Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt

Terugbetaling gevraagd van een klantendienst die mij negeert.

Geachte mevrouw/heer, Op 06/04/2025 heb ik een tuinset bij u gekocht voor 728.32. Levering was voorzien 1 werkweek + 3 a 5 dagen voor de levering. Ik tel dus de week van 14-18 April, mooi op tijd voor het lentefeest op 3 Mei, met nog wat speling. Wat volgde was een ellenlange weg zonder communicatie (1x een mail 'het komt later' zonder tijdsindicatie) , geen reactie op mijn berichten, telefoon werd nooit opgenomen, fb chat werd genegeerd tot 12 mei, wanneer het gesprek alsnog alles behalve vlot verliep, en ik uiteindelijk weer genegeerd werd. Ik weigerde de levering van het product dan ook op 13/05/2025, dit vanwege de extreem late levering die plaatsvond ná het evenement waarvoor we ze nodig hadden. Ik heb u reeds vele malen proberen te bellen, mailen en berichten hierover, in de hoop om de bestelling alsnog te laten leveren in ruil voor bvb een gedeeltelijke terugbetaling, als goedmaking voor jullie fouten - meer u negeerde mij steeds. In overeenstemming met uw algemene voorwaarden, ik deel u hierbij mee dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van deze goederen herroep. Het product dat ik kocht heeft u reeds ontvangen als geweigerde levering. Het door mij betaalde bedrag van 728.32 verwacht ik uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van de goederen terugbetaald. U kunt dit bedrag betalen op mijn rekeningnummer . Met vriendelijke groet, Dylan Bijlagen: ° Factuur welke integraal terugbetaald dient te worden ° bewijs dat ik meermaals heb gebeld, steeds zonder iemand die opneemt ° bewijs dat ik 2 x heb gemaild ° Bewijs van ons gesprek op Facebook, waarbij eerst naast de questie geantwoord wordt, daarna gelezen maar geen reactie ° Bewijs van leveringstermijn (nog) niet bijgevoegd ; ° uw reactie op een online review van mij 'stuur even een mail' --> Uiteraard is dit reeds gebeurt ° Bewijs dat ik jullie contactformulier ook heb ingevuld op jullie eigen site (eveneens totaal genegeerd).

Opgelost Behandeld door Test Aankoop

onvolledig artikel

Geachte mevrouw/heer, Op 16 augustus kocht ik een Boeddha fontein in uw winkel en betaalde ik 309 €. Jullie medewerker heeft het beeld ingepakt en ging ook pomp en elektrische aansluiting halen uit het magazijn die verpakt was in een kartonnen doosje. Thuis hebben we vastgesteld dat er enkel een pomp werd geleverd maar geen aansluiting voor het LED lichtje of een apart adapter voor het LED lichtje. De volgende dag op 17 augustus zijn we onmiddellijk terug naar de winkel gegaan maar de medewerkers mochten geen adapter meegeven van een andere fontein. We moesten een klacht via mail naar de klantendienst sturen. Die mail hebben we vervolgens gestuurd en enige tijd later hebben we het antwoord ontvangen dat men de leverancier zou contacteren. We zijn nu 3 maanden verder en sindsdien hebben we geen antwoord meer gekregen ondanks nog herinneringsmails van ons. Ik nodig u derhalve uit mij het door mij gekochte product zo spoedig mogelijk te vervolledigen Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Johan Princen Bijlagen: • Betalingsbewijs

Afgesloten

15 % Kerstkorting op kerstartikel niet ontvangen

Geachte mevrouw/heer, Op 09/11/2024 wilde ik het kerstartikel in uw winkel kopen en genieten van de promotie/korting 15 % korting op ALLE KERSTARTIKELEN die u had gemaakt. Echter, de beloofde promotie/korting werd geweigerd en niet verrekend bij mijn aankoop. Uw antwoord via mail dat het kerstartikel niet bij de kerstdecoratie lag is niet aan de orde. Het gaat effectief over het KERSTARTIKEL 322709 maw hier geldt eveneens de extra 15 procent korting op. Uw aanbieding vermeld : GELDIG OP ALLE KERSTARTIKELEN. Ik verzoek u daarom de beloofde promotie/korting te willen toepassen en om binnen de 7 dagen het bedrag van 0,85 eurocent op mijn bankrekening BE85 9799 3670 9706 te willen storten. Met vriendelijke groet, Indien nodig kan een foto van het kassaticket en de reclame van de aanbieding bezorgd worden.

Afgesloten

Ecocheques foutief betaald

Beste, Na betaald te hebben in de winkel met ecocheques bleek achteraf een gedeelte van het bedrag er nogmaals afgegaan. We hadden dit optijd door maar in de winkel konden zo ons niet verder helpen. Hierna hebben we zo snel mogelijk een mail gestuurd naar Pelckmans en later op vraag van Pelckmans naar Monizze voor meer informatie van wat er fout is gegaan. Na dit te voorzien is de communicatie van Pelckmans stilgevallen, ze zijn ook niet telefonisch bereikbaar. Dit is ondertussen 2 maanden geleden en hebben nog altijd niet ons te veel betaalde bedrag teruggezien. Hopelijk kunnen we via deze weg wel iets bereiken. Met vriendelijke groeten

Afgesloten

Levering met defect onderdeel

Bij de levering was een binnenband gescheurd Er werd geen manipulatie gedaan die de scheur kon creëren Meermaals gemaild naar klantendienst zonder enige reactie

Afgesloten

Ingebrekestelling Pelckmans

Beste,Wij bestelde op 18 Mei 2024 3 x Bloekbak Herba (178941) die binnen zouden komen binnen 2 werkweken.Na de bestelling merkte ik meteen op dat de retourperiode al gestart was, en die verloopt vandaag 31 Mei 2024op 23 Mei 2024 hebben wij het besluit genomen om een aanvraag tot retour voor alle 3 artikelen te plaatsen via jullie website (#226) omdat wij merkte dat er op de site artikels voor half de prijs staan en in de winkel staan ze 4cm groter (afgerond) voor het dubbele van de prijs en dus hadden we geen vertrouwen meer.Ondanks het goedkeuren van jullie aanvraag, stond het product nog steeds aangegeven als besteld. Dus ik nam contact op met de klantendienst op 24 Mei.Ik heb tot op heden, 31 mei 2024 nog niets vernomen van jullie klantendienst, en heb naar het telefoonnummer gebeld op 31 Mei om 10u en dan krijg ik als automatische boodschap dat jullie enkel beschikbaar zijn tijdens de kantooruren...Als je dan lang genoeg wacht krjig je nog een melding dat er geen beschikbaar geheugen vrij is op jullie antwoord apparaat.Het vertrouwen is dus wel helemaal weg, en daar helpt volgende facebook groep: https://www.facebook.com/groups/300521587687167jullie niet meeWij eisen dus het volledige bedrag per direct terug, inclusief service kosten want service bieden jullie simpel weg niet, en anders de bestelde artikelen ten laatste op 8 juni.Daarbij vindt ik dat vanaf de bestelling over uw wettelijke levertermijn gaat zoals beloofd werd op jullie site, er een schadevergoeding dient te komen zoals beschreven in de wet. Want zonder die plantenbakken kan ik alle planten weg gooien omdat ze dringend verpot moesten worden naar die bakken.Daarnaast wil ik ook alvast bijvoegen dat ik genoeg screenshots en foto's heb om heel dit dossier te staven.

Opgelost

Problemen met service en terugbetaling

Beste, ik bestelde en betaalde ligustrum Ovalifolum / blote wortel en deze was op voorraad. Mits het 180 planten waren, had ik aangegeven om dit op donderdag af te halen met een gehuurde camionette. Kreeg echter geen bericht en reed dan maar naar Pelckmans om deze op te halen daar deze toch op stock waren. Na eindelijk iemand te pakken te krijgen, vertelde deze man mij dat dit een stockfout was en deze niet meer op voorraad waren. Men zou mij eerstdaags terugbetalen. Heb hierna in lommel de planten met pot gekocht. Tot op heden echter nog geen terugbetaling ontvangen en blijkbaar ben ik niet de enige. Gewoon bedroevend hoe men behandeld wordt. Niets communicatie , geen antwoorden op mails en klantendienst telefonisch niet bereikbaar. Nu zelfs bestelling verdwenen uit hun systeem!

Opgelost

Pelckmans - planten niet ok

Besteik deed een grote bestelling van tuinplanten bij Pelckmans. Een deel van de geleverde planten is verdroogd en/of met gele blaadjes. Ik heb dit onmiddellijk gemeld aan Pelckmans én foto's meegestuurd.. Zij stellen me voor de planten alsnog te planten. Ik wens dit niet te doen om dubbel werk te vermijden en gezien sommige planten totaal verdroogd zijn. Ik heb ondertussen de aanleg van mijn tuin verdergezet en heb elders bijkomende frisse planten gekocht. Ik wens een terugbetaling van het deel verdroogde planten.Pelckmans is telefonisch niet bereikbaar en reageert niet op mijn herhaaldelijke mails ...Ze mogen gerust de planten komen ophalen..

Opgelost

Kleiner artikel dan aangegeven

Beste,Ik kocht de bamboemat privacy scherm 5m op 2m.Nu bij installatie thuis merk ik op dat het artikel maar 4,6m is.Desondanks ik dit al gedeeltelijk heb uitgetrokken kom ik nooit aan 5m.Na contact met de klachten dienst, zeggen deze mij deze nog voor de resterende 40cm verder uit te trekken.Ik benadruk hier de beschrijving van het verkochte artikel: Ideaal als schuttingbekleding en ook op het balkon maak je met een bamboemat in een mum van tijd een mooi scherm om heerlijk privé te kunnen zitten.Als ik dit 40cm extra moet uittrekken, is dit niet meer privé zitten, dan kan ik evengoed niets zetten.Na mijn antwoord op hun mail, heb ik geen reactie meer mogen ontvangen waarin ik vraag voor een gepaste oplossing en dat het uittrekken van deze bamboemat geen logische oplossing is.

Afgesloten

Terugbetaling

Ik heb in juli via de website goederen bij Pelckmans gekocht en geannuleerd, maar tot nu toe heb ik het bedrag niet ontvangen en heb ik ze twee keer verzonden en er is geen reactie gekomen.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform