Onbekende nummer stuurt mij ongevraagd sms'en die worden betaald via abonnement
Aard van probleem:
AndereKlacht
K. V.
Naar: Wister
Internet @home is een abonnement waar je niet buiten bundel kan gaan. Toch is dit al 5 keer gebeurd doordat een onbekend nummer (via gedetailleerde factuur gezien dat een zekere Wister achter die nummer zit) mij boodschappen stuurt die op de factuur worden omschreven als multimedia aankopen en worden betaald via mijn abonnement. Mijn simkaart zit in mijn modem, ik KAN NIET SMS'en noch bellen. Ik heb niks gekocht, niks geactiveerd.Wister stuurt mij berichten zonder mij op de hoogte te brengen, zonder enige verwittiging die als aankopen gelden zonder dat ik hen of gelijk welk ander bedrijf ooit toestemming voor heb gegeven en waar ik 4.99 euro per bericht voor betaal. AUTOMATISCH via mijn abonnement! Zonder dat ik daar iets in te zeggen heb en zonder ze te kunnen stoppen. EN ORANGE LAAT DIT GEWOON GEBEUREN! Hoe kan dit? En ze blijven doorgaan. Reeds gebeld naar Orange maar on hold gezet, weer gebeld en weer on hold gezet, dan uiteindelijk iemand aan de lijn die me zou door verbinden en weer on hold gezet. Wister nog niet gecontacteerd, ik ben deze avond maar achter hun bestaan gekomen.
Berichten (18)
Wister
Naar: K. V.
*FR*Bonjour,Nous avons bien réceptionné votre courriel et mettons tout en Å“uvre pour yrépondre dans les 24 heures (jours ouvrables).Bien à vousService clients Wister----------------------------------------------------------------------------------------------------------------*NL*Hallo,We hebben uw mail goed ontvangen en stellen alles in het werk om dezebinnen de 24u te behandelen. (werkdagen).Met vriendelijke groetenKlanten service Wister.-- Le Service Clients -Customers Relationship -Support and QOS -Wister ---
Wister
Naar: K. V.
*FR*Bonjour,Nous avons bien réceptionné votre courriel et mettons tout en Å“uvre pour yrépondre dans les 24 heures (jours ouvrables).Bien à vousService clients Wister----------------------------------------------------------------------------------------------------------------*NL*Hallo,We hebben uw mail goed ontvangen en stellen alles in het werk om dezebinnen de 24u te behandelen. (werkdagen).Met vriendelijke groetenKlanten service Wister.-- Le Service Clients -Customers Relationship -Support and QOS -Wister ---
Wister
Naar: K. V.
Hallo,Wij hebben kennis genomen van uw bericht aan onze klantendienst en danken udaarvoor.Om positief op uw verzoek te kunnen reageren, verzoeken wij u ons de volgendeinformatie te verstrekken:- Mobiel telefoonnummer betrokken.Met vriendelijke groet,TAWister klantenservice
Wister
Naar: K. V.
Hallo,Wij hebben kennis genomen van uw bericht aan onze klantendienst en danken udaarvoor.Om positief op uw verzoek te kunnen reageren, verzoeken wij u ons de volgendeinformatie te verstrekken:- Mobiel telefoonnummer betrokken.Met vriendelijke groet,TAWister klantenservice
K. V.
Naar: Wister
Beste,Hier de gevraagde info: 0491 07 44 7719/08/23 werd mij nogmaals 4,99 euro aangerekend dat via abonnement verrekend wordt. Ik begrijp niet hoe uw bedrijf er in slaagt dit te doen want het betreft hier een data simkaart die niet in een telefoon maar modem zit. Er is wel een nummer aan verbonden maar daar kan ik niet mee bellen noch sms'en, dat was ook de bedoeling niet. Er kan ook niemand naar bellen of sturen behalve Orange? Tenminste dat dacht ik tot over een week geleden. Nu blijken dat Orange en Wister te zijn.Met vriendelijke groet en dank voor uw repliek.Koenraad Van Geert
Wister
Naar: K. V.
*FR*Bonjour,Nous avons bien réceptionné votre courriel et mettons tout en Å“uvre pour yrépondre dans les 24 heures (jours ouvrables).Bien à vousService clients Wister----------------------------------------------------------------------------------------------------------------*NL*Hallo,We hebben uw mail goed ontvangen en stellen alles in het werk om dezebinnen de 24u te behandelen. (werkdagen).Met vriendelijke groetenKlanten service Wister.-- Le Service Clients -Customers Relationship -Support and QOS -Wister ---
K. V.
Naar: Wister
Beste,Hier de gevraagde info: 0491 07 44 7719/08/23 werd mij nogmaals 4,99 euro aangerekend dat via abonnement verrekend wordt. Ik begrijp niet hoe uw bedrijf er in slaagt dit te doen want het betreft hier een data simkaart die niet in een telefoon maar modem zit. Er is wel een nummer aan verbonden maar daar kan ik niet mee bellen noch sms'en, dat was ook de bedoeling niet. Er kan ook niemand naar bellen of sturen behalve Orange? Tenminste dat dacht ik tot over een week geleden. Nu blijken dat Orange en Wister te zijn.Met vriendelijke groet en dank voor uw repliek.Koenraad Van Geert
Wister
Naar: K. V.
*FR*Bonjour,Nous avons bien réceptionné votre courriel et mettons tout en Å“uvre pour yrépondre dans les 24 heures (jours ouvrables).Bien à vousService clients Wister----------------------------------------------------------------------------------------------------------------*NL*Hallo,We hebben uw mail goed ontvangen en stellen alles in het werk om dezebinnen de 24u te behandelen. (werkdagen).Met vriendelijke groetenKlanten service Wister.-- Le Service Clients -Customers Relationship -Support and QOS -Wister ---
Wister
Naar: K. V.
DATA NOT AVAILABLE
Wister
Naar: K. V.
Goedendag,Wij hebben uw mailgoed ontvangen en danken u voor onze klantendienst te contacteren.Wij zijn een bedrijfdat multimediadiensten publiceert voor mobiel verkeer (mobiele telefoons,tablets), meestal video-diensten waarop u een abonnement kunt nemen.Met deze zogenaamde"internet +" of "M-commerce" abonnementen kunt u uwmultimedia-aankopen betalen door van uw mobiele rekening te worden afgeschrevenof van uw prepaid account te worden gehaald, vanaf uw mobiel.Onze diensten volgenin al deze landen hetzelfde model (tenzij er specifieke beperkingen zijn), eenmodel waarbij het noodzakelijk is om een bepaalde route van het mobieleinternet af te leggen om een abonnement te kunnen nemen. Zie hieronder eenvoorbeeld:Zoals u kunt zien,wordt de gebruiker gea¯nformeerd volgens de geldende regelgeving, voorafgaandaan het abonnement, wat inderdaad een vrijwillige validatie van de gebruikervereist. Ook sturen wij direct na het abonnement een aankoopbevestigings-sms.Ter informatie: Uwabonnement werd geannuleerd op 28/08/2023.Wij staan tot uwbeschikking voor verdere informatie.Met vriendelijkegroet,MobWister Klantenservice
K. V.
Naar: Wister
DATA NOT AVAILABLE
Wister
Naar: K. V.
*FR*Bonjour,Nous avons bien réceptionné votre courriel et mettons tout en Å“uvre pour yrépondre dans les 24 heures (jours ouvrables).Bien à vousService clients Wister----------------------------------------------------------------------------------------------------------------*NL*Hallo,We hebben uw mail goed ontvangen en stellen alles in het werk om dezebinnen de 24u te behandelen. (werkdagen).Met vriendelijke groetenKlanten service Wister.-- Le Service Clients -Customers Relationship -Support and QOS -Wister ---
K. V.
Naar: Wister
DIe screenshot betekent niks. Ten eerste is hij zo wazig dat er niks uit af te leiden valt. Ook niet a hem te verscherpen. Er staan geen exifdata bij, wat wel het geval had moeten zijn ware het een authentieke foto geweest. En ook al zou mijn telefoonnummer daar ergens miraculeus op te vinden zijn is dat enkel omdat U die vorige mail heeft gevraagd onder het voorwendsel dat U die nodig had om: cfr: "Om positief op uw verzoek te kunnen reageren, verzoeken wij u ons de volgendeinformatie te verstrekken:- Mobiel telefoonnummer betrokken." Het nummer dat ik U heb gegeven is niet van een mobiele telefoon maar van een simkaart waarop enkel data is geactiveerd, telefoneren en sms'en zijn zonder extra abonnment niet mogelijk. Hoe U erin slaagde die te gebruiken om 34 euro van mij te stelen -want dat is exact wat U heeft gedaan- weet ik nog niet. Verder kan iedereen daar een nummer aan toevoegen. Ik weet 100 % zeker dat ik nooit heb gedaan waar U mij via die foto van wil overtuigen. U heeft wel wat meer nodig dan mijn nummer van een modem simkaart om aan te tonen dat ik vrijwillig een abonnement ben aangegaan. Wat v.a.d. NOOIT is gebeurd. Feit dat U mij van het tegendeel wilt overtuigen en daar een screenshot van een pornowebsite voor gebruikt in de hoop dat ik uit schaamte niet verder zou gaan is het meest laag-bij-de-grondse dat ik ooit met een bedrijf ben tegengekomen. Dan nu praktisch: abonnement is afgesloten. Goed. Nu nog mijn geld terug dat U onrechtmatig verkregen heeft en we kunnen afsluiten. ALs het nodig is ga ik daar verder mee. Voor 34 euro? Ja. En uit principe. Niemand pakt iemand anders zomaar 34 euro af . Zelfs geen euro. Met vriendelijke groetK. V. G.
Wister
Naar: K. V.
*FR*Bonjour,Nous avons bien réceptionné votre courriel et mettons tout en Å“uvre pour yrépondre dans les 24 heures (jours ouvrables).Bien à vousService clients Wister----------------------------------------------------------------------------------------------------------------*NL*Hallo,We hebben uw mail goed ontvangen en stellen alles in het werk om dezebinnen de 24u te behandelen. (werkdagen).Met vriendelijke groetenKlanten service Wister.-- Le Service Clients -Customers Relationship -Support and QOS -Wister ---
Wister
Naar: K. V.
Hallo,Bedankt om contact op te nemen met onze KlantenserviceWister.Ik wil u mededelen dat uw abonnement op wister op 2 September 2023 is opgezegd.Er worden geen extra kosten in rekening gebracht.Vriendelijke groeten,Wister klantenservice.
Wister
Naar: K. V.
Hallo,Bedankt om contact op te nemen met onze KlantenserviceWister.Ik wil u mededelen dat uw abonnement op wister op 2 September 2023 is opgezegd.Er worden geen extra kosten in rekening gebracht.Vriendelijke groeten,Wister klantenservice.
K. V.
Naar: Wister
Ik heb het gevoel dat ik mijn geld niet zal weerzien. Maar neem genoegen met het opzeggen van het abonnement dat ik nooit heb geactiveerd, goedgekeurd om te activeren en waar ik het bestaan niet van afwist tot het te laat was en ik reeds geld verloren had.
K. V.
Naar: Wister
Ik heb het gevoel dat ik mijn geld niet zal weerzien. Maar neem genoegen met het opzeggen van het abonnement dat ik nooit heb geactiveerd, goedgekeurd om te activeren en waar ik het bestaan niet van afwist tot het te laat was en ik reeds geld verloren had.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten