Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Bezorging pakje
Beste, Ondanks herhaald contact met de verzender van het pakket – die bovendien heeft bevestigd dat ook hij meerdere malen contact met u heeft opgenomen – heb ik mijn pakket tot op heden, sinds 25/11, nog steeds niet ontvangen. Toen ik telefonisch contact opnam met bpost, werd mij op een kordate toon meegedeeld dat ik hier niets mee te maken had en dat de verantwoordelijkheid volledig bij de verzender zou liggen. Dit begrijp ik echter niet: zodra het pakket in handen is van bpost, bent u toch verantwoordelijk voor de correcte levering? Ik begrijp dat het druk kan zijn, maar het lijkt mij niet redelijk dat een pakket al 16 dagen bij u blijft liggen zonder voortgang. Ik heb zowel voor de inhoud van het pakket als voor de verzending betaald. Graag ontvang ik een duidelijk en correct antwoord op mijn vraag.
Niet-geleverde zending / foutieve afleveringsmelding
KLACHT – Niet-geleverde zending / foutieve afleveringsmelding Barcode: 323203461200000350624030 Datum levering volgens bpost: 03/12/2025 Ik plaatste een bestelling op een webwinkel. Op 3 december 2025 ontving ik van bpost een bericht dat deze bestelling diezelfde dag zou worden geleverd tussen 11u20 en 14u20. Om 14u21 kreeg ik een melding dat het pakket was afgeleverd. Deze melding is onjuist: ik heb niets ontvangen. Rond 13u50 zag ik een bpost-wagen door mijn straat rijden, maar de chauffeur reed voorbij zonder te stoppen. Nadien bood niemand zich aan mijn woning aan. Er ligt geen pakket in mijn brievenbus of rond mijn woning. Mijn woning is uitgerust met camerabewaking, wat dit volledig bevestigt. Ik nam contact op via de bpost-chat. Na 30 minuten wachten werd ik eindelijk verbonden, maar ik kreeg geen enkel antwoord nadat ik mijn vraag stelde. Wat ik vraag Een onderzoek naar de foutieve afleveringsmelding. Een oplossing: herlevering of volledige terugbetaling. Waarom bpost verantwoordelijk is De zending is onder verantwoordelijkheid van bpost verdwenen en er werd een onterecht afleveringsscan ingevoerd. Een standaarddoorverwijzing naar de verkoper is hier niet gepast, omdat bpost niet heeft geleverd zoals aangekondigd. Ik vraag dat bpost dit dossier correct behandelt en mij een concreet antwoord bezorgt.
Woekerinterest
Ik ontvang al jaren een tijdschrift uit het Verenigd Koninkrijk. Op 1/12 krijg ik plots te horen dat dit als pakje wordt beschouwd en moet ik hier 24 euro over betalen. Ik vraag om een herziening, en diezelfde dag nog moet ik aan douanekosten meer dan 81 euro! betalen, en dit voor een tijdschriftje dat 4 UK pond kost. Uiteraard is dit complete waanzin! Waar haalt bpost overigens die 19,50 verwerkingskost vandaan waar de concurrentie dit voor 8 euro doet? Nummer van de zending is UQ034124018GB
Betalingsprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 24 oktober 2025 heb ik een bestelling geplaatst. Dit pakket heb ik op 30 oktober ontvangen. De pakketbezorger heeft dit pakket aan mij bezorgd. Het pakket was volledig opengemaakt, het kleefband aan de bovenkant was verwijderd en er zat een elastiek rond. Zo viel de doos net niet uit elkaar (zie foto's). Er was 1 artikel niet aanwezig in de doos. Ik heb toen ook onmiddellijk contact opgenomen met zalando. Enkele dagen later lieten ze mij weten dat ze een onderzoek opgestart hebben en dat ze konden zien dat het pakket in goede staat verstuurd werd. Het onderzoek werd hierbij afgesloten en verder konden ze mij niet helpen. Ik heb toen contact opgenomen met Bpost. Zij hebben mij laten weten dat Zalando met hen contact moet opnemen zodat er een onderzoek kan opgestart worden. Ze vertelden mij ook dat beide partijen dan zullen kijken voor een oplossing. Hierna heb ik opnieuw zalando gecontacteerd en hen gevraagd om Bpost te contacteren om zo een onderzoek op te starten. Dit werd geweigerd. Ondertussen heb ik al meerdere keren de klantendienst gecontacteerd, zonder succes. Op 17 november kreeg ik plots een melding dat de betaalstatus 'voltooid' was (zie foto), dus dacht ik dat dit in orde gebracht was. Enkele dagen geleden heb ik nu een betalingsherinnering gekregen om het bedrag van €49,99 te betalen. Nu staat de betaalstatus ook niet meer op 'voltooid', maar staat er 'nog te betalen'. Toen heb ik opnieuw contact opgenomen met zalando om dit na te vragen. Zij beweren dat ze dit nooit als 'voltooid' gezet hebben en dat ik het bedrag dus nog steeds moet betalen. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk €49,99 en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet
Probleem dossieropvolging
Mevrouw, Mijnheer, M.b.t. o.a. hogervermeld dossier nº WEB-20680-D5C5N4 werd gisteren via en door de telefonische klantendienst van Bpost vastgesteld dat Bpost dossiers afsluit zonder dat er een oplossing wordt geboden of dossieropvolging wordt verzekerd. Het betreft zowel een dossier dat handelt over een technisch probleem met de Bpaid-kaart, waardoor er geen online transacties met kunnen worden uitgevoerd, alsook een dossier nº WEB-20680-D5C5N4 in verband met de vrijgave van een gereserveerd bedrag op mijn Bpaid-kaart. Bpost vraagt de klant (i.c. ondergetekende) om binnen de drie dagen de toepasselijke authorisatiecode over te maken, terwijl authorisatiecodes nooit in het bezit zijn van klanten, maar enkel door handelaren kunnen worden verstrekt. Ondertussen werd een gereserveerd bedrag van 100,00 euro na exact een maand, nog steeds niet vrijgegeven en treffen we, ondanks diverse e-mailberichten aan Bpost, geen tekenen van opvolging van dit dossier aan. Met dank voor de opvolging. Vriendelijke groet, Frank Thevissen
Pakje niet bezorgd terwijl ik thuis was zonder melding van langskomen in de brievenbus
Beste, Ik bestelde via 123inkt een pakje waarvan het de bedoeling was dat Bpost dit leverde (Track&Trace code: 323203194659987680529030). Ik bestelde op een 11/11/2025 normaal ontvang ik dan op 12/11/2025 maar waarschijnlijk door de feestdag was het een dagje later. Maar ik mocht niets ontvangen. Na een weekje braaf afwachten ben ik naar mijn account gegaan van 123inkt. Blijkt dat het pakje werd afgeleverd. Ik checkte via de track&trace en bleek dat jullie 13 november zouden zijn langs geweest. Echter kreeg ik geen briefje in mijn brievenbus om het pakje in het postkantoor op te halen. Daarnaast is dit een groepspraktijk en zag ik in onze agenda dat zeker 2 collega's aanwezig waren in onze praktijk. Ook ikzelf was aanwezig op het moment dat de postbode zogezegd langskwam. Dus dit pakje werd niet aangeboden en er werd zelfs niet tot aan onze brievenbus gewandeld om een bericht van langskomen in onze bus te steken. Ik ben geblesseerd en kan momenteel niet met de wagen rijden. Door de grootte van het pak was het voor mij alles behalve evident om dit pak op te halen. Dus bij deze dien ik een klacht en verwacht ik een compensatie en een antwoord. Hoogachtend, Vermeulen Janne
briefgeheim
Geachte mevrouw/heer, Op 13-10-2025, Verzend ik een aangetekende brief naar een huurder om hem in gebreke te stellen wegens gebrekkig onderhoud en achterstallig betalingen van huur. En meld ik hem dat ik hem van rechtswege uit het appartement wil laten zetten wegens contractbreuk van zijnentwege. Ik stel echter vast dat de aangetekende zending door de bestemmeling niet is aangenomen maar ook niet terug in het desbetreffende postkantoor aankomt de tracking blijft staan op aangeboden maar niet afgeleverd. Op 4-11-25 heb ik daarover contact opgenomen met de klantendienst en werd een dossier opgestart. Na 2 weken blijken zij de brief niet te vinden en mag ik mijn bankrekening nummer laten weten waar zij de verzendingskost ( 9,25€ ) op terug betalen. Bpost die mij 2 weken aan het lijntje hield eist wel dat ik het rekening nummer binnen de 3 dagen op hun website zet. En den wordt ik na 30 dagen terugbetaald Dit heeft geleid tot dat ik opdraai voor de verplaatsingskost naar een 4 km ver gelegen postkantoor , een nieuwe brief aanmaken en een maand meer dat er geen huur betaald wordt. Buiten deze overlast is er ook de vraag wat met het briefgeheim? Als een aangetekende zending al zo slordig behandeld wordt wat dan met gewone brieven? Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 10-12-2025 de geleden schade : 1 maand huur à 855€ en 2X3 km verplaatsing à 1,5 € verzendkost à 9,25 € op mijn bankrekening te zetten . Met vriendelijke groeten, H. Mennes Bijlage: - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Betalingsprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 16 september is een dossier geopend ivm met een verzekerde verzending die maar biet doorloopt na enkele mails ivm de inhoud betaling en dergelijke valt de communicatie echter stil en gebeurt er niks meer. Na enkele telefoons werd het 1ste dossier plots afgesloten zonder communicatie en wat er nu cerder gebeurt. Ondertussen zijn er al 2 nieuwe dossiers opgestart maar ook hier komt geen enkele communicatie op indien het pakket verloren is hadden wij graag dat dit vergoed word. Ik verzoek ook om erkenning van een schadevergoeding van 250€ te betalen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet
Onmogelijkheid bij Bpost klacht in te dienen bij niet levering
Pieter Colpaert Heerbaan 73b 8530 Harelbeke pieter.colpaert@outlook.com Er lijkt zich bij BPost een ernstig probleem voor te doen met de bezorging van SIM-kaarten. Begin november ben ik overgestapt naar Scarlet als internetprovider en wacht sindsdien op de SIM-kaarten voor zowel mijn echtgenote als mezelf. Scarlet verzekert mij dat deze kaarten reeds begin november werden verzonden. Intussen werd mijn Telenet-SIM-kaart gedeactiveerd, omdat Scarlet ervan uitging dat wij de nieuwe kaarten al lang ontvangen moeten hebben. Dit incident staat niet op zichzelf. Enkele maanden geleden heeft mijn echtgenote een SIM-kaart aangevraagd voor haar vader, maar ook die kaart is nooit aangekomen. In dat geval gaf Telenet eveneens aan alle vereiste stappen te hebben ondernomen. Op vraag van mijn vrouw werd de SIM-kaart nog eens opgestuurd. Opnieuw niets ontvangen, Wij dragen de zorg voor onze schoonouders en moeten te allen tijde telefonisch bereikbaar blijven. De enige conclusie die ik hieruit kan trekken, is dat er systematisch iets misgaat met de verzending van SIM-kaarten per post. BPOst moet onderzoeken waar dit probleem zich situeert en maatregelen nemen om dit te verhelpen. Het cynische van het hele geval is dat de website van Bpost me duidelijk maakt dat ik als ontvanger geen klacht kan indienen als ik iets bij herhaling niet ontvang. Het online systeem maakt dit ook onmogelijk.
Verdwenen brief en coc attest zat er in
Geachte, Op 16 oktober 2025 heb ik een brief gepost met daarin het originele COC-attest (Certificate of Conformity) van mijn voertuig, bestemd voor [DIV Vooruitgangstraat 60 1210 Brussel .]. Tot op heden (27 oktober 2025) is deze brief nog niet aangekomen. De zending werd niet aangetekend verstuurd, maar bevatte een officieel en uniek voertuigdocument dat noodzakelijk is voor de inschrijving van mijn wagen. Ik vraag u vriendelijk om een onderzoek te starten naar de mogelijke verdwijning van deze brief en mij te informeren indien hij nog kan worden teruggevonden of teruggestuurd. Daarnaast wens ik te informeren of ik eventueel in aanmerking kom voor een schadevergoeding, gezien het verlies van een officieel document met heruitgiftekost. Details van de zending: Datum van verzending: 16 oktober 2025 Plaats van verzending: Bpost Heverlee Adres ontvanger: DIV Vooruitgangstraat 60 1210 Brussel Omschrijving van de envelop: witte envelop, met coc attest in, geboorteakte, aanvraag inschrijfformulier Inhoud: origineel COC-attest voor voertuig [Peugeot, 208, chassisnummer (VR3UPHNKSLT049929) Gelieve mij te contacteren op vandijckjaimie@gmail.com of [0477832960] mocht u bijkomende informatie nodig hebben. Met vriendelijke groet, Jaimie Vandijck Monseigneur Ladeuzeplein 5 0002 3000 Leuven vandijckjaimie@gmail.com 0477832960
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
