Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
A. L.
8/07/2024

Oplichting

Korte beschrijving van uw probleem Auto gehuurd bij Firefly via Rentalcars.com . Huurperiode + verzekering betaald, Bij aankomst zonder mijn goedkeuring een dure verzekering aangerekend dat de “borg” zou zijn bleek dus een extra verzekering van 320 euro. Andere recensies gelezen blijkt dat dit zo goed als altijd gebeurd. Hoe kan dit nu blijven gebeuren en hoe kan het dat deze bedrijven niet worden aangepakt en ze de mensen kunnen blijven oplichten?

Opgelost
A. C.
7/05/2024

Te weinig transparantie op Booking.com

BesteIk huurde via booking.com een auto bij Budget Fort Lauderdale (31/03-12/04), middenklasse SUV. Voor deze auto betaalde ik 560, 93 euro EUR, inclusief een bijkomende dekking af bij rentalcover.com (104, 39 EUR). Uit de contracten leek ik hiermee voldoende dekking te hebben voor de hele periode. Aangekomen bij Budget bleek ik nog een extra verzekering nodig te hebben. De agent ad balie liet uitschijnen dat ik pas echt gerust zou zijn als ik deze nam. Bij de afrekening werd er nog eens 328,44 USD aangerekend. Dat is een groot verschil met de prijzen die jullie vermelden. 1000 euro ipv 560, 93 euro voor een huurauto. Ik wens hier klacht voor in te dienen. De borg werd gebruikt voor extra kosten. Ik mis transparantie op jullie website. Op de luchthaven heb je geen tijd om alles door te nemen en na te gaan of het wel klopt dat je een extra verzekering nodig hebt. Misschien moeten jullie dit opnemen met jullie partners ( de verhuurbedrijven). Ik wens om te starten een uitgebreide uitleg over alles waar ik voor heb betaald. Mvg AnneMvgAnne

Afgesloten
E. C.
5/01/2024

Huurauto gecancelled

Ik had via Rentalcars bij KlassWagen een auto geboekt op 30 december. Mijn Ryanairvlucht liep 45min vertraging op. Ik stuurde Klasswagen een bericht op het vermelde nummer gezien ik vanuit het vliegtuig niet meer kon bellen. Bij aankomst in de luchthaven van Lissabon bleek dat ze mijn auto hadden gecancelled en geen enkele goodwill vertoonden om me verder te helpen. (Nochtans werd het vluchtnummer gevraagd in de boeking wat ik ook had gedaan) Bij navraag of ze me zouden terugbetalen of in elke geval gedeeltelijk terugbetalen was het antwoord nee. Ik had de wagen voor 5 dagen geboekt en moest van hen de volledige som betalen terwijl er geen enkele andere wagen ter beschikking werd gesteld, maw de volle pot betalen en geen enkele service/huur als tegenprestatie. Ik heb Rentalcars maisl gestuurd en gebeld, met hetzelfde resultaat. Ik kon enkel een kleine tegemoetkomign krijgen moest ik binnen de 24u een andere auto boeken (die gezien de last minute ook veel duurder uitviel)Eddy Claessens

Afgesloten
R. S.
8/12/2023

booking.com, reiskoffers en zitjes niet doorgegece

Beste, 1. bij ons vertrek naar Porto op 8 oktober 2023 moesten we onze koffers bij SN airlines extra betalen omdat Booking.com het niet had doorgegeven. 2. Bij terugreis waren onze betaalde stoelen niet gereserveerd.We hebben inmiddels vele minuten gebeld met Booking.com in de Uk. Een uittreksel van onze rekening werd niet aanvaard. Maar SN verschaft geen uittreksels! Booking.com kan toch digitaal nagaan waar zij zaken niet hebben doorgegeven? Booking.com stuurt ons van kastje naar de muur.We derven zo’n 250 euro kosten incl de telefoon naar de UK. Maar staan helaas terug naar af. Wilt u aub het nodige doen? Met dank

Afgesloten
M. T.
24/09/2023

Rental Cars, frauduleuze praktijken, betaalt niet geleverde huurauto niet terug

Beste, ik had via internet bij de tussenpersoon Rental Cars een auto met verzekering gehuurd voor de periode 7-10aug. in Pisa Airport (Italie). Het bedrag van 97,74 euro werd direct van mijn rekening afgeschreven. Echter bij het ophalen van de wagen, weigerde het bedrijf OK Mobility mij de reeds betaalde auto mee te geven. Ze acccepteerden de creditcard niet omdat ze mijn voornaam niet herkenden (terwijl dit hetzelfde was als op mijn ID card). Ik moest zelf met de Rental cars, de site waarmee ik geboekt had mijn borg en reeds betaalde bedrag autohuur+ verzekering zien te recupereren. Telefonisch was Rental cars niet bereikbaar en na lang proberen kreeg ik ze aan de lijn maar ze weigerden mij te helpen. Ik heb ter plaatse een veel duurdere auto moeten huren voor mijn korte vakantie. Toen ik ze bij thuiskomst opnieuw contacteerden kwamen ze met leugens: eerst zou mijn creditcard niet goed zijn en toen ik dat kon weerleggen kreeg ik bericht dat ik niet op de ariport was geweest om de auto op te halen!!! Deze zaken heten oplichting en fraude. Ik wil mijn geld terug en schadevergoeding van de gemaakte telefoonkosten en meerprijs van de auto (143 euro meerprijs) die ik terplekke moest huren. Ik heb de auto die ik betaald heb niet ontvangen. Dit zijn oplichters.

Afgesloten
L. D.
20/09/2023

Appartement te huur , Fraude bij online sites

Beste, Ik wil iedereen waarschuwen dat je op Booking.com, Trip Advisor en ook op de site van Airb&b advertenties tegenkomt van appartementen die deel uitmaken van een frauduleuze bende.Ik ben 2500 euro kwijtgeraakt aan deze praktijken omdat ik ze vertrouwde omdat ze via deze vertrouwde kanalen gepromoot werden. Maar pas op, ze worden niet gecontroleerd!Boeking geeft aan 'de accommodatie te kiezen met veel beoordelingen van eerdere gasten, zodat deze de actualiteit kan weerspiegelen...', wat een misvatting is omdat de beoordelingen blijkbaar door de 'gastheer' zelf zijn ingevuld.Ik had mijn twijfels omdat ik werd doorgestuurd van Booking.com naar Trip Advisor en vervolgens moest betalen op een buitenlands rekeningnummer... wat ik deed en nu mijn geld kwijt ben! De zogenaamde 'gastheer' zou mij vandaag e-mailen en bellen met verdere informatie, maar dat gebeurde niet en niemand beantwoordt mijn berichten of neemt de telefoon niet op. Nochtans zie dat het appartement nog steeds op Booking wordt geadverteerd… Ik vind het heel slecht voor een bedrijf als Booking.com om hieraan deel te nemen. Ik verloor 2500 euro aan deze praktijken omdat ik Booking vertrouwde. Ik overweeg nog of ik aangifte ga doen bij de politie.Maar ik kan vergeten mijn geld terug te eisen, omdat ik de fout heb gemaakt het geld op een GB-rekening in Londen te storten. (Ik kwam er pas nu achter dat het een Bank in London is...)Dus wees voorzichtig, vooral in Parijs, ik denk niet dat het echt betrouwbaar is om daar appartementen te huren voor een korte verblijf... ik zal in elk geval dat niet overwegen...

Afgesloten
C. M.
30/08/2023

Uitgezet, geen terugbetaling

Beste, ik boekte een chalet waar honden zijn toegelaten, Wij namen onze 2 honden mee, chihuahua en tekkel. We laten de honden meestal een paar uur alleen als we gaan winkelen, maar nooit langer of een halve dag. Nu kregen we na 2 uur al telefoon van de verhuurder dat we onze honden moesten komen ophalen, omdat ze te veel overlast bezorgden met hun geblaf. Ik zei dat we niet direct terug konden komen en de verhuurder zei dat het geen probleem was, dat hij zelf ook een hond had. Nog 1 uur later kreeg ik berichtje dat onmiddellijk mijn spullen moest pakken en vertrekken, Ik had voor 2 dagen gehuurd. Wij hebben hier eigenlijk nooit verbleven. De verhuurder wil mijn geld niet terugstorten,

Afgesloten
J. B.
19/08/2023

Problemen bij terugbetaling

Beste, via Booking huurden mijn vrouw en ik (op mijn naam) een wagen voor onze vakantie in Puglia begin juli. Bij aankomst op de luchthaven weigerde Ecovia/Autovia het contact omwille van een verschil in naam in de mail en op de creditkaart. Ook alle andere opties o.a. om mijn vrouw (op wiens naam de creditkaart staat) als tweede bestuurder op te geven werden geweigerd in tegenstelling tot de verkoopvoorwaarden. Indien we een nieuw contract afsloten zou de oorspronkelijke wagen worden vrijgegeven zodat Booking zou kunnen overgaan tot gedeeltelijke terugbetaling. Ondanks heel wat mails naar rental cars van Booking krijgen we geen gehoor (tenzij we het erbij laten in ruil voor de terugbetaling van de verzekering van 67,80€). Aangezien Booking er geen probleem van maakte om ons geld via creditkaart te aanvaarden verwacht ik dat de maatschappij ook de moeite doet om een oplossing te zoeken voor de 675,61€ die we betaalden.

Afgesloten
B. S.
17/08/2023

Gereserveerde wagen niet beschikbaar en downgrade ontvangen toch grote prijs moeten betalen

I was downgraded at Madrid airport to an automatic compact car, since the manual intermediate suv that I had reserved via rentalcars and paid since January 2023 was not available @ alamo. That became apparent after 90 minutes of waiting (that were announced as 10 minutes waiting time), and destroying my precious holiday time, and the precious holiday time of my wife and kids. The staff at Madrid desk was not helpful and even was angry at me when I asked, of course slightly agitated, after more than one hour of waiting where my reserved car was. I finally was offered a downgrade. Now i am charged the intermediate suv, while it is clear i drove a compact car.I request to refund the difference and a compensation for not being able to honour a 6 month old reservation and for the waiting time. I turned up perfectly in time, the car was not there.Please let me have your revised invoice within 10 working days, and let me have the link to an official complaint form of rentalcars.com

Afgesloten
K. V.
11/08/2023

Weigeren terugbetaling

Beste, we hebben een bungalow gehuurd in Spanje. Als we daar toe kwamen in de bungalow papalus Lloret was de douchecabine en douchekop volledig onder de schimmel en er waren ook insecten (mieren en teken) . We zijn de dag nadien vertrokken naar een hotel in Santa Susanna we zijn naar de eigenares gegaan dat we niet in zo'n een vuile bungalow wouden blijven en dat we weggaan en dat we graag ons geld zouden terug hebben en die heeft gezegd dat we naar booking moesten bellen voor dat te regelen maar we zijn door geen van de 2 geholpen. De eigenares weigert ons geld weer te geven ook booking wil ons niet helpen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform