KLACHT – Niet-geleverde zending / foutieve afleveringsmelding
Barcode: 323203461200000350624030
Datum levering volgens bpost: 03/12/2025
Ik plaatste een bestelling op een webwinkel. Op 3 december 2025 ontving ik van bpost een bericht dat deze bestelling diezelfde dag zou worden geleverd tussen 11u20 en 14u20. Om 14u21 kreeg ik een melding dat het pakket was afgeleverd.
Deze melding is onjuist: ik heb niets ontvangen.
Rond 13u50 zag ik een bpost-wagen door mijn straat rijden, maar de chauffeur reed voorbij zonder te stoppen. Nadien bood niemand zich aan mijn woning aan. Er ligt geen pakket in mijn brievenbus of rond mijn woning.
Mijn woning is uitgerust met camerabewaking, wat dit volledig bevestigt.
Ik nam contact op via de bpost-chat. Na 30 minuten wachten werd ik eindelijk verbonden, maar ik kreeg geen enkel antwoord nadat ik mijn vraag stelde.
Wat ik vraag
Een onderzoek naar de foutieve afleveringsmelding.
Een oplossing: herlevering of volledige terugbetaling.
Waarom bpost verantwoordelijk is
De zending is onder verantwoordelijkheid van bpost verdwenen en er werd een onterecht afleveringsscan ingevoerd.
Een standaarddoorverwijzing naar de verkoper is hier niet gepast, omdat bpost niet heeft geleverd zoals aangekondigd.
Ik vraag dat bpost dit dossier correct behandelt en mij een concreet antwoord bezorgt.