Terug

Zonnepanelen fout aangesloten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Durasun

18/02/2021

Beste Op 18 september plaatste u op ons dak de gevraagde zonnepanelen. Op 24 september werd de bijhorende omvormer geplaatst. De elektricien die de omvormer plaatste kon al zeggen dat de installatie wellicht afgekeurd zou worden omdat hij de omvormer niet met de hoofdzekeringkast had verbonden, maar met een bijkomende zekeringkast dichterbij de omvormer die enkel gevoed werd door een 2,5mm2 kabel. Deze voldoet voor het huishoudelijk gebruik, maar is onvoldoende voor de 20 zonnepanelen die er liggen.Zo geschiedde dat op 16/11/2020 onze installatie om die reden afgekeurd werd. Wij brachten u hiervan meteen telefonisch op de hoogte en drongen er op aan dat wij graag snel van u een oplossing wilden, zodat onze installatie toch nog voor 31/12/2020 herkeurd kon worden. Op 2/12/2020 worden we op de hoogte gebracht via mail dat een herkeuring zal plaatsvinden op 24/12/2020 (de laatste werkdag van 2020). Een bericht over wanneer de inbreuken hersteld zullen worden ontvangen we tot dan niet. Ook telefonisch kan niemand bereikt worden die mij kan verder helpen met de inplanning van de herstellingen.Gezien de heersende tijdsdruk om beroep te kunnen doen op de terugdraaiende meter besluiten we op 2/12/2020 het heft in eigen handen te nemen en op zoek te gaan naar een elektricien die de inbreuken voor ons tijdig kan wegwerken.Gezien de eindejaarsdrukte die de terugtellende meter veroorzaakt laten de eerste 4 elektriciens mij weten dat ze voor 31/12/2020 niets meer kunnen inplannen. Wanneer nr 5 toch nog een gaatje heeft later diezelfde week besluiten we met hem in zee te gaan.Gezien de complexe structuur van onze woning zijn de enige opties om de kabel correct aan te sluiten een trace onder het voetpad en onder onze oprit of over het dak.Beide opties zouden ongeveer evenveel tijd in beslag nemen (+/-20u) dus evenveel kosten namelijk €2000.Na meermaals u opnieuw te proberen contacteren om u op de hoogte te brengen van de huidige situatie staat u mij niet te woord. Op 17/12/2020, slechts 4 werkdagen voor de herkeuring dus, stuurt u mij een mail dat we de kabel zelf zouden moeten voorzien (binnen de 2dagen dus?!).Volgens het contract met iChoosr zorgt u voor een volledige en correcte aansluiting, wat u vanaf dan tracht te ontlopen. Moest de communicatie vlotter gelopen zijn, hadden we vast sneller tot een compromis kunnen komen, maar uw laatste voorstel om €250 tegemoet te komen is een slag in het gezicht.Ik wens een vergoeding voor het werk dat wij hebben laten uitvoeren omdat u het naliet. Wij wensen een aftrek van de door ons gemaakte kosten op jullie factuur. Dwz dat wij bereid zijn een openstaand bedrag van € 3.546,44 aan jullie over te maken.Hopend op een positief antwoord.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform