Meest recente klachten

S. Z.
15/12/2025

niet-terugbetaling na annulatie van niet-geleverde bestelling (bestelling nr. 26000005981)

Geachte, Op 15 februari 2025 heb ik via de website van Menzzo.be een bestelling geplaatst met bestelnummer 26000005981 voor een totaalbedrag van 4.848,97 euro inclusief btw. Dit bedrag omvatte zowel de aankoopprijs van de goederen als afzonderlijk aangerekende verzendkosten ten belope van 259,00 euro. De levering was oorspronkelijk voorzien tegen eind mei 2025. Zonder mijn voorafgaande toestemming werd de levering door Menzzo.fr eenzijdig uitgesteld tot oktober 2025. Aangezien deze wijziging de bestelling voor mij nutteloos maakte, heb ik op 3 juni 2025 schriftelijk meegedeeld dat ik de bestelling annuleerde. De goederen zijn nooit verzonden geweest. Ik heb geen verzendbevestiging, geen trackingnummer en geen enkel bewijs ontvangen dat de goederen ooit aan een vervoerder werden overgedragen. In een e-mail van 16 juni 2025 gaf Menzzo.fr bovendien zelf aan dat zij de transporteur zouden contacteren om de bestelling te laten terugkeren naar hun magazijnen, wat een impliciete maar duidelijke aanvaarding van de annulatie vormt. Sinds de annulatie heb ik Menzzo.fr meerdere malen schriftelijk gecontacteerd met het verzoek om terugbetaling. In hun communicatie bevestigde de verkoper zelf dat een terugbetaling zou volgen en dat de gebruikelijke termijn hiervoor 14 werkdagen bedraagt. Deze termijn is inmiddels ruimschoots overschreden. Ondanks herhaalde herinneringen en het versturen van een formele ingebrekestelling op 30 augustus 2025 heb ik tot op heden geen enkele terugbetaling ontvangen, noch enig inhoudelijk antwoord. Gezien de bestelling nooit werd geleverd en de annulatie werd aanvaard, bestaat er geen wettelijke basis om verzendkosten of andere bedragen in te houden. Overeenkomstig de Europese consumentenwetgeving, met name richtlijn 2011/83/EU, heb ik recht op een volledige terugbetaling van zowel de aankoopprijs als de verzendkosten, samen goed voor 4.848,97 euro. Ik stel hierbij formeel vast dat de verkoper in gebreke blijft en vraag via deze weg de tussenkomst van Testaankoop om deze situatie te helpen oplossen. Alle relevante documenten worden samengevoegd en als één dossier toegevoegd ter staving van deze klacht. Ik verzoek om een spoedige behandeling van dit dossier en behoud mij alle rechten voor om verdere stappen te ondernemen indien geen oplossing volgt. Met vriendelijke groet, S.Z

In behandeling
Y. K.
26/02/2025

Terugbetaling

Ik wil mijn onvrede uiten over de service bij mijn tafelbestellingen. Na een eerste bestelling werd de levertermijn met 7 weken opgeschoven, waarna ik besloot de bestelling te annuleren. Sinds 3 december 2024 wacht ik nog steeds op mijn terugbetaling. Vervolgens plaatste ik een tweede bestelling, maar deze tafel arriveerde beschadigd. Dit is de slechtste service die ik ooit heb ervaren.

In behandeling
M. E.
29/10/2024

Aankoop eettafel via Webshop - Retour, na 7 maanden nog geen terugbetaling

Geachte mevrouw/heer, Ik heb in uw online winkel een eettafel gekocht, waarbij ik het bedrag van 368,71€. Bij de levering van het product heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 15 april 2024 een mail gestuurd om mijn bestelling terug te sturen en een terugbetaling te ontvangen; Op 16/04/2024 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Tot op heden, na 7 maanden, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van 368,71€. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs

Afgesloten
R. A.
8/09/2024

Probleem bij terugbetaling omwille van schade

Geachte mevrouw/heer, Op 1 juli 2024 heb ik in uw online winkel een tv-meubel gekocht, waarbij ik een totaalbedrag van €168,90 heb betaald. Ik betaalde €134 voor het artikel zelf, €55 voor de verzending en genoot van een korting van €20,10. Het bestelnummer was 26000005136. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 8 juli 2024, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Het product had namelijk schade opgelopen bij de levering. Toen de leverancier het product uit de camion haalde scheurde de onderkant van de verpakking. Ik heb u hier dezelfde dag nog per e-mail over bericht, Deze berichtgeving was voorzien van foto's van de beschadigingen. Ook de leverancier heeft hier foto's van gemaakt. U heeft mij er in eerste instantie verschillende keren van proberen overtuigen om het product te behouden en akkoord te gaan met een compensatievergoeding. Ik maakte telkens duidelijk dat ik hier niet mee akkoord ging. Op 19 juli 2024 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd. Op 6 augustus 2024 is het product terug opgehaald en ik heb op 12 augustus 2024 de bevestiging ontvangen dat het product bij u is aangekomen. Tot op heden, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van €168,90. Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Rahime Al Sahlany Bijlagen: * Orderbevestiging * Factuur

Afgesloten
J. C.
28/04/2024

Terugbetaling geretourneerd artikel

Beste, ik bestelde voor mijn zus Melissa Caebergs een tafel zoals ik zelf heb staan. Deze levering werd ook 2 of 3* uitgesteld. Bij levering en openen van de verpakking bleek deze tafel van zeer slechte kwaliteit met beschadigingen. Retour werd aangevraagd. Dit was ook een heel gedoe. Uiteindelijk zijn de tafel in september 2023 komen halen en ging het geld worden terugbetaald. Ondertussen als 6keer gemaild ofzo en telkens zeggen ze dat er aan boekhouding doorgegeven wordt om te betalen. We zijn al 9maanden verder en nog steeds hebben wij onze bijna €500 niet terug mogen ontvangen. Dit is een echte schande. Ik wil graag waarop ik recht heb. Dank u wel voor de tussenkomst. Wij willen terugbetaling en schadevergoeding voor de geleden schade van reeds 9maanden.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform