Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Dagelijkse betalingen van 4,99, naar WiSter
BesteEr word 4,99 van de rekening gehaald zowat om de 2 dagen. Voor iets waar we totaal nt van op de hoogte zijn. Hoe moet dit gestopt worden?
Onbekende nummer stuurt mij ongevraagd sms'en die worden betaald via abonnement
Internet @home is een abonnement waar je niet buiten bundel kan gaan. Toch is dit al 5 keer gebeurd doordat een onbekend nummer (via gedetailleerde factuur gezien dat een zekere Wister achter die nummer zit) mij boodschappen stuurt die op de factuur worden omschreven als multimedia aankopen en worden betaald via mijn abonnement. Mijn simkaart zit in mijn modem, ik KAN NIET SMS'en noch bellen. Ik heb niks gekocht, niks geactiveerd.Wister stuurt mij berichten zonder mij op de hoogte te brengen, zonder enige verwittiging die als aankopen gelden zonder dat ik hen of gelijk welk ander bedrijf ooit toestemming voor heb gegeven en waar ik 4.99 euro per bericht voor betaal. AUTOMATISCH via mijn abonnement! Zonder dat ik daar iets in te zeggen heb en zonder ze te kunnen stoppen. EN ORANGE LAAT DIT GEWOON GEBEUREN! Hoe kan dit? En ze blijven doorgaan. Reeds gebeld naar Orange maar on hold gezet, weer gebeld en weer on hold gezet, dan uiteindelijk iemand aan de lijn die me zou door verbinden en weer on hold gezet. Wister nog niet gecontacteerd, ik ben deze avond maar achter hun bestaan gekomen.
Wister Service onbekende aanrekening
Beste, op Maandag 17 Mei ontving ik volgend berricht:Gratis bericht van Wister : 24H gratis periode is verlopen. Er is 4.99 euro/sem gefactureerd en uw toegang tot XO21T is verlengd. Automatische vernieuwing. Om te stoppen: http://s.wister.biz/?r=XO21T of bel 024258252Ongewenst ongepast en ongevraagd. naar aanleiding van dit bericht was ik in mijn nopjes om dit natuurlijk direct stop te zetten aangezien ik niet weet van waar dit plots kwam, echter wanneer ik de link volg om stop te zetten kom ik uit op MILFTube. dit is zeer ongepast. echter heb ik niks getekend of geaccepteerd en word ik via mijn telecomfactuur gefactureerd.mijn nummer: 0493169165
WISTER oplichting
Zondag 4/4 om 10u: ik krijg een sms van 8442 : Eerst een Franse tekst, dan: Gratis bericht van Wister: U bent ingeschreven voor de Dienst van XO26T aan 4.99/sem. Om te stoppen: http://s.wister.biz/?r=XO26T of bel 024258252.Ik ken die dienst niet en schreef me nooit in. En, tussen haakjes, 4.99/sem. - wordt er per week bedoeld? Als in het franse semaine?Ik klik en ga naar de opgegeven URL en daar stond Wij vonden geen te annuleren abonnement. dan wat details van een gratis helpdesk van maandag tot vrijdag (het is nu zondag). Ik heb een schermafdruk genomen van wat er stond.Nog op zondag 4/4: Ik schrijf een email naar Proximus met de vraag diensten aan derden te stoppen aangezien de info op hun website niet duidelijk was hoe men dit kon doen.De e-mail bevestiging van mijn klacht kan ik voorleggen.Dinsdag 6/4, om 12u42: ik krijg telefoon van Proximus betreffende mijn klacht, de dame zei dat ze de mogelijkheid om diensten aan derden te stoppen ging activeren en dat er op dat ogenblik nog niets gefactureerd was voor dat bedrag of van iets dat Wister heet. Ze zei me terug te bellen of mailen indien er toch nog verdere problemen waren. Nog steeds 6/4: Wat later ga ik naar de Proximus website om de diensten voor derden permanent te deactiveren maar dit lukt niet, ik kan het slechts een maximum bedrag geven van 5 Euro.Ik zie dat de Proximus factuur van de maand maart er is en download die, inderdaad, geen 4,99 aangerekend... maar... dan zie ik dat op de Proximus pagina bij de huidige periode in het rood iets staat van „buiten bundel“ ten bedrage van 4,99 euro. Daar staat er dan bij dat het over iets van Adult VOD-XO26T gaat, dus over diezelfde XO26T van het sms bericht.Nog steeds 6/4 om 20u06: weer een sms van 8442, deze keer eentalig Frans: Fin de la periode gratuite. Dan weer iets om te stoppen (dus in het Frans) maar dat vertrouw ik al niet meer want dat had ik gedaan en mogelijk daardoor juist iets geactiveerd????Ik heb ondertussen uiteraard nogmaals klacht ingediend bij Proximus maar doe het dan ook maar via Testaankoop want ik ben er niet gerust in...Alleszins bedankt om die ene keer dat mijn man een weekje verlof neemt deze te verbrodden met dit soort oneerlijke praktijken die ons beiden wakker houden. Zelfs al gaat het maar over 4,99 euro. Plus btw. Ik kan niet tegen onrechtvaardigheid.Het betreft hier telefoonnummer 0486/931980 (we hebben 2 gsms)
Wister rekent geld aan op het nummer van mijn zoon van 14 jaar
Goedemorgen, sinds maanden wordt er per week 4.99€ aangerekend op onze factuur. Ik heb al álles geprobeerd om het te stoppen, zelfs de belofte van Wister zelf gehad om de nummer te schrappen, maar helaas...
Wister
Beste,Ik heb vorige week een klacht mail gestuurd naar support.be@wister.eu en kreeg nog steeds geen antwoord.Er worden ongewenst betalingen aangerekend op het nummer 0471 958 927 via Orange voor mobiele betalingen.Deze service werd nooit bewust aangevraagd.Dit moet onmiddellijk stoppen en alle reeds gefactureerde bedragen dienen te worden terug gestort.Voor vragen hierover kan u me steeds contacteren via email: info@gbteam.eu Zoals in my email van 2021-03-04 13:18Ik wil ook bewijs waar en wanneer dit volgens jullie zou afgetekend zijn door de gebruiker.Indien u dit niet doorgeeft, zal dit een gerechtelijk staartje krijgen.Deze fraude moet stoppen, nu!Gewenst oplossing:Terugbetaling: € 24,95x 3= €74,85Terugbetaling: € 19,96 x 5= €99,80Samen € 174,65
Oplichting via SMS gratis nummer 8000 serie
Beste Op mijn base abonnement merkte ik plots op dat er een bedrag van 4,99 Euro afgeboekt werd, en dit reeds 6XBlijkbaar is er een SMS naar mijn tel gestuurd vanuit het gratis nummer 8841. hierin staat : U bent ingeschreven voor de dienst van XX022 aan 4.99 Euro/sem. Om te stoppen: http://s.wister.biz/?r=XX022 of bel 024258252.Ik heb niet op deze links geklikt, daar ik al vermoedde dat dit misschien tot nog grotere problemen kan leiden.Ik heb deze sms niet tijdig opgemerkt en geen aandacht aan geschonken. Het is pas na controle van de factuur van Base dat ik mij afvroeg waar die betalingen aan derden vandaan kwamen. Na contact opgenomen te hebben met de support desk van base kwam ik te weten dat ik een sms bericht met STOP naar dat nummer moest sturen om verdere betalingen te stoppen. De betaalde bedragen ben ik kwijt.Ik wil wel een klacht indienen tegen deze oplichterpraktijken en hoop ook hiermee te kunnen bijdragen om andere mensen te vrijwaren van gelijkaardige oplichting.Er zijn blijkbaar meerder gedupeerden die in de val gelopen zijn als ik op het internet wat opzoek naar dat nummer.Kunnen jullie iets doen aan die malafide praktijken ?Bij voorbaat dank.
Stopzetten Wister
Op mijn laatste factuur van Proximus zag ik een bedrag van 24,95 voor betaling van niet-Proximus diensten. Het blijkt om een abonnement van Wister te gaan. Bij deze dienst heb ik nooit een abonnement genomen. Op 18 augustus kreeg ik een SMS van Wister met het bericht dat mijn gratis proefperiode was afgelopen. Hieronder stond een link om het abonnement te stoppen. Meerdere pogingen om het langs deze link te stoppen mislukten. Ik kreeg telkens een bericht dat er geen abonnement op mijn tel. nr. was geregistreerd. Een mail naar Wister blijft tot nu toe onbeantwoord.Hoe geraak ik verlost van dit ongevraagd abonnement?Is er terugbetaling mogelijk? Langs Proximus of anders ?
Wister - Stopzetting ongewenste dienst en terugvordering kosten
Beste, Ik heb vorige week een klacht mail gestuurd naar support.be@wister.eu en kreeg nog steeds geen antwoord. Er worden ongewenst betalingen aangerekend op het nummer 0488 254509 (naam Paul Schaekers) via Proximus voor mobiele betalingen (deze service werd nooit bewust aangevraagd!). Dit moet onmiddellijk stoppen en alle reeds gefactureerde bedragen dienen te worden terug gestort. Voor vragen hierover kan u me steeds contacteren op het nummer 0471 01 82 44.Ik wil ook bewijs waar en wanneer dit volgens jullie zou afgetekend zijn door de gebruiker. Indien u dit niet doorgeeft, zal dit een gerechtelijk staartje krijgen. Deze fraude moet stoppen, nu!Het is trouwens even schandalig dat een grote speler als Proximus zich hier al jarenlang rijk mee maakt ten koste van zijn klanten. Op google zie ik klachten meer dan 5 jaar terug, ongelooflijk.Wouter
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten