Terug

Zonnepanelen en thuisbatterij defect

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: Durasun

14/12/2022

Op 2/11/2021 sloot ik de overeenkomst met Durasun voor het plaatsen van een zonnepaneel installatie 8760WP met driefasige hybride omvormer en 12,5kwh batterij. Helaas vertoont deze een gebrek en heeft het niet alle eigenschappen van een normale werking. Ik heb de volgende klacht: als het verbruik onder de 250W zakt stopt de batterij met levering en wordt er stroom van het net genomen.Ik heb u gevraagd op 17/10/2022 per mail, op 25/10/2022 en 4/11/2022 telefonisch de omvormer met batterij te repareren. Dat is niet gebeurd.Na verschillende mails en telefoons kreeg ik op 7/12 het volgende antwoord.Sofar heeft bij jullie een update gedaan, maar ik denk dat ze iets niet volledig in orde hebben gemaakt. Ik heb hen gevraagd dit te checken en ik verwacht daar eerstdaags een antwoord op.Met een beetje geluk begint uw installatie dan meteen terug te werken.Sinds 3/12/22 ligt de installatie volledig in panne en staan de batterijen op 0% met onherstelbare schade tot gevolg.Ik heb ondertussen al verschillende keren gemaild en gebeld helaas zonder gevolg.

Berichten (3)

Durasun

Naar: G. V.

15/12/2022

Beste,Betreft het dossier van Dhr. Vandecauter, informeren we u graag dat we almeerdere weken in overleg zijn met de fabrikant om dit probleem op telossen.Sinds 17 november zijn we ook wekelijks in contact met de klant om hem teinformeren.De feedback op de mail van 7 december werd door de klant positiefbeantwoord *Leuk een antwoord te krijgen op mijn service aanvraag. Hopelijk komt hetsnel in orde maar dat beetje geluk heb ik nog niet gehad.**Spijtig dat er steeds zoveel tijd moet overgaan vooraleer er iets aangedaan wordt, ik wacht van 17/10/2022.*Op 12 december mochten we een nieuwe mail ontvangen van de klant, waarop weinmiddels een interventie gepland op 23 december 2022 om de omvormer tewisselen bij de klant zodat dit probleem definitief wordt opgelost.De klant werd hiervan op de hoogte gesteld.Voor verdere vragen en informatie blijven we ter beschikking.Met zonnige groetenService Team Durasunservice@durasun.be013 444 353www.durasun.beAfhaalmagazijn Schipperstr. 5 in Ham: open op afspraakTelefonisch:elke werkdag: 9u-12umaandag, dinsdag en donderdag: 13u - 17uOp wo 14 dec. 2022 om 21:27 schreef

G. V.

Naar: Durasun

15/12/2022

Wat hebben jullie dan zoal gedaan in die meerdere weken?Wekelijks in contact met de klant is omdat ik jullie mail en bel en slechts 1 keer een antwoord gehad zoals ik al aangaf. Dat er een interventie gepland is heb ik pas vandaag ontvangen na dat ik via test aankoop een klacht heb ingediend. Ik hoop dat het probleem na de interventie inderdaad definitief opgelost is. Gelieve de batterijen die tegen dan bijna een maand volledig plat staan mee te vervangen want deze zijn onherstelbaar beschadigd! Met een juiste en tijdige tussenkomst was dit niet nodig geweest.

G. V.

Naar: Durasun

03/01/2023

Op de gemaakte afspraak zijn jullie niet komen opdagen!Op de 2 volgende afspraken ook niemand gezien!Ik word gewoon aan het lijntje gehouden en jullie komen geen enkele verplichting na.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform