Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Terugbetaling
Ik wil mijn onvrede uiten over de service bij mijn tafelbestellingen. Na een eerste bestelling werd de levertermijn met 7 weken opgeschoven, waarna ik besloot de bestelling te annuleren. Sinds 3 december 2024 wacht ik nog steeds op mijn terugbetaling. Vervolgens plaatste ik een tweede bestelling, maar deze tafel arriveerde beschadigd. Dit is de slechtste service die ik ooit heb ervaren.
Aankoop eettafel via Webshop - Retour, na 7 maanden nog geen terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Ik heb in uw online winkel een eettafel gekocht, waarbij ik het bedrag van 368,71€. Bij de levering van het product heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 15 april 2024 een mail gestuurd om mijn bestelling terug te sturen en een terugbetaling te ontvangen; Op 16/04/2024 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Tot op heden, na 7 maanden, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van 368,71€. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs
Probleem bij terugbetaling omwille van schade
Geachte mevrouw/heer, Op 1 juli 2024 heb ik in uw online winkel een tv-meubel gekocht, waarbij ik een totaalbedrag van €168,90 heb betaald. Ik betaalde €134 voor het artikel zelf, €55 voor de verzending en genoot van een korting van €20,10. Het bestelnummer was 26000005136. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 8 juli 2024, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Het product had namelijk schade opgelopen bij de levering. Toen de leverancier het product uit de camion haalde scheurde de onderkant van de verpakking. Ik heb u hier dezelfde dag nog per e-mail over bericht, Deze berichtgeving was voorzien van foto's van de beschadigingen. Ook de leverancier heeft hier foto's van gemaakt. U heeft mij er in eerste instantie verschillende keren van proberen overtuigen om het product te behouden en akkoord te gaan met een compensatievergoeding. Ik maakte telkens duidelijk dat ik hier niet mee akkoord ging. Op 19 juli 2024 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd. Op 6 augustus 2024 is het product terug opgehaald en ik heb op 12 augustus 2024 de bevestiging ontvangen dat het product bij u is aangekomen. Tot op heden, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van €168,90. Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Rahime Al Sahlany Bijlagen: * Orderbevestiging * Factuur
Terugbetaling geretourneerd artikel
Beste, ik bestelde voor mijn zus Melissa Caebergs een tafel zoals ik zelf heb staan. Deze levering werd ook 2 of 3* uitgesteld. Bij levering en openen van de verpakking bleek deze tafel van zeer slechte kwaliteit met beschadigingen. Retour werd aangevraagd. Dit was ook een heel gedoe. Uiteindelijk zijn de tafel in september 2023 komen halen en ging het geld worden terugbetaald. Ondertussen als 6keer gemaild ofzo en telkens zeggen ze dat er aan boekhouding doorgegeven wordt om te betalen. We zijn al 9maanden verder en nog steeds hebben wij onze bijna €500 niet terug mogen ontvangen. Dit is een echte schande. Ik wil graag waarop ik recht heb. Dank u wel voor de tussenkomst. Wij willen terugbetaling en schadevergoeding voor de geleden schade van reeds 9maanden.
problemen met terugbetaling
ik heb in december een bestelling geplaatst die maat niet kreeg en in februari heb ik die geannuleerd en nu ondertussen al maart en nog steeds geen terugbetaling ontvangen.
Geen beloofde terugbetaling van het defect
BesteIk had een kleerkast besteld van 1476 euro op 14/07/2023 bij Menzzo. Tijdens uitpakken had ik gemerkt dat er krassen en deuken zaten aan de binnenkant van enkele stukken. Tijdens montage opgemerkt dat er enkele bouten en moeren ontbraken die noodzakelijk waren, waarvan ook geen soortgelijke in Belgie verkopen. Na montage nog gewerkt dat 1 glas van de deur niet goed en stevig vastzit, dus telkens bij openen en toedoen lawaai (kast bestaat uit rookglas). Ze hadden als ik het niet retour zou sturen maar zou houden een commerciële gebaar aangeboden van 10% op het totaalbedrag, dus 147,60 euro dat ik terugbetaald zou krijgen en ben hiermee akkoord gegaan met deze voorwaarde. Ik stuurde hun om de week wanneer ik deze zou terugbetaald krijgen en kreeg als antwoord dat ze het door hebben gegeven aan de boekhouding en dat ze niet meer kunnen doen. We zijn ondertussen al 7 maanden verder, ik krijg nog steeds hetzelfde antwoord? Ik weet niet hoelang ik moet wachten? Ik heb nooit geweten dat een bedrijf zolang moet doen over een terugbetaling. Ik heb dan wat onderzoek gedaan en ze hebben dit bij veel mensen geflikt, juist hetzelfde verhaal.
Het artikel dat ik ontvangen heb is totaal kapot
Beste,Het bestelde kastje is in alle staten behalve in orde. Het is precies uit de vuilbak gehaald en naar mij gestuurd. De bodems van de laden zijn los. De voorkanten van de laden zijn los. Dit allemaal met nog uitstekende nagels. De handvaten zijn 2 lelijke plastieken knoppen i.p.v. van de zwarte ringen zoals beschreven op de site. In totaal zijn het 2 pakken: 1 met het kastje en een ander met de poten, ten minste daar ga ik van uit want het tweede pak heb ik niet eens geopend gezien de staat van het eerste. Het geheel was ook slecht verpakt zonder geen enkele bescherming voor de hoeken van het meubel waardoor deze ook beschadigd. Het hout is ook op verschillende plaatsen beschadigd, niet door het transport maar duidelijk omdat men mij een meubel heeft gestuurd die helemaal kapot is. Ik herhaal, precies uit de vuilbak gehaald! Ongelooflijk, maar waar. Ik koop veel via Internet maar dit heb ik nog nooit gezien!Om de omstandigheden hierboven beschreven wil ik graag het volledige bedrag terug en niet enkel het bedrag dat ik betaald heb voor het kastje, maar ook de transportkosten daar ik geen 54€ transport wil betalen voor een kastje dat helemaal uit elkaar is geleverd met de nagels die uitsteken. In het kort een ware ramp. NB: Het volledig betaalde bedrag is 145€Met vriendelijke groeten,Dolores Utrera
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten