Beste, Ik bestelde aan het begin van het jaar een uitbreiding van mijn huidige pv installatie en een thuisbatterij van 10kWh. Enkele mailtjes en telefoontjes met specificaties en details werden overlopen met als gevolg dat ik een offerte kreeg toegestuurd van een systeem dat zou moeten werken. Ik betaalde de 40% voorschot en de installatie zou binnen 6weken werd mij verzekerd worden geinstalleerd. dit vooral ivm de werkzaamheden tbv mijn verbouwing.Uiteindelijk moesten er enkele telefoontjes volgen zodat er uberhaupt een technische opname kon gebeuren, want dit moest gebeuren omdat zij meenden dat dit anders niet kon worden geplaatst. Ondanks dat dit in mijn opinie volstrekt onnodig was. Dit omdat mijn installatie volledig in detail op technische tekeningen stond en recentelijk gekeurd was om te voldoen aan het AREI tbv van een netverzwaring.nu kwamen zij op 2 mei, was de scope of work tot mijn grote verbazing anders dan aangegeven bij de opname en probeerde de externe partij ingeschakeld door durasun na instructies tot nog altijd de installatie anders te plaatsen. Na enkele discussies werd er getracht mijn systeem op te starten echter was er voor de panelen kabelbreuk en de omvormer gaf de verkeerde waarden mbt het verbruik. Uiteindelijk na 3 bezoekjes kon ik zelf de het e.e.a. in orde maken en kon ik de pv installatie in bedrijf stellen. Hierna echter begon helaas pas echt het relaas met durasun, want de omvormer is niet werkend te krijgen. De CT klemmen waren met tape bevestigd aan mijn installatie door de aannemer en ze besloten een andere partij te sturen die constateerde dat de 1e omvormer defect was. wederom diende ik te wachten en kwamen ze ongeveer een maand later met een nieuwe aanzetten na aandringen en enkele gemiste afspraken, want zij wilden de oude aan de muur gehangen defecte unit eerst voor garantie opsturen. De 2e moest echter voorzien worden van nieuwe firmware. wederom moest ik dagen voorzien, maar enkele keren werden de afspraken vanuit durasun afgezegd zonder mij te notificeren waardoor ik in totaal 8 vakantiedagen heb mogen opnemen voor de bezoekjes waarbij durasun of onderaannemers doodleuk enkele dagen niet kwamen opdagen en als ze al kwamen pas zeer laat op de namiddag. nu kregen ze uiteindelijk de 2e unit even werkend, maar na 2dagen gaf deze de geest. ik had na de 1e unit al mijn vertrouwen in durasun opgezegd echter met beloften van een andere oplossing werd ik als klant binnen gehouden. er zou een LV5200 FOX ESS batterij worden geleverd die ik dan met de ME3000SP dmv een 3~meter zou kunnen voorzien van correcte verbruikswaarden. Dit zou allemaal natuurlijk geen probleem zijn de unit zou worden voorzien van een firmware die dit kon. Uiteindelijk hebben zij nu een 3e unit geinstalleerd maar zonder FOX ESS LV5200 en de firmware mocht niet geinstalleerd worden want deze zou niet in orde zijn volgens een snel ingeziene email. Ook dacht de monteur dat ik zelf de 3~meter zou installeren en de CT klemmen behouden konden worden met de onnauwkeurige waarden en de zooi in mijn E-kast die werd met de seconde erger.Durasun wist mij vervolgens 2 dagen erna pas te melden dat de FOX ess niet zou werken volgens hen en ook zouden ze een betere unit hebben geinstalleerd meenden zij, maar wederom mocht ik tig keer bellen om uberhaupt iemand aan de telefoon te krijgen die me te woord kon staan. helaas werkt tot op de dag van vandaag de unit niet naar behoren en ook wordt naar mijn opinie aardig wat blufpoker gespeeld, echter dat wordt telkens gepareerd doordat ik als ingenieur daadwerkelijk kennis van de materie heb. De doorsnee klant kan niet anders dan geloven wat zij aangeven, maar mijn verbruik ging van 5 naar 4 kWh. Daar heb ik niet echt een systeem van 6000euro nodig. Na wat aanpassingen is deze wel iets nauwkeuriger maar meten zoals deze zou moeten daar is geen sprake van. Er zijn tientalle loze beloftes en afspraken geweest. ik heb hen algemene voorwaarden doorgenomen en volgens hen kan het allemaal ondanks dat zij stellen dat zij zich ertoe verbinden geschikt personeel te leveren echter dit relaas is alles behalve professioneel. ik heb op mijn eigen kosten vrije dagen moeten opnemen waardoor ik kan stellen dat ik alleen hierdoor al een verlies moet nemen van ongeveer €2500,- hierbij reken ik niet de tijd die ik erin heb moeten stoppen om hen te pakken te krijgen en ook niet de verliezen die ik heb ondervonden aan energie die ik aan netprijzen heb moeten afnemen de afgelopen 4 maanden. Ze weigeren zich realistisch op te stellen want tot op heden heeft de retrofit installatie een 2 dagen gefunctioneerd op de eerste 3,5 maanden.het personeel kan niet anders dan toegeven dat ik engelen geduld heb gehad, maar vooralsnog geven ze aan dat zij niets kunnen en ik kreeg geen echte alternatieven naast wachten tot de LV5200 binnen zou zijn maar dan komen ze aanzetten met een andere installatie die inferieur is aan hetgeen mij geboden/toegezegd is.