Middelmatig

41 punten Info

Meest recente klachten

M. V.
22/09/2025

Herstelling

Sinds mei 2025 kan ik mijn cowboy niet meer gebruiken. De ondersteuning werkt niet meer en dit zou volgens cowboy een probleem met de trapas zijn. Ik betaalde voor een technieker aan huis reeds 90 euro en als de stukken geleverd zijn zou deze een afspraak maken met mij. De levertijd was eerst 2 maanden en werd dan naar eind september verplaatst. Nu krijg ik een mail dat het pas eind november zou geleverd worden. Cowboy geeft geen gehoor en ik zit met een fiets die al een half jaar nutteloos in de weg staat. Ik had deze gekocht om kosten te besparen ifv woon-werk verkeer maar rijd al maanden met de auto naar het werk. Het is onbegrijpelijk dat een herstelling zolang kan duren, er komen geen voorstellen richting ruil of terugbetaling. Ik zit vast en wil deze nu gewoon buiten eigenlijk. Had ik maar een deftige fiets gekocht ! Volgens de Europese en Belgische consumentenwetgeving heb ik recht op een kosteloze herstelling of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. Gezien de lange wachttijd en het ontbreken van een oplossing, is aan deze voorwaarde duidelijk niet voldaan. Daarom verzoek ik de ontbinding van de koopovereenkomst en de volledige terugbetaling van het aankoopbedrag, zoals voorzien in de wettelijke garantie, aangezien herstelling of vervanging niet tijdig wordt uitgevoerd en het product niet conform is aan de overeenkomst.

In behandeling
E. W.
14/08/2025

Cowboy - verzoek tot ontbinding koop en terugbetaling

Op 28/01/2024 kocht ik bij Cowboy een Cruiser ST Sand e-bike voor 3197 euro. Sinds 02/05/2025 kan ik de fiets niet meer gebruiken wegens een structureel probleem met het frame. Dit defect maakt het product onveilig en volledig onbruikbaar. Cowboy is op de hoogte van het probleem en voert een eigen actie, maar ondanks meerdere contacten en mijn eigen navraag, heb ik nog steeds geen concreet voorstel voor herstelling of vervanging ontvangen. Het enige wat mij is meegedeeld, is dat ik moet wachten tot ik gecontacteerd word. Dit wachten duurt ondertussen al maanden. Volgens de Europese en Belgische consumentenwetgeving heb ik recht op een kosteloze herstelling of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. Gezien de lange wachttijd en het ontbreken van een oplossing, is aan deze voorwaarde duidelijk niet voldaan. Daarom verzoek ik de ontbinding van de koopovereenkomst en de volledige terugbetaling van het aankoopbedrag, zoals voorzien in de wettelijke garantie, aangezien herstelling of vervanging niet tijdig wordt uitgevoerd en het product niet conform is aan de overeenkomst.

In behandeling
A. B.
7/08/2025

Probleem terugbetaling

Geachte mevrouw/heer, Op 30/01/2025 heb ik een Cowboy cruiser bij u gekocht voor 2636€ Ik ontving het product niet tijdig, na 6maand wachttijd. Ik deel u hierbij mee dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van deze goederen herroep, wegens nalatigheid. Het order werd reeds geannuleerd op 12/06/2025, waarbij er binnen de 14werkdagen een ontvangstbevestiging zou worden bezorgd. Tot op heden nog geen bevestiging verkregen. Het door mij betaalde bedrag van 2636€ verwacht ik uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van deze mail terugbetaald. U kunt dit bedrag betalen op mijn rekeningnummer BE 18736056328065. Op naam van Tibos-Services BV. Met vriendelijke groet, Kenny Tibos. Bijlagen: • Bevestiging bestelling • Betalingsbewijs

In behandeling
J. F.
29/07/2025

Terugbetaling gebeurt niet

Beste, Op 24 juni 2025 heb ik mijn bestelling van een bijkomende batterij geannuleerd op de site van Cowboy. Ik zou na 14 dagen mijn geld teruggestort krijgen volgens de site van Cowboy maar dit is na 5 weken nog steeds niet het geval. Ik vraag de terugbetaling van 547 euro. Groeten, Joke

Afgesloten
F. V.
24/06/2025

Weigering tot terugbetaling

Korte beschrijving van uw probleem Mijn cowboy st4 maakt deel uit van een grotere terugroepactie. Er is gebleken dat het laswerk van mijn frame onveilig is en zou kunnen scheuren na 2500km. Ik heb ondertussen > 5000km op mijn teller. Ik mag al meerdere weken geen gebruik maken van mij elektrische fiets. Ik krijg geen vervangfiets. Ze stuurden mij een bericht dat ik dien te wachten op informatie rond de verdere terugroepactie en herstel. Ik heb al 5 weken niets meer vernomen. Ik heb geëist om financieel vergoed te worden in plaats van het herstel, maar dit is niet mogelijk volgens cowboy. Ik wens eigenlijk mijn geld terug in een plaats van het herstel. Maar cowboy weigert hier op in te gaan. Tegelijkertijd geven ze mij geen alternatief vervoer of zicht op een termijn van herstel. Ze hebben ook recent mijn cowboy Care service abonnement automatisch verlengd. Hiermee kan ik gebruik maken van herstellingen voor 240€ per jaar. Ik heb dit meteen opgezegd (binnen de 10 dagen, volgens hun voorwaarden) maar heb de 240€ niet teruggekregen ondanks een mail waarin stond dat dit binnen de 7 dagen zou behandeld worden. Ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen. Ik wens voor beide zaken een financiële compensatie. En geen verdere abonnementen of herstellingen meer.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 115 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform