Terug

WISTER oplichting

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. H.

Naar: Wister

06/04/2021

Zondag 4/4 om 10u: ik krijg een sms van 8442 : Eerst een Franse tekst, dan: Gratis bericht van Wister: U bent ingeschreven voor de Dienst van XO26T aan 4.99/sem. Om te stoppen: http://s.wister.biz/?r=XO26T of bel 024258252.Ik ken die dienst niet en schreef me nooit in. En, tussen haakjes, 4.99/sem. - wordt er per week bedoeld? Als in het franse semaine?Ik klik en ga naar de opgegeven URL en daar stond Wij vonden geen te annuleren abonnement. dan wat details van een gratis helpdesk van maandag tot vrijdag (het is nu zondag). Ik heb een schermafdruk genomen van wat er stond.Nog op zondag 4/4: Ik schrijf een email naar Proximus met de vraag diensten aan derden te stoppen aangezien de info op hun website niet duidelijk was hoe men dit kon doen.De e-mail bevestiging van mijn klacht kan ik voorleggen.Dinsdag 6/4, om 12u42: ik krijg telefoon van Proximus betreffende mijn klacht, de dame zei dat ze de mogelijkheid om diensten aan derden te stoppen ging activeren en dat er op dat ogenblik nog niets gefactureerd was voor dat bedrag of van iets dat Wister heet. Ze zei me terug te bellen of mailen indien er toch nog verdere problemen waren. Nog steeds 6/4: Wat later ga ik naar de Proximus website om de diensten voor derden permanent te deactiveren maar dit lukt niet, ik kan het slechts een maximum bedrag geven van 5 Euro.Ik zie dat de Proximus factuur van de maand maart er is en download die, inderdaad, geen 4,99 aangerekend... maar... dan zie ik dat op de Proximus pagina bij de huidige periode in het rood iets staat van „buiten bundel“ ten bedrage van 4,99 euro. Daar staat er dan bij dat het over iets van Adult VOD-XO26T gaat, dus over diezelfde XO26T van het sms bericht.Nog steeds 6/4 om 20u06: weer een sms van 8442, deze keer eentalig Frans: Fin de la periode gratuite. Dan weer iets om te stoppen (dus in het Frans) maar dat vertrouw ik al niet meer want dat had ik gedaan en mogelijk daardoor juist iets geactiveerd????Ik heb ondertussen uiteraard nogmaals klacht ingediend bij Proximus maar doe het dan ook maar via Testaankoop want ik ben er niet gerust in...Alleszins bedankt om die ene keer dat mijn man een weekje verlof neemt deze te verbrodden met dit soort oneerlijke praktijken die ons beiden wakker houden. Zelfs al gaat het maar over 4,99 euro. Plus btw. Ik kan niet tegen onrechtvaardigheid.Het betreft hier telefoonnummer 0486/931980 (we hebben 2 gsms)

Berichten (4)

Wister

Naar: L. H.

07/04/2021

Beste,Bedankt om contact op te nemen metonze Klantenservice Wister.Wij hebben uw aanvraag totterugbetaling ontvangen en een bedrag van 4.99Eur zalop uw volgendeProximus-factuur worden gecrediteerd.Ik wil u mededelen dat uw abonnementop wister op 6 april 2021 is opgezegd.Er worden geen extra kosten inrekening gebracht.Vriendelijke groeten,DnkesWister klantenservice

L. H.

Naar: Wister

07/04/2021

De 4,99 euro staat nog bij het "verbruik" van deze maand en werd dus nog niet op factuur gezet, u hebt nog alle tijd om deze kost te annuleren vooraleer het definitief op factuur komt.Hopelijk doet u dat zo!mvgLieve H

Wister

Naar: L. H.

07/04/2021

Beste,Bedankt omcontact op te nemen met onze KlantenserviceWister.Ik wil umededelen dat uw abonnement op wister op 7 April 2021 is opgezegd.Er wordengeen   kosten in rekening gebracht.Date CaptureDate RemboursementPrixProximus utiEtatAction2021-04-06 20:06:122021-04-07 09:29:104.99 EurMPAY:225232248rembourséRemboursement [s:extranet.wister.biz/modules/onglets/service_client/images/cash-multiple.png]VriendelijkegroetenYeloWisterklantenservice

L. H.

Naar: Wister

08/04/2021

ok, Proximus meldt dat u het aangerekende bedrag op 0 zette.mvgLieve H


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform