Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
batterij werkt niet
Ik liet batterijen plaatsen eind vorig jaar. In april heb ik u laten langskomen omdat ze niet werkten ondanks reset. Toen is iemand geweest met (tijdelijk) goed gevolg. Vandaag zijn de batterijen alweer helemaal uit dienst (ondanks reset). Kan dit definitief worden verholpen?
Problemen omvormer en steeds 185 kost interventie
Beste, Durasun laat 185 euro betalen voor inbrengen omvormer in bestaande installatie dat gedaan is door de techniekers van de zonnepanelen en niet door durasun die de batterij plaatste. Verder wordt ik als klant verweten en ten schande gezet op sociale media.... dat ik zogezegd deur niet opendeed als ze er waren ofzo dat totaal niet waar is. Nu weer error op de sofar omvormer. En alles nemen van het net en batterij dat weer niets doet. Factuur 2 dagen geleden betaald. Nx gedetailleerd zodat ik zelfs geen subsidies kanaanvragen bij fluvius. Per interventie betaal ik bijna 200 euro heb installatie 3 maand en heb elke maand extra kosten. Ik ben het zat! Ik wil die error weg en ga niet weer opdraaien , want ineens is garantie niet op werkuren en verplaatsing die ze hier voor 11 min 180 euro hebben aangerekend . En krijg je nog dreig telefoons van hun ook. Tegenwoordig moet je alles pikken van bedrijven en het er maar bij laten.
batterijen werken niet (meer)
Ik bestelde 2 batterijen in december via de groepsaankoop OVLSinds enkele weken werken deze batterijen niet meer.Bij navraag en multiepele resets,Krijg ik de melding (2 weken geleden) ‘dat er een informaticafout is, die ze zo snel mogelijk trachten te herstellen’.Ondertussen heb ik wel geïnvesteerd, maar geen opbrengst, integendeel.Ik ben geduldig, maar hoe lang moet ik dit zijn?
Levering van niet werkende batterijen
Beste,Op 19/09/22 installeerde een onderaannemer van Durasun zonnepanelen en 4 batterijen ipv 2 batterijen. Zij konden deze batterijen niet werkend krijgen.In de eerste week van januari 2023 plots reactie van Durasun. Wij moesten plots een digitale meter aanschaffen zoniet zouden de batterijen niet werken. Dit gebeurde dan ook. Vervolgens verschillende interventies van Durasun met weinig kennis om deze batterijen aan de praat te krijgen wat niet lukte tot eind februari na 200 telefoontjes.Batterijen hebben 3 weken gewerkt en nu slaan ze terug op veiligheid.Waar is de fout , omvormer of batterijen ?Wij hebben voor deze batterijen 4300 euro betaald zonder enig rendement tot op heden na 6 maanden.Ongelofelijk veel uren ingestoken op probleem op te lossen.Bellen met de service heeft geen nut want als antwoord krijgen wij steeds , wij geven het door aan een collega. Meestal komt er dan wel iemand maar kan het nooit oplossen.Aldus onze vraag is om ons een batterij te bezorgen die dadelijk werkzaam is.Wij zijn hopeloos !!!!
Zonnepanelen en thuisbatterij defect
Op 2/11/2021 sloot ik de overeenkomst met Durasun voor het plaatsen van een zonnepaneel installatie 8760WP met driefasige hybride omvormer en 12,5kwh batterij. Helaas vertoont deze een gebrek en heeft het niet alle eigenschappen van een normale werking. Ik heb de volgende klacht: als het verbruik onder de 250W zakt stopt de batterij met levering en wordt er stroom van het net genomen.Ik heb u gevraagd op 17/10/2022 per mail, op 25/10/2022 en 4/11/2022 telefonisch de omvormer met batterij te repareren. Dat is niet gebeurd.Na verschillende mails en telefoons kreeg ik op 7/12 het volgende antwoord.Sofar heeft bij jullie een update gedaan, maar ik denk dat ze iets niet volledig in orde hebben gemaakt. Ik heb hen gevraagd dit te checken en ik verwacht daar eerstdaags een antwoord op.Met een beetje geluk begint uw installatie dan meteen terug te werken.Sinds 3/12/22 ligt de installatie volledig in panne en staan de batterijen op 0% met onherstelbare schade tot gevolg.Ik heb ondertussen al verschillende keren gemaild en gebeld helaas zonder gevolg.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten