Beste mevrouw Kley,
Hartelijk bedankt voor het bericht.
Je geeft aan dat onze website onbetrouwbaar is en dat als je de website bekijkt 5 minuten later een factuur krijgt in de mailbox.
Dit is niet correct, wij hebben dit ook al eerder aangegeven. Er zijn meerdere stappen ondernomen:
- Allereerst dient er een account aangemaakt te worden, welke bevestigd moet worden in de persoonlijke e-mail.
- Na bevestiging via de link die naar het mailadres wordt verzonden, is het account actief.
- Vervolgens dient men een reis te selecteren en het aantal reizigers aan te geven.
- Hierna klik je op de gewenste vertrekdatum
- Een prijsoverzicht verschijnt
- Nu moet het hokje aangevinkt worden waarbij staat dat wanneer je op de button ‘boeken met betalingsverplichting’ klikt er een definitieve boeking tot stand komt en dat er geen herroepingsrecht geldt.
- Wanneer het hokje is aangevinkt, werkt de onderste button ‘Boeken met betalingsverplichting’ pas. Wanneer hierop wordt geklikt komt er een boeking tot stand.
Al onze reizen, de informatie over de reis en de bijbehorende prijzen zijn in te zien zonder al deze stappen te ondernemen.
Alleen om te boeken dien je bovengenoemde stappen te ondernemen.
Ook geef je het volgende aan “Ik bekeek een reis naar Griekenland: een 3* verblijf inclusief vluchten.”
Dit is ook niet correct. Er wordt namelijk nergens aangegeven dat je in een 3* hotel verblijft:
Op 15-07-2025 heb je de reis geboekt naar Griekenland, zowel in de tekst van de deal alsmede op de factuur met de boekingsbevesting wordt gevraagd om de factuur binnen 5 dagen te voldoen. Zo kunnen wij namelijk onze tarieven en beschikbaarheid garanderen.
Je geeft aan dat je na 5 dagen een dreigende mail met de boodschap dringend te betalen en een betalingsbewijs door te sturen of jullie sturen een incassobureau.
Ik heb de herinneringsemail erbij gepakt hier wordt het volgende aangegeven:
Beste Sandra Kley,
Uit onze administratie blijkt dat je de onderstaande factuur nog niet voldaan hebt. We willen je erop wijzen dat de betaaltermijn van deze factuur verstreken is en verzoeken je vriendelijk doch dringend om de betaling binnen 3 dagen te voldoen.
Dit is als volgt mogelijk:
1. Ga naar onze website www.reizendeals.nl
2. Log in op jouw account
3. Klik op ‘mijn account’ en vervolgens op ‘gekochte deals’
Factuur Factuurdatum Vervaldatum Openstaand bedrag Toegangscode
2025-4046
15-07-2025 20-07-2025 € 558,00 077309
Mocht de betaling en deze herinnering elkaar kruisen, dan kun je deze herinnering als niet verzonden beschouwen.
Met vriendelijke groet,
Reizendeals
Er wordt juist vriendelijk verzocht om de betalint te voldoen. Er wordt nergens iets dreigends geuit.
Ook geeft he het volgende aan:
Eens geboekt weet je de bestemming en de luchthaven van vertrek niet eens en krijg je volgende boodschap:
Je vertrekt vanaf Amsterdam, Eindhoven, Düsseldorf (Weeze of Düsseldorf int.) of Brussel (Zaventem of Brussel Charleroi). Wil je vanaf bepaalde luchthavens niet vertrekken, dan kun je luchthavens uitsluiten tegen een toeslag van €50,- per persoon, per luchthaven. Let op dit betekent vanaf welke luchthaven je NIET wenst te reizen.
Per luchthaven dat ik uitsloot moest ik € 50 bijbetalen. Ik heb € 300 bijbetaald en expliciet gevraagd om vanuit Zaventem te vertrekken en niet vanuit Charleroi.
Het is voor ons onmogelijk om uit Chaleroi te vertrekken.
Dat de reis en de luchthaven van vertrek een verrassing is wordt echt meerdere keren zeer duidelijk aangegeven in de tekst van de deal:
Het is dus niet zo dat het pas ná boeking duidelijk is dat het om een verrassingsreis gaat en de luchthaven van vertrek ook een verrassing is. Dit staat zeer duidelijk omschreven.
In het personalisatieformulier heb je de mogelijkheid (op bais van beschikbaarheid) om luchthavens uit te sluiten tegen een toeslag. Dit is niet verplicht, maar een keuze waar je gebruik van kunt maken. Hier heb je het volgende ingevuld:
Dit betekent dus dat je vertrekt vanaf Brussel Zaventem of Brussel Charleroi.
Wij hebben ook in de bevestiging aangegeven dat het niet mogelijk is om luchthaven Brussel Charleroi uit te sluiten:
Als laatste geef je het volgende aan:
De accommodatie: Op de foto van jullie website staat een afbeelding van een accommodatie vlak aan de zee. Wij hebben een accommodatie gekregen dat 1.6 km van het strand ligt, je hebt voor alles een auto nodig. We betaalden voor een 3* verblijf, als ik de foto’s bekijk van dit gedateerde complex is dat zeker geen 3* waard.
Nogmaals wordt er nergens aangegeven dat wij een 3* hotel boeken.
Er wordt duidelijk aangegeven dat wij een hotel boeken op loopafstand van het strand en dat de foto’s ter illustratie zijn:
Tevens wordt het volgende aangegeven:
Hotel Panorama Studios ligt op 19 minuten lopen naar het strand volgens de website van Booking.
Tevens scoort deze accommodatie een 8,2 op de website van Booking en een 3.7 van de 5 bolletjes op Tripadvisor.
De conclusie van bovenstaande is dat alles is geboekt conform de tekst van de deal, hierdoor is het uiteraard mogelijk om jouw reis te annuleren,echter ontvangen wij geen restitutie van de geboekte reisonderdelen. Hierdoor kunnen wij ook geen restitutie verlenen, mede ook omdat alles is geboekt conform de tekst van de deal.
Wij wensen je nog een hele prettige dag toe.
Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Indien je vragen hebt vernemen wij deze graag van je.
Met vriendelijke groet,
Maria
Reizendeals
0900-1491
Van: Sandra Kley [sandra.kley@antwerpen.be]
Verzonden: 16 September 2025 17:00
Aan: info@reizendeals.nl
Onderwerp: RE: De reisbescheiden voor de vakantie naar Griekenland
Beste
Om volgende redenen is dit geen correcte reisdeal:
1/ Jullie zijn zeer onbetrouwbaar, het loopt al mis vanaf je op de website ‘Reizendeals’ terecht komt. Je bekijkt een aanbieding en 5 minuten later krijg je een factuur in je mailbox die binnen de 5 dagen moet betaald worden. Ik bekeek een reis naar Griekenland: een 3* verblijf inclusief vluchten.
Na 5 dagen krijg je een dreigende mail met de boodschap dringend te betalen en een betalingsbewijs door te sturen of jullie sturen een incassobureau.
Om niet in de problemen te komen heb ik uiteindelijk de factuur van € 390 betaald.
2/ Eens geboekt weet je de bestemming en de luchthaven van vertrek niet eens en krijg je volgende boodschap:
Je vertrekt vanaf Amsterdam, Eindhoven, Düsseldorf (Weeze of Düsseldorf int.) of Brussel (Zaventem of Brussel Charleroi). Wil je vanaf bepaalde luchthavens niet vertrekken, dan kun je luchthavens uitsluiten tegen een toeslag van €50,- per persoon, per luchthaven. Let op dit betekent vanaf welke luchthaven je NIET wenst te reizen.
Per luchthaven dat ik uitsloot moest ik € 50 bijbetalen. Ik heb € 300 bijbetaald en expliciet gevraagd om vanuit Zaventem te vertrekken en niet vanuit Charleroi.
Het is voor ons onmogelijk om uit Chaleroi te vertrekken.
3/ Dan komt de mail met alle reisdocumenten, onwaarschijnlijk om te geloven maar we moeten vertrekken uit Chaleroi! Waarom heb ik die € 300 betaald???
4/ De accommodatie: Op de foto van jullie website staat een afbeelding van een accommodatie vlak aan de zee. Wij hebben een accommodatie gekregen dat 1.6 km van het strand ligt, je hebt voor alles een auto nodig. We betaalden voor een 3* verblijf, als ik de foto’s bekijk van dit gedateerde complex is dat zeker geen 3* waard.
Ik wens mijn volledige reis daarom te annuleren.
Gelieve de vliegtuigmaatschappij, het hotel en de transferdienst verwittigen.
Groeten
Sandra Kley
Van: info@reizendeals.nl [info@reizendeals.nl]
Verzonden: vrijdag 22 augustus 2025 16:35
Aan: Sandra Kley [sandra.kley@antwerpen.be]
Onderwerp: De reisbescheiden voor de vakantie naar Griekenland
WAARSCHUWING: DIT IS EEN EXTERNE MAIL
Deze mail komt van buiten onze organisatie. Kijk eerst of je het mailadres en de afzender herkent en/of vertrouw