Terug

Kosten zonder boeking

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Annulering

Klacht

D. H.

Naar: Reizendeals.nl

23/09/2025

Geachte heer/mevrouw, Op vrijdag 4 juli 2025 om 13:05 uur trof ik via Facebook een advertentie aan van het bedrijf Reizendeals.nl. Uit interesse in een vakantieaanbieding heb ik op de link geklikt en mij vervolgens op hun website geregistreerd. Om 13:07 uur ontving ik de bevestigingsmail dat mijn registratie was voltooid. Na registratie heb ik één reisaanbieding (Mallorca) geopend en daarbij uitsluitend het aantal personen en een datum ingevuld om de prijs te kunnen berekenen. Ik heb daarbij géén reservering bevestigd, géén betalingswijze gekozen en geen overeenkomst gesloten. Vervolgens heb ik de website verlaten. Tot mijn verbazing ontving ik om 13:15 uur twee facturen per e-mail, met een totaalbedrag van € 7.490,-. Volgens deze facturen zou ik om 13:09 uur twee reserveringen hebben geplaatst. Dit is onjuist. Ik heb op geen enkel moment een reservering afgerond of akkoord gegeven op enige voorwaarden Direct na ontvangst heb ik Reizendeals.nl per e-mail bericht dat er sprake moet zijn van een vergissing, omdat ik geen boeking had gedaan. Het bedrijf bevestigde daarop dat er twee identieke reserveringen zichtbaar waren en annuleerde er één, maar weigerde de tweede te annuleren. In hun reactie werd gesteld dat ik 35% annuleringskosten diende te betalen, zijnde € 1.310,75. Nadat ik recensies van het  bedrijf Reizendeals.nl  en incassoureau Straetus had gelezen, realiseerde ik me dat ik niet het enige slachtoffer ben van hun frauduleuze acties. Andere slachtoffers hebben precies dezelfde situatie waarin ze gewoon naar de site gingen om naar de aanbiedingen te kijken en uiteindelijk per ongeluk een vlucht bij dit bedrijf boekten met de onmogelijkheid om te annuleren. Langdurige communicatie met het bedrijf heeft niets opgeleverd en op dit moment, 01.09.2025 heb ik een brief ontvangen van incassobureau Straetus waarin werd aangedrongen op betaling van een reeds verhoogd bedrag. Namelijk eisen zij betaling van 1.427 euro 93 cent. Ik heb direct gereageerd op de e-mail van het incassobureau en hen laten weten dat ik een klacht had ingediend en weigerde de onterechte factuur te betalen. Waarna ik een bericht kreeg dat ze mij zouden aanklagen. Ook raadt het incassobureau mij aan een vervolgbrief te schrijven aan Reizendeals.nl , maar aangezien ik al lange tijd probeer contact te leggen met dit bedrijf en geen antwoord heb gekregen waar beide partijen tevreden mee zijn, zie ik geen reden om dit probleem op te lossen. Op 22 september kreeg ik weer een brief van incassobureau Straetus met dreigementen dat ze de duurwaarders op me af zullen sturen. Alle slachtoffers van deze sfeer( meer dan 10 personen) ontvingen identieke brieven op hetzelfde moment, waardoor ik me ook afvraag of de acties van deze organisaties wel legaal zijn. Ik ben de wanhoop nabij en begrijp niet waarom ik zo'n groot bedrag moet betalen om de site gewoon te bezoeken. In mijn persoonlijke account op Reizendeals.nl staan geen afgeronde aankopen. Het blijkt dat ze gewoon beweren dat ik een aankoop heb gedaan en geld in rekening brengen. Ik hoop echt dat u mij kunt helpen dit probleem op te lossen. Met vriendelijke groet Dariia Hrapenko


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform