Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
T. P.
29/09/2025

Misleidende Site

Op 3/08/2025 wil ik een reis bestellen bij hun. In eerste instantie, en bij het begin van de bestelling dacht ik ,in orde, eerst met 3 dagen en daarna zal ik wel verlengen, doch er liep van alles fout. Ik ben 64 Jaar oud, bestellingen heb ik al 100'den keren gedaan, maar uit mijn ervaring maak ik eerst een account aa, an daarna beslis ik wat ik wil bestellen. Bij hun is dit volledig tegendraads, ik wil iets bestellen, kan niet verkeren denk ik, in orde, ik zal dit wel aanklikken, en kom ik op het laatst uit dat ik een account moet aanmaken. Bij het aanmaken krijg ik Daan de dag erop te zien, dat de bestelling is aangemaakte dat kan niet.

In behandeling
S. S.
27/09/2025

Kosten zonder boeking

Hallo Op sociale media kwam ik reclame tegen voor een reis naar Griekenland tegen een heel goedkope prijs, ik nam een kijkje op de website en vulde enkele gegevens in om de uiteindelijke totaalprijs te weten, waarop ik ineens een email kreeg dat ik een reis geboekt had en direct moest betalen. Ik heb op die mail geantwoord dat ik helemaal niets geboekt heb en dat ik deze reis helemaal niet wou. Daarop kreeg ik antwoord dat ze de reis zouden annuleren en dat ik hiervoor 300€ annuleringskosten moest betalen. Wij hebben meermaals geantwoord dat we helemaal niets geboekt hebben en dus als gevolg niets gaan betalen. Nu krijgen we brieven en sms'en van incassobureau straetus met een nogal dreigende inhoud dat als we niet binnen de 3 dagen betalen zij het dossier aan de rechtbank gaan overdragen. Kan dit zomaar? Alvast bedankt om dit te bekijken

In behandeling
S. K.
26/09/2025

Reizendeals is oplichterij

Beste mevrouw Kley, Hartelijk bedankt voor het bericht. Je geeft aan dat onze website onbetrouwbaar is en dat als je de website bekijkt 5 minuten later een factuur krijgt in de mailbox. Dit is niet correct, wij hebben dit ook al eerder aangegeven. Er zijn meerdere stappen ondernomen: - Allereerst dient er een account aangemaakt te worden, welke bevestigd moet worden in de persoonlijke e-mail. - Na bevestiging via de link die naar het mailadres wordt verzonden, is het account actief. - Vervolgens dient men een reis te selecteren en het aantal reizigers aan te geven. - Hierna klik je op de gewenste vertrekdatum - Een prijsoverzicht verschijnt - Nu moet het hokje aangevinkt worden waarbij staat dat wanneer je op de button ‘boeken met betalingsverplichting’ klikt er een definitieve boeking tot stand komt en dat er geen herroepingsrecht geldt. - Wanneer het hokje is aangevinkt, werkt de onderste button ‘Boeken met betalingsverplichting’ pas. Wanneer hierop wordt geklikt komt er een boeking tot stand. Al onze reizen, de informatie over de reis en de bijbehorende prijzen zijn in te zien zonder al deze stappen te ondernemen. Alleen om te boeken dien je bovengenoemde stappen te ondernemen. Ook geef je het volgende aan “Ik bekeek een reis naar Griekenland: een 3* verblijf inclusief vluchten.” Dit is ook niet correct. Er wordt namelijk nergens aangegeven dat je in een 3* hotel verblijft: Op 15-07-2025 heb je de reis geboekt naar Griekenland, zowel in de tekst van de deal alsmede op de factuur met de boekingsbevesting wordt gevraagd om de factuur binnen 5 dagen te voldoen. Zo kunnen wij namelijk onze tarieven en beschikbaarheid garanderen. Je geeft aan dat je na 5 dagen een dreigende mail met de boodschap dringend te betalen en een betalingsbewijs door te sturen of jullie sturen een incassobureau. Ik heb de herinneringsemail erbij gepakt hier wordt het volgende aangegeven: Beste Sandra Kley, Uit onze administratie blijkt dat je de onderstaande factuur nog niet voldaan hebt. We willen je erop wijzen dat de betaaltermijn van deze factuur verstreken is en verzoeken je vriendelijk doch dringend om de betaling binnen 3 dagen te voldoen. Dit is als volgt mogelijk: 1. Ga naar onze website www.reizendeals.nl 2. Log in op jouw account 3. Klik op ‘mijn account’ en vervolgens op ‘gekochte deals’ Factuur Factuurdatum Vervaldatum Openstaand bedrag Toegangscode 2025-4046 15-07-2025 20-07-2025 € 558,00 077309 Mocht de betaling en deze herinnering elkaar kruisen, dan kun je deze herinnering als niet verzonden beschouwen. Met vriendelijke groet, Reizendeals Er wordt juist vriendelijk verzocht om de betalint te voldoen. Er wordt nergens iets dreigends geuit. Ook geeft he het volgende aan: Eens geboekt weet je de bestemming en de luchthaven van vertrek niet eens en krijg je volgende boodschap: Je vertrekt vanaf Amsterdam, Eindhoven, Düsseldorf (Weeze of Düsseldorf int.) of Brussel (Zaventem of Brussel Charleroi). Wil je vanaf bepaalde luchthavens niet vertrekken, dan kun je luchthavens uitsluiten tegen een toeslag van €50,- per persoon, per luchthaven. Let op dit betekent vanaf welke luchthaven je NIET wenst te reizen. Per luchthaven dat ik uitsloot moest ik € 50 bijbetalen. Ik heb € 300 bijbetaald en expliciet gevraagd om vanuit Zaventem te vertrekken en niet vanuit Charleroi. Het is voor ons onmogelijk om uit Chaleroi te vertrekken. Dat de reis en de luchthaven van vertrek een verrassing is wordt echt meerdere keren zeer duidelijk aangegeven in de tekst van de deal: Het is dus niet zo dat het pas ná boeking duidelijk is dat het om een verrassingsreis gaat en de luchthaven van vertrek ook een verrassing is. Dit staat zeer duidelijk omschreven. In het personalisatieformulier heb je de mogelijkheid (op bais van beschikbaarheid) om luchthavens uit te sluiten tegen een toeslag. Dit is niet verplicht, maar een keuze waar je gebruik van kunt maken. Hier heb je het volgende ingevuld: Dit betekent dus dat je vertrekt vanaf Brussel Zaventem of Brussel Charleroi. Wij hebben ook in de bevestiging aangegeven dat het niet mogelijk is om luchthaven Brussel Charleroi uit te sluiten: Als laatste geef je het volgende aan: De accommodatie: Op de foto van jullie website staat een afbeelding van een accommodatie vlak aan de zee. Wij hebben een accommodatie gekregen dat 1.6 km van het strand ligt, je hebt voor alles een auto nodig. We betaalden voor een 3* verblijf, als ik de foto’s bekijk van dit gedateerde complex is dat zeker geen 3* waard. Nogmaals wordt er nergens aangegeven dat wij een 3* hotel boeken. Er wordt duidelijk aangegeven dat wij een hotel boeken op loopafstand van het strand en dat de foto’s ter illustratie zijn: Tevens wordt het volgende aangegeven: Hotel Panorama Studios ligt op 19 minuten lopen naar het strand volgens de website van Booking. Tevens scoort deze accommodatie een 8,2 op de website van Booking en een 3.7 van de 5 bolletjes op Tripadvisor. De conclusie van bovenstaande is dat alles is geboekt conform de tekst van de deal, hierdoor is het uiteraard mogelijk om jouw reis te annuleren,echter ontvangen wij geen restitutie van de geboekte reisonderdelen. Hierdoor kunnen wij ook geen restitutie verlenen, mede ook omdat alles is geboekt conform de tekst van de deal. Wij wensen je nog een hele prettige dag toe. Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Indien je vragen hebt vernemen wij deze graag van je. Met vriendelijke groet, Maria Reizendeals 0900-1491 Van: Sandra Kley [sandra.kley@antwerpen.be] Verzonden: 16 September 2025 17:00 Aan: info@reizendeals.nl Onderwerp: RE: De reisbescheiden voor de vakantie naar Griekenland Beste Om volgende redenen is dit geen correcte reisdeal: 1/ Jullie zijn zeer onbetrouwbaar, het loopt al mis vanaf je op de website ‘Reizendeals’ terecht komt. Je bekijkt een aanbieding en 5 minuten later krijg je een factuur in je mailbox die binnen de 5 dagen moet betaald worden. Ik bekeek een reis naar Griekenland: een 3* verblijf inclusief vluchten. Na 5 dagen krijg je een dreigende mail met de boodschap dringend te betalen en een betalingsbewijs door te sturen of jullie sturen een incassobureau. Om niet in de problemen te komen heb ik uiteindelijk de factuur van € 390 betaald. 2/ Eens geboekt weet je de bestemming en de luchthaven van vertrek niet eens en krijg je volgende boodschap: Je vertrekt vanaf Amsterdam, Eindhoven, Düsseldorf (Weeze of Düsseldorf int.) of Brussel (Zaventem of Brussel Charleroi). Wil je vanaf bepaalde luchthavens niet vertrekken, dan kun je luchthavens uitsluiten tegen een toeslag van €50,- per persoon, per luchthaven. Let op dit betekent vanaf welke luchthaven je NIET wenst te reizen. Per luchthaven dat ik uitsloot moest ik € 50 bijbetalen. Ik heb € 300 bijbetaald en expliciet gevraagd om vanuit Zaventem te vertrekken en niet vanuit Charleroi. Het is voor ons onmogelijk om uit Chaleroi te vertrekken. 3/ Dan komt de mail met alle reisdocumenten, onwaarschijnlijk om te geloven maar we moeten vertrekken uit Chaleroi! Waarom heb ik die € 300 betaald??? 4/ De accommodatie: Op de foto van jullie website staat een afbeelding van een accommodatie vlak aan de zee. Wij hebben een accommodatie gekregen dat 1.6 km van het strand ligt, je hebt voor alles een auto nodig. We betaalden voor een 3* verblijf, als ik de foto’s bekijk van dit gedateerde complex is dat zeker geen 3* waard. Ik wens mijn volledige reis daarom te annuleren. Gelieve de vliegtuigmaatschappij, het hotel en de transferdienst verwittigen. Groeten Sandra Kley Van: info@reizendeals.nl [info@reizendeals.nl] Verzonden: vrijdag 22 augustus 2025 16:35 Aan: Sandra Kley [sandra.kley@antwerpen.be] Onderwerp: De reisbescheiden voor de vakantie naar Griekenland WAARSCHUWING: DIT IS EEN EXTERNE MAIL Deze mail komt van buiten onze organisatie. Kijk eerst of je het mailadres en de afzender herkent en/of vertrouw

In behandeling
D. H.
23/09/2025

Kosten zonder boeking

Geachte heer/mevrouw, Op vrijdag 4 juli 2025 om 13:05 uur trof ik via Facebook een advertentie aan van het bedrijf Reizendeals.nl. Uit interesse in een vakantieaanbieding heb ik op de link geklikt en mij vervolgens op hun website geregistreerd. Om 13:07 uur ontving ik de bevestigingsmail dat mijn registratie was voltooid. Na registratie heb ik één reisaanbieding (Mallorca) geopend en daarbij uitsluitend het aantal personen en een datum ingevuld om de prijs te kunnen berekenen. Ik heb daarbij géén reservering bevestigd, géén betalingswijze gekozen en geen overeenkomst gesloten. Vervolgens heb ik de website verlaten. Tot mijn verbazing ontving ik om 13:15 uur twee facturen per e-mail, met een totaalbedrag van € 7.490,-. Volgens deze facturen zou ik om 13:09 uur twee reserveringen hebben geplaatst. Dit is onjuist. Ik heb op geen enkel moment een reservering afgerond of akkoord gegeven op enige voorwaarden Direct na ontvangst heb ik Reizendeals.nl per e-mail bericht dat er sprake moet zijn van een vergissing, omdat ik geen boeking had gedaan. Het bedrijf bevestigde daarop dat er twee identieke reserveringen zichtbaar waren en annuleerde er één, maar weigerde de tweede te annuleren. In hun reactie werd gesteld dat ik 35% annuleringskosten diende te betalen, zijnde € 1.310,75. Nadat ik recensies van het  bedrijf Reizendeals.nl  en incassoureau Straetus had gelezen, realiseerde ik me dat ik niet het enige slachtoffer ben van hun frauduleuze acties. Andere slachtoffers hebben precies dezelfde situatie waarin ze gewoon naar de site gingen om naar de aanbiedingen te kijken en uiteindelijk per ongeluk een vlucht bij dit bedrijf boekten met de onmogelijkheid om te annuleren. Langdurige communicatie met het bedrijf heeft niets opgeleverd en op dit moment, 01.09.2025 heb ik een brief ontvangen van incassobureau Straetus waarin werd aangedrongen op betaling van een reeds verhoogd bedrag. Namelijk eisen zij betaling van 1.427 euro 93 cent. Ik heb direct gereageerd op de e-mail van het incassobureau en hen laten weten dat ik een klacht had ingediend en weigerde de onterechte factuur te betalen. Waarna ik een bericht kreeg dat ze mij zouden aanklagen. Ook raadt het incassobureau mij aan een vervolgbrief te schrijven aan Reizendeals.nl , maar aangezien ik al lange tijd probeer contact te leggen met dit bedrijf en geen antwoord heb gekregen waar beide partijen tevreden mee zijn, zie ik geen reden om dit probleem op te lossen. Op 22 september kreeg ik weer een brief van incassobureau Straetus met dreigementen dat ze de duurwaarders op me af zullen sturen. Alle slachtoffers van deze sfeer( meer dan 10 personen) ontvingen identieke brieven op hetzelfde moment, waardoor ik me ook afvraag of de acties van deze organisaties wel legaal zijn. Ik ben de wanhoop nabij en begrijp niet waarom ik zo'n groot bedrag moet betalen om de site gewoon te bezoeken. In mijn persoonlijke account op Reizendeals.nl staan geen afgeronde aankopen. Het blijkt dat ze gewoon beweren dat ik een aankoop heb gedaan en geld in rekening brengen. Ik hoop echt dat u mij kunt helpen dit probleem op te lossen. Met vriendelijke groet Dariia Hrapenko

In behandeling
E. R.
16/09/2025

Reizendeals une arnaque

Madame, Monsieur, Je souhaite déposer une plainte contre la société de voyages néerlandaise Reizendeals et l’agence de recouvrement belge Straetus concernant une réservation de voyage à forfait contestée. 1. Contexte Le 6 mars 2025, en consultant le site internet de Reizendeals, j’ai cliqué sur une offre. Ensuite je recois : Vous venez d'acheter l'offre suivante : 8 jours tout compris en Turquie, dans un complexe hôtelier de luxe 4*. Vols inclus. Le site a généré une facture d’un montant de 1.437,00 €. Je n’ai cependant jamais réglé cette facture. Selon les conditions générales de Reizendeals, aucun formulaire de personnalisation n’est envoyé et aucun service de voyage n’est confirmé tant que le paiement n’a pas été effectué. Donc je me retrouve avec une facture qui a 0 information sur les reservations d'hotel et sur les billets d'avion a mon nom, de mon mari et ma fille. Parce qu'il font les reservation après recevoir l'argent. Donc je me suis dit c'est une arnaque et que je ne payerais jamais sans avoir les choses clairs avant mon depart. 2. Suites données par Reizendeals et Straetus Malgré l’absence de paiement, Reizendeals a considéré la réservation comme « définitive » et a ensuite réclamé des frais d’annulation. Le 1er septembre 2025, j’ai reçu une lettre de Straetus Incasso Belgique réclamant 582,49 € au titre de “frais d’annulation” (35 % du prix facturé + frais de recouvrement). Straetus continue depuis à exiger le paiement. 3. Raisons de la contestation Aucun paiement n’a été effectué par mes soins. Aucun hôtel, vol ou service n’a jamais été confirmé à mon nom. Aucun justificatif de frais d’annulation réels n’a été fourni – uniquement la facture et le formulaire standard. Les propres conditions de Reizendeals stipulent que les services ne sont traités qu’après paiement, ce qui n’a jamais eu lieu. Selon le droit européen (Directives 2011/83/UE, 2015/2302/UE et 2005/29/CE), les professionnels doivent garantir la clarté et la transparence du processus de réservation et ne peuvent réclamer que des frais d’annulation proportionnés et justifiés par des coûts réels. 4. Problèmes juridiques soulevés La réclamation repose uniquement sur le fait « Réserver avec obligation de paiement », mais cet acte n’a pas créé d’obligation réelle en l’absence de paiement et de confirmation. Réclamer 582,49 € sans preuve de coûts réels constitue, selon moi, une pratique commerciale déloyale. Selon la loi belge (Loi du 20 décembre 2002 relative au recouvrement amiable des dettes du consommateur), Straetus doit suspendre ses démarches tant que la dette est contestée. Malgré cela, la société continue à me mettre sous pression. 5. Ce que je demande à Test Achats Je sollicite l’intervention de Test Achats afin de : Faire cesser cette tentative de recouvrement injustifiée de la part de Reizendeals et Straetus. Confirmer que Reizendeals ne peut légalement pas réclamer de frais d’annulation lorsqu’aucun paiement n’a été effectué et qu’aucun service n’a été réservé. M’indiquer les démarches pour me protéger contre toute poursuite judiciaire ou harcèlement supplémentaire.

In behandeling
C. H.
8/09/2025

annulering

heb een mentaal probleem

In behandeling
A. A.
8/09/2025

incasso vordering zonder boeking te doen

Onlangs keek ik naar verschillende reizen op de website van Reizendeals.nl. Ik heb nochtans niets geboekt. Nu kreeg ik een brief van een incassobureau Straetus dat ik een bedrag van 271,01 euro dien te betalen. Ik zou niet weten om welke reis het gaat en heb ook nooit iets gehoord van Reizendeals.nl zelf. Wat kan ik nu doen? Ik ben niet van plan om dit bedrag te betalen, enkel omdat ik op die website ben gaan kijken. Mvg, Alain

In behandeling
D. P.
6/09/2025

Incasso - onterecht

Beste, Op 1-9 ontvingen wij een brief van Straetus Mechelen met de melding dat we een openstaande factuur van 1009.26 € hadden bij reizendeals.NL Wij hebben bij reizendeals nooit een reis geboekt bij Reizendeals.NL. We hebben in mei een aantal websites bezocht om een idee te hebben van prijzen voor een familievakantie. Maar de prijs bij Reizendeals was niet wat we zochten en dus hebben we geen reis bij hen geboekt. We hebben op geen enkel moment een factuur of dergelijke gekregen. Tot onze grote verbazing kregen we nu dus die brief van Straetus over een openstaand saldo van 1009.26 € Hoe kunnen we dit bedrag best betwisten en zorgen dat er geen bijkomende kosten worden aangerekend? Alvast bedankt voor uw hulp in deze zaak. David en Irina Pogosian

Afgesloten
S. O.
5/09/2025

Oplichterij door Reizendeals

Beste, Ik wil graag juridisch advies n.a.v. mijn probleem met Reizendeals. In Mei verscheen plots een reclame van Reizendeals op mijn scherm en ik vond de prijzen interessant. Dus ik was aan het kijken voor een reis, gewoon informatief. Teneinde naar de volgende stap te kunnen gaan, om zoals het uur van vertrek van vlucht, luchthaven van vertrek, info mbt reizigers (namen invullen ?) , het totale bedrag van de reis, enz.. had ik geklikt op een knop om naar de volgende pagina te worden geleid. Maar ik kreeg te zien dat ik al had geboekt. Daarop probeerde ik te annuleren, maar ik kreeg te horen van Reizendeals dat ik al had aangekocht. Ik was in schok, want geen enkele reisoperator werkt zo. Nu heb ik een brief van een incassobureau ontvangen om mij tot betaling te dwingen. Graag uw hulp en juridisch advies aub. Wat moet ik doen om hiervan af te geraken? Ik wil echt niet betalen voor iets waarmee ik niet akkoord ben. Dit is geen correcte handelspraktijk. Heel erg bedankt voor uw hulp. Met vriendelijke groeten, Semra Ozgur.

Afgesloten
D. M.
4/09/2025

Ontvang een factuur maar niets geboekt

Geachte heer/mevrouw, Op 4 juni 2025 heb ik via de website van Reizendeals enkel ingelogd om de beschikbare aanbiedingen te bekijken. Om dit te kunnen doen, moest ik een account aanmaken, wat ik vervolgens heb gedaan. Ik heb daarna enkel enkele data en het aantal personen ingevoerd om een indruk te krijgen van de vakanties. Ik wens te benadrukken dat ik geen enkele bestelling of boeking heb geplaatst. Ik heb de website kort daarna verlaten, zonder aankoop of reservering. Tot mijn verbazing ontving ik enkele minuten later een factuur van € 1.395,00, met de eis om dit bedrag binnen vijf dagen te betalen. Ik ging ervan uit dat het om een vergissing ging en heb er daarom geen verdere aandacht aan besteed, omdat ik zeker wist dat ik niets had geboekt. Tot deze week, toen ik een e-mail ontving van een incassobureau, waarin werd gesteld dat ik € 558,83 verschuldigd zou zijn voor een reis die ik nooit heb gemaakt. Ik ben van mening dat deze handelswijze onrechtmatig, misleidend en intimiderend is. Daarom verzoek ik Test-Aankoop dringend om tussenkomst en ondersteuning in dit dossier. Bijgevoegd vindt u kopieën van de ontvangen e-mails en de factuur. Met vriendelijke groet, Diana Mitkevica

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform