Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Schade-claim
Ik ben eigenaar van een klein bedrijf en huur regelmatig (3-5 keer per maand) bestelwagens bij verschillende leveranciers, waaronder Sixt. Om de een of andere reden is Sixt de enige die voortdurend (tja, tot nu toe al 5 keer) kosten in rekening brengt voor schade die niet tijdens mijn huurperiode is ontstaan. Ik rijd zelf met de voertuigen, dus ik weet of ik schade veroorzaak of niet. Om de een of andere reden maak ik elke keer dat ze een claim indienen bezwaar en soms laten ze de claims vallen, maar deze laatste keer deden ze dat niet - dus dat is gewoon 'vissen'. Het gaat om een kras op de voorbumper, waarvoor ze 690€ claimen, de kosten voor het vervangen van de hele bumper (wat ze zeker niet hebben gedaan). Sommige andere leveranciers hebben digitale incheck-systemen, waarbij je de schade op je GSM kunt zien en eventuele niet-geregistreerde schade kunt toevoegen, maar bij Sixt ben je overgeleverd aan de genade van een persoon die elk voertuig na elke teruggave controleert. Vooral na late teruggaven worden voertuigen de volgende ochtend gecontroleerd, dus als iemand anders de kras op de parkeerplaats heeft veroorzaakt, zit je nog steeds met de gebakken peren. Ik heb ingestemd met de schade, omdat ik er zeker van ben dat dergelijke schade niet kon ontstaan tijdens mijn rit op de snelweg, en nu is ons dossier naar een incassobureau gestuurd. Ik dacht dat mijn laatste optie was een klacht in te dienen. Het is erg vermoeiend om na elke rit te moeten vechten om aan te tonen dat je geen schade hebt veroorzaakt, en het feit dat dit bij andere bedrijven nooit is voorgekomen, verklaart de hele situatie.
disproportionele schadeclaim
Onlangs huurden wij een wagen bij SIXT. Bij aflevering hebben we pas opgemerkt met de bediende van SIXT dat er een minimale glasbreuk in het midden van voorruit was, van een omvang nog minder dan de helft van een muntstuk. Nu waren wij hiervoor niet verzekerd en heeft SIXT ons na een expertise door Hemex ons een factuur ter waarde van 830 euro bezorgd waarvan een 765 voor de schade zelf. Deze schade is volgens ons disproportioneel. Wanneer ik trachtte contact op te nemen met de schade expert vermeld in het dossier en door Sixt aangesteld, weigerden zij mij verdere info te bezorgen. Volgens ons werd deze expertise niet ten gronde gevoerd en werd zelfs niet eens de foto's grondig bekeken. Wanneer u de foto bekijkt zie je dat de schade minimaal is. Wanneer we een Metaglas mogen geloven is een dergelijke schade hersteld voor 80 euro + BTW. Wij voelen ons onrechtvaardig en niet correct behandeld door SIXT. Ook wordt het bedrag van 830 euro uiterlijk binnen twee weken van onze credit card gedebiteerd. Dit lijkt ons een agressieve manier van een schade te claimen. Graag wensen wij hulp van Testaankoop om deze disproportionele schade claim te weerleggen.
eenzijdig wijzigen verzekering huur wagen
Tijdens de online bestelling werd er door mij gekozen voor de verzekering met 0 euro eigen risico. Er is geen verdere keuze voor een verzekering mogelijk. In deze keuze is volgens de website inbegrepen:Bescherming -All-inclusive *** geen eigen risicoSchade- en diefstaldekkingRuiten- en bandendekkingInterieurdekkingPersonen ongevallendekkingBescherming bij pech onderweg Groot is mijn verbazing wanneer ik de wagen wil ophalen dat mij gemeld wordt dat deze verzekering er niet in zit en dat ik hiervoor meer dan €100 moet bijbetalen. Dat ik laat zien dat dit wel inbegrepen is (ook op de site van sixt Portugal) wordt niet aangenomen. Ik weiger dit te betalen en heb mij tot het nummer gericht dat vermeld wordt bij de reservering. Daar wordt mij doodleuk gemeld dat ik mij moet richten tot het kantoor van sixt in Portugal.Ik heb dit nummer gebeld waarbij tweemaal de verbinding tijdens het gesprek werd onderbroken. Bij de derde poging moest ik maar een mail sturen met een printscreen van de website.Als antwoord op de mail werd mij gemeld dat de verzekering niet inbegrepen is. Het was nochtans onmogelijk om nog extra verzekeringen te selecteren. Heel dit gedoe heeft mij een dag van mijn vakantie gekost waarvoor ik een vergoeding van sixt verwacht. De praktijk die hier gebruikt wordt is pure fraude.
Problemen met terugbetaling
BesteIk heb bij jullie een dieselwagen besteld, maar in plaats daarvan kreeg ik een benzineauto. De medewerker aan de balie vertelde me destijds dat ik de extra kosten die ik voor een dieselwagen heb betaald, zou terugkrijgen als ik de auto zou terugbrengen. Ik heb dus €21,56 extra betaald, maar tot op heden heb ik nog geen terugbetaling ontvangen. Ik zou dit graag zo snel mogelijk willen regelen. Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten
Cannabisgeur in de wagen bij start huur
Beste,Eerst en vooral heb ik lang moeten wachten aan de balie aangezien ik 20min moest wachten omdat ik pas na 1u na boeking geholpen kon worden omwille van een voucher. Uiteindelijk na 40min werd ik geholpen.Ik moest dus 1u wachten.Toen ik in de auto stapte bij ophaling van de wagen, rook ik meteen een enorme geur van cannabis.Om dringende redenen moest ik onmiddellijk vertrekken, in de veronderstelling dat deze geur wel zou verdwijnen.Ik liet de ramen de hele weg voor 25km naar mijn 1e bestemming open tot aankomst. Dit hielp niet.Op dinsdag 07/05/2024 reed ik alleen naar mijn werk en naar huis en probeerde hetzelfde opnieuw met alle ramen open. Op woensdag 08/05 werd het me te veel en heb ik contact opgenomen met de servicedesk van Sixt. Aangezien de keuze van de Nederlandse taal op dat moment niet mogelijk was koos ik voor Frans.Ik legde alles uit en kreeg een optie om een andere auto af te halen met een toeslag van +/- 200€ en dit voor een Seat Ibiza met Franse nummerplaat die ik uiteindelijk niet kon krijgen aangezien ik de Belgische nationaliteit heb. Deze wagen kon enkel worden verhuurd aan mensen uit het buitenland. Dit werd vermeld door het personeel van Sixt Woluwe. Ze hebben een poging gedaan om de geur te verwijderen met een speciaal product. Dit hielp hooguit 1 uur en daarna was de geur weer heftig aanwezig.Vanmorgen op 09/05/2024 heb ik weer contact opgenomen met de helpdesk waar ik heel vriendelijk werd geholpen. Ze ging kijken of er een mogelijkheid was om de auto om te ruilen met Sixt Brussels South die mij persoonlijk zou contacteren over dit probleem.Na 5u wachten kreeg ik geen telefoontje dus belde ik terug naar de helpdesk en daar kreeg ik als antwoord dat Sixt Brussels South dit “geen geldige reden” vond om de auto om te ruilen voor een andere wagen.Wat ik erg jammer vind aangezien ik 1) De wagen hooguit enkele keren heb gebruikt voor de afstand om het probleem mogelijks te kunnen oplossen bij Sixt in Woluwe + de heen en terug richting Sixt Brussels South om de wagen vervroegd terug in te leveren. + 1 maal heen en terug richting werk.2) Om gezondheidsredenen kan ik niet tegen deze geur wat kan bevestigd worden door verschillende dokters.3) Het is niet verantwoord om met deze geur mijn dochter + mijn vrouw in te vervoeren.Uiteindelijk wouden ze geen oplossing bieden dus heb ik besloten om vandaag 09/05/2024 de auto terug binnen te brengen en mijn huurovereenkomst te beëindigen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
