Terug

Ingebrekestelling Pelckmans

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. M.

Naar: Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

31/05/2024

Beste,Wij bestelde op 18 Mei 2024 3 x Bloekbak Herba (178941) die binnen zouden komen binnen 2 werkweken.Na de bestelling merkte ik meteen op dat de retourperiode al gestart was, en die verloopt vandaag 31 Mei 2024op 23 Mei 2024 hebben wij het besluit genomen om een aanvraag tot retour voor alle 3 artikelen te plaatsen via jullie website (#226) omdat wij merkte dat er op de site artikels voor half de prijs staan en in de winkel staan ze 4cm groter (afgerond) voor het dubbele van de prijs en dus hadden we geen vertrouwen meer.Ondanks het goedkeuren van jullie aanvraag, stond het product nog steeds aangegeven als besteld. Dus ik nam contact op met de klantendienst op 24 Mei.Ik heb tot op heden, 31 mei 2024 nog niets vernomen van jullie klantendienst, en heb naar het telefoonnummer gebeld op 31 Mei om 10u en dan krijg ik als automatische boodschap dat jullie enkel beschikbaar zijn tijdens de kantooruren...Als je dan lang genoeg wacht krjig je nog een melding dat er geen beschikbaar geheugen vrij is op jullie antwoord apparaat.Het vertrouwen is dus wel helemaal weg, en daar helpt volgende facebook groep: https://www.facebook.com/groups/300521587687167jullie niet meeWij eisen dus het volledige bedrag per direct terug, inclusief service kosten want service bieden jullie simpel weg niet, en anders de bestelde artikelen ten laatste op 8 juni.Daarbij vindt ik dat vanaf de bestelling over uw wettelijke levertermijn gaat zoals beloofd werd op jullie site, er een schadevergoeding dient te komen zoals beschreven in de wet. Want zonder die plantenbakken kan ik alle planten weg gooien omdat ze dringend verpot moesten worden naar die bakken.Daarnaast wil ik ook alvast bijvoegen dat ik genoeg screenshots en foto's heb om heel dit dossier te staven.

Berichten (8)

Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

Naar: R. M.

11/06/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -Uw aanvraag (73067) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen. Klantendienst Tuincentrum Pelckmans (Tuincentrum Pelckmans) 11 jun 2024 09:32 CEST Beste,Onze excuses voor dit ongemak! Wij zijn sinds enige tijd onderbemand wegens ziekte en moesten dit nog opvolgen. U mag een terugbetaling verwachten voor deze aankoop. Weet dat wij al bezig waren om dit order en de afhaling hiervan te volbrengen maar dat wij dit nu dienen te annuleren wegens een foute inschatting.Met vriendelijke groetKlantendienstVijver- Tuincentrum PELCKMANSBe green, keep it on the screen ... Please think before you print this e-mail.***** DISCLAIMER *****Deze e-mail en al zijn bijlagen zijn uitsluitend voor de geadresseerde bestemd en kunnen vertrouwelijke informatie bevatten. Als u deze boodschap per vergissing toegestuurd kreeg, gelieve de afzender onmiddellijk te verwittigen en de e-mail te vernietigen. Publicatie, reproductie, kopie, distributie of andere verspreiding of gebruik door derden is verboden, tenzij anders vermeld. De afzender kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige wijziging van zijn bericht tijdens de elektronische transmissie. Klachtenbox 31 mei 2024 10:43 CEST Dit e-mailbericht is een service van Tuincentrum Pelckmans. Mogelijk gemaakt door Zendesk [9PK341-XGZGJ]

R. M.

Naar: Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

13/06/2024

Beste, Eerst en vooral dank voor de repliek. Sorry dat het zo is moeten lopen. Hadden we antwoord gekregen dan wisten we waar we rekening mee konden houden en hadden we gerust meer geduld willen hebben. Doordat dat niet gebeurd is, moesten we zeker zijn dat we tijdig een alternatief vonden terwijl de onzekerheid of we ook maar iets van jullie zouden horen en/of zien toenam. Hopelijk dat het in de toekomst toch beter kan als we toch weer vertrouwen moesten hebben om iets te bestellen. Met vriendelijke groeten Robby

R. M.

Naar: Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

18/06/2024

Beste, Tot op heden is er nog altijd geen terugbetaling ontvangen, ondanks het tussen kastickets wel verwerkt staat op 11 juni 2024. Het is ook niet dat dat toen we gisteren in de winkel waren we korting kregen van het verschuldigde bedrag (wat trouwens niet acceptabel zou zijn in mijn ogen maar wil dit toch ook mee vermelden om het gestelde probleem actueel te houden).

Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

Naar: R. M.

20/06/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -Uw aanvraag (73637) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen. Klantendienst Tuincentrum Pelckmans (Tuincentrum Pelckmans) 20 jun 2024 11:06 CEST Beste Robby,Wij hebben op 11/06 een e-mail gestuurd naar klant Marianne Everaerts (gekend mailadres gekoppeld aan de bestelling) met de vraag om uw rekeningnummer mee te delen aangezien dit niet ons klantenbestand staat. Ons systeem stuurt zulke mails automatisch om de zoveel tijd, wordt hier niet op gereageerd maken wij na een 6 maanden automatisch een cadeaubon op met het bedrag dat open staat. U kan ook via deze weg uw rekeningnummer meedelen zodat wij de terugbetaling kunnen uitvoeren. Als u een klantenaccount hebt kan u uw rekeningnummer ook op die manier meedelen (invullen via onze website en uw account). Zie hieronder een overzicht van onze berichtgeving naar u of uw partner. Onze excuses voor dit ongemak!Met vriendelijke groetKlantendienstVijver- Tuincentrum PELCKMANSBe green, keep it on the screen ... Please think before you print this e-mail.***** DISCLAIMER *****Deze e-mail en al zijn bijlagen zijn uitsluitend voor de geadresseerde bestemd en kunnen vertrouwelijke informatie bevatten. Als u deze boodschap per vergissing toegestuurd kreeg, gelieve de afzender onmiddellijk te verwittigen en de e-mail te vernietigen. Publicatie, reproductie, kopie, distributie of andere verspreiding of gebruik door derden is verboden, tenzij anders vermeld. De afzender kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige wijziging van zijn bericht tijdens de elektronische transmissie. Klachten 18 jun 2024 12:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Dit e-mailbericht is een service van Tuincentrum Pelckmans. Mogelijk gemaakt door Zendesk [LPX7PL-MNKNR]

Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

Naar: R. M.

24/06/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -Uw aanvraag (73503) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen. Klantendienst Tuincentrum Pelckmans (Tuincentrum Pelckmans) 24 jun 2024 09:06 CEST Deze aanvraag is gesloten en samengevoegd met aanvraag 73637 Nieuw bericht van ROBBY. Klachten 13 jun 2024 13:15 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Dit e-mailbericht is een service van Tuincentrum Pelckmans. Mogelijk gemaakt door Zendesk [4XW2J4-931LN]

Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

Naar: R. M.

24/06/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -Uw aanvraag (73637) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen. Klantendienst Tuincentrum Pelckmans (Tuincentrum Pelckmans) 24 jun 2024 09:06 CEST Aanvraag 73503 Nieuw bericht van ROBBY is gesloten en samengevoegd met deze aanvraag. Vorige opmerking in aanvraag 73503:‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ Klantendienst Tuincentrum Pelckmans (Tuincentrum Pelckmans) 24 jun 2024 09:06 CEST Aanvraag 73653 Levering met defect onderdeel is gesloten en samengevoegd met deze aanvraag. Vorige opmerking in aanvraag 73653:Beste,Inmiddels werd er gereageerd op uw klacht (zie hieronder). Wij hebben contact opgenomen met onze leverancier om een nalevering aan te vragen voor het beschadigde onderdeel. Onze excuses voor de wachttijd! Gelieve ook op deze manier te communiceren want nu staan er al meerdere tickets open op verschillende namen (Kaat Stockman, Erika en dan nu Kris Vierendeels).Met vriendelijke groetKlantendienstVijver- Tuincentrum PELCKMANSBe green, keep it on the screen ... Please think before you print this e-mail.***** DISCLAIMER *****Deze e-mail en al zijn bijlagen zijn uitsluitend voor de geadresseerde bestemd en kunnen vertrouwelijke informatie bevatten. Als u deze boodschap per vergissing toegestuurd kreeg, gelieve de afzender onmiddellijk te verwittigen en de e-mail te vernietigen. Publicatie, reproductie, kopie, distributie of andere verspreiding of gebruik door derden is verboden, tenzij anders vermeld. De afzender kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige wijziging van zijn bericht tijdens de elektronische transmissie.Bijlage(n)image.png Klantendienst Tuincentrum Pelckmans (Tuincentrum Pelckmans) 20 jun 2024 11:06 CEST Beste Robby,Wij hebben op 11/06 een e-mail gestuurd naar klant Marianne Everaerts (gekend mailadres gekoppeld aan de bestelling) met de vraag om uw rekeningnummer mee te delen aangezien dit niet ons klantenbestand staat. Ons systeem stuurt zulke mails automatisch om de zoveel tijd, wordt hier niet op gereageerd maken wij na een 6 maanden automatisch een cadeaubon op met het bedrag dat open staat. U kan ook via deze weg uw rekeningnummer meedelen zodat wij de terugbetaling kunnen uitvoeren. Als u een klantenaccount hebt kan u uw rekeningnummer ook op die manier meedelen (invullen via onze website en uw account). Zie hieronder een overzicht van onze berichtgeving naar u of uw partner. Onze excuses voor dit ongemak!Met vriendelijke groetKlantendienstVijver- Tuincentrum PELCKMANSBe green, keep it on the screen ... Please think before you print this e-mail.***** DISCLAIMER *****Deze e-mail en al zijn bijlagen zijn uitsluitend voor de geadresseerde bestemd en kunnen vertrouwelijke informatie bevatten. Als u deze boodschap per vergissing toegestuurd kreeg, gelieve de afzender onmiddellijk te verwittigen en de e-mail te vernietigen. Publicatie, reproductie, kopie, distributie of andere verspreiding of gebruik door derden is verboden, tenzij anders vermeld. De afzender kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige wijziging van zijn bericht tijdens de elektronische transmissie. Klachten 18 jun 2024 12:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ROBBY heeft antwoord gegeven. ROBBY heeft antwoord gegeven. ROBBY heeft het klachtenplatform van Testaankoop gebruikt om jou te bereiken. Onze klachtenbox is bedoeld om consumenten te ondersteunen bij het vinden van een minnelijke oplossing voor een geschil met een bedrijf.Hoe kun je deze consument beantwoorden?Het volstaat direct op deze mail te antwoorden via de knop reply/ beantwoorden zonder de bestemmeling of inhoud te veranderen, zoniet vermeldt zeker de volgende referentie in je mail. @@REF_ID@CPTBE02021981-16@REF_ID@@Als je buiten deze thread om met de consument communiceert, blijft de klacht open op ons platform, wat mogelijk een invloed kan hebben op je reputatie.Houd er rekening mee dat:Testaankoop niet betrokken is bij het proces van klachtenbehandeling en oordeelt de gegrondheid ervan niet.Deze klacht openbaar werd gemaakt door de consument en zichtbaar is in ons klachtenplatform.Heb je vragen over ons platform?Antwoord:Naam van de klantROBBY MERTENSKlantnummer358106Klachtnummer10278490Soort probleemAndereBeschrijvingBeste, Tot op heden is er nog altijd geen terugbetaling ontvangen, ondanks het tussen kastickets wel verwerkt staat op 11 juni 2024. Het is ook niet dat dat toen we gisteren in de winkel waren we korting kregen van het verschuldigde bedrag (wat trouwens niet acceptabel zou zijn in mijn ogen maar wil dit toch ook mee vermelden om het gestelde probleem actueel te houden).trackingId: __START_HIP_IDENTIFIER__@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@__END_HIP_IDENTIFIER__Vriendelijke groeten, TestaankoopGebruiksvoorwaardenDit e-mailbericht is een service van Tuincentrum Pelckmans. Mogelijk gemaakt door Zendesk [LPX7PL-MNKNR]

Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

Naar: R. M.

24/06/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -Uw aanvraag (73637) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen. Klantendienst Tuincentrum Pelckmans (Tuincentrum Pelckmans) 24 jun 2024 09:06 CEST Aanvraag 73653 Levering met defect onderdeel is gesloten en samengevoegd met deze aanvraag. Vorige opmerking in aanvraag 73653:Beste,Inmiddels werd er gereageerd op uw klacht (zie hieronder). Wij hebben contact opgenomen met onze leverancier om een nalevering aan te vragen voor het beschadigde onderdeel. Onze excuses voor de wachttijd! Gelieve ook op deze manier te communiceren want nu staan er al meerdere tickets open op verschillende namen (Kaat Stockman, Erika en dan nu Kris Vierendeels).Met vriendelijke groetKlantendienstVijver- Tuincentrum PELCKMANSBe green, keep it on the screen ... Please think before you print this e-mail.***** DISCLAIMER *****Deze e-mail en al zijn bijlagen zijn uitsluitend voor de geadresseerde bestemd en kunnen vertrouwelijke informatie bevatten. Als u deze boodschap per vergissing toegestuurd kreeg, gelieve de afzender onmiddellijk te verwittigen en de e-mail te vernietigen. Publicatie, reproductie, kopie, distributie of andere verspreiding of gebruik door derden is verboden, tenzij anders vermeld. De afzender kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige wijziging van zijn bericht tijdens de elektronische transmissie. Klantendienst Tuincentrum Pelckmans (Tuincentrum Pelckmans) 20 jun 2024 11:06 CEST Beste Robby,Wij hebben op 11/06 een e-mail gestuurd naar klant Marianne Everaerts (gekend mailadres gekoppeld aan de bestelling) met de vraag om uw rekeningnummer mee te delen aangezien dit niet ons klantenbestand staat. Ons systeem stuurt zulke mails automatisch om de zoveel tijd, wordt hier niet op gereageerd maken wij na een 6 maanden automatisch een cadeaubon op met het bedrag dat open staat. U kan ook via deze weg uw rekeningnummer meedelen zodat wij de terugbetaling kunnen uitvoeren. Als u een klantenaccount hebt kan u uw rekeningnummer ook op die manier meedelen (invullen via onze website en uw account). Zie hieronder een overzicht van onze berichtgeving naar u of uw partner. Onze excuses voor dit ongemak!Met vriendelijke groetKlantendienstVijver- Tuincentrum PELCKMANSBe green, keep it on the screen ... Please think before you print this e-mail.***** DISCLAIMER *****Deze e-mail en al zijn bijlagen zijn uitsluitend voor de geadresseerde bestemd en kunnen vertrouwelijke informatie bevatten. Als u deze boodschap per vergissing toegestuurd kreeg, gelieve de afzender onmiddellijk te verwittigen en de e-mail te vernietigen. Publicatie, reproductie, kopie, distributie of andere verspreiding of gebruik door derden is verboden, tenzij anders vermeld. De afzender kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige wijziging van zijn bericht tijdens de elektronische transmissie. Klachten 18 jun 2024 12:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Dit e-mailbericht is een service van Tuincentrum Pelckmans. Mogelijk gemaakt door Zendesk [LPX7PL-MNKNR]

R. M.

Naar: Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

24/06/2024

Vin' het eerlijk gezegd een beetje te slordig wat er van jullie gepost wordt. In elk geval voor de volledigheid wou ik alsnog zeggen dat het geld volledig teruggestort is, waarvoor dank. Dus hierbij sluit ik deze topic. Met vriendelijke groeten, Robby Mertens


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform