Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
E. C.
14/10/2024

batterij werkt niet

Ik liet batterijen plaatsen eind vorig jaar. In april heb ik u laten langskomen omdat ze niet werkten ondanks reset. Toen is iemand geweest met (tijdelijk) goed gevolg. Vandaag zijn de batterijen alweer helemaal uit dienst (ondanks reset). Kan dit definitief worden verholpen?

Afgesloten
P. V.
24/04/2024

Problemen omvormer en steeds 185 kost interventie

Beste, Durasun laat 185 euro betalen voor inbrengen omvormer in bestaande installatie dat gedaan is door de techniekers van de zonnepanelen en niet door durasun die de batterij plaatste. Verder wordt ik als klant verweten en ten schande gezet op sociale media.... dat ik zogezegd deur niet opendeed als ze er waren ofzo dat totaal niet waar is. Nu weer error op de sofar omvormer. En alles nemen van het net en batterij dat weer niets doet. Factuur 2 dagen geleden betaald. Nx gedetailleerd zodat ik zelfs geen subsidies kanaanvragen bij fluvius. Per interventie betaal ik bijna 200 euro heb installatie 3 maand en heb elke maand extra kosten. Ik ben het zat! Ik wil die error weg en ga niet weer opdraaien , want ineens is garantie niet op werkuren en verplaatsing die ze hier voor 11 min 180 euro hebben aangerekend . En krijg je nog dreig telefoons van hun ook. Tegenwoordig moet je alles pikken van bedrijven en het er maar bij laten.

Opgelost
E. C.
1/04/2024

batterijen werken niet (meer)

Ik bestelde 2 batterijen in december via de groepsaankoop OVLSinds enkele weken werken deze batterijen niet meer.Bij navraag en multiepele resets,Krijg ik de melding (2 weken geleden) ‘dat er een informaticafout is, die ze zo snel mogelijk trachten te herstellen’.Ondertussen heb ik wel geïnvesteerd, maar geen opbrengst, integendeel.Ik ben geduldig, maar hoe lang moet ik dit zijn?

Opgelost
M. D.
19/03/2023

Levering van niet werkende batterijen

Beste,Op 19/09/22 installeerde een onderaannemer van Durasun zonnepanelen en 4 batterijen ipv 2 batterijen. Zij konden deze batterijen niet werkend krijgen.In de eerste week van januari 2023 plots reactie van Durasun. Wij moesten plots een digitale meter aanschaffen zoniet zouden de batterijen niet werken. Dit gebeurde dan ook. Vervolgens verschillende interventies van Durasun met weinig kennis om deze batterijen aan de praat te krijgen wat niet lukte tot eind februari na 200 telefoontjes.Batterijen hebben 3 weken gewerkt en nu slaan ze terug op veiligheid.Waar is de fout , omvormer of batterijen ?Wij hebben voor deze batterijen 4300 euro betaald zonder enig rendement tot op heden na 6 maanden.Ongelofelijk veel uren ingestoken op probleem op te lossen.Bellen met de service heeft geen nut want als antwoord krijgen wij steeds , wij geven het door aan een collega. Meestal komt er dan wel iemand maar kan het nooit oplossen.Aldus onze vraag is om ons een batterij te bezorgen die dadelijk werkzaam is.Wij zijn hopeloos !!!!

Afgesloten
G. V.
14/12/2022

Zonnepanelen en thuisbatterij defect

Op 2/11/2021 sloot ik de overeenkomst met Durasun voor het plaatsen van een zonnepaneel installatie 8760WP met driefasige hybride omvormer en 12,5kwh batterij. Helaas vertoont deze een gebrek en heeft het niet alle eigenschappen van een normale werking. Ik heb de volgende klacht: als het verbruik onder de 250W zakt stopt de batterij met levering en wordt er stroom van het net genomen.Ik heb u gevraagd op 17/10/2022 per mail, op 25/10/2022 en 4/11/2022 telefonisch de omvormer met batterij te repareren. Dat is niet gebeurd.Na verschillende mails en telefoons kreeg ik op 7/12 het volgende antwoord.Sofar heeft bij jullie een update gedaan, maar ik denk dat ze iets niet volledig in orde hebben gemaakt. Ik heb hen gevraagd dit te checken en ik verwacht daar eerstdaags een antwoord op.Met een beetje geluk begint uw installatie dan meteen terug te werken.Sinds 3/12/22 ligt de installatie volledig in panne en staan de batterijen op 0% met onherstelbare schade tot gevolg.Ik heb ondertussen al verschillende keren gemaild en gebeld helaas zonder gevolg.

Afgesloten
K. L.
21/09/2022

Niet correct functionerende Retrofit batterijsysteem

Beste, Ik bestelde aan het begin van het jaar een uitbreiding van mijn huidige pv installatie en een thuisbatterij van 10kWh. Enkele mailtjes en telefoontjes met specificaties en details werden overlopen met als gevolg dat ik een offerte kreeg toegestuurd van een systeem dat zou moeten werken. Ik betaalde de 40% voorschot en de installatie zou binnen 6weken werd mij verzekerd worden geinstalleerd. dit vooral ivm de werkzaamheden tbv mijn verbouwing.Uiteindelijk moesten er enkele telefoontjes volgen zodat er uberhaupt een technische opname kon gebeuren, want dit moest gebeuren omdat zij meenden dat dit anders niet kon worden geplaatst. Ondanks dat dit in mijn opinie volstrekt onnodig was. Dit omdat mijn installatie volledig in detail op technische tekeningen stond en recentelijk gekeurd was om te voldoen aan het AREI tbv van een netverzwaring.nu kwamen zij op 2 mei, was de scope of work tot mijn grote verbazing anders dan aangegeven bij de opname en probeerde de externe partij ingeschakeld door durasun na instructies tot nog altijd de installatie anders te plaatsen. Na enkele discussies werd er getracht mijn systeem op te starten echter was er voor de panelen kabelbreuk en de omvormer gaf de verkeerde waarden mbt het verbruik. Uiteindelijk na 3 bezoekjes kon ik zelf de het e.e.a. in orde maken en kon ik de pv installatie in bedrijf stellen. Hierna echter begon helaas pas echt het relaas met durasun, want de omvormer is niet werkend te krijgen. De CT klemmen waren met tape bevestigd aan mijn installatie door de aannemer en ze besloten een andere partij te sturen die constateerde dat de 1e omvormer defect was. wederom diende ik te wachten en kwamen ze ongeveer een maand later met een nieuwe aanzetten na aandringen en enkele gemiste afspraken, want zij wilden de oude aan de muur gehangen defecte unit eerst voor garantie opsturen. De 2e moest echter voorzien worden van nieuwe firmware. wederom moest ik dagen voorzien, maar enkele keren werden de afspraken vanuit durasun afgezegd zonder mij te notificeren waardoor ik in totaal 8 vakantiedagen heb mogen opnemen voor de bezoekjes waarbij durasun of onderaannemers doodleuk enkele dagen niet kwamen opdagen en als ze al kwamen pas zeer laat op de namiddag. nu kregen ze uiteindelijk de 2e unit even werkend, maar na 2dagen gaf deze de geest. ik had na de 1e unit al mijn vertrouwen in durasun opgezegd echter met beloften van een andere oplossing werd ik als klant binnen gehouden. er zou een LV5200 FOX ESS batterij worden geleverd die ik dan met de ME3000SP dmv een 3~meter zou kunnen voorzien van correcte verbruikswaarden. Dit zou allemaal natuurlijk geen probleem zijn de unit zou worden voorzien van een firmware die dit kon. Uiteindelijk hebben zij nu een 3e unit geinstalleerd maar zonder FOX ESS LV5200 en de firmware mocht niet geinstalleerd worden want deze zou niet in orde zijn volgens een snel ingeziene email. Ook dacht de monteur dat ik zelf de 3~meter zou installeren en de CT klemmen behouden konden worden met de onnauwkeurige waarden en de zooi in mijn E-kast die werd met de seconde erger.Durasun wist mij vervolgens 2 dagen erna pas te melden dat de FOX ess niet zou werken volgens hen en ook zouden ze een betere unit hebben geinstalleerd meenden zij, maar wederom mocht ik tig keer bellen om uberhaupt iemand aan de telefoon te krijgen die me te woord kon staan. helaas werkt tot op de dag van vandaag de unit niet naar behoren en ook wordt naar mijn opinie aardig wat blufpoker gespeeld, echter dat wordt telkens gepareerd doordat ik als ingenieur daadwerkelijk kennis van de materie heb. De doorsnee klant kan niet anders dan geloven wat zij aangeven, maar mijn verbruik ging van 5 naar 4 kWh. Daar heb ik niet echt een systeem van 6000euro nodig. Na wat aanpassingen is deze wel iets nauwkeuriger maar meten zoals deze zou moeten daar is geen sprake van. Er zijn tientalle loze beloftes en afspraken geweest. ik heb hen algemene voorwaarden doorgenomen en volgens hen kan het allemaal ondanks dat zij stellen dat zij zich ertoe verbinden geschikt personeel te leveren echter dit relaas is alles behalve professioneel. ik heb op mijn eigen kosten vrije dagen moeten opnemen waardoor ik kan stellen dat ik alleen hierdoor al een verlies moet nemen van ongeveer €2500,- hierbij reken ik niet de tijd die ik erin heb moeten stoppen om hen te pakken te krijgen en ook niet de verliezen die ik heb ondervonden aan energie die ik aan netprijzen heb moeten afnemen de afgelopen 4 maanden. Ze weigeren zich realistisch op te stellen want tot op heden heeft de retrofit installatie een 2 dagen gefunctioneerd op de eerste 3,5 maanden.het personeel kan niet anders dan toegeven dat ik engelen geduld heb gehad, maar vooralsnog geven ze aan dat zij niets kunnen en ik kreeg geen echte alternatieven naast wachten tot de LV5200 binnen zou zijn maar dan komen ze aanzetten met een andere installatie die inferieur is aan hetgeen mij geboden/toegezegd is.

Afgesloten
P. P.
22/11/2021

Uiterste installatiedatum overschreden

Beste, Ik bestelde zonnepanelen en een thuisbatterij via Groepsaankoop OostVlaanderen.De zonnepanelen en batterij worden geleverd, geplaatst en gekeurd door Durasun.Op mijn contract met Durasun staat 30/10/2021 als uiterste installatiedatum en deze is reeds ruime tijd overschreden.Doordat de installatie nog steeds niet af is, zal ik premies voor zonnepanelen en een thuisbatterij mislopen.Ik wens niet de dupe te zijn van een bedrijf dat zijn afspraken niet nakomt en verwacht een financiële compensatie.Mvg, PJ

Opgelost
P. V.
18/02/2021

Zonnepanelen fout aangesloten

Beste Op 18 september plaatste u op ons dak de gevraagde zonnepanelen. Op 24 september werd de bijhorende omvormer geplaatst. De elektricien die de omvormer plaatste kon al zeggen dat de installatie wellicht afgekeurd zou worden omdat hij de omvormer niet met de hoofdzekeringkast had verbonden, maar met een bijkomende zekeringkast dichterbij de omvormer die enkel gevoed werd door een 2,5mm2 kabel. Deze voldoet voor het huishoudelijk gebruik, maar is onvoldoende voor de 20 zonnepanelen die er liggen.Zo geschiedde dat op 16/11/2020 onze installatie om die reden afgekeurd werd. Wij brachten u hiervan meteen telefonisch op de hoogte en drongen er op aan dat wij graag snel van u een oplossing wilden, zodat onze installatie toch nog voor 31/12/2020 herkeurd kon worden. Op 2/12/2020 worden we op de hoogte gebracht via mail dat een herkeuring zal plaatsvinden op 24/12/2020 (de laatste werkdag van 2020). Een bericht over wanneer de inbreuken hersteld zullen worden ontvangen we tot dan niet. Ook telefonisch kan niemand bereikt worden die mij kan verder helpen met de inplanning van de herstellingen.Gezien de heersende tijdsdruk om beroep te kunnen doen op de terugdraaiende meter besluiten we op 2/12/2020 het heft in eigen handen te nemen en op zoek te gaan naar een elektricien die de inbreuken voor ons tijdig kan wegwerken.Gezien de eindejaarsdrukte die de terugtellende meter veroorzaakt laten de eerste 4 elektriciens mij weten dat ze voor 31/12/2020 niets meer kunnen inplannen. Wanneer nr 5 toch nog een gaatje heeft later diezelfde week besluiten we met hem in zee te gaan.Gezien de complexe structuur van onze woning zijn de enige opties om de kabel correct aan te sluiten een trace onder het voetpad en onder onze oprit of over het dak.Beide opties zouden ongeveer evenveel tijd in beslag nemen (+/-20u) dus evenveel kosten namelijk €2000.Na meermaals u opnieuw te proberen contacteren om u op de hoogte te brengen van de huidige situatie staat u mij niet te woord. Op 17/12/2020, slechts 4 werkdagen voor de herkeuring dus, stuurt u mij een mail dat we de kabel zelf zouden moeten voorzien (binnen de 2dagen dus?!).Volgens het contract met iChoosr zorgt u voor een volledige en correcte aansluiting, wat u vanaf dan tracht te ontlopen. Moest de communicatie vlotter gelopen zijn, hadden we vast sneller tot een compromis kunnen komen, maar uw laatste voorstel om €250 tegemoet te komen is een slag in het gezicht.Ik wens een vergoeding voor het werk dat wij hebben laten uitvoeren omdat u het naliet. Wij wensen een aftrek van de door ons gemaakte kosten op jullie factuur. Dwz dat wij bereid zijn een openstaand bedrag van € 3.546,44 aan jullie over te maken.Hopend op een positief antwoord.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform