen bij plaatsing en dampkap • Bij plaatsing kregen wij een dampkap die ons werd aangeraden door Joris. Hij verzekerde ons dat dit model bij zijn schoonmoeder hing en dat het “super stil” was. • In werkelijkheid produceert dit toestel extreem lawaai, vergelijkbaar met een vliegtuig. Zelfs onze kinderen (5 en 3 jaar) klagen hierover. Het is onmogelijk om langer dan enkele minuten onder de dampkap te koken. • Wij hebben dit probleem onmiddellijk gemeld. Pas weken later, na herhaald aandringen, kwam installateur Sébastien langs. Hij bevestigde zelf dat het geluid abnormaal luid en storend is en maakte hier zelfs een filmpje van. • Joris gaf toe dat het geluid niet normaal was en beloofde dat de fabrikant een oplossing zou voorzien (een nieuwe motor of vervanging). Dit heeft maanden aangesleept, met telkens uitgestelde of geannuleerde afspraken. • Uiteindelijk kwam er een technieker langs die zelf bevestigde dat dit toestel van mindere kwaliteit is en dat een motorvervanging niets zou oplossen. Hij gaf toe dat het ligt aan de constructie en het materiaal van dit model. • Nadien kregen wij opnieuw de belofte van een nieuw toestel, maar dit gebeurde nooit. In plaats daarvan ontvingen wij enkel een e-mail van Thomas met technische fiches, waarin hij stelde dat er “maar 2 decibel verschil” is met duurdere modellen. Dit is geen oplossing en negeert volledig de ernst van het probleem. 3. Problemen met het werkblad • Al binnen 24 uur na plaatsing van ons werkblad ontdekten wij overal kleine gaatjes. Wij hebben hier meteen foto’s van gemaakt en doorgestuurd. • Wij hebben herhaaldelijk gebeld en pas later kwam er iemand langs om foto’s te maken. Daarna kregen wij de boodschap dat dit “normaal” zou zijn volgens hun steenkapper en dat wij niet geholpen konden worden. • Bij de aankoop is ons nooit verteld dat dit type werkblad zulke gaatjes zou vertonen of blijven ontwikkelen. Dit is misleiding. • Hun voorstel was dat wij zelf op eigen kosten een expert moeten inschakelen om een verslag te laten maken, waarna zij eventueel hun expert zouden sturen. Dit vinden wij onaanvaardbaar, oneerlijk en misleidend. 4. Onheuse behandeling door personeel • Thomas durfde ons in e-mailcorrespondentie zelfs te beschuldigen dat wij online negatieve reviews zouden plaatsen, terwijl dit door ons nooit gezegd of gedaan is. Hij beweerde zelfs dat wij vrienden hadden aangespoord om reviews te plaatsen, wat volledig onwaar is. Dit is een valse beschuldiging en zeer respectloos tegenover ons als klant. • Het gevoel blijft sterk dat dit bedrijf zijn klanten misleidt, probeert onder druk te zetten en verantwoordelijkheid afschuift. 5. Onze huidige situatie • Wij hebben maandenlang herhaaldelijk gebeld en gemaild, zonder oplossing. • Zowel de dampkap als het werkblad maken dat wij niet kunnen genieten van onze keuken. Ik krijg hoofdpijn van de dampkap en vermijd intussen mijn keuken. • Wij hebben hard gewerkt en gespaard voor deze keuken, en onze kinderen maken deze stress helaas ook mee. In plaats van vreugde brengt dit project enkel teleurstelling, frustratie en gezondheidsproblemen. Onze vraag aan Test-Aankoop Wij vragen dringend uw bemiddeling zodat: 1. De dampkap wordt vervangen door een degelijk, stiller en correct werkend toestel, of ons geld terug. 2. Er een correcte oplossing komt voor het werkblad, aangezien het huidige blad duidelijk gebreken vertoont en wij hierover verkeerd geïnformeerd werden. Indien dit niet lukt, wensen wij via u ondersteuning bij verdere juridische stappen om onze rechten te beschermen. Alle e-mailcorrespondentie en aankoopdocumenten kan ik u bezorgen. Alvast hartelijk dank voor uw hulp. Met vriendelijke groet, Imene Aissa |Khelifa Mo

In behandeling
P. C.
26/09/2025

Mal-gestion et négligence de Brett De Jonghe Directeur de la franchise de Maline

Bonjour,
 Brett De Jonghe directeur de VdBK Maline s'occupe de nôtre dossier. Mais en raison de sa gestion défaillante, de négligences répétées et d'un manque de professionnalisme notre confiance en lui est complétement brisé.
 Nous voulons qu'un autres collaborateur de la franchise reprennes la finalisation de notre commande. Situation actuelle : Cuisine partiellement installée sans électroménagers et avec un mauvais meuble pour la hotte, suite à des erreurs non corrigées malgré des solutions proposé mais pas exécuter.
 Chronologie des dysfonctionnements : Mars 2025 : Brett réalise l'offre (réf. 240537) en promettant de tenir compte de nos installations d'eau existantes. Attitude commerciale très proactive jusqu'à la signature du contrat le 25 mars. Changement d'attitude immédiat après signature : devient évasif et reporte systématiquement nos questions.
 Juin 2025 : Après 2 mois sans suivi, Brett demande le paiement du 2e acompte (réf. 240130). RDV du 17 juin pour réviser les modifications demandées. Il prétexte une migration logicielle pour ne pas mettre à jour les plans et nous remet un plan d'installation non corrigé. Insiste sur la précision requise pour l'électricité mais ne mentionne jamais la tuyauterie. Nous finalisons nos choix (plan de travail/crédence) le 19 juin par mail.
 Juillet-Août 2025 : Deux semaines de silence total. Contacts hebdomadaires nécessaires pour obtenir des nouvelles. Le 7 aout, sa collègue nous informe qu'une livraison est prévue le 5 septembre - information que Brett nous cache jusqu'au 22 août, accompagnée du bon de commande final et de la dernière facture. De plus il nous informe que l'installation aura lieu le 8 et le 9 septembre. 25 août 2025 : Découverte d'erreurs majeures dans le bon de commande : lavabo et lave-vaisselle intervertis par rapport à nos canalisations existantes, contrairement aux engagements initiaux. Brett rejette initialement sa responsabilité et nous dit de respecter le plan technique actuel, par téléphone. Nous lui envoyons un mail avec les détails et des propositions de rectification en demandant les corrections du bon de commande et du plan technique. Il reconnaît alors par mail son erreur le lendemain en prétextant une erreur de saisie lorsqu'il a redessiné notre cuisine dans le nouveau logiciel en joignant un plan technique corrigé. On demande la correction du bon de commande aussi. Il répond ne pas savoir ce qu'il y a à corriger dans le bon de commande et qu'il est actuellement en congé. Nous sommes à ce moment-là à 7 jours ouvrables de notre livraison. Nous remarquons alors deux choses : 1. Brett a finalisé notre dossier le vendredi précédant ses vacances et 2 semaines avant la phase finale du dossier sans vérifier les adaptations demandées, démontrant une dépriorisation totale pour notre projet. 2. L'erreur existait déjà dans l'offre initiale de mars (réf. 240537), révélant un mensonge probable de sa part. Septembre 2025 : La confiance est brisée et l'inquiétude et l'urgence continuent de croître. Nous envoyons un mail le 1er septembre invoquant notre droit de suspension de paiement dû au principe de l'exception d'inexécution, consacré par l'article 5.239 du Code civil. Nous l'informons que nous lui avons payé 80% de la facture d'acompte finale en attendant qu'il se réengage à nous offrir des garanties supplémentaires que nous lui citons dans le mail. Le 4 septembre, il nous appelle et nous envoie un mail avec les informations suivantes : * Que les garanties demandées sont déjà les conditions générales de vente que nous avons signées (Je ne les ai pas retrouvées après vérifications nécessaires). Il ne se réengage pas à fournir ces garantie. * Qu'il s'est trompé sur la date de livraison. Que la cuisine est livrée le 9 septembre chez lui, le 10 septembre chez nous et sera montée le 11 septembre. * Qu'il ira vérifier que la commande ne contient pas d'erreur. * Qu'il viendra chez nous vérifier que techniquement tout est en bonne et due forme. Je lui réponds que je souhaite son réengagement à m'offrir les garanties car même si elles seraient déjà stipulées, elles n'ont pas été respectées. Qu'à défaut d'une réponse de sa part je lui enverrai le solde restant dû dans les 24 heures après la pose de la cuisine. Il n'a pas répondu. Le 10 septembre, la cuisine est livrée avec la hotte mais sans les autres électroménagers qui sont perdus dans la nature. Hors, Brett était censé avoir vérifié ce qui allait m'être livré les jours avant. Je n'en suis informé qu'lors de la livraison. Le 11 septembre, Brett vient avec des monteurs très vraisemblablement pris à la dernière minute. Il leur donne des indications sur comment monter la cuisine vu qu'ils ont reçu le mauvais plan d'installation de sa part et s'en va. Durant l'installation les monteurs m'informent que le meuble de la hotte n'est pas compatible avec la hotte dû à une erreur de commande de sa part. La hotte, le seul électroménager livré, ne peut donc pas être installée. Le 18 septembre, il m'informe, par mail, que les électroménagers sont arrivés chez lui et qu'il souhaite les installer le lendemain sans me donner d'heure précise pour se décharger de l'installation de la cuisine suite à leur montage. Il fait comprendre cela en me disant que le SAV allait s'occuper de l'installation de la hotte une fois le meuble livré semaine 43 de l'année. Il souhaite alors avoir le restant dû au plus vite. Je lui ai répondu que je ne pouvais pas me rendre disponible dans un délai aussi inconvenable. De plus, je le déchargerais de l'installation et lui virerais le solde que quand l'installation sera complétée comme convenu. Suite à cela nous avons eu un échange de mails des plus déplaisants, où il m'a mis la pression pour que je le paie en faisant recours à des rhétoriques maladroites, mal placées et de mauvaise foi où il a insinué ma malhonnêteté et l'abus de mes droits. Mes demandes : Avec tout ceci, ma confiance en lui est irréparable. Je souhaite quand même que ma cuisine soit installée comme convenu, mais sans l'intervention directe de Brett. Pour ce faire je suis prêt à lever mon droit de suspension de paiement sous les conditions suivantes : * Que sa collègue Renée Stonks, qui a été mise au courant du dossier durant les congés de Brett, reprenne immédiatement le dossier pour le finaliser. Cela doit m'être confirmé par écrit. * Qu'elle nous garantisse de bien mener à bien le projet initié par Brett et la correction des erreurs actuelles et éventuellement encore à découvrir. Les solutions à ses erreurs doivent être trouvées dans un bref délai. * Toute demande qui requiert mon action en tant que client doit être bien préparée et adressée dans un délai convenable. * Qu'aucune décharge ne me soit demandée d'être signée avant la livraison complète de la cuisine incluant de manière non exhaustive: la livraison et l'installation du meuble de la hotte, l'installation de tous électroménagers commandés, finaliser l'installation du lavabo et de l'évier. Je reste à votre disposition pour fournir toute preuve ou pièce justificative dont vous auriez besoin. Bien à vous,

In behandeling
C. B.
15/03/2025

Afwijking product

Geachte, Ik wens via Test Aankoop mijn klacht aangaande Vandenborre Kitchen Diest kenbaar te maken. De levering van het door ons aangekochte keukenwerkblad voldoet niet aan de redelijke verwachtingen die wij op basis van de winkelpresentatie, verstrekte informatie en de afgesloten overeenkomst mochten hebben. Daarnaast ervaren wij ernstige communicatieproblemen en een gebrek aan verantwoordelijkheid van de verkoper en betrokken partijen. Omschrijving van het probleem Wij hebben een keramisch werkblad van 2 cm dik aangekocht, specifiek gekozen vanwege de marmerlook en de robuuste eigenschappen die in de winkel gepresenteerd werden. Het getoonde staal toonde een textuur en uitstraling die duidelijk afwijkt van het geleverde werkblad. Het huidige werkblad vertoont eerder kenmerken van goedkopere materialen zoals kunststof, wat door derden meerdere malen is bevestigd. Bij onze melding hierover is de winkelverantwoordelijke met haar partner langsgekomen. Tijdens dit bezoek hebben ze telefonisch contact opgenomen met de steenkapper. Deze verklaarde dat afwijkingen in textuur en uitstraling zich altijd voordoen bij werkbladen van 2 cm dikte. Dit was voor ons nieuwe informatie. Aangezien keramiek een machinaal geproduceerd materiaal is en deze afwijking kennelijk bekend is bij de steenkapper, hadden wij mogen verwachten dat de winkelverantwoordelijke -verkoopster – met haar jarenlange ervaring – ons hierover op voorhand zou informeren. Het feit dat dit niet vooraf werd gecommuniceerd, noch in de offerte werd vermeld, is een schending van de precontractuele informatieplicht. Dit nalaten heeft rechtstreeks geleid tot de situatie waarin wij ons nu bevinden. Juridische basis Volgens artikel 1604 van het Belgisch Burgerlijk Wetboek dient de verkoper een product te leveren dat in overeenstemming is met de overeenkomst. Het geleverde werkblad voldoet niet aan deze vereiste. Ook onder de Belgische consumentenwetgeving en de Europese Richtlijn 1999/44/EG hebben wij als consument recht op een product dat voldoet aan de redelijke verwachtingen gebaseerd op de gepresenteerde informatie. Eerdere communicatie en compensatievoorstel Aanvankelijk verliep de communicatie constructief, maar dit veranderde toen de partner van de winkelverantwoordelijke betrokken raakte. Sindsdien werden wij als lastig beschouwd, simpelweg omdat wij onze rechten verdedigden. Daarnaast werd ons een compensatie van slechts €500 voorgesteld, wat volstrekt ontoereikend is gezien de waarde van het werkblad en het verschil tussen het gepresenteerde en geleverde product. Het argument dat wij de keuken aan een zogezegd scherpe prijs zouden hebben verkregen, is irrelevant aangezien het geleverde werkblad niet overeenkomt met de overeengekomen specificaties. Schade veroorzaakt door onderaannemer Tijdens de plaatsing werd schade aan onze vloer veroorzaakt door de onderaannemer. Ondanks het onmiddellijk melden van deze schade en het voorleggen van bewijs (foto’s), ontkent Vandenborre elke verantwoordelijkheid. Onze verzoeken om de verzekeringsgegevens van de onderaannemer te delen werden systematisch genegeerd, zelfs na een ingebrekestelling en contactname door onze verzekeraar. Wat ons vertrouwen verder schaadde, was de verklaring van Vandenborre dat hun onderaannemer, die politie-inspecteur is en keukens plaatst na zijn werkuren, “per definitie niet liegt.” Dit impliceert dat deze werknemer altijd in het gelijk gesteld wordt en wij als klanten per definitie in het ongelijk worden gesteld. Dit versterkte ons gevoel dat wij niet als serieuze gesprekspartner behandeld worden, maar als “lastige klanten” worden afgeschilderd. Gevraagde oplossing Wij vragen een financiële compensatie van minstens 50% van de prijs van het werkblad, gezien • Het werkblad niet overeenkomt met onze keuze en verwachtingen en wij nablijven met een product die wij nooit zouden gekozen hebben • Een vervangingsprocedure niet wenselijk is wegens de reeds ervaren problemen en risico’s, gecombineerd met het feit dat het gewenste product niet in de correcte dikte bestaat. • De aangeboden compensatie onvoldoende is om het verschil tussen het geleverde en gepresenteerde product te dekken. Hoewel wij recht hebben op een werkblad dat volledig overeenkomt met onze keuze en de gemaakte afspraken, dienen wij geen vervangingsverzoek in. Dit toont aan dat wij al redelijk tegemoetkomen in de situatie, door te kiezen voor een financiële oplossing en daarmee verdere frustraties, kosten en risico’s voor alle betrokken partijen te vermijden. Wij hopen dat Test Aankoop ons kan ondersteunen om tot een rechtvaardige oplossing te komen en verdere stappen te ondernemen indien nodig. Met vriendelijke groet, Mevrouw B.C.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 2 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform