Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Slechte service & onverantwoorde chauffeur
Op 14 december namen we de flixbus naar Düsseldorf. We hadden betaald voor plaatsen 2D en 2C, maar wanneer we op de bus toekwamen, was onze plaats al bezet. De chauffeur zei gewoon in een gebrekkig Engels 'niet mijn probleem, maar hoofdkantoor'. Gelukkig waren er nog vrije plaatsen op de bus zodat we toch mee konden reizen. De personen op de bus zeiden dat er nog twee andere personen fout zaten. Wanneer we in Düsseldorf toekwamen, was de chauffeur aan het praten met deze personen. Het waren duidelijk vriendjes die gratis mee konden reizen want de persoon die op onze plek zat kon geen geldig vervoersbewijs voorleggen. Bij de terugreis hadden we een chauffeur die duidelijk geen rijexamen in België heeft afgelegd. Wanneer auto's voor hem trager reden, dan ging hij ze inhalen van rechts en expres blokkeren op het rijvak. Wanneer ik op mijn waze keek, dan reed de bus veel sneller dan toegelaten, dus het was duidelijk dat onze chauffeur in fout was. Hij zat ook te vloeken en te toeteren zodat wij als reizigers niet gerust op de bus zaten. Deze vervoersmaatschappij moet dringend controle krijgen! Ze spelen met het leven van hun reizigers. Dat dergelijke praktijken toegelaten zijn in België kan ik niet begrijpen. Lees de reviews op internet en alleen al op basis van deze ervaringen kan men dit bedrijf sluiten. Wanneer we naar het hoofdkantoor belden, dan kregen we ook geen duidelijk antwoord, zie mail in bijlage. Ik kan iedereen maar verwittigen om nooit te reizen met Flixbus!
Bus kwam niet opdagen
Geachte mevrouw/heer, Op 24 augustus 2024, had ik een Flixbus geboekt om 21:00u van Amsterdam Sloterdijk naar Brussel Noord. Ik stel echter vast dat de bus niet is komen opdagen. Ik neem deze bus regelmatig, was er 30 minuten van tevoren en heb een uur na oorspronkelijke aanvangstijd staan wachten op de bus. Bovendien stond ik met andere passagiers te wachten die ook hebben staan wachten op een bus die niet is komen opdagen. Dit heeft geleid tot het opnieuw moeten boeken van een ticket de dag erna. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen het eind van deze week mijn volledige ticketkosten terug te betalen. Met vriendelijke groeten, Nina Leek
Terugbetaling
Beste, Ik heb op 7 juli een boeking gedaan bij flixbus. In eerste instantie was de heenrit 17 uur. Op 7 augustus is de boeking dan geannuleerd en dan moesten we herboeken. Op 19 augustus 3 dagen voor het vertrek is de boeking dan voor de 2 e keer geannuleerd en kregen we een bus die er 5 uur langer over deed. Hierdoor zouden wij pas om 1 uur ‘s nachts aankomen ipv om 20:00 ‘s avonds waardoor we uberhaupt niet meer konden inchecken in onze camping. We zouden dus een nachtje op straat moeten slapen wat absoluut niet kan. We kregen bij de annulering een voucher van €90 ipv de originele €150. Wij willen graag de volledige €150 terug op onze rekening aangezien de bus zomaar 2 keer wordt geannuleerd waardoor wij 5 uur later aankomen dan gepland en dus alles in het water valt. Mvg
Chauffeur op GSM en vertraging 2uur+
Op 12 Mei 2024 nam ik de bus van Kopenhagen naar Brussel. Deze rit koste ons 171.96 Euro. De rit vertrok al op een andere plek dan afgesproken. Deze vertrok 500 meter verder waar de bussen normaal aankomen om passagiers af te zetten. De opstapplek was verder. We stonden daar met nog een man die niet wist of de bus kwam. Na zoeken vonden we onze bus en waren we gelukkig net op tijd. De rit begon al reeds wat ongelukkig. De toiletten waren kapot en de bus moest elke 30 min 15min pauze nemen. Toen we vertrokken waren hadden we 2 buschauffeurs. Voor de nacht te doorkomen. Veilig voelden we ons al niet. Want onze chauffeur was naar YouTube aan het kijken terwijl hij achter het stuur zat. Hij reed met zijn grote lichten aan en stoorde andere bestuurders want deze knipperde met hun lichten om signaal te geven. Ook midden op de baan rijden gebeurde voortdurend. Bij de eerste stop (de veerboot) waren we bij het afstappen tegengehouden voor 1 uur omdat er een passagier geen identiteitskaart had en dus illegaal in Europa was. Bij aankomst in Hamburg reed de buschauffeur meerdere keren fout en moesten we gaan manoeuvreren in het midden van de stad. Na voortdurende stops en 2 chauffeurs die heel de nacht op hun GSM zaten terwijl ze reden was het ochtend en kwamen we aan in Nederland met al reeds 1.5 uur vertraging. Daar kregen we een nieuwe chauffeur en werd de WC eindelijk hersteld. Deze nieuwe chauffeur was niet veel beter. Hij deed de stroom van de bus uit waardoor we geen toestellen meer konden opladen. En zat hij ook steeds op zijn gsm. Hij sprak geen woord Engels, Frans of Nederlands, dus konden we niet communiceren met hem. De bus kwam aan met meer dan 2uur vertraging en na contact met Flixbus was de reactie dat ze de klacht doorgeven maar ik geen recht had op een compensatie of schadevergoeding. IK wil er nog aan toevoegen dat er op de website verschillende zaken beloofd worden: Ook tijdens de nachtritten garandeert FlixBus de beste service: extra beenruimte, verstelbare rugleuning, stopcontacten én gratis Wi-Fi. Van extra beenruimte geen sprake. Zelfde als op iedere bus. En stopcontacten deden het niet.
anulatie en extra vervoerskosten moeten maken !
ik mail u in naam van Inge Vandermassen & Matisse Sulzer op donderdag 21 september wordt de rit Amsterdam-Kortrijk na 3 u wachten in de regen geannuleerd. Door het late uur waren er geen flix of trein alternatieven. meer dan 40 mensen stonden te wachten op deze bus. Hotels waren vol en te duur! Dus hebben we met 5 mensen noodgedwongen een taxi moeten nemen we wensen een terugbetaling van de niet gemaakte reis + terug betaling van ons taxi deel hopend op begrip en eerlijke compensatie
annexatie en doorzaak extra kost hierdoor
ik mail u in naam van Peter De Winter &Annick Van den Bogaerde op donderdag 21 september wordt de rit Amsterdam-Kortrijk na 3 u wachten in de regen geannuleerd. Door het late uur waren er geen flix of trein alternatieven. meer dan 40 mensen stonden te wachten op deze bus.Hotels waren vol en te duur! Dus hebben we met 5 mensen noodgedwongen een taxi moeten nemenwe wensen een terugbetaling van de niet gemaakte reis + terug betaling van ons taxi deeldit is een totaal van 373,96 eurohopend op begripen eerlijke compensatie
annulatie en genoodzaakt een extra kost te maken
beste, ik en minsten 40 mensen bestelden een rit op donderdag 21 September van Amsterdam -Kortrijk met Flixbus na 3 uur wachten en herhaaldelijk pogingen tot contact met Flix kregen we melding over een annulatie van de bus, door het late uur na 22u. Was de optie trein er niet meer. waren hotels vol over over prijst.We stonden daar in de regen, er waren mensen met kinderen enz enz.het gevolg we hebben met 5 mensen een taxi gesplit totaal bedrag 750 euro circa 170 euro de manwe hebben reeds gemaild om compensatie van deze taxi te verkrijgen maar kregen geen reactie hierop. Wel een standaard sorry mail met -25 procent op onze volgende boeking bij hen.
Afschaffing van hun diensten om middernacht vlak voor vertrek
Ik was op vakantie in Engeland. Door ziekte had ik besloten om vroegtijdig terug naar huis te keren. Ik koos daarvoor FlixBus. 31 juli (0u52) wou ik een bus nemen maar die werd zo'n uurtje na mijn bestelling geannuleerd, ik had gelukkig net geen treinticket gekocht om in Liverpool te geraken. Ik had een nieuwe bus geboekt op 1 augustus (0u52) in Liverpool. Alles was geregeld en ik stond klaar voor vertrek. Om 0u37 lokale tijd krijg ik bericht dat de bus geannuleerd was. Daar stond ik met zo'n 10 andere mensen in het midden van de nacht zonder bus maar ook zonder een plek om terug naartoe te gaan... Gewoonweg onacceptabel. Dat een bus niet kan komen opdagen, akkoord. Maar 15 minuten op voorhand? Het is onmogelijk dat ze pas 15 minuten op voorhand wisten dat er geen bus ging komen opdagen. Om 1u snachts is het praktisch onmogelijk om een slaapplek te vinden.Ik heb in alle paniek een fout gemaakt met mijn geld terug te krijgen (het was 1u snachts in een vreemde stad, can you blame me?). Ik heb nu dus maar een deel terug gekregen.Ik heb overnachting kunnen regelen maar dat heeft mij wel extra geld gekost en ik ben pas enkele dagen later naar huis kunnen gaan, uiteraard niet meer via Flix, die ga ik nooit meer proberen te boeken.Ik heb de dag erop contact opgenomen met de klantendienst (die ook al zeer goed verborgen was op hun website, zelfs onzichtbaar via de mobiele versie op safari). Via laptop is het dan toch gelukt en heb ik geld teruggevraagd voor het deel dat ik verloren heb + de overnachting die ik halsoverkop nog heb moeten regelen. Na 14 dagen nog steeds niets, zelfs geen reactie dat ze ermee bezig zijn of het gaan bekijken.Het geld is één ding maar dat is het minst van mijn zorgen. Wat ik niet kan hebben is dat ik daar met een 10-tal andere mensen machteloos stond terwijl FlixBus een droog berichtje stuurt dat de bus niet kan komen opdagen. Als ik informeer bij andere mensen die ervaring hebben met FlixBus hoor ik alleen maar negatieve reacties.Aangezien dit blijkbaar zeer vaak voorvalt vind ik het onacceptabel dat deze firma hier mee blijft weg komen.Daarom ook mijn klacht, des te meer aandacht er komt naar deze onwaarschijnlijk slechte service.Er komt gewoonweg helemaal geen reactie dus dan kan er zeer weinig als er geen dialoog is. Op deze manier komen ze hier gewoon mee weg en ben ik zwaar in het zak gezet.Ik hoop dat ik via deze weg wél gehoord wordt en dat ik mijn centjes terug krijg maar belangrijker vind ik nog dat andere mensen niet hetzelfde moeten mee maken als ik heb meegemaakt. In het midden van de nacht alleen op straat staan zonder een plek om naartoe te kunnen gaan en op de koop toe dan nog eens niet gehoord te worden en gewoon volledig ten onrechte behandeld te worden.Ik heb verschillende foto's en tijdsaanduidingen van de boeking, het bericht van het aflassen van de bus en verschillende andere foto's om te kunnen aantonen wat er gebeurd is.Alvast bedankt voor het doornemen van mijn klacht en hopelijk spoedig reactie.
Problemen met terugbetaling
Beste, Op 11 juli 2023 werden er 5 tickets besteld voor een heen- en terugreis van Antwerpen naar Hannover (13 & 19 augustus). Deze tickets werden onmiddellijk betaald, 367,75 euro. Wij hebben hier nooit tickets van ontvangen. Op de website van Flixbus kan je je boekingsbevestiging opnieuw laten versturen. Bij het ingeven van het doorgegeven mailadres ontvingen we nog steeds geen tickets (spamfolder en ongewenste mails nagekeken. Via de klantenservice proberen we nu duidelijkheid te krijgen en geld terug te ontvangen. Mails worden heel laat beantwoord. Er zou een terugbetaling zijn gebeurd. Op vraag van hun contact opgenomen met de bank, maar daar bevestigen ze dat er nooit een terugbetaling heeft plaats gevonden.We weten niet meer wat er effectief aan de hand is. We wachten op een antwoord, maar dit duurt heel lang.
Annulatie Flixbus
Dag. Ik stel dit schrijven op als klacht tegen Flixbus. Op 15/09 om 2.35 u. stond het traject Parijs (Bercy-Seine) - Brussel-Noord gepland. Om 3.08 u. ontvang ik een bericht dat een vertraging van 80 min. plaatsvindt. Om 3.16 u. ontvang ik een bericht dat de bus een lekke band heeft. Om 4.09 u. ontvang ik een bericht dat het traject geannuleerd is. Rond 7 u. arriveert uiteindelijk een bus die Brussel-Noord passeert, met als eindbestemming Amsterdam. Ik mocht deze bus niet instappen, wegens een 'ongeldig' ticket. Een alternatief werd niet aangeboden. De betaalde service werd zodoende niet geleverd. Uiteindelijk leed ik daarbovenop financiële schade, door genoodzaakt te zijn de trein te nemen naar huis. Overigens liet Flixbus mijn medereiziger en mijzelf gedurende bovenstaande 5 u. wachten in een vieze, kille hangaar, zonder enige faciliteiten, evenmin zonder enige verdere informatie of hulp.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten