Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
M. L.
14/11/2024

Niet geleverd

Op 16 oktober 2024 bestelde ik een kledingstuk via jullie app (bestelling C01444787192). Enkele dagen later werd deze zogezegd geleverd maar wat bleek? De doos die geleverd werd door Bpost was onderaan volledig opengescheurd en met 1 stukje tape (van Bpost) deels dicht gekleefd. Wat blijkt nu, na mijn bestelling te checken, dat er een kleding stuk ontbreekt. Ik breng jullie hiervan op de hoogte, jullie starten een onderzoek met bpost en dit antwoord ontvang ik van jullie 7 november: Het spijt ons echt als het onderzoek langer duurt dan verwacht. Ik heb contact opgenomen met het Seniorenteam in samenwerking met onze vervoerder. Op basis van de uitkomst van het onderzoek en de GPS van de bezorgdienst die de chauffeur op de juiste locatie heeft geplaatst waaruit blijkt dat alles correct aan onze kant is verzonden. Omdat alles volgens jullie correct is gebeurd moet ik 64,99€ ophoesten voor een artikel die ik nooit ontvangen heb. Jullie verzoeken mij dan ook met Bpost contact op te nemen. Maar Bpost staat geen ontvangers te woord, enkel bedrijven/verzenders want daar zijn jullie ook voor verzekerd. Ik had dus graag asap de terugbetaling ontvangen van 64,99€ voor artikel FN2585-386 van bestelling C01444787192 omdat ik deze gewoon nooit ontvangen heb. In bijlage de foto’s van de doos die volgens jullie in orde is. Ik heb deze ook geretourneerd aan jullie zonder de zegel te breken om aan te tonen dat je perfect iets uit de doos kan halen zonder die ‘open’ te doen. En er gewoon een streepje tape opkleven volstaat gewoon niet.

Afgesloten
M. S.
25/09/2024

kwaliteitsprobleem

Beste, op 04/09 heb ik een paar sneakers aangekocht voor mijn zoon. Blijkt nu, na 2 x te dragen, dat er al een stukje van de zool beschadigd is. Blijkbaar zit er over de rubberen zool nog een dun laagje plastic (?), en daar is nu al een stukje af. Er staat ook nergens in de omschrijving van het product dat de rubberen zool bedekt is met iets anders, en dus delicaat is. Enkel de omschrijving "duurzame rubberen zool" vind ik terug. Ik ben nu dus wel teleurgesteld dat een paar sneakers van 200€ al na 2 x dragen beschadigd is. Moesten we nu al een half jaar verder zijn, dan kan ik me daar nog in vinden. maar we zijn nu nog maar een drietal weken verder en de laatste 1.5 week heeft mijn zoon de sneakers niet meer aangehad omdat ik ook een klacht gestart was bij Footlocker, waar ik de sneakers heb aangekocht. Het gaat om Air Max Plus sneakers in (synthetisch) leder. De verkoopster bij Footlocker heeft dan ook nog eens extra over die beschadigde plek gekrast met haar nagels, waardoor het nog meer losgekomen is. Bij Footlocker zelf reageren ze negatied en wijten ze het aan slijtage. Maar schoenen van 200€ die al na 1.5 week slijtage vertonen lijkt me niet normaal, toch? Graag hoor ik hoe het nu verder moet. Ik zou het waarderen als het bedrag van de aankoop terugbetaald wordt of als er een nieuw paar sneakers in de plek komt. Alvast bedankt om dit te bekijken. Bijgevoegd nog enkele foto's met de schade en aankoopbewijs. Mvg, Mireille.

Afgesloten
Y. V.
28/08/2024

Terugbetaling na annulatie bestelling

Geachte mevrouw/heer, Op 24/07/2024, heb ik een bestelling geplaatst via SOFORT voor € 607,37. Deze bestelling werd op 25/07/2024 geannuleerd. Na de annulering heb ik verschillende malen contact opgenomen met de klantenservice zowel via telefoon en chat, maar helaas heb ik tot op heden nog steeds geen terugbetaling mogen ontvangen. Er werd mij telkens meegedeeld ik een terugbetaling zou ontvangen binnen de week. Vandaag heb ik opnieuw contact opgenomen via de chat. Hier werd mij meegedeeld dat de financiële dienst een onderzoek is opgestart. Hierna heb ik nogmaals telefonisch contact opgenomen en de medewerker van de klantendienst zei dat ik geduld moest hebben en wachten op een e-mail. Hij kon me niet zeggen wanneer dit probleem opgelost zou zijn. Ik heb gezegd dat ik verdere stappen zou ondernemen en een klacht indienen, waarop de medewerker me antwoordde dat ik dat maar moest doen. Mag ik u vriendelijk verzoeken het nodige te doen voor een onmiddellijke terugbetaling van € 607,37. Ik dank u bij voorbaat voor uw spoedig antwoord.

Afgesloten
D. S.
24/06/2024

Kwaliteit

Geachte mevrouw/heer, Op 3/5/24 ontving ik de nike airforce Ik stel echter vast dat de zolen nu al stuk zijn. En de schoenen niet dagelijks gedragen worden! Dit heeft geleid tot dat ik er niet aan denk nog nike’s aan te kopen. Schoenen moeten toch langer dan een maand meegaan. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen asap, een teruggave van het bedrag of nieuwe schoenen. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten
N. C.
29/04/2024

Problemen met terugbetaling

Onderwerp: Klacht over niet-terugbetaling van geannuleerde bestellingGeachte heer/mevrouw,Ik schrijf u met grote teleurstelling en frustratie over mijn recente ervaring met de klantenservice van Nike. Op 12 maart 2024 plaatste ik een bestelling bij Nike via Sofort. Echter, omwille van een fout die zich voordeed tijdens het betalingsproces, werd mijn bestelling geannuleerd. Tot op heden heb ik mijn geld niet teruggekregen, ondanks herhaaldelijke pogingen om dit probleem op te lossen.Na de annulering van mijn bestelling heb ik verschillende malen contact opgenomen met de klantenservice via zowel telefoon als chat. Telkens weer werd mij verzekerd dat het probleem zou worden opgelost en dat mijn geld spoedig zou worden teruggestort. Echter, weken zijn verstreken en ik heb nog steeds geen terugbetaling ontvangen.Wat het nog erger maakt, is dat elke keer als ik contact opneem met het klantenserviceteam, ik van het kastje naar de muur word gestuurd. Elke medewerker belooft een oplossing, maar niemand lijkt daadwerkelijk in staat te zijn om het probleem aan te pakken.De laatste medewerker waarmee ik sprak, verzekerde mij dat ik een e-mail zou ontvangen waarin ik mijn betaalbewijs moest doorsturen om de terugbetaling te versnellen. Helaas heb ik deze e-mail nooit ontvangen, ondanks mijn herhaalde verzoeken.Ik stuurde bijgevolg zelf een mail naar Nike, maar kreeg hierop geen antwoord.Dit gebrek aan communicatie en klantenservice is onaanvaardbaar en heeft geleid tot veel frustratie en ongemak. Ik ben zeer teleurgesteld in de manier waarop deze kwestie is afgehandeld en ik vraag dringend om een snelle oplossing.Ik verzoek u dan ook vriendelijk om mijn geld onmiddellijk terug te storten op mijn rekening. Daarnaast verwacht ik een passende compensatie voor het ongemak en de tijd die ik heb moeten besteden aan het proberen op te lossen van deze kwestie.Ik ben genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, waaronder het inschakelen van externe instanties om mijn rechten als consument te beschermen.Ik waardeer uw snelle aandacht voor deze kwestie en kijk uit naar een spoedige oplossing.Met vriendelijke groet.

Afgesloten
G. C.
11/04/2024

Defect aan sportschoen

Op 13/07/2023 kocht ik een paar sportschoenen NIKE AIR MAX IVO voor 110 euro.Alhoewel ik die niet intensief gebruikt heb (wat blijkt uit de geringe slijtage van de zool) is er een defect opgetreden in de linkerschoen waardoor die bij elke stap (bij normaal stappen, zelfs niet lopen) een luid piepend geluid maakt. Dat is uiteraard zeer hinderlijk (je hoort mij al van ver aankomen) en een manifest defect. De verkoper (Sports Direct uit Gent) verwijst door naar NIKE. Aangezien de aankoop nog maar dateert van 9 maanden geleden wil ik hiervoor een beroep doen op de klantendienst van NIKE en vragen dat zij instaan (op hun kosten) voor vervanging of eventueel herstelling.

Afgesloten
C. E.
4/12/2023

Bestelling niet ontvangen

Beste, ik heb op 22 november een bestelling geplaatst bij Nike als member en heb dit reeds nog niet ontvangen. Ik heb contact opgenomen met Nike en ze zeiden dat het kwijt was tussen het magazijn en de koerier. ze zeiden je krijgt je geld terug en besteld maar opnieuw ,maar dit wou ik niet omdat niet alle artikelen beschikbaar waren die ik besteld heb en ook niet aan dezelfde tarief veel duurder. Het zijn kerstcadeaus voor de kinderen. Het enige wat ik vraag is wat ik besteld heb ook wil ontvangen meer vraag ik niet. Klanten service vind ik heel slecht. Ze bieden ook niks aan. Ze doen alleen wat beste is voor hun en niet voor hun klanten. Dit is geen klanten service

Afgesloten
W. B.
24/10/2023

Retour blijft in verwerking

Beste,Op 20/09 deed ik retour via bpost aan nike. Echter blijft bij tracking retour in verwerking staan. Al verschillende keren contact genomen met nike zonder afhandelen. Bij bpost kan ik geen klacht doen owv barcode eindigend op 050 waardoor Nike klacht m doen. Ondertussen ben ik al meer dan 1 maand aan het wachten op 260€

Afgesloten
D. C.
16/10/2023

Nike accepteert geen garantie voor kapotte jas

Ik kocht op 20/5/2023 tijdens een weekend in Rome in de Nike store een regenjas voor mijn zoon.Nu, 5 maanden later zijn enkele schakels van de rits afgebroken. De jas sluit niet meer en is dus niet meer bruikbaar.Een kassabon 2 jaar bijhouden voor elk kledingstuk is niet realistisch. Doe heb ik dus niet meer. Echter, een betaalbewijs met datum, bedrag en transactienummer nog wel. Ik heb de klantendienst van Nike gecontacteerd en zij verwijzen me door naar de winkel (de klantendienst gaat blijkbaar alleen over online aankopen!?) . Ik zou zelf bij de winkel (In Italie) een duplicaat van mijn kassabon moeten opvragen alvorens een garantie retour kan opgestart worden.Dit is als klant heel frustrerend en voelt aan alsof een groot bedrijf de garantie plicht wilt omzeilen.

Afgesloten
J. P.
26/09/2023

Terugbetaling niet ontvangen

Beste,27 april 2023 bestelde ik een paar schoenen bij NIKE. De betaling bleef duren en werd na een uur automatisch afgesloten. Ik checkte mijn bankrekening en het geld (129,99 euro) was aangerekend. Toen ik terug naar jullie website ging was de bestelling geannuleerd. Ik contacteerde de live chat, zij waren heel behulpzaam en zeiden dat ik de schoenen nogmaals moest bestellen indien ik ze wou, en ze gingen zorgen voor een terugbetaling. Vandaag, vier maanden later en na 5x de live chat te contacteren en 1x telefonisch contact, heb ik het geld nog altijd niet ontvangen. Live chat zei dat het nog altijd 'in behandeling is bij het team'. De schoenen heb ik een tweede keer besteld en daarbij was alles in orde, maar uiteindelijk heb ik dus tweemaal 129,99 euro betaald voor één paar schoenen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform