Terug

Herstelling

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

M. V.

Naar: Cowboy

22/09/2025

Sinds mei 2025 kan ik mijn cowboy niet meer gebruiken. De ondersteuning werkt niet meer en dit zou volgens cowboy een probleem met de trapas zijn. Ik betaalde voor een technieker aan huis reeds 90 euro en als de stukken geleverd zijn zou deze een afspraak maken met mij. De levertijd was eerst 2 maanden en werd dan naar eind september verplaatst. Nu krijg ik een mail dat het pas eind november zou geleverd worden. Cowboy geeft geen gehoor en ik zit met een fiets die al een half jaar nutteloos in de weg staat. Ik had deze gekocht om kosten te besparen ifv woon-werk verkeer maar rijd al maanden met de auto naar het werk. Het is onbegrijpelijk dat een herstelling zolang kan duren, er komen geen voorstellen richting ruil of terugbetaling. Ik zit vast en wil deze nu gewoon buiten eigenlijk. Had ik maar een deftige fiets gekocht ! Volgens de Europese en Belgische consumentenwetgeving heb ik recht op een kosteloze herstelling of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. Gezien de lange wachttijd en het ontbreken van een oplossing, is aan deze voorwaarde duidelijk niet voldaan. Daarom verzoek ik de ontbinding van de koopovereenkomst en de volledige terugbetaling van het aankoopbedrag, zoals voorzien in de wettelijke garantie, aangezien herstelling of vervanging niet tijdig wordt uitgevoerd en het product niet conform is aan de overeenkomst.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform