Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
A. H.
6/12/2025

Betwisting factuur

Geachte mevrouw/heer, Op 17/11/2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 109. Deze factuur is echter niet terecht: op 19 oktober 2025 werd mij €60 aan roamingkosten aangerekend voor het surfen in het buitenland in een land buiten de EU (meer bepaald Zwitserland), waar de normale EU-roamingtarieven niet gelden. Hier werd ik echter niet tijdig over geïnformeerd: wanneer we over de grens Zwitserland binnenreden, kreeg ik binnen de minuut vier sms'en op exact hetzelfde tijdstip (15:44) en met de volgende inhoud: "hey!: je surft nu in het buitenland. Je kan maximaal 60€ uitgeven. We sturen je een sms wanneer je bijna aan je limiet zit. Info en tarieven: https://www.heytelecom.be/nl/roaming of hou je sms'en in de gaten" "hey!: je hebt nu 80% van je surflimiet in het buitenland verbruikt. Denk eraan dat je internetverbinding geblokkeerd wordt zodra je 60 € hebt opgebruikt" "hey!: je hebt bijna je surflimiet in het buitenland bereikt. Denk eraan dat je internetverbinding geblokkeerd wordt zodra je 60 € hebt opgebruikt" "hey!: je hebt je surflimiet van 60 € in het buitenland voor deze factuurperiode bereikt. Je internetverbinding in roaming is nu geblokkeerd" Omdat ik deze sms'en gelijktijdig ontving, en dus pas een sms ontving wanneer ik al aan de limiet zat van €60 kosten en mijn internetverbinding geblokkeerd werd, kon ik deze kosten onmogelijk vermijden. Bovendien zijn er manieren om zulke verrassende roamingkosten te vermijden, via Travel Data Control, waarbij je de limiet van roamingkosten in het buitenland lager of op 0 kan zetten. Dit kan je echter niet terugvinden of aanpassen in je eigen account. Na toch iemand van de klantendienst aan de lijn te hebben gehad, blijkt dat je dit alleen (telefonisch) bij hen kan aanvragen, en dat enkel iemand van de klantendienst dit kan aanpassen. Mooi voor een klantendienst die amper bereikbaar is. Elke andere telefoonprovider geeft de klant de mogelijkheid om de Travel Data Control-limiet zelf aan te passen, behalve hey!. Mobile Vikings blokkeert je internetverbinding/roaming buiten de EU zelfs automatisch om enige kosten te vermijden. Ik betwist deze factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk €49, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groeten Annelies Heylen

In behandeling
C. J.
4/12/2025

Activatie klantenportaal

Ik heb enkele maanden geleden een abo voor mijn zoon genomen bij Hey! telecom. Gezien hij 13 is, is dat abo aangemaakt op mijn naam via itsme. Een tijdje later wilde ik de app installeren bij ons beide, zodat we een zicht hadden op zijn verbruik. Maar dit lukte niet omdat ik zogezegd al geregistreerd zou zijn of het nummer niet gekend is. Dat laatste is niet het geval aangezien ik wel facturen krijg. Wanneer ik dan een login-reset wil doen, krijg ik al maanden de melding dat de service niet werkt. Ik heb Hey! proberen te contacteren via hun chat-functie. Wanneer ik dan na veel gesukkel door de functies van de chatbot toch ergens geraak, krijg ik de melding dat ik gecontacteerd ga worden, maar dat duurt uuuuuuuren. Zo lang kan ik niet aan een PC blijven zitten. Maar van ellende heb ik dat dan toch gedaan, maar ik geraak nergens. Na een tijdje blijven proberen en klachten gestuurd via facebook kreeg ik telefoon van hen. Ze gingen me contacteren om het probleem technisch te bekijken. Dat contact kwam er dan, maar eindigde in "dit is een algemeen probleem, je moet gewoon later opnieuw proberen en ons contacteren". Maw een hele cirkel doorlopen om dan de opdracht te krijgen die cirkel opnieuw te doorlopen. Ik ben toen wel (op een niet-scheldende manier) boos geworden en heb achteraf ook een stevig (opnieuw scheldvrij) bericht gestuurd naar hen, waar ze zich dan excuseerden en aanhaalden dat het ticket nog zeker openstond en ze het zeker gingen bekijken. Maar tot nog toe krijg ik steevast enkel maar een verontschuldiging zonder vordering. Recent heb ik dan nog eens een stand van zaken gevraagd en ik krijg daar zelfs geen reactie op. Een jammere zaak is dit. Hun prijzen zijn goed. Het netwerk lijkt goed te werken. Maar de service is een catastrofe. Ik werk zelf in IT en doe ook regelmatig servicedesk. Ik denk alvast niet dat ik het lang zou uithouden hier als ik zo een service zou afleveren. IK hoop dus dat jullie tussenkomst zou kunnen helpen.

In behandeling
B. G.
7/11/2025

INTERNETPANNES

Beste, we hebben de afgelopen weken zeer regelmatig pannes in onze buurt op het internet-netwerk. Ik heb hierover al veel communicatie via de (niet zo responsieve) klantendienst van Hey! via hun Whatsapp tool, maar hieruit komt niets zinnig. Mijn vraag: "Ik vroeg me af hoe jullie compenseren voor deze gebrekkige dienstverlening. Ik betaal voor een stabiele internetverbinding. Ik kan begrijpen dat er werkzaamheden moeten gebeuren, maar dan kan men ons vooraf op de hoogte brengen. 1 keer was te begrijpen, 2 keer wil ik ook nog vergeven, maar we hebben de laatste weken al veel vaker storingen gehad op de internetverbinding en dat vaak voor langer dan een uur en eenmaal zelfs een hele dag. Als je van thuis werkt dan moet je kunnen rekenen op een stabiele verbinding en dat heb ik afgelopen maand niet mogen ervaren." Ik zou graag gepast gevolg op deze vraag krijgen, want dat krijg ik niet via de CHAT. Dossiernummer is 73266860.

Afgesloten
M. B.
24/10/2025

Aansluiting / annulatie

L.S., Chronologie: - 15/10/2025 online aanvraag met invullen van alle vereiste velden op online formulier voor "onbeperkt internet" als enige dienst, maandelijkse kost € 34,00 incl. BTW (Document 2025 - Hey! Bevestigingsmail.pdf). - 16/10/2025 reactie gericht aan IRIS (niet mijzelf) dat mijn aanvraag niet kan uitgevoerd worden wegens ontbrekende gegevens van postbus (wat wel degelijk ingevoerd was) (document 2025 - Hey! NietAanvaard PostbusOntbreekt.pdf). Nieuwe aanvraag ingediend met zelfde resultaat. Getracht via de webchat oplossing te vinden, geen adequate reactie. - geen mogelijkheid tot melding stopzetting aanvraag, te meer omdat mijn aanvraag geweigerd werd. - inmiddels andere provider gezocht en gekozen. - 23/10/2025 plots emails met contract (Document 2025 - Hey! De details van je nieuwe aanvraag.pdf) (Document 2025 - Hey! Contract Marc Joséphine A Braem 23-10-2025.pdf) en melding aansluiting waarvoor afspraak (Document 2025 - Internetdienst wil je jouw afspraak wijzigen.pdf) moet gemaakt worden. Heb ik dus niet gedaan. - Via webchat getracht oplossing te vinden want geen ander middel op website voor rechtstreeks contact. De chatbot weigert op de vraag in te gaan, meldt dat een collega zal overnemen, na 1 uur wachten nog altijd niets (screenshot toegevoegd met computertijd en tijd van einde chatbot: Document 2025 - Hey! ChatBot_01.pdf). De chatbot tracht trouwens om elke communicatie "af te leiden" naar aankoop bijkomende diensten en stopzetten van huidige diensten bij bestaande telecomoperator. - 23/10/2025: getracht om via de annulatielink die in emailcommunicatie wordt aangereikt (www.heytelecom.be/nl/resilier) te annuleren, maar link werkt niet (Document 2025 - Hey! LinkAnnulatie.pdf). Ik wens: 1) bevestiging van annulatie van het contract dat werd opgemaakt niettegenstaande er volgens Hey! onvoldoende gegevens waren, en dit alles zonder kosten. 2) inbreuk te melden op mijn data door hen geregistreerd wegens vermenging van klantgegevens (IRIS ipv mijzelf) wat in tegenstrijd is met de GDPR verplichtingen.

Opgelost
T. S.
19/10/2025

Facturen niet zichtbaar

Mijn nummer werd afgesloten omdat ik eenbetaling had gemist en de provider heeft mij hier over op de hoogte gebracht enkel via e-mail maar ik had gekozen voor de optie SMS/e-mail om de facturen te ontvangen. Ik wou de betaling doen via mijn MyHey! account zoals in de mail beschreven maar mijn facturen waren niet zichtbaar dus ik meld dit bij de klantendienst, deze is enkel te bereiken via live chat. De chatbot raad mij aan om de betaling via overschrijving te doen omdat er een onderhoud bezig kan zijn. In de laatste SMS dat ik had ontvangen vond ik het bedrag terug van 58€ en ik heb deze dan overschreven. Ik meld de klantendienst dat mijn nummer niet geactiveerd is na betaling. De chatbot stuurde mij door naar een medewerker en hij zei dat ik alle facturen eenvoudig kan betalen via MyHey! en daarna beeindigde hij de chat, na verschillende pogingen met steeds het zelfde antwoord en steeds beeindigde hij de chat. Met de laatste poging zei de medewerker dat ik mijn nummer kwijt ben en dat mijn factuur aan de gerechtsdeurwaarder is overgemaakt. Hij heeft mij een telefoon nummer gegeven van de deurwaarder maar de nummer was niet geldig. Ik meld dit aan de klantendienst, de chatbot stuurde mij door naar een medewerker maar na verschillende pogingen heb ik nog steeds geen medewerker gesproken voor de gevens van de deurwaarder om de factuur te kunnen betalen. Omdat mijn nummer volledig is afgesloten kan ik mij niet meer inloggen op de sites van de overheid. Ik wil wel betalen maar ik vraag mij af hoe ik dit nu nog moet doen?

Afgesloten
T. M.
16/10/2025

Detail facturen

Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie 1.8559289 Ik deel u mee dat ik de GEDETAILLEERDE factuur van 7 october 2025 niet ontvangen heb. In dit verband zal ik dan ook eventueel aangerekende extra kosten (boetes/nalatigheid) niet betalen. Graag ontvang ik de betrokken facturen via mail (thierrychainreaction@gmail.com) Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk binnen de 7 dagen de nodige rechtzettingen te doen in uw administratie. Met vriendelijke groeten,

Afgesloten
C. M.
4/10/2025

betwisting bedrag

betreft factuur 14657400925 voor het tel.nr. 0492/69.83.08 wordt er onterecht een bedrag aangerekend van 57,695 Euro voor het verbruik in het buitenland van 74 MB (!!!!) , daar waar de limiet van 15 GB (ook voor gebruik in het buitenland) helemaal nog niet overschreden is. daar jullie onbereikbaar zijn via email of telefoon, en jullie chatbox zo goed als niet reageert, betwist ik deze factuur via deze weg. Ik heb alleszins al de domiciliëringsopdracht geblokkeerd totdat jullie mij per email contacteren met eventuele vermelding van een telefoonnummer waarop ik jullie kan bereiken. hopelijk zijn jullie medewerkers voldoende gemotiveerd om dit snel op te volgen, zoals jullie beweren op jullie website "Onze medewerkers zijn gemotiveerd net als jij... ze willen een oplossing vinden!" - ik heb er spijtig genoeg nog niets mogen van ondervinden!

Afgesloten
R. C.
22/09/2025

Officiële klacht tegen Hey! Telecom wegens structureel gebrek aan klantendienst

Beste, Ik wens hierbij een officiële klacht in te dienen tegen Hey! Telecom omwille van de totaal onaanvaardbare en ontoereikende klantenservice. Volgens hun eigen cijfers bedroeg de gemiddelde antwoordtijd van de klantendienst in semester 2 van 2024 nog 35 seconden. Sinds 22 september 2025 is de situatie echter volledig veranderd: het is onmogelijk om een medewerker van Hey! Telecom telefonisch of via een officieel e-mailadres te bereiken. De zogenaamde chatdiensten functioneren niet: berichten blijven dagenlang onbeantwoord, wanneer er wél een laattijdig antwoord komt, volgt er nadien geen enkele reactie meer, er is dus in de praktijk geen enkele vorm van werkende klantendienst beschikbaar. Dit betekent dat klanten zonder service vallen, terwijl ze wél gebonden zijn aan hun contract en verplichtingen. Dit kan niet enkel beschouwd worden als een gebrek aan dienstverlening, maar mogelijk ook als een schending van de wettelijke verplichtingen inzake consumentenbescherming en communicatieplicht van telecomoperatoren. Ik verzoek Test-Aankoop om dit probleem te onderzoeken en de nodige stappen te ondernemen zodat Hey! Telecom zijn klanten opnieuw een minimale, betrouwbare en bereikbare service aanbiedt. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
D. D.
18/09/2025

Klacht tegen Hey

Geachte heer/mevrouw, Op 28 augustus kocht ik een nieuwe telefoon aan. Bij de overdracht van mijn eSIM (na mijn overstap van Orange naar Hey) stelde ik vast dat dit niet mogelijk was. Volgens de klantendienst moest ik hiervoor een fysieke simkaart aanvragen. Chronologisch overzicht van de feiten: 28/8: aankoop van mijn nieuwe telefoon, probleem bij overdracht eSIM. 29/8: telefonisch contact met de klantendienst; een fysieke simkaart werd beloofd (levering binnen 3–5 werkdagen). 3/9: simkaart werd pas verzonden, maar nooit ontvangen. 12/9: ik werd telefonisch gecontacteerd; wegens niet-levering werd een nieuwe simkaart verzonden. 15/9: tweede simkaart ontvangen, maar activering via de app lukte niet (foutmelding: simkaartnummer ongeldig). 16/9 en 17/9: herhaald contact met de klantendienst om het correcte simkaartnummer te verkrijgen, maar zonder resultaat. Gevolgen Intussen ben ik al sinds 28 augustus onbereikbaar, wat voor mij als zelfstandige bijzonder storend en schadelijk is. Ik heb mijn beroepstelefoon dringend nodig en de gebrekkige dienstverlening van Hey brengt mijn professionele activiteiten ernstig in het gedrang. Verzoek Ik verzoek Test-Aankoop om in dit dossier tussen te komen en Hey ertoe aan te zetten: mij onmiddellijk een werkende simkaart en nummer te bezorgen, een passende compensatie te voorzien voor de lange periode waarin ik onbereikbaar ben geweest. In bijlage voeg ik aankoopbewijs en mijn communicatie met Hey toe. Ik dank u bij voorbaat voor uw bemiddeling. Met vriendelijke groet, Dymphie De Keyzer

Afgesloten
T. C.
11/09/2025

Misleidend advertentie op de website

Geachte heer/mevrouw, Op 8 september 2025 heb ik via de website van Hey! Telecom een gsm-abonnement en internet voor thuis besteld. Op de website stond duidelijk vermeld dat er een korting “for life” van toepassing was: Voor het gsm-abonnement: €2 korting for life, waardoor de prijs €7 per maand zou zijn in plaats van €9. Voor het internetabonnement: €5 korting for life, waardoor de prijs €34 per maand zou zijn in plaats van €39. Tot mijn verbazing ontving ik via e-mail een contract waarin staat dat deze kortingen slechts voor de eerste 3 maanden geldig zijn, waarna de volledige prijs wordt aangerekend. Dit wijkt volledig af van de informatie op jullie website op het moment van bestellen. Deze werkwijze is naar mijn mening misleidend, aangezien er op de website duidelijk werd aangegeven dat de korting levenslang (for life) zou gelden. Ik verzoek u daarom om: het contract aan te passen conform de geadverteerde voorwaarden (korting for life), of, indien dit niet mogelijk is, de bestelde diensten kosteloos te annuleren. Indien ik de volledige prijs moet betalen, kan ik immers bij andere aanbieders terecht waar wél duidelijke en eerlijke voorwaarden gelden. Ik hoor graag zo spoedig mogelijk . Met vriendelijke groet, Talita Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform