Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Herstelling
Sinds mei 2025 kan ik mijn cowboy niet meer gebruiken. De ondersteuning werkt niet meer en dit zou volgens cowboy een probleem met de trapas zijn. Ik betaalde voor een technieker aan huis reeds 90 euro en als de stukken geleverd zijn zou deze een afspraak maken met mij. De levertijd was eerst 2 maanden en werd dan naar eind september verplaatst. Nu krijg ik een mail dat het pas eind november zou geleverd worden. Cowboy geeft geen gehoor en ik zit met een fiets die al een half jaar nutteloos in de weg staat. Ik had deze gekocht om kosten te besparen ifv woon-werk verkeer maar rijd al maanden met de auto naar het werk. Het is onbegrijpelijk dat een herstelling zolang kan duren, er komen geen voorstellen richting ruil of terugbetaling. Ik zit vast en wil deze nu gewoon buiten eigenlijk. Had ik maar een deftige fiets gekocht ! Volgens de Europese en Belgische consumentenwetgeving heb ik recht op een kosteloze herstelling of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. Gezien de lange wachttijd en het ontbreken van een oplossing, is aan deze voorwaarde duidelijk niet voldaan. Daarom verzoek ik de ontbinding van de koopovereenkomst en de volledige terugbetaling van het aankoopbedrag, zoals voorzien in de wettelijke garantie, aangezien herstelling of vervanging niet tijdig wordt uitgevoerd en het product niet conform is aan de overeenkomst.
Cowboy - verzoek tot ontbinding koop en terugbetaling
Op 28/01/2024 kocht ik bij Cowboy een Cruiser ST Sand e-bike voor 3197 euro. Sinds 02/05/2025 kan ik de fiets niet meer gebruiken wegens een structureel probleem met het frame. Dit defect maakt het product onveilig en volledig onbruikbaar. Cowboy is op de hoogte van het probleem en voert een eigen actie, maar ondanks meerdere contacten en mijn eigen navraag, heb ik nog steeds geen concreet voorstel voor herstelling of vervanging ontvangen. Het enige wat mij is meegedeeld, is dat ik moet wachten tot ik gecontacteerd word. Dit wachten duurt ondertussen al maanden. Volgens de Europese en Belgische consumentenwetgeving heb ik recht op een kosteloze herstelling of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. Gezien de lange wachttijd en het ontbreken van een oplossing, is aan deze voorwaarde duidelijk niet voldaan. Daarom verzoek ik de ontbinding van de koopovereenkomst en de volledige terugbetaling van het aankoopbedrag, zoals voorzien in de wettelijke garantie, aangezien herstelling of vervanging niet tijdig wordt uitgevoerd en het product niet conform is aan de overeenkomst.
Probleem terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 30/01/2025 heb ik een Cowboy cruiser bij u gekocht voor 2636€ Ik ontving het product niet tijdig, na 6maand wachttijd. Ik deel u hierbij mee dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van deze goederen herroep, wegens nalatigheid. Het order werd reeds geannuleerd op 12/06/2025, waarbij er binnen de 14werkdagen een ontvangstbevestiging zou worden bezorgd. Tot op heden nog geen bevestiging verkregen. Het door mij betaalde bedrag van 2636€ verwacht ik uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van deze mail terugbetaald. U kunt dit bedrag betalen op mijn rekeningnummer BE 18736056328065. Op naam van Tibos-Services BV. Met vriendelijke groet, Kenny Tibos. Bijlagen: • Bevestiging bestelling • Betalingsbewijs
Terugbetaling gebeurt niet
Beste, Op 24 juni 2025 heb ik mijn bestelling van een bijkomende batterij geannuleerd op de site van Cowboy. Ik zou na 14 dagen mijn geld teruggestort krijgen volgens de site van Cowboy maar dit is na 5 weken nog steeds niet het geval. Ik vraag de terugbetaling van 547 euro. Groeten, Joke
Weigering tot terugbetaling
Korte beschrijving van uw probleem Mijn cowboy st4 maakt deel uit van een grotere terugroepactie. Er is gebleken dat het laswerk van mijn frame onveilig is en zou kunnen scheuren na 2500km. Ik heb ondertussen > 5000km op mijn teller. Ik mag al meerdere weken geen gebruik maken van mij elektrische fiets. Ik krijg geen vervangfiets. Ze stuurden mij een bericht dat ik dien te wachten op informatie rond de verdere terugroepactie en herstel. Ik heb al 5 weken niets meer vernomen. Ik heb geëist om financieel vergoed te worden in plaats van het herstel, maar dit is niet mogelijk volgens cowboy. Ik wens eigenlijk mijn geld terug in een plaats van het herstel. Maar cowboy weigert hier op in te gaan. Tegelijkertijd geven ze mij geen alternatief vervoer of zicht op een termijn van herstel. Ze hebben ook recent mijn cowboy Care service abonnement automatisch verlengd. Hiermee kan ik gebruik maken van herstellingen voor 240€ per jaar. Ik heb dit meteen opgezegd (binnen de 10 dagen, volgens hun voorwaarden) maar heb de 240€ niet teruggekregen ondanks een mail waarin stond dat dit binnen de 7 dagen zou behandeld worden. Ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen. Ik wens voor beide zaken een financiële compensatie. En geen verdere abonnementen of herstellingen meer.
Niet Terugbetalen Gecancelde Order
Geachte mevrouw/heer, Op 27-mei-2025 heb ik in uw online winkel een CROSS ST Fiets gekocht, waarbij ik het bedrag van 4238,- heb betaald. Ik heb op 28-mei-2025 besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. De fiets is niet geleverd geweest. Op 12-juni-2025 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde. Tot op heden, na 27 dagen, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van 4238,-. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 3 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, E.B. Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs
constuctiefout kader
Cowboy heeft mij op 2/5 laten weten dat er een fabricagefout is ontdekt bij mijn model C4ST versie MR. En aangezien ik meer dan 2500km heb gereden zou ik voorrang krijgen bij de terugroepactie waarbij mijn kader gratis zal vervangen worden. Maar ik moest onmiddelijk stoppen met fietsen. wat niet mogelijk is daar dit mijn belangrijkste vervoermiddel is. Op 16/5 volgde er een bericht dat men start met de productie vd nieuwe frames ... maar op mijn vraag of er daar een duidelijkere timing is kreeg ik op 22/5 de reactie dat ik de website moest checken maar dat bevat enkel de algemene info dus een maand later staan we nog steeds in de kou. Ik begrijp niet dat als men weet hoeveel kaders er vervangen moet worden en aan welk tempo je ze kan produceren en vervangen er geen timing doorgegeven kan worden. Laat staan wat er gebeurd als ik morgen toch opeens door mijn kader zak en ongeval heb ... kunnen jullie beweging krijgen in dit dossier ?
levering onderdelen
korte beschrijving van uw probleem mijn zoon is gevallen met de (electrische)fiets en we hebben zijn fiets op 1/04/25 bij Mecabice in herstelling gebracht. hij staat daar nu bijna 9 weken en, volgens de hersteller, geraakt hij niet aan de onderdelen.
Riem onbestelbaar
Beste, mijn cowboy is sinds februari binnen omdat de riem gebroken is. Dit is een zeer eenvoudige goedkope herstelling. Behalve dat cowboy geen riemen meer heeft. Onze fiets blijkt onherstelbaar door een leveringsprobleem. Wij zijn niet de enigen, de voorraad staat op min 600. Als we cowboy contacteren krijgen we geen antwoord, en het telefoonnummer is niet meer in gebruik. Graag wil ik weten welke oplossing zij aanbieden. Met vriendelijke groeten
Annulatie en terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 02/12/2024 heb ik een Cowboy Classic bij u gekocht voor €2,356.00. Ik ontving het product op 16/05/2025. In overeenstemming met uw algemene voorwaarden, ik deel u hierbij mee dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van deze goederen herroep. Het product dat ik kocht ontvangt u als retour. Het door mij betaalde bedrag van €2,356.00 verwacht ik uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van de goederen terugbetaald. U kunt dit bedrag betalen op mijn rekeningnummer . Met vriendelijke groet, Alexander Van Ravestyn Bijlagen: • Betalingsbewijs
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten