Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
D. J.
5/09/2025

Minnelijke Schikking Zelfscan 23-08-2025

Geachte heer/mevrouw, Hierbij dien ik een klacht in over de minnelijke schikking van €141 die ik op 23-08-25 in uw filiaal te Brasschaat bij de zelfscan heb moeten betalen. Ik doe al meer dan vijf jaar wekelijks boodschappen bij Albert Heijn en besteed makkelijk enkele duizenden euro’s per jaar. In al die tijd heb ik steeds netjes alle steekproeven doorstaan en nooit enig probleem gehad. Het is voor mij dan ook pijnlijk dat er nu voor het eerst iets misging. Op 23-08-25 ben ik in alle haast en met mijn gedachten elders oprecht vergeten om zeven artikelen te scannen. Ik begrijp dat dit, omdat het om meerdere producten ging, de indruk kan wekken van oneerlijk gedrag. Toch wil ik benadrukken dat dit absoluut niet de bedoeling was en dat het volledig onopzettelijk is gebeurd. Sterker nog: onder de vergeten artikelen zaten zelfs twee verschillende soorten groenten die ik netjes had gewogen en voorzien van een sticker. Dat toont wel aan dat ik ervan overtuigd was dat alles correct gescand was. Mijn verbazing was dus minstens zo groot toen de steekproef het tegendeel aantoonde. Ik heb dit ook meteen uitgelegd aan de supervisor, die op de bon van de minnelijke schikking heeft genoteerd dat ik uitdrukkelijk verklaarde dat het om een vergissing ging. Toch werd ik vervolgens gedwongen om ter plekke €141 te betalen. Daarbij kreeg ik te horen dat dit verplicht was en dat ik de winkel anders niet mocht verlaten en de politie erbij zou worden gehaald. Onder die druk had ik geen andere keuze dan te betalen, ook al was ik het er niet mee eens. Ik wil hierbij benadrukken dat ik nooit bewust producten achterhoud en dat ik al jarenlang een loyale klant ben. Het lijkt mij dan ook buiten proportie om zo'n hoge boete op te leggen voor een menselijke fout. Ik verzoek u dan ook om mijn situatie opnieuw te beoordelen en de betaalde €141 terug te storten. Ik vertrouw erop dat Albert Heijn, als klantgerichte organisatie, dit serieus zal bekijken en tot een redelijke oplossing zal komen. Met vriendelijke groet, Dominique

In behandeling
E. M.
30/07/2025

Boete bij zelfscan

Geachte mevrouw/heer, Op 30/07/2025, heb ik in de Albert Heijn Brasschaat een minnelijke geschikking van 141 euro moeten betalen bij de zelfscankassa omdat ik 3 producten niet had gescant. Ik stel echter vast dat ik was uitgekozen van een ad random onderzoek van mijn kar waar ik geen probleem mee had. Vóór de medewerkster de producten begon te scannen, gaf ik aan dat ik de chocolade was vergeten te scannen en ik excuseerde mezelf hiervoor. De medewerkster scande deze om dit te checken en het bleek inderdaad dat ik deze per vergissing was vergeten te scannen, en blijkbaar het potje confituur ook. Nadien werd er een andere medewerker bijgeroepen en uiteindelijk de winkelmanager. Deze laatste gaf aan dat, doordat mijn rekening maar klein was en het om drie producten ging ik een minnelijke schikking van 141 euro moest betalen. Ik heb dan aangegeven dat het absoluut niet met kwaade bedoelingen was en dat het puur een menselijke vergissing was. Ik heb ook aangegeven dat ik er met mijn hoofd niet bij was en ik recentelijk een burn out heb dus dat mijn hoofd niet altijd meewerkt en dat ik nog nooit eerdere problemen heb gehad bij jullie zelfscan. Hier had de winkelmanager geen horen naar en ik moest en zal de boete betalen, ook toen ik aangaf dat ik niet akkoord was en met de vraag of ik hier tegenin kon gaan, kreeg ik geen gehoor en moest ik de som betalen. Dit heeft ertoe geleid dat ik die 141 euro dan maar betaald heb. Ik wou de situatie achteraf graag met Albert Heijn zelf nog eens bekijken, maar ik kreeg steeds het antwoord dat de klantendienst enkel voor online aankopen en diensten is en dat ik contact moet opnemen met de winkelmanager. Ik had graag gesproken met iemand die boven de winkelmanager staat aangezien hij de persoon is die de minnelijke schikking heeft uitgesproken en niet veel gehoord had naar mijn verhaal. Daarnaast gaat het over een bedrag van 5,27 euro dat niet gescant was. Dit staat niet in verhouding met de 141 die ik heb moeten betalen. Ik heb dan ook een soort rekening gekregen waarop staat dat ik 141 euro heb betaald maar niet met welke reden of met enige uitleg. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 14/08/2025 mij hierover te contacteren zodat we samen tot een oplossing kunnen komen. Met vriendelijke groeten, Eline Mertens Bijlage: - Kopie rekening - Kopie minnelijke schikking

In behandeling
A. P.
11/07/2025

Klacht AH misleidende etikettering & allergische reactie product Blauwe bessen, cashewnoten & mango

Geachte heer/mevrouw, Mijn vriend heeft meerdere maanden het product “Blauwe bessen, cashew en mango” bij Albert Heijn gekocht. Op de verpakking stonden uitsluitend deze drie ingrediënten vermeld, zonder waarschuwing voor eventuele toevoegingen. Wij gingen ervan uit dat het product veilig en betrouwbaar was. Na het eten van dit product kreeg ik een ernstige allergische reactie, waarbij ik last had van jeuk, zwelling rond mijn lippen, ademhalingsmoeilijkheden en duizeligheid. Dit was zeer ingrijpend, vooral omdat er op de verpakking geen enkele waarschuwing stond. Pas na mijn reactie kreeg ik van Albert Heijn de volledige ingrediëntenlijst, waaruit bleek dat er onder andere toegevoegde suikers en zwaveldioxide (SO₂) waren verwerkt — een allergeen dat wettelijk verplicht is om te vermelden. Albert Heijn heeft het product later uit de schappen gehaald, wat de ernst van de situatie bevestigt. Desondanks boden Albert Heijn en hun verzekeraar DEKRA ons slechts een schadevergoeding van €400 aan. Wij hebben ook een klacht ingediend bij het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV). Met deze brief wil ik aandacht vragen voor deze zaak en Albert Heijn oproepen om: - De etikettering van hun producten volledig en transparant te maken; - Een eerlijke en passende compensatie te bieden voor de opgelopen schade. Ik deel mijn verhaal niet om te klagen, maar om andere consumenten te beschermen en het vertrouwen in correcte productinformatie te waarborgen.

Afgesloten
D. L.
28/04/2025

Promoties

Naar aanleiding van de aangekondigde promotie over HG producten vandaag naar de winkel aan de Ghelamco arena geweest. Van de aangeboden promoties waren en VIER verschillende in grote getale in de winkel aanwezig. Echter niet wat ik wou. (Ontkalker voor NESPRESSO koffiezet) nochtans zijn die ook in promotie. Bij navraag bij het personeel blijkt dat wat er is, ook de promo is. Niets meer, niets minder. Ik kon bij andere winkels gaan kijken, misschien dat ze daar wel aanwezig waren.... Welke winkels dat waren wist hij ook niet..... Drie weken terug had ik hetzelfde probleem met Pimm's koekjes. Ook niet verkrijgbaar, de dag dat de promo startte. En die kwamen misschien wel, misschien niet meer binnen. Een weerkerend probleem dus, bij AH.... En ik wil nbiet elke dag naar de supermakrt gaan om te zien of de aangekondigde promo's nu wel of niet aanwezig zijn. Een promo is een promo en dan zorg je er voor dat die voorradig is....

Afgesloten
D. C.
6/03/2025

Klacht - Onterechte beschuldigingen

Beste, Op 6 maart 2025 werd ik na gebruik van de selfscan van de AH gelegen op de Offerandestraat te 2060 Antwerpen, en het verlaten van de winkel tegengehouden door een winkelbediende die de selfscan overzag. Er was duidelijk sprake van een doelgerichte controle van mij als individu zonder dat daarvoor enige redelijke aanleiding kon bestaan - en dus niet om een aangekondigde of gegronde controle. Ze vroeg me daarbij onmiddellijk of ik 18 producten kocht, en nog voor ik op mijn ticket kon kijken om dat te bevestigen gaf ze aan een controle te moeten doen. De medewerker ging daarvoor naar de inpaktafel aan de uitgang, in vol zicht van alle andere klanten en medewerkers. Een man die op dat ogenblik buiten de uren in de winkel rondhing, stond haar bij. Meermaals controleerden ze de items. Ik vroeg wat er eigenlijk aan de hand was. Daarop kreeg ik geen antwoord. Uiteindelijk gaf de medewerker aan dat ik 2 items niet scande. Wat neer zou komen op diefstal. Ik gaf aan dat ze fout zat. Waarop ze zeer geïrriteerd raakte. Ik heb daarop rustig de security erbij geroepen en gevraagd de politie erbij te halen. De winkel in kwestie is zeer druk bezocht. Ik werd er ondertussen reeds aan de publieke verachting blootgesteld. Er werd iemand anders bijgehaald. Een gerant of filiaalhouder. Ook hij deed de controle weer opnieuw en duidde dan weer 2 andere items aan als niet gescand. Ik heb toen uiteindelijk zelf de controle moeten bijstaan. Daaruit bleek dat er helemaal niets aan de hand was. Alle producten werden gescand. De manier waarop er door de medewerkers van AH - niet de medewerker van G4S - werd gesproken was onaanvaardbaar. Men claimde daarbij ook onterecht dat men dit soort controle mag afdwingen (zonder aanleiding en toestemming en buiten de kaders die ze zelf installeren). Bovendien kan men nooit het recht hebben iemand van iets te betichten en aan de publieke verachting bloot te stellen, zonder dat daar enige concrete aanleiding of bewijs voor is. Men speelt hier verkoper, benadeelde, politie en rechter. Ronduit ongehoord. Bovendien: Ik volg Ahold al vele jaren op. Daarom weet ik toevallig dat de at random controles nooit zo worden uitgevoerd. Dit was ongehoord, targeted. De excuses waren bovendien allesbehalve excuses. Eerder een uitleg waarom ik net niet expliciet als gepriviligieerde Karen werd weggezet. Ik vraag u een rechtzetting van het getoonde gedrag in de vorm van het formuleren van concrete acties en implementatie daarvan om dit soort ongehoorde vertoningen te voorkomen. Daarmee vraag ik u eigenlijk niet meer dan in te zien dat uw manier van handelen niet enkel klantonvriendelijk en onredelijk is, maar in feite onwettig. Alsook daarnaar te handelen. Het verdient ook aandacht dat wanneer AH beslist een selfscan te installeren wegens kostenefficiëntie de wetgeving en de rechten van elk worden gerespecteerd. Het gebruik van een selfscan kan nooit resulteren in het forfaiteren daarvan. Mvg

Opgelost
P. K.
12/02/2025

Geen reclameproduct voorradig

Bonus Knaller : 50% korting op scheermesjes Gilette. Ik wilde deze kopen in de winkel te Lier. Bij navraag bij het personeel kreeg ik als antwoord dat deze niet voorradig zijn. Op mijn vraag voor een tegoedbon om deze scheermesjes later te mogen kopen aan de vermelde 50% reclamekorting, werd dit mij geweigerd. Dit is duidelijk een voorbeeld van valse reclame om klanten te lokken.

Afgesloten
E. B.
18/12/2024

promoartikelen niet in voorraad

Op dinsdag 17/12/24 begeef ik me naar ah om de promo mayonaise van pauwels 1+2gratis te kopen. Er was al na 1/2 dag promo niets meer voor handen, en er kan ook geen meer geleverd worden. Heb kontakt gehad met ah maar ze vonden dit normaal. Ik vind dit bedrieglijke reklame als men na 1 dag al niet meer kan leveren. Ik vraag me af welke rechten ik heb bij dit voorval. mvg eddy

Afgesloten
D. C.
8/11/2024

Over Datum Produkt bij Levering

Biefstuk over datum geleverd en rot... Ligt de vuilbak in... Volgende keer uw houdheids datums nazien bij levering... Is niet de 1ste keer,nu wel klacht ingediend... Dit Kan Niet... Grt DC

Opgelost
M. H.
16/10/2024

agressieve en respectloze klantenservice

Geachte mevrouw/heer, Vandaag tussen 20.33 en 20.50 uur was het meisje bij de receptie erg agressief en arrogant tegen mij! Ik had het met de jongeman bij de self-scan over het controleren van mijn leeftijd voor alcohol toen ze me op een onbeschofte manier onderbrak. Ze was het meisje bij de receptie en ze bedekte haar haar. (Kijk je camerabewaking) Dit is onacceptabel! Het was niet haar zaak, we hebben het probleem tussen mij en de jongeman bij de self-scan opgelost. Deze dame is arrogant voor niks! Het management moet met haar praten. De volgende keer zal ik haar vragen waarom ze respectloos tegen mij was om ervoor te zorgen dat het management met haar sprak Met vriendelijke groet,

Afgesloten
K. L.
9/08/2024

Erbarmelijke communicatie en opvolging van klanten - in casu via chat

Geachte mevrouw/heer, Vandaag 09.08.2024 deed ik een online bestelling bij AH; reservering: 860420082. Ik stel echter vast dat in de bevestigingsmail de beloofde korting NIET werd verrekend. (16 x AH rumsteak gemarineerd bel) Ik ben een trouwe klant bij AH en ken de geplogenheden, dus zocht ik contact via chat met de bedoeling om dit te laten rechtzetten. (AH blokkeert namelijk alle pogingen tot contact via b.v. E-mail en maakt alzo een degelijke schriftelijke opvolging onmogelijk.) Dit heeft geleid tot een uur tijdverspilling via chat zonder enige rechtzetting. Het is niet de eerste keer dat ik via deze chatfunctie geen duidelijke oplossing ontvang. Ik word dan eindeloos aan het lijntje gehouden met overbodige vragen of copy-paste standaard tekstfragmenten. Uiteindelijk wordt zelfs de chat zonder meer beëindigd. Ik voeg hierbij nog 2 voorgaande chat-gesprekken; 1. aangaande een niet terechte aanmaning (waar ik zeer zwaar aan til) 2. eveneens een onterechte foutieve aanrekening (waarbij ik werd verplicht om het teveel aangerekende bedrag eerst te betalen alvorens een verrekening te ontvangen). Daarom verzoek ik u onverwijld om huidige en voorgaande gevallen recht te zetten en mij daar schriftelijk de bevestiging van te bezorgen. AH leek mij een betrouwbaar bedrijf, doch neemt mijn vertrouwen niet ter harte. Dank bij voorbaat voor uw poging om dit goed te maken. Vriendelijke groet. referenties (uploaden onmogelijk): - online chat 09.08.2024 - reservering 860420082 - online chat 17.06.2024 - factuur 1695823-00114 - online chat 29.05.2024 - reservering 746007065

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform