Terug

Cannabisgeur in de wagen bij start huur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. E.

Naar: Sixt Belgium

09/05/2024

Beste,Eerst en vooral heb ik lang moeten wachten aan de balie aangezien ik 20min moest wachten omdat ik pas na 1u na boeking geholpen kon worden omwille van een voucher. Uiteindelijk na 40min werd ik geholpen.Ik moest dus 1u wachten.Toen ik in de auto stapte bij ophaling van de wagen, rook ik meteen een enorme geur van cannabis.Om dringende redenen moest ik onmiddellijk vertrekken, in de veronderstelling dat deze geur wel zou verdwijnen.Ik liet de ramen de hele weg voor 25km naar mijn 1e bestemming open tot aankomst. Dit hielp niet.Op dinsdag 07/05/2024 reed ik alleen naar mijn werk en naar huis en probeerde hetzelfde opnieuw met alle ramen open. Op woensdag 08/05 werd het me te veel en heb ik contact opgenomen met de servicedesk van Sixt. Aangezien de keuze van de Nederlandse taal op dat moment niet mogelijk was koos ik voor Frans.Ik legde alles uit en kreeg een optie om een andere auto af te halen met een toeslag van +/- 200€ en dit voor een Seat Ibiza met Franse nummerplaat die ik uiteindelijk niet kon krijgen aangezien ik de Belgische nationaliteit heb. Deze wagen kon enkel worden verhuurd aan mensen uit het buitenland. Dit werd vermeld door het personeel van Sixt Woluwe. Ze hebben een poging gedaan om de geur te verwijderen met een speciaal product. Dit hielp hooguit 1 uur en daarna was de geur weer heftig aanwezig.Vanmorgen op 09/05/2024 heb ik weer contact opgenomen met de helpdesk waar ik heel vriendelijk werd geholpen. Ze ging kijken of er een mogelijkheid was om de auto om te ruilen met Sixt Brussels South die mij persoonlijk zou contacteren over dit probleem.Na 5u wachten kreeg ik geen telefoontje dus belde ik terug naar de helpdesk en daar kreeg ik als antwoord dat Sixt Brussels South dit “geen geldige reden” vond om de auto om te ruilen voor een andere wagen.Wat ik erg jammer vind aangezien ik 1) De wagen hooguit enkele keren heb gebruikt voor de afstand om het probleem mogelijks te kunnen oplossen bij Sixt in Woluwe + de heen en terug richting Sixt Brussels South om de wagen vervroegd terug in te leveren. + 1 maal heen en terug richting werk.2) Om gezondheidsredenen kan ik niet tegen deze geur wat kan bevestigd worden door verschillende dokters.3) Het is niet verantwoord om met deze geur mijn dochter + mijn vrouw in te vervoeren.Uiteindelijk wouden ze geen oplossing bieden dus heb ik besloten om vandaag 09/05/2024 de auto terug binnen te brengen en mijn huurovereenkomst te beëindigen.

Berichten (1)

Sixt Belgium

Naar: Y. E.

10/05/2024

Beste klant,We hebben uw verzoek 01582776 tot onze spijt nog niet volledig kunnen oplossen. Ons verzoek: geef ons nog wat meer tijd.Zodra wij alles voor u hebben opgehelderd, krijgt u van ons zo snel mogelijk een antwoord.Wist u dat u veel informatie over uw boeking ook online kunt vinden op www.sixt.nl of in onze app? Wilt u bijvoorbeeld uw reservering wijzigen/annuleren of informatie over het station opvragen?Log in en u vindt alles over uw boeking!Met vriendelijke groeten,SixtSixt BV, Statutaire zetel: AmsterdamKvK Amsterdam 33 29 64 12Directie Luis Ra¶verDeutsche Bank NV, Amsterdam, rek.nr. 265421527IBAN: NL41DEUT0265421527 BIC: DEUTNL2A V.A.T.: NL806277300B01Sixt BV, Postbus 253, 2130 NG HoofddorpSixt BV, Kruisweg 791, 2132 NG Hoofddorp


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform