Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Loonbeslag Santander-Fiducre
Beste, ik vraag nogmaals met aandrang of iemand aub mijn dossier kan bekijken bij Santander en Fiducre, ik heb nu zonet bericht gekregen dat mijn teruggave van 1300 euro vd belastingen zal worden ingehouden volledig, terwijl k niets meer heb openstaan. Momenteel wordt het incassobureau dubbel betaald sinds mei maanden. Ik word elke maand 400 tot 500 euro ingehouden op mijn loon dat naar Fidcre verstuurd wordt alsook komt mijn verzekering tussen en storten ze nog is aan Santander een bedrag maandelijks die ik normaal had te betalen per maand. Santander zei 2maand geleden al dat ze met debedragen gingen terugstorten maar ik heb nog steeds niet gezien. In totaal ging het om 2700 Euro, die is nu met alle inhoudingen en stortingen betaald . Fiducre heeft me een schrijven gestuurd waarin ze vermelden dat de procedure zal eindigen met volledige terugbetaling. dit sleept allemal zo lang aan, ze zijn zo snel voor af te houden van mijn loon maar wanneer zij loeten betalen duurt het eeuwen. Kan dit aub asap op mijn rekening staan?
Vrijgave huurwaarborg
Beste, Mijn vorige huisbaas en ik vragen al enkele weken via mail en telefoon achter de vrijgave van onze huurwaarborg. Onze mails blijven onbeantwoord en telefonisch worden we meer dan 40 minuten aan de lijn gehouden zonder iemand te spreken. Wij willen zo snel mogelijk reactie of antwoord krijgen en ook Onze centen zouden dringend vrijgegeven mogen worden. Wij proberen sinds 29 oktober contact te krijgen maar dit blijkt onmogelijk. Helemaal niet zo´n service zoals ze zelf omschrijven op hun website.
teruggave waarborg
DEFINTIEVE KLACHTBRIEF – met expliciete vraag tot onmiddellijke terugbetaling op jouw rekeningnummer Jacobs Liesbeth Nemerkendries 39 1570 Tollembeek Liesbeth.jacobs@outlook.be 0484/966 088 Datum: 22/11/2025 Aan: Testaankoop Dienst Consumentenklachten Onderwerp: Dringende klacht – huurwaarborg wordt onterecht tegengehouden door Korfine Geachte, Hierbij wens ik een dringende en formele klacht in te dienen met betrekking tot de niet-terugbetaling van mijn huurwaarborg door Korfine voor een pand dat ik destijds huurde via Immo Tijl, samen met mijn ex-partner. 1. Situatieschets Huuradres: Alfons de cockstraat 29 Huurperiode: 2019-2025 Huurwaarborg: € 2850 Waarborgbeheerder: Korfine Gezamenlijke huurders: Ikzelf en mijn toenmalige partner Bousard Dimitri 1. De woning werd correct opgeleverd, er is wel afgesproken 635,31 Euro af te trekken voor de dagen huur in deze maand. De rest zou moeten terugkomen op mijn rekeningnummer 2. Ik betaalde de huurwaarborg volledig zelf + schriftelijke overeenkomst Aan deze klacht voeg ik een ondertekende overeenkomst toe waarin bevestigd wordt - dat de huurwaarborg volledig door mij is betaald en mijn ex-partner deze aan mij moest terugbetalen zodra financieel mogelijk, - hij geen aanspraak heeft op de huurwaarborg. 3. Grote openstaande schuld van mijn ex-partner aan mij + juridische stappen Daarnaast bestaat er een lopende erkende schuld van mijn ex-partner aan mij van € 31443, waarvan hij slechts € 15.000 heeft terugbetaald. Het resterende bedrag is door hem al sinds 2019 verschuldigd, waarvoor reeds: een advocaat werd ingeschakeld, en een aangetekende ingebrekestelling werd bezorgd. Dit bevestigt opnieuw dat mijn ex-partner volledig in gebreke blijft en geen enkel recht heeft op de huurwaarborg. 4. Fout geregistreerd rekeningnummer bij Korfine Op het vrijgaveblad staat mijn rekeningnr op het moment dat ikzelf en de nieuwe huisbaas dit document ondertekende daarna in mijn account bij korfine merk ik op dat mijn ex zijn rekeningnummer bijvoegde met een sterretje. Hij tekende het document later af dan mezelf. Aangezien ik de enige ben die de waarborg heeft betaald, moet de terugbetaling uitsluitend naar mijn rekeningnummer gebeuren. 5. Probleem: Korfine weigert terugbetaling omdat mijn ex-partner niet meewerkt Hij moet zijn ID nogmaals opsturen en het nieuwe opgestelde document handtekenen. Korfine houdt de huurwaarborg tegen omdat mijn ex-partner geen gevolg geeft aan de mails en berichten. Dit is juridisch onhoudbaar omdat: hij geen eigenaar is van de waarborg;, de ondertekende overeenkomst dit ondubbelzinnig bevestigt; er een erkende schuld bestaat van hem aan mij die hij al jaren niet nakomt; zijn weigering of nalatigheid geen rechtsgeldige reden is om mijn geld vast te houden. Door deze gang van zaken word ik financieel geschaad, ondanks perfect naleven van al mijn verplichtingen. 6. Mijn verzoek aan Testaankoop Gezien de dringendheid en de duidelijke bewijsstukken vraag ik: Onmiddellijke bemiddeling met Korfine Met het doel dat Korfine zo snel mogelijk mijn huurwaarborg vrijgeeft. 2. Expliciete rechtzetting van het rekeningnummer Ik vraag dat Korfine de huurwaarborg stort op mijn rekeningnummer: IBAN: BE 82 7310 4702 5268 Naam rekeninghouder: Jacobs Liesbeth Bevestiging dat de houding van mijn ex-partner geen rechtsgeldige reden is om mijn geld tegen te houden 4. Advies over verdere stappen (eventueel vrederechter) Indien Korfine blijft weigeren. 7. Bijlagen Schriftelijke overeenkomst met ex-partner Bewijs van volledige betaling huurwaarborg (door mij) Correspondentie met Korfine Ik dank u voor uw dringende interventie. Met vriendelijke groeten, Liesbeth Jacobs
Vrijgave huurwaarborg
Beste, Hierbij wens ik een formele klacht in te dienen omtrent de uitbetaling van onze huurwaarborg van € 1.160 voor het pand gelegen te Jan van Hoenackerstraat 60 Bus 2.18, 2000 Antwerpen. De aanvraag tot vrijgave van de huurwaarborg werd reeds meer dan drie maanden geleden ingediend. Onze contactpersoon bij immokantoor Jurimmo BVBA heeft ons bevestigd dat alle nodige documenten correct en volledig aan Korfine werden doorgestuurd. Ondanks herhaaldelijk contact door hen – én door onszelf – lijkt er bij Korfine geen reactie te komen. Noch telefonisch, noch via e-mail is het mogelijk om iemand te bereiken die ons duidelijkheid kan verschaffen over de status van dit dossier. Deze situatie is onaanvaardbaar. Wij zien geen enkele geldige reden waarom deze uitbetaling al zo lang geblokkeerd blijft. De huidige communicatie- en bereikbaarheidsproblemen bij Korfine brengen ons in een zeer moeilijke positie. Ik verzoek u hierbij formeel en dringend om een schriftelijke bevestiging van de status van ons dossier, en een concrete datum waarop de huurwaarborg van € 1.160 zal worden uitbetaald. Indien er geen afdoende antwoord of oplossing wordt geboden, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Ik vertrouw erop dat u deze situatie met de nodige ernst behandelt en zo spoedig mogelijk een antwoord bezorgt. Met vriendelijke groet, Ilse Goossens
Vrijgave huurwaarborg
De documenten werden reeds meermaals doorgestuurd, zowel door het immo-kantoor als door mezelf. Je krijgt dan steevast een standaard bericht als volgt : Wij ontvingen in goede orde uw e-mail. Onze onderneming streeft ernaar om snel en adequaat aan de wensen en behoeften van alle betrokken partijen te voldoen bij het afhandelen van de verhuurtransactie. We willen u dan ook vragen om uw e-mail niet opnieuw door te sturen of niet meteen telefonisch contact op te nemen met onze diensten, ten einde uw dossier efficiënt te kunnen afhandelen. We danken u voor uw geduld en begrip in deze drukke periode. Sorry, maar nee, ik heb hier geen begrip voor. De eerste keer hebben ze het zogezegd niet ontvangen. Telefonisch geraak je er niet binnen op 056/216182, dan hang je uren aan de lijn, ze nemen gewoon niet op. En uit het doorgestuurd bericht kan je enkel opmaken, laat ons met rust, we betalen jou pas wanneer het ons uitkomt. Zeer spijtig dat het immo-kantoor waar ik tevreden van ben enkel met deze wil samenwerken, ik vind het ongehoord dat dit altijd zo lang duurt.
Document ter vrijgave borg
Beste, Na meerdere mails naar jullie adres (dd 08/09, 11/09, 16/09 en 18/09) zonder enig constructief antwoord deze klacht met het oog op een oplossing. Tot op heden heb ik nog steeds geen info over het gevraagde document ter vrijgave van een huurwaarborg. Graag zo snel mogelijk een concreet antwoord! Kristof
terugbetaling huurwaarborg
Beste, de documenten voor terugbetaling huurwaarborg voor bovenvermelde referentie werden u per email toegestuurd op 4 jul 2025 . Een herinneringsmail werd verstuurd met de vraag over de status van dit dossier op 18 juli . Ik heb nog steeds geen response ontvangen . Ik dring er bij deze nogmaals op aan dat u hierop snel reageert en de terugbetaling in orde brengt . Beste groeten, Rudolf Spiessens
Vrijgave huurwaarborg
Beste Korfine, Sinds 23/03/25 zijn jullie in het bezit van het ondertekend vrijgave document. Op 03/04 vroeg u ook handtekening van mijn echtgenote. Op 06/04 stuurde de Immo makelaar het document met alle handtekeningen naar uw diensten. Sindsdien bent u op geen enkele manier bereikbaar. Mails worden niet beantwoord en telefoonoproepen naar vrijgave huurwaarborg worden niet beantwoord. Eigenaardig genoeg ben ik meermaals binnen de minuut binnen op de keuze 'plaatsen huurwaarborg'. Uw medewerkers hebben de pretentie helemaal niet te luisteren en verbinden door naar vrijgave huurwaarborg. Het gevolg laat zich raden... niemand neemt op! Er is geen enkele reden om de huurwaarborg achter te houden en wij eisen dan ook DRINGEND onze centen terug! Blijkbaar is het dossier sinds 03/04 niet meer geopend als we de status dossier mogen geloven. Totaal onprofessioneel. Ik voeg hierbij nogmaals het vrijgave document en reken op uw verantwoordelijkheidszin. Iedereen kan zijn geld wel gebruiken. Bij gebreke aan een positief gevolg worden verdere stappen ondernomen. Erwin Anthoons
vrijgave huurwaarborg
Geachte De afgelopen 2 maanden probeerde ik meermaals jullie diensten te bereiken, zowel telefonisch als via elektronisch schrijven. Op geen enkele moment kreeg ik echter gehoor. Daar de inningen en vrijgave van huurwaarborgen één van jullie hoofdactiviteiten inhoudt, verwacht ik hier toch wat snellere en transparantere actie in. Graag had ik dan ook via deze weg antwoord gehad op de stand van zaken van mijn dossier. In bijlage vindt u nogmaals een ondertekend formulier tot vrijgave van de huurwaarborg. Met vriendelijke groeten Sam Bastiaens Bijlage: - Document tot vrijgave huurwaarborg
terug betaling huurwaarborg
Beste Op 21/12/2024 de papieren binnen gebracht met handtekening huurder en verhuurder, na drie weken nog geen terugbetaling, via immo contact opgenomen, rekeningnr niet correct ok! Dit was mijn fout, wel jammer dat ik deze zelf moet uitzoeken want jullie waren dus zeker nog niet bezig met ons dossier, juiste gegevens door gegeven na drie weken nog altijd niets. Gemaild, gebeld niets van antwoord, maar als je wil klant worden onmiddelijk gehoor, met melding dat deze dame niets kan doen, dan maar terug via immo terug 2 weken, waar er opeens nog id papieren tekort waren raar dat je dat niet onmiddelijk kon doorgeven. We zijn nu terug twee weken verder en nog altijd geen centen! Er zijn mensen die deze echt nodig hebben, gelieve zo spoedig mogelijk deze in orde te brengen! Met vriendelijke groeten Mistiaen Debbie
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
