Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
L. B.
20/03/2025

disproportionele schadeclaim

Onlangs huurden wij een wagen bij SIXT. Bij aflevering hebben we pas opgemerkt met de bediende van SIXT dat er een minimale glasbreuk in het midden van voorruit was, van een omvang nog minder dan de helft van een muntstuk. Nu waren wij hiervoor niet verzekerd en heeft SIXT ons na een expertise door Hemex ons een factuur ter waarde van 830 euro bezorgd waarvan een 765 voor de schade zelf. Deze schade is volgens ons disproportioneel. Wanneer ik trachtte contact op te nemen met de schade expert vermeld in het dossier en door Sixt aangesteld, weigerden zij mij verdere info te bezorgen. Volgens ons werd deze expertise niet ten gronde gevoerd en werd zelfs niet eens de foto's grondig bekeken. Wanneer u de foto bekijkt zie je dat de schade minimaal is. Wanneer we een Metaglas mogen geloven is een dergelijke schade hersteld voor 80 euro + BTW. Wij voelen ons onrechtvaardig en niet correct behandeld door SIXT. Ook wordt het bedrag van 830 euro uiterlijk binnen twee weken van onze credit card gedebiteerd. Dit lijkt ons een agressieve manier van een schade te claimen. Graag wensen wij hulp van Testaankoop om deze disproportionele schade claim te weerleggen.

Afgesloten
R. W.
23/05/2024

eenzijdig wijzigen verzekering huur wagen

Tijdens de online bestelling werd er door mij gekozen voor de verzekering met 0 euro eigen risico. Er is geen verdere keuze voor een verzekering mogelijk. In deze keuze is volgens de website inbegrepen:Bescherming -All-inclusive *** geen eigen risicoSchade- en diefstaldekkingRuiten- en bandendekkingInterieurdekkingPersonen ongevallendekkingBescherming bij pech onderweg Groot is mijn verbazing wanneer ik de wagen wil ophalen dat mij gemeld wordt dat deze verzekering er niet in zit en dat ik hiervoor meer dan €100 moet bijbetalen. Dat ik laat zien dat dit wel inbegrepen is (ook op de site van sixt Portugal) wordt niet aangenomen. Ik weiger dit te betalen en heb mij tot het nummer gericht dat vermeld wordt bij de reservering. Daar wordt mij doodleuk gemeld dat ik mij moet richten tot het kantoor van sixt in Portugal.Ik heb dit nummer gebeld waarbij tweemaal de verbinding tijdens het gesprek werd onderbroken. Bij de derde poging moest ik maar een mail sturen met een printscreen van de website.Als antwoord op de mail werd mij gemeld dat de verzekering niet inbegrepen is. Het was nochtans onmogelijk om nog extra verzekeringen te selecteren. Heel dit gedoe heeft mij een dag van mijn vakantie gekost waarvoor ik een vergoeding van sixt verwacht. De praktijk die hier gebruikt wordt is pure fraude.

Opgelost
A. A.
16/05/2024

Problemen met terugbetaling

BesteIk heb bij jullie een dieselwagen besteld, maar in plaats daarvan kreeg ik een benzineauto. De medewerker aan de balie vertelde me destijds dat ik de extra kosten die ik voor een dieselwagen heb betaald, zou terugkrijgen als ik de auto zou terugbrengen. Ik heb dus €21,56 extra betaald, maar tot op heden heb ik nog geen terugbetaling ontvangen. Ik zou dit graag zo snel mogelijk willen regelen. Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten

Opgelost
Y. E.
9/05/2024

Cannabisgeur in de wagen bij start huur

Beste,Eerst en vooral heb ik lang moeten wachten aan de balie aangezien ik 20min moest wachten omdat ik pas na 1u na boeking geholpen kon worden omwille van een voucher. Uiteindelijk na 40min werd ik geholpen.Ik moest dus 1u wachten.Toen ik in de auto stapte bij ophaling van de wagen, rook ik meteen een enorme geur van cannabis.Om dringende redenen moest ik onmiddellijk vertrekken, in de veronderstelling dat deze geur wel zou verdwijnen.Ik liet de ramen de hele weg voor 25km naar mijn 1e bestemming open tot aankomst. Dit hielp niet.Op dinsdag 07/05/2024 reed ik alleen naar mijn werk en naar huis en probeerde hetzelfde opnieuw met alle ramen open. Op woensdag 08/05 werd het me te veel en heb ik contact opgenomen met de servicedesk van Sixt. Aangezien de keuze van de Nederlandse taal op dat moment niet mogelijk was koos ik voor Frans.Ik legde alles uit en kreeg een optie om een andere auto af te halen met een toeslag van +/- 200€ en dit voor een Seat Ibiza met Franse nummerplaat die ik uiteindelijk niet kon krijgen aangezien ik de Belgische nationaliteit heb. Deze wagen kon enkel worden verhuurd aan mensen uit het buitenland. Dit werd vermeld door het personeel van Sixt Woluwe. Ze hebben een poging gedaan om de geur te verwijderen met een speciaal product. Dit hielp hooguit 1 uur en daarna was de geur weer heftig aanwezig.Vanmorgen op 09/05/2024 heb ik weer contact opgenomen met de helpdesk waar ik heel vriendelijk werd geholpen. Ze ging kijken of er een mogelijkheid was om de auto om te ruilen met Sixt Brussels South die mij persoonlijk zou contacteren over dit probleem.Na 5u wachten kreeg ik geen telefoontje dus belde ik terug naar de helpdesk en daar kreeg ik als antwoord dat Sixt Brussels South dit “geen geldige reden” vond om de auto om te ruilen voor een andere wagen.Wat ik erg jammer vind aangezien ik 1) De wagen hooguit enkele keren heb gebruikt voor de afstand om het probleem mogelijks te kunnen oplossen bij Sixt in Woluwe + de heen en terug richting Sixt Brussels South om de wagen vervroegd terug in te leveren. + 1 maal heen en terug richting werk.2) Om gezondheidsredenen kan ik niet tegen deze geur wat kan bevestigd worden door verschillende dokters.3) Het is niet verantwoord om met deze geur mijn dochter + mijn vrouw in te vervoeren.Uiteindelijk wouden ze geen oplossing bieden dus heb ik besloten om vandaag 09/05/2024 de auto terug binnen te brengen en mijn huurovereenkomst te beëindigen.

Opgelost
J. Z.
18/12/2023

Sixt vosseschijnstraat

Beste mensen ,Zware oplichting sixt vosseschijnstraat ze hebben mij beschuldigd van een 1mm kras op velg terwijl het erop was. En ik dit heb gemeld en ik heb na een discussie toch de bedrag betaald en nu willen ze weer geld opnieuw terwijl alles betaald is ze willen 2keer stelen ik ga ook na de politie vandaag voor deze oplichters.Ik verwittig jullie mensen blijf weg van sixt vosseschijnstraat zware criminelen.Die zullen hopelijk gestraft worden op de rechtbank met schadevergoedingen

Afgesloten
J. S.
6/11/2023

Bankrekening onrechtmatig gedebiteerd 3 maand na huur van een wagen

SIXT autoverhuur heeft mijn visa kaart gegevens onrechtmatig gebruikt/misbruikt. Ik had een wagen gehuurd van 22/12/2022 tem 02/01/2023 en het volledige bedrag van 485.77 euro is correct betaald. Ik had wiel schade opgegeven en mijn huur contract had schade dekking van 1100 euro inbegrepen. Op 06/03/2023 heeft SIXT opnieuw 548.27 euro afgehaald volgens mij onrechtvaardig en zeker omdat er geen voorafgaande communicatie is geweest tussen SIXT en mezelf. Dit geeft me het onveilige gevoel dat eender welke SIXT werknemer met toegang tot mijn krediet kaart gegevens zomaar geld kan afhalen. Ik zou het ten zeerste waarderen mocht dit onrechtmatig afgehaalde bedrag terug gestort worden. Met dank, John SeynaeveNaam van de handelaar: SIXTInitieel huur bedrag van de wagen 02/01/23 Euro: 485.77onrechtmatig afgehaald bedrag 06/03/23 Euro: 548.27

Afgesloten
S. M.
29/10/2023

veel te hoge servicekost voor tanken

Beste,wij huurden op 26/09/23 bij jullie een verhuiswagen. Jullie hebben ons - zonder dat dit ooit ergens vermeld werd, niet bij het afhalen noch op jullie website - 64 euro aan servicekosten aangerekend voor het achteraf bijtanken. Er werd zo 101,64euro aangerekend voor het bijtanken van 16,7 liter na het binnenbrengen van het voertuig. Op 2, 9 en 13 oktober stuurden we jullie mails om jullie te vragen dit te rechtvaardigen, maar kregen wij hier nooit een aanvaardbaar antwoord op. Het veel te hoge bedrag - waarvoor nergens tarieven te vinden zijn op jullie website - werd zomaar van onze kredietkaart afgehaald. Wij vinden dit absoluut onrechtvaardig en willen het hier niet bij laten.

In behandeling
F. K.
24/07/2023

Huurcontract 0496606656

Beste,Wij huurden een wagen bij Sixt Straatsburg op 20/07, om deze af te zetten diezelfde dag bij Sixt Lille voor middernacht 20/07. Bij de bestelling (en op het contract) is ons aangegeven dat we deze konden binnenbrengen tot 23.45u in een beveiligde sleutellocker. Bij aankomst (rond 23u) bleek het station van Lille echter gesloten. De sleutelbox is enkel toegankelijk vanuit het station en was dus niet meer bereikbaar rond 23u. Daarom hebben wij (wegens mogelijk diefstal van de sleutels) besloten om deze niet onveilig achter te laten bij de wagen. Daarbij werd ook contact opgenomen met Sixt (niet bereikbaar) en was er toevallig in de garage iemand aanwezig van Europcar, deze bevestigde dat we best de sleutel in ons bezit hielden.Nu beweert Sixt dat we de huur van de wagen dienen door te betalen totdat ze de sleutel hadden, dit terwijl we contact hadden opgenomen met de klantendienst om de teruggave van de sleutel te organiseren en ze aangaven dat dit wel degelijk kostenloos kon gebeuren.Nu beweert men bij Sixt dat wij de huur dienen door te betalen totdat de sleutel in hun bezit is, dit terwijl dit een fout van hun kant betreft mbt de openingsuren van de sleutelbox. Zie ook enkele foto's: https://photos.app.goo.gl/qN3o4ujqqqDiS2zr9

Afgesloten
M. V.
17/12/2022

Factuur incorrect

Op 17 december 2022 ontving ik een brief van het Duitse incassobureau ‘eCollect’ in verband met een openstaande factuur. Op 13 september 2020 huurde ik een auto in Bergamo, Italië om die vervolgens op 18 September 2020 terug te brengen in Milaan, Italië. Ik ontving eerder op 6 december 2022 een factuur om een openstaande schuldvordering van €44,00, die ten laatste op 4 december 2022 betaald diende worden, te betalen.Ten eerste, is het onduidelijk waarvoor ik deze som verschuldigd ben. Tot op heden ben ik onwetend van enige reden van vordering. De auto werd met volle tank en met goedkeuring van de aanwezige Sixt-medewerker afgeleverd op het ‘drop-off punt' in Milaan. Een verdere aanrekening van kosten zou dus onmogelijk zijn. Ten tweede kan ik afleiden uit de factuur van het incassobureau dat er meerdere brieven verstuurd werden. Deze heb ik echter niet ontvangen. Het adres waarnaar er gestuurd werd, klopt bovendien niet. Ten derde, werden er ook maisl verstuurd ter herinnering maar ook deze werden verstuurd naar een mailadres die onbestaande is.Ik betwist hierbij ten volste de inhoud van de gestuurde schuldvordering.

Afgesloten
F. H.
15/11/2022

SIXT rekent extra kosten aan bij inleveren auto.

Beste, we huurden online vanuit België via SIXT een auto in Frankrijk. We betaalden de huurprijs vooraf 373,98 . Na inlevering van de auto werd opeens een diefstalverzekering en andere extra kosten in rekening gebracht. Ik ben er quasi zeker van dat ik deze diefstalverzekering niet gevraagd heb. Staat ook niet vermeld op de bevestiging. Met de extra kosten voor het vullen van de tank, ben ik uiteraard wel akkoord. Bij het tankstation in de buurt was de voorraad brandstof uitgeput en we konden dus zelf niet de tank bijvullen. Er worden nog andere extra kosten 'achteraf' gerekend zoals lokaal supplement tbv 78,81 en milieubelasting.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform